Jeg har nylig fått satt sammen følgende oppsett: Atoll CD100, Atoll IN 200, se spesifikasjoner nedenfor. Fra før har jeg Dali Ikon 5 MK2 høyttalere, som jeg synes har en for skarp diskant, i en tidligere tråd har jeg fått mange gode tips for å eliminere den skarpe diskanten. Men jeg sitter igjen med en følelse at Atoll IN200 og Dali Ikon 5 mk2 ikke er den beste matchen. Jeg er derfor litt nysgjerrig på å finne andre høyttalere som vil passe bedre.
Merk i denne tråden ønsker jeg kun høyttalerforslag, jeg har fått masse tilbakemeldinger i en annen tråd her på forumet vedrørende ting som kan gjøres for å redusere skarp diskant. Mitt budsjett er 5000 – 10000kr.
Jeg er nesten helt blank når det gjelder W, ohm osv… og trenger derfor litt hjelp. Etter å ha søkt litt rundt så later det til at Atoll IN200 passer best med en høyttaler som har snill topp og varm klangbalanse.
I et fransk forum anbefales Davis Acoustics; deriblant Olympia 2 (OLYMPIA 2 | Davis Acoustics).
Her er andre merker som jeg har vurdert:
Jean-Marie Reynaud cr�ateur d'enceintes acoustiques hautes performances
Genèse Quartet speaker by Triangle
Matisse HD | Davis Acoustics
VISONIK - Evolution 6
Atoll IN 200 spesifikasjoner:
Merk i denne tråden ønsker jeg kun høyttalerforslag, jeg har fått masse tilbakemeldinger i en annen tråd her på forumet vedrørende ting som kan gjøres for å redusere skarp diskant. Mitt budsjett er 5000 – 10000kr.
Jeg er nesten helt blank når det gjelder W, ohm osv… og trenger derfor litt hjelp. Etter å ha søkt litt rundt så later det til at Atoll IN200 passer best med en høyttaler som har snill topp og varm klangbalanse.
I et fransk forum anbefales Davis Acoustics; deriblant Olympia 2 (OLYMPIA 2 | Davis Acoustics).
Her er andre merker som jeg har vurdert:
Jean-Marie Reynaud cr�ateur d'enceintes acoustiques hautes performances
Genèse Quartet speaker by Triangle
Matisse HD | Davis Acoustics
VISONIK - Evolution 6
Atoll IN 200 spesifikasjoner:
Power Wrms / ch. / 8 ohms (230v) | 120 W |
Power Wrms / ch. / 4 ohms (230v) | 200 W |
Alimentation | 660 VA |
Total of capacitors | 62 000 µF |
Number of Inputs | 5 |
Input Impedance | 220 kohms |