H200 eller Krell 400?

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Hei,
Jeg lurer på er det H200 eller Krell400 som passer best til Audio Physic Padua med EC dac.? Ellers finner det annen forsterker som passer bedre av de to (pris 30k)?
Mitt rom er ca 30 kvm.
Kan noen hjelpe meg?

Mvh, Biovitt
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Ville også sjekka ut Tact/Lyndorf, NAD M-serien, AVI og Bladilus (tror det skrives slik). De har alternativ i samme klasse. Liker AVI'en utrolig godt. Men krell svikter også sjeldent :D.
 

Nikko

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
65
Antall liker
0
Har sjøl et meget dyrt bryston sett til ca 70 lapper, i direkte sammenligning med Bladelius Thor mk2 spiller bryston settet bedre, men om det er verdt prisforskjellen setter jeg ? med. Har hørt H2oo på System audio explorer , syntes det låt litt hardt når det ble guffet på litt. Bladelius Thor mk2 låter ikke hardt ,men veldig behagelig å lytte til, blir ikke sliten av å høre på Thor. Synes også at Thor spiller meget bra på høyt og lavt volum og er meget finkornet. Thor kan være litt kresen på valg av cd spiller, så hvis du har en spiller som ikke mather Thors klasse så vil Thor avsløre det.
Har du mulighet så bør du høre på Thor for du bestemmer deg.
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Takk for svaret.

Vet dere hvor jeg kan høre på Bladelius Thor mk2?
Så mener dere at AP Padua RR passer veldig bra med den eller er det en rent teori???.

Mvh, Biovitt
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
Takk for svaret.

Vet dere hvor jeg kan høre på Bladelius Thor mk2?
Så mener dere at AP Padua RR passer veldig bra med den eller er det en rent teori???.

Mvh, Biovitt
Noen som tror jeg kommer til å nevne Burmester nå? ;D

Finn deg en brukt Burmester Rondo. Spiller genialt sammen med AP. Signalkilden din har jeg aldri prøvd sammen med Burmester, så den er jeg mer usikker på.

Mvh
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Oslo Hi Fi center selger både Audio Physics og Krell, det går vel an å få en demo hos dem? Ellers bør du prøve å få låne med deg hjem for å teste forsterkeriet i ditt eget anlegg. Du vil nok få like mange meninger om dine alternativer som det er medlemmer på dette forumet... Disse trådene pleier å ebbe ut i en masse subjektive mer eller mindre berettigede meninger om hvor overpriset f.eks Krell er, og hvilke idioter som kan kjøpe den og den forsterkeren, desverre. Nei, stol på dine egne ører og dine egne preferanser og velg det alternativet som apellerer mest til deg og det du er på jakt etter!! Ha en god helg 8)
 

bruce

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.10.2005
Innlegg
291
Antall liker
0
Jeg har bare hørt Krell KAV400. Denne kan jeg varmt anbefale. Ellers registrerer jeg at alt som er nytt har en tendens til å bli omtalt som revolusjonerende bra av fagpressen. Neste uke er det sikkert noe annet enn Hegel som gjelder. Krell har vært roset av en samlet presse siden den kom i 2003. Den er et sikkert kjøp!
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Hei Biovitt.....

