Høyttalere til NAD C375bee

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Hei, en kompis har NAD C375bee og er på utkikk etter nye høyttalere og vi sliter litt med å finne en god match.
Var på HFK i dag og hørte på diverse Dali, men det blir for spisst i toppen, noe også mine JBL blir med denne forsterkeren.
Noen som har tips til en god match som det er litt trøkk i, men som også spiller pent uten å bli tynn og spiss i toppen?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.223
Torget vurderinger
1
Da vil vi vite: hva slags kabler, hvilken kilde (CD-DAC-LP) brukes? Hva slags musikk er det han hører på? Hvor stort er rommet og hvordan ser det ut der?

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Tja, stort sett spilles det fra et mediasenter gjennom en DacMagic, rommet er 4x8 meter (+/- jeg tipper hardt nå) og sofa står midtveis.
Av musikk høres det på det meste fra Dream Theater og Stone Sour til Dave Matthews og Thomas Dybdahl, med en sving innom Pantera, så der er det litt spenn :)

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Oops, glemte å svare på kablene, husker ikke hva han har, men han har uansett tenkt å oppgradere...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HHH skrev:
Tja, stort sett spilles det fra et mediasenter gjennom en DacMagic, rommet er 4x8 meter (+/- jeg tipper hardt nå) og sofa står midtveis.
Av musikk høres det på det meste fra Dream Theater og Stone Sour til Dave Matthews og Thomas Dybdahl, med en sving innom Pantera, så der er det litt spenn :)
Rock, rock, rock og rock. Det er kanskje ikke det som regnes som "litt av et spenn" på sentralen. ;)
I alle fall ikke når det gjelder hensynet til lydfilosofi, for alle platene han lytter til har jo samme instrumentering.

Jeg lurer litt på om det er kombinasjonen DacMagic og NAD som skjærer seg her? DacMagic er kjent for å være litt anemisk og toppet, og hvis forsterkeren er det samme så spørs det om din venn kanskje bør tenke på å jevne ut litt mer før høyttalerne isteden? Hissig pluss hissig gir ikke mye rom for å velge de høyttalerne man ønsker seg. Det er jo litt trist hvis valgmulighetene tynnes ut av elektronikk som krever så mye av toppen til høyttalerne.

Det gjelder spesielt siden høyttalere som er morsomme til rock, rock, rock og rock ofte har en tendens til å peise litt på i toppen. Med en slik smak ville jeg selv ha sett på JBL eller Klipsch, men det er jo uaktuelt med slik elektronikk.

C

Cyber

Gjest
Den naturlige matchen mot NAD er vel PSB?

PSB T6 - rett over 8 laken, topptestet.

Dyrere?

PSB Synchrony Two - 17 laken etter pruting?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
HHH skrev:
Hei, en kompis har NAD C375bee og er på utkikk etter nye høyttalere og vi sliter litt med å finne en god match.
Var på HFK i dag og hørte på diverse Dali, men det blir for spisst i toppen, noe også mine JBL blir med denne forsterkeren.
Noen som har tips til en god match som det er litt trøkk i, men som også spiller pent uten å bli tynn og spiss i toppen?
Er han/dere spesielt vare for diskant, eller er den foretrukne musikken overhissig?

Du forteller ikke hvilke Dali-høyttalere dere forsøkte. Se mine erfaringer nedenfor.

baluba skrev:
HHH skrev:
[...]
Rock, rock, rock og rock. Det er kanskje ikke det som regnes som "litt av et spenn" på sentralen. ;)
I alle fall ikke når det gjelder hensynet til lydfilosofi, for alle platene han lytter til har jo samme instrumentering.
Jeg kjenner (visst) ikke denne musikken. I tillegg er min musikksmak betydelig bredere enn det baluba indikerer at dette gjelder.

baluba skrev:
HHH skrev:
Jeg lurer litt på om det er kombinasjonen DacMagic og NAD som skjærer seg her? DacMagic er kjent for å være litt anemisk og toppet, og hvis forsterkeren er det samme så spørs det om din venn kanskje bør tenke på å jevne ut litt mer før høyttalerne isteden? Hissig pluss hissig gir ikke mye rom for å velge de høyttalerne man ønsker seg. Det er jo litt trist hvis valgmulighetene tynnes ut av elektronikk som krever så mye av toppen til høyttalerne.

