Hana Umami RED - Ny toppmodell fra Hana lanseres!

Hana lanserer nå sin nye Umami RED toppmodell pickup!

Hana Umami 3.jpg



Hana er blitt kjent for å levere eksepsjonell ytelse til meget gode priser. Hana er husmerket til Excel Sound Cooperation som har rundt 50 år erfaring med OEM produksjon av virkelig dyre high-end pickup, og nå ønsker de å lage en skikkelig referansepickup under Hana merkevaren for å vise hva de kan.

Hana Umami RED har det man ønsker seg på en pickup i toppligaen - Microline stift i ekte diamant, Boron kantilever, ekstremt forseggjort hus/kropp og en virkelig god motor.

Vi gleder oss til å få inn første sending og teste disse ut mer!

Se mer her:
https://malaaudio.no/Produkt/105/1004372/Hana-Umami-Red
 

Vedlegg

Kommentarer

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Nydelig pickup og det blir spennede å høre mer om den og evt. andre i serien.

Et spørsmål. Dere skriver "bygd opp med Samarium Cobalt magnet som har helt unike egenskaper ". Hvilke unike egenskaper er det snakk om her og hvordan sørger disse for "en svært musikalsk engasjerende presentasjon"?
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
.... Ebony treverk i front som demper resonanser. Til slutt er det lakkert med Japansk Urushi lakk som påføres/slipes i mange lag for å få en lekker dybde. :cool:
 

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Innlegg
1.437
Antall liker
3.917
Sted
Glåmdalen
Torget vurderinger
15
Wow. Denne er lekker. Blir spennende å høre.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Prøver igjen:

Nydelig pickup og det blir spennede å høre mer om den og evt. andre i serien.

Et spørsmål. Dere skriver "bygd opp med Samarium Cobalt magnet som har helt unike egenskaper ". Hvilke unike egenskaper er det snakk om her og hvordan sørger disse for "en svært musikalsk engasjerende presentasjon"?
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.655
Antall liker
1.714
Torget vurderinger
1
Meget vakker pickup
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Nydelig pickup og det blir spennede å høre mer om den og evt. andre i serien.

Et spørsmål. Dere skriver "bygd opp med Samarium Cobalt magnet som har helt unike egenskaper ". Hvilke unike egenskaper er det snakk om her og hvordan sørger disse for "en svært musikalsk engasjerende presentasjon"?
Samarium-kobolt er ei legering (trur eg) som er svært magnetisk, etter det eg har høyrt. Fordi magnetane er så kraftige, kan ein klare seg med færre viklingar, og likevel få kraftig nok output. Dersom du lyttar til pickupar der det finnest ulike alternait på output, syner det seg ofte at dei med lågast output (dei som har færrast viklingar) let betre enn dei med høgt utgangsnivå. Men då treng du ein riaa med svært mykje gain, og desse er både dyre og sjeldne. Så reklamepratet kan godt ha noko for seg (har ikkje høyrt denne Hana-pickupen, så dette er berre gjetting...)
 

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Innlegg
229
Antall liker
122
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Samarium-kobolt er ei legering (trur eg) som er svært magnetisk, etter det eg har høyrt. Fordi magnetane er så kraftige, kan ein klare seg med færre viklingar, og likevel få kraftig nok output. Dersom du lyttar til pickupar der det finnest ulike alternait på output, syner det seg ofte at dei med lågast output (dei som har færrast viklingar) let betre enn dei med høgt utgangsnivå. Men då treng du ein riaa med svært mykje gain, og desse er både dyre og sjeldne. Så reklamepratet kan godt ha noko for seg (har ikkje høyrt denne Hana-pickupen, så dette er berre gjetting...)
Neodymium er vel det kraftigste magnetiske materialet vi kjenner til og kunne kanskje redusert antall viklinger ytterligere. Det "unike" med samarium-kobolt, ( er IKKE ekspert på magneter) er vel temperatur egenskapene og motstanden mot å bli avmagnetisert. Men, jeg kjenner til fra høytalerelementer til gitarforsterkere at feks. alnico ofte foretrekkes, så hvilke lydmessige fordeler Samarium-kobolt gir hadde vært interessant å vite. Håper MalaAudio kan svare på det.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Må ikke spørre om sånt !
Nei, jeg begynner å skjønne det siden det aldri kom noe svar. På den annen side ble den originale posten endret og det er vel forsåvidt svar godt nok.

