Det sies at begravelse, skilsmisse og flytting er tre av de mest anstrengende prosesser du går igjennom. På bakgrunn av sist sommer må jeg si meg enig. Riktig nok skjedde heldigvis ikke noen av de to første punktene, men flyttinga var mye mer omfattende enn jeg hadde regnet med og det er derfor jeg har en virkelig godfølelse når nå ting begynner å falle på plass.
På torsdag ble kjøkkenet brukelig etter at elektriker og rørlegger fikk koblet til alt nødvendig. Det gjenstår fortsatt litt listing og annet småarbeid, men nå er det i allefall i drift.
Ellers driver jeg og bor meg inn i lytterommet. Det og skifte rom er som vi alle vet den største forandringen du opplever mht lyden og hvordan anlegget fungerer i sin helhet. På grunn av familier forøkning(Nina og jeg har fått 3 barnebarn det siste året) vil ikke lytterommet ha den ønskede størrelsen inntil videre. Men det lever jeg faktisk helt greit med.
Fra og gå fra et lytterom med stor gulvflate/lavt under tak, har jeg nå det motsatte; God takhøyde men mye mindre gulvplass. Foreløpig er ikke lyden noe og skryte av men i løpet av de dagene jeg nå har vært aktiv der oppe har jeg kommet noe videre i hva jeg tenker meg vil være fornuftig og jobbe med.
Kort fortalt har jeg mistet mye av den store punchy lyden og fått mindre lydscene, slankere bass og noe hardere mellomtone.
Nei, det høres ikke bra ut og det synes jeg heller ikke det er, men det er allikavel lys i tunnelen etter min vurdering. Detaljeringen og "renheten" i presentasjonen er god her og jeg har på følelsen at hvis jeg gjør de rette tingene, prøver og feiler men ikke mister motet vil dette bli bra, eller kanskje riktig så bra.

Dessuten må jeg jo si at jeg elsker denne delen av hobbyen hvor du jobber med både rom og anlegg for og få ut det potensiale som ligger der. En matmetafor kunne kanskje være at jeg har skiftet stamrestaurant fra Brasserie France og går nå i retning Alex Sushi?
Ellers var jeg sist helg i Horten. Jeg koste meg veldig sosialt. Ble faktisk mest imponert av de mindre/moderate anleggene der i år. Fikk nok en gang bekreftet at dsp ikke er noe for meg.
Dette var ikke noe "partyanlegg", men du verden for en klanggjengivelse og raffinement!
Ja jeg ble faktisk så inspirert av messas analoge anlegg at det resulterte i en nyervervelse, men den kommer jeg tilbake til om noen dager . . .