Det gjelder spesielt siden høyttalere som er morsomme til rock, rock, rock og rock ofte har en tendens til å peise litt på i toppen. Med en slik smak ville jeg selv ha sett på JBL eller Klipsch, men det er jo uaktuelt med slik elektronikk.
Jeg har ikke hørt Cambridge Audio DacMagic. Derimot har jeg hørt følgende i noen timer i et demorom hos Hi-Fi Klubben i Bergen:
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Jeg har tidligere opplevd noe lignende da jeg prøvde Cambridge Audio Azur 840A (Version 2) og NAD C 375BEE integrerte forsterkere med Dali Mentor 1 [og så vidt Dali Mentor 2] stativhøyttalere og Cambridge Audio Azur 840C CD-spiller. Begge disse går dypt, men bassen har forskjellig karakter og (hvis jeg husker rett,) tyngde. Cambridge 840C har en slank, stram bass. NAD C 375BEE har en malm-/blytung, fyldigere bass.
[...]
Jeg var i en periode interessert i disse forsterkerne, spesielt NAD C 375BEE, og har lest en god del om dem i tillegg til ovennevnte lytting. Intet jeg har lest eller hørt tilsier at NAD C 375BEE er spiss, snarere tvert i mot. Den er heller ikke tynn/slank, igjen snarere tvert i mot.

Jeg likte begge kombinasjonene jeg prøvde den dagen. Forsterkerne er forskjellige, men begge er bra.

What Hi-Fi skrev at Cambridge 840C er litt for ivrig (etter å komme seg videre) slik at den ikke er helt god på reggae. Det stemmer med min erfaring. Bob Marley fikk den rette "reggaehusken" med NAD C 375BEE, men ikke med Cambridge 840C.

Fortellingen om min første lytteerfaring med NAD C375BEE og Dali:
CDWMcInSpots skrev:
Et apropos.

Høsten 2009(?) overvar jeg (deler av?) en demonstrasjon hos Hi-Fi klubben i Bergen. Kunden var organist og hadde med kun én CD med en orgelinnspilling han kjente godt fra en nederlandsk kirke han selv hadde spilt i. Høyttalere var gulvstående Dali, antagelig Dali Mentor 5 eller 6. Jeg husker ikke lenger hvilken CD-spiller som ble benyttet, og vet intet om kabler. Det ble kun spilt deler av to spor på CDen (og jeg var imponert over at han klarte seg med så lite).

Det eneste som ble byttet ut var forsterker. Kandidatene var (slik jeg husker det):
  • NAD integrert stereoforsterker til ca. 10000,-, formodentlig NAD C375BEE
  • NAD hjemmekinoreceiver til ca. 20000,-

Jeg var spent på utfallet fordi jeg lenge hadde lurt på stereoforsterker vs. hjemmekinoreceiver, og hvor mye man typisk måtte betale ekstra for en hjemmekinoreceiver for at den skulle gi like god lyd i stereo som en stereoforsterker.

Min oppsummering fra denne seansen var: Den integrerte stereoforsterkeren gav mer av alt. Det var faktisk ganske påtagelig.

Det var ikke en blinddemonstrasjon, men jeg var etter egen oppfatning åpent undrende og nysgjerrig fordi jeg ville vite, og jeg hadde heller ingen formening om hvordan utfallet ville bli.

Kunden hadde samme oppfatning som meg, og kjøpte integrert stereoforsterker.

Postludium:
NAD er ikke blant de største og mest velrennomerte produsenter av hjemmekinoreceivere, i motsetning til stereoforsterkere, men de har fått en del ros for lyddelen i en del hjemmekinoreceivere.
NAD C 375BEE har fått mye ros, og er bl.a. en favoritt hos Stereophiles Sam Tellig som foretrakk og anbefalte den fremfor mange dyrere forsterkere.

Innledningen og slutten av Sam Telligs testomtale:
http://nadelectronics.com/reviews/Stereophile-Reviews-C375BEE-C565BEE

Sam Goes NAD
A colleague called the other day to ask for some advice he wanted to pass on. Could I recommend an integrated amplifier to go with a pair of Quad ESL-2805 electrostatic speakers? The amp should be readily available from a "real company" and sell for a "non-crazy" price.

I surprised my colleague when I suggested the NAD C375BEE stereo integrated amplifier for $1299, plus $199 for the optional PP375 onboard phono stage. Some audiophiles will cheerfully pay more than $1299 for a 1m pair of interconnects. With the NAD C375BEE, you don't need interconnects between preamp and power amp.

The price was crazy – not crazy expensive, but crazy cheap. How could Sam – or my colleague – suggest a $1299 amp to go with a $9500 pair of speakers? My colleague was looking for a more serious suggestion – one that would cost somewhere between $6000 and $10,000. His tone suggested that he was in no mood for one of Sam's jokes.

But this wasn't a joke. The Quad ESLs and their successors respond to a gutsy solid-state amp that can grab these otherwise staid speakers by their speaker terminals and lift them from the floor to rock'n'roll, or max out Mahler, or shake the floor with Shostakovich. Most of all, the Quads – which themselves are quick, clear, and clean – love an amp with balls on call that can deliver sudden bursts of clean sound.
[...]
Even as it is, with too many features, the C375BEE at $1299 is a competition crusher. Before you spend more, audition it. If you agree, write me at samtellig@gmail.com. If you disagree, write me. Tell me I should join NAD.org: the National Association of the Deaf. (Gad, I'm sounding waspish today. Full of venom). If you're on a tight budget and thought you had to compromise on sound quality and power…maybe you don't.

To borrow a word from Kal Rubinson, I think an audition is mandatory. Make a BEEline to your NAD dealer now.
Noen testomtaler av NAD C 375BEE:

Tillegg:
La til lenke til testomtale fra stereoplay

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
865
Tror Baluba er inne på noe her...DacMagic er nok svakheten, og hvis du ser nøye i tråden som heter "billig dac" så vil du finne løsningen.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Utdrag fra Hi-Fi Choice Issue 325:
http://www.techradar.com/reviews/au...mplifiers/nad-c375bee-625300/review?artc_pg=2

[...]
We weren't exactly using the world's easiest speakers, either. The Bowers and Wilkins 803S is a fairly tricky load and needs a firm hand to keep the bass precise, but the 375Bee proves more than ready for the challenge. even when delivering peaks close to the 200 watts threshold (which was louder then we were comfortable with) there was no sense of strain, nor of the shift of focus that often occurs when amps start to run out of puff – loud bass making the midrange and treble wilt, and vice-versa.

As a result, we spent a lot of time revelling in the classy combination of power and control which the amplifier offers. Perhaps the odd rock'n'roller might find it a little too clean, but unless your musical tastes run almost exclusively to the 'down and dirty' it's likely you'll be as taken as we are with the combination of refinement and uninhibited power delivery.
[...]
By this point, you're probably waiting for the big 'but'. Frankly, there isn't one. Forced to find criticism, we would have to resort to minor details of sound. Thus the highest treble isn't quite as open and airy as true high-end amps manage, nor is the deepest bass as precise though they both come shockingly close.
[...]
The NAD 375BEE is not by any means the only game in town but it is a very fine amplifier by any reckoning. We used it with some very smart sources and speakers and it never once nodded. We are delighted to recommend it unconditionally.
Jeg leser ikke dette som en hissig topp, men det er altså visstnok mulig at det kan bli for bra for noen(?)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Jeg har selv prøvd NAD C375BEE og synes heller ikke den er spiss og slank. Den er tanken hardere i toppen enn f.eks NAD M3 som jeg testa mot den gangen, men ikke spiss. Jeg tror også at DagMagic er synderen her, da den er litt kunstig spiss i toppen. En Dac man fort kan like, men fort går lei.
Et tips jeg tror han kunne blitt fornøyd med, som jeg selv har prøvd med rock og metal, er C375BEE, Abrahamsen V6 og Klipsch RF-82 f.eks som er litt feit og fin i lyden og ikke har det mest avslørende diskanthornet, samtidig som den spiller musikalsk.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
ralex skrev:
Jeg har selv prøvd NAD C375BEE og synes heller ikke den er spiss og slank. Den er tanken hardere i toppen enn f.eks NAD M3 som jeg testa mot den gangen, men ikke spiss.
NAD skriver selv følgende om NAD C 375BEE vs. NAD Masters M3:
http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-375BEE-Integrated-Amplifier

