Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    12.014
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hvis du får lov av utlåneren, kan du åpne den og sjekke at jordskruen er festet skikkelig. Det var den ikke i min og løste støyproblemer hos kjøperen.

IMG_0281.jpeg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    Etter 2 ukers halsinfeksjon + omgangsyke(ikke samtidig) begynner livet å vende tilbake. Jeg er ikke totalt restituert så jeg ble bare med som moralsk støtte på isbadingen i dag tidlig, men du verden så vakkert!

tempImageR2aNWp.jpg

Step-up testingen har av overnevnte årsak fått seg en pause men jeg kjenner at både lyst og evne er tilbakevendende, så i dag har jeg fyrt opp anlegget og skal så smått komme i gang igjen . . .

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.406
    Torget vurderinger
    6
    Etter 2 ukers halsinfeksjon + omgangsyke(ikke samtidig) begynner livet å vende tilbake. Jeg er ikke totalt restituert så jeg ble bare med som moralsk støtte på isbadingen i dag tidlig, men du verden så vakkert!

Vis vedlegget 1081973

Step-up testingen har av overnevnte årsak fått seg en pause men jeg kjenner at både lyst og evne er tilbakevendende, så i dag har jeg fyrt opp anlegget og skal så smått komme i gang igjen . . .
    God bedring!

Audio Aktøren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.05.2002
    Antall liker
    1.649
    Torget vurderinger
    3

Vis vedlegget 1081973

Vedlegg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    I dag spilles det en klassiker jeg har latt ligge uspilt en god stund. Lurer på hvordan i all verden jeg har klart å "glemme bort" denne.🤔 Det er en nydelig skive!

tempImageh7yL98.jpg

Ellers er jeg i julestemning, med andre ord lat og vanskelig å få i aktivitet annet enn å høre musikk og planlegge måltider sammen med fruen.

Sølvtrafoen fra Audio Note er testet på de tre pick-upene jeg har uten å imponere undertegnede. Den er absolutt ikke dårlig men når man snakker om dette prisnivået setter jeg ekstra store krav, noe denne ikke har innfridd. Der den utmerker seg er på detaljering. Her er den virkelig god, men på nesten alle andre parametre har jeg alternativer som enten er vel så gode eller klart bedre. . . og til under halvparten av prisen. Min påstand er at step-uper kanskje er den vanskeligste komponenten mht matching i anlegget. Edelt metall er absolutt ingen garanti for et godt resultat.
    Men jeg må innrømme at jeg hadde frydet meg over og støte på en sølvtrafo som gled inn i anlegget og fjernet min skuffelse over sølvets bidrag. Kanskje ved neste korsvei . . .

God jul!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    Året går mot slutten og jeg fant en slant Laphroaig PX Cask. Sammen med Sonny Rollins "now´s the time" lager den en svært så behagelig stemning her på lytteloftet. Gud bedre for en plate! Denne bare vokser og vokser jo mer jeg spiller den!

tempImageAkNkD1.jpg

Ellers merker jeg en ulmende uro. Jeg gjenkjenner den litt fandenivoldske følelsen av nye påfunn og investeringer i forbindelse med hobbyen. Jeg får håpe det resulterer i en forbedring av lyden. Bare jeg holder tunga rett i munnen pleier det å gjøre nettopp det . . .

Godt nytt år!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    Litt alvorstung men utrolig vakker musikk på årets første dag.

tempImageOIVjf3.jpg

Jeg har gått og tenkt på om jeg skal skifte ut de integrerte trafoene i Allnic 7000v. Siden jeg kjøpte denne riaa´n for noen år tilbake har det kommet en oppgraderings mulighet. Det er sølvtrafoer som Allnic selger. Årsaken til at jeg ikke har hoppet på dette ennå er min noe blandede erfaring med sølv-suter. Verken Lampizator eller Audio Note var såpass overbevisende at jeg ville investere. Når det kommer til Allnic er jeg ennå håpefull. Jeg liker merkets "huslyd" veldig godt men er jo ikke garantert suksess hvis jeg skulle ta dette skrittet. Dette er kanskje ikke av veldig stor interesse, men hvis det er noen med stor erfaring og et nyansert syn på forskjellen mellom sølv og kobbertrafoer er det bare å komme med innspill!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.553
    Torget vurderinger
    27
    Jeg synes dette med sølvtrafoer høres ut som en glimrende idé. Om det låter bedre så kan jeg følge etter, og om det ikke blir bedre så kan jeg la være. Dette kan fort bli en vinn-vinn-mulighet for meg.
    Du burde kjøpt før nyttår så slapp du formueskatt på det som har hoper seg opp på konto.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.912
    Torget vurderinger
    23
    All things equal, så er det ingen grunn til at sølv skulle endre lydkvaliteten - ørlite grann bedre konduktivitet (ledeevne) enn kobber men i realiteten uten betydning.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    Jeg synes dette med sølvtrafoer høres ut som en glimrende idé. Om det låter bedre så kan jeg følge etter, og om det ikke blir bedre så kan jeg la være. Dette kan fort bli en vinn-vinn-mulighet for meg.
    Du burde kjøpt før nyttår så slapp du formueskatt på det som har hoper seg opp på konto.
    Har ikke du et sølvtrafo fra EMT? Utmerker den seg på noen måte?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.553
    Torget vurderinger
    27
    Sannelig, nå måtte jeg google. Og jo, du har helt rett, den er sølv. Den låter i hvert fall ikke slankere enn øvrige. Kanskje heller feitere. Har primært kjørt den med EMT TSD og TMD siden den kun har 5 og 10 ganger forsterkning, mens Music First har samme, i tillegg til 20 ganger. Men kanskje jeg må kjøre den på XV-1S når den monteres på igjen.

Nå har jeg dradd på meg en influensa eller Corona og er sikkert litt smittsom, ellers skulle du ha tatt deg en tur og hørt.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.841
    Sannelig, nå måtte jeg google. Og jo, du har helt rett, den er sølv. Den låter i hvert fall ikke slankere enn øvrige. Kanskje heller feitere. Har primært kjørt den med EMT TSD og TMD siden den kun har 5 og 10 ganger forsterkning, mens Music First har samme, i tillegg til 20 ganger. Men kanskje jeg må kjøre den på XV-1S når den monteres på igjen.

Nå har jeg dradd på meg en influensa eller Corona og er sikkert litt smittsom, ellers skulle du ha tatt deg en tur og hørt.
    Akkurat nå kan jeg ikke ta sjansen på å bli smittet, så du får si i fra når du er på bedringens vei. Da kommer jeg gjerne. God bedring!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn