Høyttalerkabler til Proac D15

O

Omar

Gjest
Jeg vet at Wireworld er kabler som er anbefalt sammen med Proac Responce serien. Men hva med andre merker som Nordost eller Harmonic technology?
Jeg har Nordost Heimdal, og har på følelsen at Wireworld er kræsj, mens Harmonic Tech er lettere kombinasjon med Nordost Signal.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En god måte å tenke på høyttalerkabler på, er som et elektrisk ledd (med sine elektriske egenskaper som forsterkeren skal se/drive) i utgangstrinnet for forsterkeren. Av det følger at kabelens elektriske egenskaper (LCR) er viktige å relatere til forsterkertrinnet, ikke til høyttalerne.

Mvh Vidar P
 
O

Omar

Gjest
Joda. Jeg har skjønt det. Bruker superflatline mellom proac og En gammel Arcam Alpha8R. Skal koble dem til Densen settet mitt hjemme på østlandet til sommeren når jeg flytter og studietiden er over.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
ProAc og Harm. Techn. Pro 9 fungerer bra sammen, men er uenig at W. W. er er dårlig match!
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.680
Antall liker
4.605
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Jeg syns at ProAc D15 heller litt mot det mørke, er f.eks ikke så åpen som R2,5 og D28.
WW Equinox er stram, lys og åpen, muligens en god match.
På mine 2,5 var Soundstring en mye bedre match, en organisk og rund klang som ww manglet.
pS: prøv også Kimber TC4

M
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Håvarhede skrev:
Joda. Jeg har skjønt det. Bruker superflatline mellom proac og En gammel Arcam Alpha8R. Skal koble dem til Densen settet mitt hjemme på østlandet til sommeren når jeg flytter og studietiden er over.
For all del. Whatever floats your boat.

Ingen vits i å komme inn på at klangen fra et sett kabler er mye an på hvilken forsterker du bruker da... for det har du og de andre her skjønt, som du sier.

Mvh Vidar P
 
O

Omar

Gjest
f skrev:
ProAc og Harm. Techn. Pro 9 fungerer bra sammen, men er uenig at W. W. er er dårlig match!
Åh! Jeg skrev klønete. Jeg har opplevd før at nordost red dawn signal er lite heldig i et sett sammen med wireworld oasis høyttalerkabler. Da låter det klemt.
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg prøvde blue heaven på D15. De tok vekk for mye. Likte godt WW Atlantis prøvde også Equinox 5.2 men klarte ikke å bemerke noen forberdreing. Dessuten var de ikke like pene, imo. Hadde først Soltece. Har prøvd MIT AV2 men den filterer bort noe også.

Audience Au 24 var klart best av de jeg har prøvd.
 
J

JAE

Gjest
Er vel veldig avhengig av din elektronikk,vel.....

Den gang jeg hadde Proac D38 med Bryston effekt,funket dette glimrende med B.M.Giant
 
O

om.s

Gjest
Brukte selv WW Eclipse III på ProAc 1.5, 2.5 og Future .5 og kan ikke huske at det ved noen av disse oppsettene var noe som minnet om for mörk klang, tvert om heller, alle tre parene var koblet opp med en Accuphase E306V int.forst.

WW Eclipse III evnt II, burde väre både transparant og opplöst nok, samt kunne skaffes for en hyggelig penge.

mvh
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Renaissance Audio kabler var jeg godt fornøyd med, brukte en modifisert (sterkt) Phase linear 700b mot proac 3.8 og 1 sc
 
O

Omar

Gjest
om.s skrev:
Brukte selv WW Eclipse III på ProAc 1.5, 2.5 og Future .5 og kan ikke huske at det ved noen av disse oppsettene var noe som minnet om for mörk klang, tvert om heller, alle tre parene var koblet opp med en Accuphase E306V int.forst.

WW Eclipse III evnt II, burde väre både transparant og opplöst nok, samt kunne skaffes for en hyggelig penge.

mvh
Hvor hyggelig da?
 
U

utgatt60135

Gjest
Håvarhede skrev:
Hvem selger audience au 24?
www.planetsnapa.no

Det er dyre kabler men har sett noen på bruktbørsen. Jeg hadde lyst til å prøve harmonic 9 som også er veldig dyre, men så fant jeg brukte Au 24 :).