NAD C 375BEE Integrated Amplifier
Trickle down Masters M3
[...]
The C 375BEE is far more than a bigger C 355BEE — in fact, it is much closer in spec to the M3 Integrated Amplifier from NAD's high end Masters Series.
[...]
The C 375BEE boasts many upgrades and refinements taken directly from the highly acclaimed NAD Masters Series M3 Amplifier. These include application of Bjørn Erik Edvardsen's innovative and patented Distortion Canceling Circuit in the output stage and BEE Clamp in the power supply. An improved tone control circuit and revised PCB layout has reduced distortion and noise to unprecedented levels. Taken together, these improvements mark a sharp upturn in performance that simply must be heard, to be fully appreciated!
[...]

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Ja det er ingen tvil om at de er brødre. M3 er noe mer finmaska og kan fremstå som litt mer forsiktig i toppen, men sannheten er vel at den har noe høyere oppløsning og det mangler ikke på detaljer.
Det er to svært gode forsterkere etter min mening. Eide M3, fikk besøk av oppgraderingsspøkelse, solgte den og angrer enda. Det er et stykke kunst i mine øyne jeg aldri skulle ha solgt, men C375BEE er en meget god forsterker og fint en forsterker jeg kunne levd med.
Men det avhenger så klart av mange faktorer og musikksmak, hørsel osv osv.

NAD er også generelt veldig morsomt sammen med Klipsch etter min smak :)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
865
CDWMcInSpots skrev:
Gjest skrev:
Tror Baluba er inne på noe her...DacMagic er nok svakheten, og hvis du ser nøye i tråden som heter "billig dac" så vil du finne løsningen.
Mener du tråden "Billig DAC" (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59295.0.html)?

I så fall mener du formodentlig: Bytt ut Cambridge Audio DacMagic med MUSE AUDIO MINI TDA1543x4 DAC (2). Stemmer det?
Det stemmer. Les også linken som ble lagt ut av moderator. Du har pm.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Jeg mener å huske å ha lest at NAD Masters M3 ikke er godt egnet/uegnet for de som lytter på moderat/lavt volum. Jeg tror en testomtale (i HiFi+??) fremhevet dette som den vesentligste innvendingen mot M3, og at de lytterne som tilhørte denne kategorien burde finne en annen forsterker.

NAD C 375BEE skal derimot være bra også på høyst moderate volum.

Jeg bet meg spesielt merke i dette fordi jeg lytter på høyst moderate volum.

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Nå spørs det jo hva høyst moderat volum er da. Jeg spiller sjeldent høyt, men kanskje heller ikke veldig lavt. Blir litt sånn midt mellom og hadde aldri problemer med M3 på noen volum, men det er helt sikkert forskjeller på det hvis noen har testet det. Uansett er det jo C375BEE kompisen til trådstarer har :)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg ville også ha kikket på PSB. NAD (ikke Master serien) opplever jeg som litt mørk og tilbakelendt i toppen. Den skulle også ha nok krefter til å drive det meste med god kontroll.

