atledreier
Overivrig entusiast
Sonos på trådet nettverk og 40MB linje, aldri opplevd hakking med HIFI.
Gå inn på WiMP app eller WiMP websiden, merk der spillelisten som favoritt. Da vil du finne den under dine favoritter på Sonos.Wimp har laget en spilleliste over den nye Wimp klassisk redaktøren sine favoritter Lassens Favoritter. Hvordan får jeg fram denne via Wimp på Sonos. Har søkt på spillelister, men finner den ikke. Får den bare via Wimp sine egne sider. Kan Pål Bråtelund fra Wimp svare på dette?
WiMP Support [EM], 26. mai 14.27: Hei! Takk for eposten. I slutten av mai/juni skal det bli støtte for alle usb-dacer over HiFi. Det jobbes med å legge inn drivere for alle lydkortene. Mvh, WiMP Kundeservice Dette var gledelige nyheter dere..... |
Da har jeg fått en gledelig nyhet fra wimp.
Jeg seendte en mail der jeg etterpurte løsning på hakking via usb dac der jeg også forklarte at jeg hadde 3 type dac´er
som alle tullet via usb med avspilling med lossless kvalitet.
Jeg fikk dette som svar.
WiMP Support [EM], 26. mai 14.27:
Hei! Takk for eposten. I slutten av mai/juni skal det bli støtte for alle usb-dacer over HiFi.
Det jobbes med å legge inn drivere for alle lydkortene.
Mvh,
WiMP Kundeservice
Dette var gledelige nyheter dere.....
Jeg har også hatt litt problemer med Wimp på Sonos etter siste Sonos oppdatering. Har plutselig kuttet midt i en låt og begynt på neste. Jeg gjorde først et forsøk med å restarte hele nettverket mitt i den rekkefølgen Sonos anbefaler det, uten at det hjalp. Deretter fjernet jeg Wimp kontoen fra Sonos, for deretter å legge den til igjen. Etter det har jeg ikke merket noen problemer (bank i bordet!!).Det har vært litt tull med drop outs og hakking på Sonos etter oppdateringen.
Det her høres rart ut. Jeg har tilsvarende problem i Tidal. Som i grunn bygger på samme teknologi. Problemet mitt er at jeg pleier fjernstyre pcen med RDP, noe som har fungert fint i årevis med Spotify. Men Hver gang jeg prøver så begynner det hakke noe helt sykt. Får sende en melding til folka i Tidal og informere om problemet sånn at de er klar over dette og kan løse dette.Jeg har hatt akkuratt det samme problemet med hakking på Wimp HIFI selv etter oppdateringen som skulle fikse det, men med litt vanlig problemløsning fant jeg til slutt ut at det er hakkefritt helt til skjermspareren slår seg på eller skjermen går i dvale. Før skjermen går i dvale er avspillingen perfekt! Man må bare gjøre så skjermen ikke går i dvale! (dette er kun på mac, kanskje til og med bare på macbook pro med retina skjerm)
Takk for meldingen din. Skjer dette kun når du skrur av din prosjektor, eller opplever du dette også ellers?
Våre servere er nå optimalisert for bruk i UK, US og CA, og vi vet at de som sitter utenfor via en VPN kan oppleve problemer. Rapporterer dette videre.
Best,
TIDAL.
Om jeg skrur av prosjektoren så går det greit. Siden maskinen vil da enda tro at prosjektoren er på.
Jeg kjører ikke VPN nå på maskinen, men får fint spilt musikk, tror det er mer at brukeren er registrert med VPN
Hei,
Riktig. Serverlokasjonen vil nok også spille inn ettersom du er utenfor et landene hvor TIDAL er tilgjengelig. Vi benytter oss av andre servere enn med WiMP.
Vi er ikke kjent med den problemstillingen du fremstiller her. Bringer dette videre til våre produktutviklere. Takk for tips.
Ha en fin dag,
mvh. Joakim / TIDAL
Reinstallerte maskinen med ny SSD og W8.1. Nå kan maskinen gå i screensaver eller jeg bruke med RDP uten at det hakker.Fikk usedvanlig raskt svar fra support hos TIDAL. Da et av problemene med hakking oppstår når maskinen går i "screensaver" modus. Med andre ord om jeg bruker RDP for å styre maskinen når prosjektor er av så hakker musikken helt sykt. Så jeg rapporterte dette inn.
Takk for meldingen din. Skjer dette kun når du skrur av din prosjektor, eller opplever du dette også ellers?
Våre servere er nå optimalisert for bruk i UK, US og CA, og vi vet at de som sitter utenfor via en VPN kan oppleve problemer. Rapporterer dette videre.
Best,
TIDAL.Om jeg skrur av prosjektoren så går det greit. Siden maskinen vil da enda tro at prosjektoren er på.
Jeg kjører ikke VPN nå på maskinen, men får fint spilt musikk, tror det er mer at brukeren er registrert med VPNHei,
Riktig. Serverlokasjonen vil nok også spille inn ettersom du er utenfor et landene hvor TIDAL er tilgjengelig. Vi benytter oss av andre servere enn med WiMP.
Vi er ikke kjent med den problemstillingen du fremstiller her. Bringer dette videre til våre produktutviklere. Takk for tips.
Ha en fin dag,
mvh. Joakim / TIDAL
Det er ikke det at det er "i det" den går på den var vedvarende i mitt tilfelle med normal disk og eldre W7.Windows 8.1 er jo overlegent alt anna . Fantastisk OS, med tanke på at det var veldig trang fødsel på 8'ern . Tipper det kan være disken dere har som tar litt for mye resurser idet den spinner igang screensaveren. EN løsning kan jo være å gi Tidal høyere prioritet i taskmanager.