Hakking i iTunes

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Har en Dell XPS M1330 med Inel Core 2 Duo 2,2GHz, 2 GB RAM og med en 5400 rpm harddisk, kjører Vista Home Premium spiller av AppleLossless filer fra en ekstern Western Digital Passport II USB 250 GB 5400 rpm harddisk i iTunes, men sliter med att lyden hakker/knitrer med jamne mellomrom, hva kan være problemet?
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Er dette musikk du har rippet, lastet ned, hører trådløst eller hva?
Jeg ripper musikk og kjører trådløst til stereoanlegget. Opplever at det hakker i blandt. Musikk som er lastet ned kan også hakke. Men det kan ligge masse buggs i musikk som er lastet ned.


Torsen
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Har aldri hatt det problemet på Mac. Men siden du kjører Vista kan du sjekke innstillingene i QuickTime. Vista støtter nå etter det jeg vet Core Audio og da burde du prøve den innstillingen.
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Dette er musikk jeg har rippet, bruker samme filene på den stasjonære maskina, de jeg spiller av på XPS er kopi av filene som ligger på nettverksdisken.

michell; hvor finner jeg Core Audio innstillingene i QuickTime?
 
P

Parelius

Gjest
Jeg ha faktisk fått det samme problemet på min PB. Begyner å engstes for at det kan være den eksterne HD-en.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Hmmm... Det kan være den eksterne harddisken, ja. Jeg har en ekstern USB-sak liggende som viste seg å være ubrukelig til musikkbruk da den genererte en masse støy på USB-bussen.
Dere kunne kanskje prøve med en ny, skikkelig skjermet USB-kabel? Det finnes dessverre mange dårlige USB-kabler å få kjøpt...

Om dere kjører USB-Dac vil en støyende harddisk ihvertfall skape problemer.
 
B

BjornE

Gjest
Min iTunes starter med jevne mellomrom irriterende forsøk på å laste ned CD Cover og gå igjennom samlingen for å finne informasjon om avbruddsfri avspilling. Dette gjør iTunes seigt som sirup og kanskje det kan være grunnen til at det lugger for noen?

Noen som vet hvordan man kan skru av disse funksjonene?
 
P

Parelius

Gjest
@ michell: Jeg har FireWire til ekstern HD.

@ BjornE: Nedlasting av CD-cover slår du av i valgpanelet under Generelt. Min stod på, så vi får se om det blir bedre nå når den er avslått. Den andre saken vet jeg faktisk ikke.

Tillegg: Å slå av denne "nedlasting av CD-coverfunksjonen" hjalp betraktelig. Én meget kort drop out i løpet av tre CD-er (jeg har gått over til vinyl nå, så....), og da gjorde jeg andre ting samtidig på maskinen. Takker BjornE.
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Jeg opplever nå stadig hakking i lyden med min MacBook.
Det ordner seg ved å slå av/på.

Desverre var jeg dum nok til å installere Leopard, så jeg kan ikke lenger kjøre helt trådløst ved bruk av Front Row.
Noen som vet om det er noen oppgradering på gang som løser dette?

Mvh/
Finn
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Du kan prøve å sette streamingsbufferstørrelsen til "Stor" under Rediger/Innstillinger/Avansert.
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Har nå satt streamingsbufferstørrelsen til "Stor", men er fortsatt plaget med hakking eller knitring.. Har ikkje dette problemet ved streaming/avspilling av videoer. Lurer på hvor problemet kan ligge, har vurdert å muligens innvistere i USB dac på nyåret en gang, men er det mulig att jeg ved å bruke USB dac/eksternt lydkort kan ungå dette?
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Kaaaanskje... Men om du ikke får hakking ved å spille fra den interne harddisken er det USBen din som skaper problemer vil jeg tro.
 

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
398
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Har no fått orden på sakene, det viste seg å være driveren til WLAN kortet som skapte problemer, men ved å oppgradere den har det ordna seg ;D
 
Topp Bunn