S

Stereo_Mono

Gjest
Jeg hadde virkelig sjekket ut PSB også. Det er en velkjent god match med NAD og Mr Paul Barton (PSB) bruker bl.a mye NAD elektronikk under utvikling av sine HT. Har hatt flere PSB HT tidligere og har alltid vært fornøyd med deres veldig gode «value for money»

C

Cyber

Gjest
digiman skrev:
Jeg hadde virkelig sjekket ut PSB også. Det er en velkjent god match med NAD og Mr Paul Barton (PSB) bruker bl.a mye NAD elektronikk under utvikling av sine HT. Har hatt flere PSB HT tidligere og har alltid vært fornøyd med deres veldig gode «value for money»
Som nevnt over, PSB T6, er en ganske stor høyttaler, men har godt fundament og spiller meget godt til de 8500,- den koster. Flott byggekvalitet og meget gode testresultater.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594563

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
cybervision_ skrev:
Den naturlige matchen mot NAD er vel PSB?

PSB T6 - rett over 8 laken, topptestet.

Dyrere?

PSB Synchrony Two - 17 laken etter pruting?
cybervision_ skrev:
digiman skrev:
Som nevnt over, PSB T6, er en ganske stor høyttaler, men har godt fundament og spiller meget godt til de 8500,- den koster. Flott byggekvalitet og meget gode testresultater.

[Bilde]

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594563

Glemte du PSB Imagine T Tower? Høyttalerne i Imagine-serien har (vel) fått mye ros, ser pene ut, og er (vel) mer avrundede enn PSB Image T6 Tower(?) Prisen er kr. 11.995,- hos Musik Magazinet, Resonans lyd & bilde og Stereofil.

Vedlegg

C

Cyber

Gjest
Imagine T er gode, men trøkk vil jeg ikke si det er best på, 2 x 5.5" er ikke veien dit.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
cybervision_ skrev:
Imagine T er gode, men trøkk vil jeg ikke si det er best på, 2 x 5.5" er ikke veien dit.
På den annen side regnes NAD C 375BEE som spesielt god til å gi selv (små) stativhøyttalere (god/skikkelig) bass (se (flere av) testomtalene). Jeg antar at det bl.a. skyldes dens effekt- og strømevner, i tillegg til den allerede beskrevne malm-/blytunge, fyldige(re) bassen.

C

Cyber

Gjest
CDWMcInSpots skrev:
cybervision_ skrev:
På den annen side regnes NAD C 375BEE som spesielt god til å gi selv (små) stativhøyttalere (god/skikkelig) bass (se (flere av) testomtalene). Jeg antar at det bl.a. skyldes dens effekt- og strømevner, i tillegg til den allerede beskrevne malm-/blytunge, fyldige(re) bassen.
Jeg tør å stå for det jeg skrev da jeg har hatt begge modellene i samme stue og på samme elektronikk. ;)

"There is no replacement for displacement."

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Hmm, skjønner at mange har en helt annen oppfatning av lyden i C375bee enn jeg har, men på de høyttalerne jeg har hørt den på blir det alltid litt hardt i toppen og på flere av dem litt rumlete i bunn, men det er nå min oppfatning av den...
At DAC-Magic nok er med på å farge det enda spissere er jeg helt enig i, men vi har ikke brukt den på alle testene..
Vi får høre på PSB, kan godt hende det er det saliggjørende, hvis ikke dukker det opp en C375bee på børsen ;)
Takk for forslag så langt :)

Geirf2: Spenn og spenn, jeg vil jo si det er en viss forskjell i lydbilde og hvilke egenskaper som kreves av en høyttaler for å spille Pantera og DMB bra, men nei, det er ikke som Mahler og Dimmu Borgir ;)

RinoHansen

Medlem
Ble medlem
12.01.2011
Antall liker
0
Dali concept 10 vil matche bra, har selv concept 10 å e meget fornøyd, dem spelle klart å pent med en stålkontrolert bass med massivt trykk!, å dem kan spille HØYT! å den har fortsatt stålkontroll på bass å dynamikk i svært høye volum ... ambefales på d sterkeste fra min side! ;D ::)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
cybervision_ skrev:
CDWMcInSpots skrev:
cybervision_ skrev:
Jeg tør å stå for det jeg skrev da jeg har hatt begge modellene i samme stue og på samme elektronikk. ;)

"There is no replacement for displacement."
OK. Min kommentar var mest ment som et apropos.