Spørsmålet som man må stille er om man vil ha så transparente kabler som mulig eller om en viss filtrering er ønskelig. Dette med impedanse i forhold til forsterker skulle jeg visst mer om.

Jeg testet WW Solstece blindt mot Au 24 for noen dager siden. Jeg stoppet allerede etter 3 ganger fordi jeg ble forvirret i forhold til memoreringene. Det tok for lang tid mellom byttene. I tillegg gjorde jeg en feil med å lytte på en plate som var littegrann skarp. Det var til fordel for WW selv om AU 24 er klart bedre. Ved første bytte var jeg sikker men så kom usikkerheten snikende og det er ikke mye vits i å fortsette når negative tanker kommer. Traff riktig på de to andre forsøkene alikevel. Blindtester forteller meg at forskjeller finnes, men er muligens mindre enn man kanskje tror. Hvis man hører forskjeller så tror jeg inntrykkene lett kan overdrives endel.

Håper det var greit at jeg skrev om det i tråden din.
 
O

om.s

Gjest
Håvarhede skrev:
om.s skrev:
Brukte selv WW Eclipse III på ProAc 1.5, 2.5 og Future .5 og kan ikke huske at det ved noen av disse oppsettene var noe som minnet om for mörk klang, tvert om heller, alle tre parene var koblet opp med en Accuphase E306V int.forst.

WW Eclipse III evnt II, burde väre både transparant og opplöst nok, samt kunne skaffes for en hyggelig penge.

mvh
Hvor hyggelig da?
Ja du, det var ett godt spm, jeg solgte mine for 5-6 år siden for 6K så noe under dette burde jo väre mulig...

mvh
 
U

utgatt60135

Gjest
Men er ikke Heimdall gode nok? Jeg har fått med meg at noen mener at der er fra Heimdall og oppover at Nordost er gode.
 
J

Jurassic

Gjest
Før de nye kablene kom så mener jeg at det var fra Red Dawn de begynte å bli gode.
 
O

Omar

Gjest
Heimdal blir vel noe frampå vil jeg tro. Nordost og Proac er vel ikke helt drømme match. Men på en annen side er det vanskelig å si noe om uten å ha prøvd.
Jeg har heimdal rca signalkabel så det er vel bare å slenge 12 lapper på bordet eller hva der var. Men jeg har hørt folk som har bytta Valhalla kablene sine mot WW. Men da prater vi galimatias priser.
 

Oystein1960

Medlem
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
46
Antall liker
5
Prøv AudioQuest CV 8 , helt annen klasse enn Nordost, mye mere "musikalsk" riktig.

mvh
 
O

Omar

Gjest
Mulig det. Men på mit densen sett er det heimdal som ruler. Har sammenliknet med kjempedyre audio evolution kabler. eller hva de nå hette. Heimdal tåler sammenlikning med langt dyrere ting når man bruker densen cd og forsterker. Men på andre merker, kan audioquest fungere glimrende.
 
U

utgatt60135

Gjest
Håvarhede skrev:
Heimdal blir vel noe frampå vil jeg tro. Nordost og Proac er vel ikke helt drømme match. Men på en annen side er det vanskelig å si noe om uten å ha prøvd.
Jeg har heimdal rca signalkabel så det er vel bare å slenge 12 lapper på bordet eller hva der var. Men jeg har hørt folk som har bytta Valhalla kablene sine mot WW. Men da prater vi galimatias priser.
Å ja, det var heimdall rca du hadde...

Er Densen for "frempå"? D15 er ikke det og kabelforskjeller er veldig små. Er det slik at du trenger å dempe litt? Alså eventuelt vil prøve å dempe/filtrere litt med kablel? Jeg bare spør....
 
O

Omar

Gjest
Det handler om gryn. Nordost er fint det. Men Wireworld låter bedre på proac vil jeg tro. Heimdal er for dyrt foreløpig. Ikke ute etter filtrering. Men kompromissene står i kø i lav prisklasse. J dyrere, jo bedre. Jeg har ikke råd til dyrt.
 
Topp Bunn