Jeg er en lykkelig eier av Bladelius Thor mkll.Denne kan jeg ikke få fullrost.Jeg og vurderte og hørte KAV 400xi,men heldigvis så fikk jeg høre Thor mkll først.I mine ører er det regelrett klasseforskjell på disse to.Jeg har Dynaudio Contour S 3.4,og disse er ikke spesielt lettdrevne.KAV 400xi virket regelrett ustabil ved gasspadrag.Thor derimot høres ut til å ha en utømmelig kraftreserve.En aldeles utrolig dynamikk med stålkontroll i bass og er uovertruffen luftig og oppløst fra mellomtone og oppover uten å bli spisst og kvasst.At design og finish er uovertruffen i mine øyne er heller ikke negativt.....
Thor har en maks strømforbruk på 1800W og kondensbank på 80 000 uF...!!!!!!
Hegel H200 har jeg ikke hørt,men har stor tro på at den er på nivå med Bladelius og betydelig bedre enn KAV 400xi....
Snakk med Morten på Norsk Audio Teknikk så for du både god service og god pris....
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
hmmmm... hvorfor får jeg en følelse av deja vu her....??
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Jo,jeg begynner å bli drita lei å anbefale folk å kjøpe Thor mkll eller H200 fremfor KAV 400xi....
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
Thor har en maks strømforbruk på 1800W og kondensbank på 80 000 uF...!!!!!!
Hegel H200 har jeg ikke hørt,men har stor tro på at den er på nivå med Bladelius og betydelig bedre enn KAV 400xi....
Jeg hadde gledet meg til å høre Baldelius Thor MkII og lånte den hjem. Til min store skuffelse tok ikke de håpløst små plastbelagte terminalene gaflene på mine grome WireWorldkabler og jeg fikk aldri koblet til høyttalerne. Så jeg ble faktisk litt negativt innstilt. Fjernkontrollen er dessuten stor, tung og håpløst utformet med altfor mange og små knapper. Dersom oppskriften på god lyd er kun stor trafo og stor kondensatorbank så burde det jo være en enkel sak å lage vellydende transistorforsterkere - men så enkelt er det likevel ikke. ...... men til tross for pinglete terminaler så hadde det vært gøy for en tidligere Amplifix-eier å hørt Bladelius Thor MkII.... bare så innmari synd at alt blir laget i silver finish når svart er det som er finest. PS Drømmeforsterkeren finnes ikke - til det er det altfor mange kompromisser.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Vil heller vinkle det dit at det er kablene dine som er totalt ubrukelige når de ikke lar seg bruke på denne ampen.....
Sølv finish er av det stor flertall å foretrekke,Hegel f.eks sluttet å produsere svart fordi ingen ville ha det når de samtidig tilbød sølv finish..
Og hvis fingrene dine er vanskapte så du ikke får brukt fjernkontrollen,fordi det må de være hvis du ikke får brukt den...jaja så er det ditt problem..
Fjernkontrollen til KAV 400xi og Hegel generelt er fryktelig mye værre...
 

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Innlegg
170
Antall liker
1
etter omtalen i fidelity , så er det jo bare å kjøpe hegel, kan ikke være så vanskelig å fatte det , enkelt og greit !
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
etter omtalen i fidelity , så er det jo bare å kjøpe hegel, kan ikke være så vanskelig å fatte det , enkelt og greit !
etter omtalen av DK Design VS-1 i fidelity, så er det jo bare å kjøpe den, kan ikke være så vanskelig å fatte det, enkelt og greit ;D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
etter omtalen av DK Design VS-1 i fidelity, så er det jo bare å kjøpe den, kan ikke være så vanskelig å fatte det, enkelt og greit  ;D
:eek: Men da må man ha noe å gjemme den bak. Det må jo være historiens styggeste forsterker! Skulle likt å vite hva DK står for. Design, vel vel...

HELL OG LYKKE

MVH
SNIFF
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
etter omtalen av DK Design VS-1 i fidelity, så er det jo bare å kjøpe den, kan ikke være så vanskelig å fatte det, enkelt og greit ;D
Det er vel Fidelity 12 som anbefaler Krell 400 med AP Padua. Så er det ikke bare....

Mvh, Biovitt
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
Vil heller vinkle det dit at det er kablene dine som er totalt ubrukelige når de ikke lar seg bruke på denne ampen.....
Kablene er ikke noe problem men sølvterminalene er jo store og gir meget bra forbindelse på Amplifix (!), Mark Levinson, Hegel, EC, Bryston, Conrad Johnson, Cary, Avantgarde for å nevne noen... ::) det kan jo tenkes at Mike Bladelius ikke har vært helt heldig med valget av terminaler... det kommer sikkert noen sikkelige saker fra WBT etter hvert når Thor MkIII er i produksjon.
Sølv finish er av det stor flertall å foretrekke,Hegel f.eks sluttet å produsere svart fordi ingen ville ha det når de samtidig tilbød sølv finish...
Folket har talt, men svart er mye penere - det er ikke noen vits i å diskutere det. Dessuten har Hegel bare produsert H1 svart i en liten jubileumsutgave som ble utsolgt. De andre var grå eller sølv. Sølv er en motesak som er i ferd med å dø ut og alt kommer Back in Black En annen fordel med svart er at du får mye bedre varmeavgivelse da strålingsvarmen øker dramatisk fra svarte legmer.
Og hvis fingrene dine er vanskapte så du ikke får brukt fjernkontrollen,fordi det må de være hvis du ikke får brukt den...jaja så er det ditt problem...
Fjernkontrollen til KAV 400xi og Hegel generelt er fryktelig mye værre...
De som lager hifi til >20 lapper bør ha lært litt om ergonomi. At Krell og Hegel lager dårligere fjernkontroller er vel ingen trøst. Det finnes fjernkontroller som ligger godt i hånden.
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Hei Biovitt.....