Hvilken elektronikk benyttet du, og hvilken karakter og hvilke egenskaper har den i forhold til NAD C 375BEE?

jbrurberg

Medlem
Ble medlem
09.11.2005
Antall liker
0
Sted
Akershus
HHH skrev:
Hmm, skjønner at mange har en helt annen oppfatning av lyden i C375bee enn jeg har, men på de høyttalerne jeg har hørt den på blir det alltid litt hardt i toppen og på flere av dem litt rumlete i bunn, men det er nå min oppfatning av den...
At DAC-Magic nok er med på å farge det enda spissere er jeg helt enig i, men vi har ikke brukt den på alle testene..
Vi får høre på PSB, kan godt hende det er det saliggjørende, hvis ikke dukker det opp en C375bee på børsen ;)
Takk for forslag så langt :)

Geirf2: Spenn og spenn, jeg vil jo si det er en viss forskjell i lydbilde og hvilke egenskaper som kreves av en høyttaler for å spille Pantera og DMB bra, men nei, det er ikke som Mahler og Dimmu Borgir ;)
Jeg har selv hatt Nad C 375 Bee og spilte på Magnepan MG 12. En fantastisk kombinasjon hvor denne forsterkeren fremstod med varm mellomtone og forsiktig diskant, det fantes ikke fnugg av hardhet i toppen og Magnepan har båndiskant som nådeløst avslører dårlig elektronikk. Denne forsterkeren er også testet og utviklet på Quad elektrostater noen som bør være en garantist for at evt unoter i lyden har blitt korrigert under testfasen.

Og her er vi kjernen til Nad C 375 Bee, den er såpass forsiktig og lite hard i toppen og innehar en ellers varm og fyldig klang - meget likt Electrocompaniet - at den kan brukes til nettopp og temme LITT aggressive høyttalere, innenfor rimelighetens grenser så klart.

De fleste Dali høyttalerne (spesielt gamle Ikon serien og forrige Concept serien) har en viss hardhet i øvre mellomtone og diskant og det merkes meget godt på musikk hvor det skjer mye i toppen. Dette klarer ikke en gang Nad C 375 Bee og maskere bort da den tross alt er en toppklasse forsterker. PSB er foreslått her og det er jeg ikke enig i. Imagine serien til PSB har også en liten hardhet oppover (oppfattes mulig som en litt mekanisk gjengivelse) og en diskant som ikke er veldig silkeaktig for å si det forsiktig. JBL kommer også i samme gate, med frempå diskant.

Det er ikke så mange som egentlig vet hvor utrolig god denne forsterkeren er, problemet er at den blir brukt på en del billige høyttalere som spiller altfor spisst i toppen. Heldigvis spiller ikke alle rimelige høyttalere spisst. Utfordringen er som du nevner å finne riktige høyttalere i den prisklassen som er aktuell. Rocka høyttalere som ikke spiller spist i en rimelig prisklasse:
PATOS Lyric serie – 502 feks. ?

Nad 375 Bee er uansett ikke utfordringen. Sammen med eldre Electrocompaniet modeller er denne forsterkeren noe av det mest fyldig og behagelig lydene du kan oppdrive på markedet. Dacmagic kan jo byttes med Abrahamsen V6.0 dac, den spiller varmt og musikalsk.

TorErik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2011
Antall liker
24
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei.
Jeg kupper og løfter tråden da den ikke har vært aktiv på 4 år..

Er det noen som har erfaring med 375bee sammen med XTZ 99.26? Den bør vel vekke de små xtz'ene til liv??

Topp Bunn