Wow. Høyttalere til kr. 110.000 blir neppe aktuellt. 'Jeg fikk en Bladelius Thor MKIII Novitas forsterker i hus for noen få uker siden og jeg må si at dette var en «perfekt» match for mine kjære Dynaudio Confidence C2 høyttalere. Denne kombinasjonen anbefales!
Ja, men det finnes jo også billigere Dynaudio'er som er braWow. Høyttalere til kr. 110.000 blir neppe aktuellt. 'Jeg fikk en Bladelius Thor MKIII Novitas forsterker i hus for noen få uker siden og jeg må si at dette var en «perfekt» match for mine kjære Dynaudio Confidence C2 høyttalere. Denne kombinasjonen anbefales!
Ikke stort. 25 kvadrat ca. (4X6 m)Hvor stort er rommet du skal ha dem i?
Jeg vet ikke hvor mye penger du skal bruke på dette men jeg vil nok slå et slag for Dynaudio Contour S1.4 eller S3.4 (brukt om du får tak i det). Jeg har tidligere hatt Contour S3.4 (men da med en annen forsterker) og kan si at dette er en meget kompetent «all round» høyttaler.Ikke stort. 25 kvadrat ca. (4X6 m)Hvor stort er rommet du skal ha dem i?
Det er her jeg ble litt skeptisk av den testen i Lydogbilde. Der sier de:Hvilken type musikk spiller du for det meste da?
Skal kikke på. Takk for tips.Mitt tips er å gå for så gode stativhøyttalere du kan. Du vil bli overrasket
over hvor STOR lyden kan være fra mindre høyttalere. S1.4 LE er godt innenfor ditt budsjett. Med stand 6 stativer og
S1.4 LE skulle du klare å få en god pakkepris på rett over 30.000 samlet. Bladeliusen vil også holde dem i stålkontroll
noe som er viktig. En annen ting er at en stativhøyttaler ikke er like påvirket av resonans i kabinettet som gulvmodeller.
Hvor selges Contour S1.4 LE ?Tilake til Focus 340 så kan jeg garantere deg
at du ikke vil få de til å spille slik du ønsker. De krever for mye av både rom og forsterker.
Disse må bestilles hos Soundgarden butikkene. De er i begrenset opplag og derfor ikke lagt på nett enda her i Norge.Hvor selges Contour S1.4 LE ?Tilake til Focus 340 så kan jeg garantere deg
at du ikke vil få de til å spille slik du ønsker. De krever for mye av både rom og forsterker.
Ser de har et utvalg på Soundgarden. (men ikke LE versjonen) Er der andre plasser man får kjøpt de?
Ser ut til at man går for disse stativhøyttalerne, foreløpig. God bass er et must.
LE versjonene er en forbedret utgave. Jeg har eid S1.4 også, men foretrekker den nye versjonen.Hva er forresten forskjellen på Dynaudio Contour S1.4 og Contour S1.4 LE ?
Du har mye rett i at i små rom egner ofte stativ seg best. Men 25kvm er jo ikke så lite? Selv har jeg god erfaring med gulvhøyttalere i slike rom, dersom man har mulighet til å dra de hvertfall 50 cm ut på golvet. Men stativ og gode subber kan også egne seg. Da må man først være sikker på at man har mulighet for å koble til helst to subber, og at disse subbene er bra nok musikalsk. Å spille dypt er ikke det samme som å spille bra. Uansett er det å lytte til flere høyttalere før man velger viktig Soundgarden fører vel både System Audio og Dynaudio, så da bør du ha gode muligheter for å foreta et valg.Problemet som oppstår med for store høyttalere i små rom er jo at de mister sitt rette element. De fleste gulvmodeller sett
bort fra noen få produsenter, er laget og tunet for å spille godt i større rom. Dermed vil de fort kunne låte mindre optimalt
i et mindre rom. De får ikke strekt nok på beina. Klart en stativhøyttaler ikke kan spille like mye bass som en gulvmodell.
Men en stativhøyttaler som er tilpasset og tunet for mindre rom vil også lyden være deretter. Man kan "presse" en stativhøyttaler
mer i rommet. Blir fort for høyt før en gulvmodell våkner skikkelig. Og med det resultat at lyden slett ikke blir optimal.
Dette har jeg etter flere dusin høyttalere erfart. Til mine 20 kvm har jeg nesten uten unntak fått best resultat med stativere.
Ingen regel uten unntak såklart. Så for all del bør trådstarter lytte til fler før endelig beslutning taes. Men å anbefale store
høyttalere til 25 kvm er ikke i mine ører riktig Men jeg er ingen profet Så alles mening bør taes med. For jeg kan selvsagt ta
feil i min vurdering. Men snakker hvertfall ut fra egen erfaring. Tobyduden finner vel det han leter etter med noen demorunder
Følger deg her på hva du sier. Contour S3.4 LE vil nok kunne fungere på 25 kvadrat. Men hvertfall til mine 20 kvm er S1.4 LE nok.Du har mye rett i at i små rom egner ofte stativ seg best. Men 25kvm er jo ikke så lite? Selv har jeg god erfaring med gulvhøyttalere i slike rom, dersom man har mulighet til å dra de hvertfall 50 cm ut på golvet. Men stativ og gode subber kan også egne seg. Da må man først være sikker på at man har mulighet for å koble til helst to subber, og at disse subbene er bra nok musikalsk. Å spille dypt er ikke det samme som å spille bra. Uansett er det å lytte til flere høyttalere før man velger viktig Soundgarden fører vel både System Audio og Dynaudio, så da bør du ha gode muligheter for å foreta et valg.Problemet som oppstår med for store høyttalere i små rom er jo at de mister sitt rette element. De fleste gulvmodeller sett
bort fra noen få produsenter, er laget og tunet for å spille godt i større rom. Dermed vil de fort kunne låte mindre optimalt
i et mindre rom. De får ikke strekt nok på beina. Klart en stativhøyttaler ikke kan spille like mye bass som en gulvmodell.
Men en stativhøyttaler som er tilpasset og tunet for mindre rom vil også lyden være deretter. Man kan "presse" en stativhøyttaler
mer i rommet. Blir fort for høyt før en gulvmodell våkner skikkelig. Og med det resultat at lyden slett ikke blir optimal.
Dette har jeg etter flere dusin høyttalere erfart. Til mine 20 kvm har jeg nesten uten unntak fått best resultat med stativere.
Ingen regel uten unntak såklart. Så for all del bør trådstarter lytte til fler før endelig beslutning taes. Men å anbefale store
høyttalere til 25 kvm er ikke i mine ører riktig Men jeg er ingen profet Så alles mening bør taes med. For jeg kan selvsagt ta
feil i min vurdering. Men snakker hvertfall ut fra egen erfaring. Tobyduden finner vel det han leter etter med noen demorunder