Jeg er en lykkelig eier av Bladelius Thor mkll.Denne kan jeg ikke få fullrost.Jeg og vurderte og hørte KAV 400xi,men heldigvis så fikk jeg høre Thor mkll først.I mine ører er det regelrett klasseforskjell på disse to.Jeg har Dynaudio Contour S 3.4,og disse er ikke spesielt lettdrevne.KAV 400xi virket regelrett ustabil ved gasspadrag.Thor derimot høres ut til å ha en utømmelig kraftreserve.En aldeles utrolig dynamikk med stålkontroll i bass og er uovertruffen luftig og oppløst fra mellomtone og oppover uten å bli spisst og kvasst.At design og finish er uovertruffen i mine øyne er heller ikke negativt.....
Thor har en maks strømforbruk på 1800W og kondensbank på 80 000 uF...!!!!!!
Hegel H200 har jeg ikke hørt,men har stor tro på at den er på nivå med Bladelius og betydelig bedre enn KAV 400xi....
Snakk med Morten på Norsk Audio Teknikk så for du både god service og god pris....
Hei, Schumacher

Høres bra ut dette. Hvor fikk du høre Bladelius Thor mkll ?
Vil gjerne høre på.

Mvh, Biovitt
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Jeg har bare hørt Krell KAV400. Denne kan jeg varmt anbefale. Ellers registrerer jeg at alt som er nytt har en tendens til å bli omtalt som revolusjonerende bra av fagpressen. Neste uke er det sikkert noe annet enn Hegel som gjelder. Krell har vært roset av en samlet presse siden den kom i 2003. Den er et sikkert kjøp!
Takk for det Bruce. Skal vurderes

Mvh, Biovitt
 
O

om.s

Gjest
Nei, stol på dine egne ører og dine egne preferanser og velg det alternativet som apellerer mest til deg og det du er på jakt etter!!
Det mest fornuftige rådet så langt i tråden......

mvh
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Siden ingen støtter Krellen her, så må jeg få presisere at denne også er veldig god.

Jeg tror ikke du kan trå feil med hverken den eller Bladelius, Hegel har jeg ikke hørt.

Bryston har kommet med ny integrert, kan være verdt å lytte til den også.
 
B

bamsemann

Gjest
Etter min anbefaling av creek classic 5350se, så er det bare å kjøpe den! Kan ikke forstå noe annet! Løp og kjøp..........

BAMSEMANN............   HI-HI-HI..........
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Skulle likt å vite hva DK står for. Design, vel vel...
DK står for Daniel Khesin som tidligere stod bak selskapet. Det drives nå av Larry R. Staples,som bla har bakgrunn fra Thiel, etter at det ble solgt til LSA Group. Tviler dog på at de kommer til å skifte navn til LRS Design av den grunn ;-)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Lexluthor...

Bare H1 i svart...????
Hvorfor har jeg selv da en svart Hegel CDP4A i racket mitt...???
Og i en mail til Holter selv der jeg spurte om det var mulig å skaffe P4A og H4A i svart fikk jeg beskjed om det de ble produsert i bare en kort periode og nå finnes bare i sølv simpelthen fordi ingen ville ha svart.......Så helt riktig,folket har talt...
Hehe...Og hvis ergonomien setter begrensningen på fjernkontrollen på Thor,ja da har du snåle fingre.Fjernkontrollen er for meg ett smykke.Veier 600 g,frest ut i ett stykke aluminium og har lettleste små knapper som er lett å betjene...
 
H

Homarhus

Gjest
Drit i Krell Kav 400vxi. Kjøp Krell FBI når den kommer. :D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
DK står for Daniel Khesin som tidligere stod bak selskapet. Det drives nå av Larry R. Staples,som bla har bakgrunn fra Thiel, etter at det ble solgt til LSA Group. Tviler dog på at de kommer til å skifte navn til LRS Design av den grunn ;-)
Takk :).
Da vet jeg det. Da burde han tatt med seg litt av klassen Thiel kan utstråle på sitt beste. Men det låter sikkert bra. Det er jo hovedsaken.

;)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.719
Antall liker
3.235
Torget vurderinger
0
............. System audio explorer.........

Finnes det verre lyd enn slike anorexia søyler?

Selv med McIntosh på 1200W blir SA en skikkelig nedtur..........
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Så det er den litt kalde lyden i Krell 400 XI som dere ikke liker, ja den er ikke så varm som mange andre forsterkere og er du rørfreak så burde man som sagt styre unna, men uansett synes Krelle,n er å foretrekke framfor Hegel til mitt bruk :p.
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Finnes det verre lyd enn slike anorexia søyler?

Selv med McIntosh på 1200W blir SA en skikkelig nedtur..........
Du kjører på.. Synes du begynner å minne litt om Kjell B i hans glansdager! Han forfektet at Tandberg burde ha verdensherredømme ;)Du mener at SVS burde ha det og at System Audio er bare elendighet. Tror de fleste har fått med seg at du mener det. Det blir liksom ikke mere sant fordi at du gjentar det flere ganger.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Frister veldig å si: hva var det jeg sa her! Til trådstarter, ta mange av utsagnene i diskusjonene rundt utstyr på forumet med en klype salt. Det er underholdene å lese om andres erfaringer og meninger, men diskusjonene er ikke den beste ledetråd når man skal blinke ut kandidater for oppgradering. Har man vært i dette gamet en stund ,vet man at velmenende (og mindre velmenende) råd har masse fallgruver. En god kontruksjon/komponent kan være fantastisk i et oppsett, og en total mismatch i et annet. Dette trenger ikke bety at komponenten er dårlig for det... Du vet ingenting om hvor godt fungerende en forsterker vil være i ditt anlegg, kontra hvordan den fungerer i anlegget til en tilfeldig "rådgiver" på dette forum. Du vet heller ikke noe om dennes preferanser, hvilken lyd liker man? Det er stor forskjell i lydidealene til en ung metal fan og en voksen jazz tilhenger. Hvordan tror du de ville presentert sitt syn, hvem ville sannsynligvis vært mest høyrøstet i diskusjonen?? Kanskje noe å tenke på når du skal ta stilling til rådene gitt i denne tråden. Du kan tolke mye ut i fra hvordan folk ordlegger seg. Og by the way, har sagt det før: folk som er fryktelig skråsikre i uttalelsene sine, er i mine øyne ikke erfarne nok til at du bør lytte til dem!
 
K

kiwi

Gjest
Veldig bra resomang ;)
Frister veldig å si: hva var det jeg sa her! Til trådstarter, ta mange av utsagnene i diskusjonene rundt utstyr på forumet med en klype salt. Det er underholdene å lese om andres erfaringer og meninger, men diskusjonene er ikke den beste ledetråd når man skal blinke ut kandidater for oppgradering. Har man vært i dette gamet en stund ,vet man at velmenende (og mindre velmenende) råd har masse fallgruver. En god kontruksjon/komponent kan være fantastisk i et oppsett, og en total mismatch i et annet. Dette trenger ikke bety at komponenten er dårlig for det... Du vet ingenting om hvor godt fungerende en forsterker vil være i ditt anlegg, kontra hvordan den fungerer i anlegget til en tilfeldig "rådgiver" på dette forum. Du vet heller ikke noe om dennes preferanser, hvilken lyd liker man? Det er stor forskjell i lydidealene til en ung metal fan og en voksen jazz tilhenger. Hvordan tror du de ville presentert sitt syn, hvem ville sannsynligvis vært mest høyrøstet i diskusjonen?? Kanskje noe å tenke på når du skal ta stilling til rådene gitt i denne tråden. Du kan tolke mye ut i fra hvordan folk ordlegger seg. Og by the way, har sagt det før: folk som er fryktelig skråsikre i uttalelsene sine, er i mine øyne ikke erfarne nok til at du bør lytte til dem!
 
Topp Bunn