Samarium-kobolt er ei legering (trur eg) som er svært magnetisk, etter det eg har høyrt. Fordi magnetane er så kraftige, kan ein klare seg med færre viklingar, og likevel få kraftig nok output.
Joda, jeg er klar over alt det der. Det jeg lurte på var hva som evt. gir dem unike egenskaper og hvordan de besørger en mer musikalsk presentasjon enn f.eks en N55 neodymium magnet, som er den sterkeste magneten som finnes per i dag. Disse burde tross alt være minst like godt egnet og er da også brukt i en rekke pickuper. Den primære fordelen samarium-cobalt har foran neodymium er at de kan brukes ved høyere temperaturer uten å bli demagnetisert, enkelte helt opp til 350°C. Veldig hending i indutrien, men den iboende merverdien i akkurat det når det gjelder musikkavspilling er det litt vanskelig å se for seg.

Så nei, jeg tror egentlig ikke at reklamepratet, som nå heldigvis er borte, hadde noe videre for seg.

Edit: bugger, slått på målstreken...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Neodymium er vel det kraftigste magnetiske materialet vi kjenner til og kunne kanskje redusert antall viklinger ytterligere. Det "unike" med samarium-kobolt, ( er IKKE ekspert på magneter) er vel temperatur egenskapene og motstanden mot å bli avmagnetisert. Men, jeg kjenner til fra høytalerelementer til gitarforsterkere at feks. alnico ofte foretrekkes, så hvilke lydmessige fordeler Samarium-kobolt gir hadde vært interessant å vite. Håper MalaAudio kan svare på det.
Er det nokon som kjenner til MC-pickupar av lågoutputtypen som brukar neodymium-magnetar?
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Nei, jeg begynner å skjønne det siden det aldri kom noe svar. På den annen side ble den originale posten endret og det er vel forsåvidt svar godt nok.
Men den samme teksten på nettsiden ble ikke endret så spørsmålet er fortsatt legitimt. Nå er vel dette mer som å skyte på pianisten når en ikke liker musikken. Teksten er helt sikkert tatt fra produsenten og det er vel dit spørsmålet bør stilles.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Men den samme teksten på nettsiden ble ikke endret så spørsmålet er fortsatt legitimt. Nå er vel dette mer som å skyte på pianisten når en ikke liker musikken. Teksten er helt sikkert tatt fra produsenten og det er vel dit spørsmålet bør stilles.
Selvsagt, men å anmode HiFi-produsenter om å være edruelige i sine produktomtaler anser jeg for å være en sak som er tapt før den er påbegynt. Norske aktører burde imidlertid forsøke å forholde seg litt mer saklige og ikke fare med ren løgn og bedrag. Synes jeg da og forøvrig helt uten henstilling til Mala generelt.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Er det nokon som kjenner til MC-pickupar av lågoutputtypen som brukar neodymium-magnetar?
Jeg har på ingen måte noen utfyllende liste, men neodymium finner man i såpass vidt forskjellige pickuper som Ortofon Epression og Windfeld, Rega Ania og Apetha 3, Sensitive Sound og Audio-Technica AT-F2, ART7, ART9, hele den nye OCX-linjen og også alle i AT33-serien (tror jeg). Uten å faktisk vite det vil jeg uansett anta at neodymium er den mest brukte typen, gitt egenskaper, pris og tilgjengelighet, men ofte(st?) oppgis ikke hvilke magneter som er brukt.

Før i tiden var alnico magneter mye brukt, men disse avmagnetiseres gradvis over tid, noe som åpenbart er en betydelig bakdel. Før det igjen var "vanlige" magneter av magnetisert stål i bruk, men lav koersivitet, lav magnetstyrke og høy masse sammenlignet med rare earth magneter gjør at de ikke lenger benyttes (såvidt jeg vet).
 

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.457
Link til alle artikler
1034
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mange nye varer i vår bruktavdeling!

Mange nye varer i vår bruktavdeling!

  • 4
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

ÅPNINGSTIDER I PÅSKEN

  • 0
Åpningstider i påsken: Mandag 25.3 Etter avtale | Tirsdag 26.3 10-18 | Onsdag 27.3 10-18 | Torsdag 28.3 stengt | Fredag 29.3 stengt | Lørdag 30.3 stengt Her er noe av det du kan oppleve hos Mala...
Fortsett
Bransjenyheter
Børresen X1 - Nå i demo!

Børresen X1 - Nå i demo!

  • 0
Børresen X1 utmerker seg som et etterlengtet tilskudd i den allerede høyt roste X-serien. Børresen X1 er ikke bare en rimeligere høyttaler i Børresen Acoustics sin innstegsserie, det er også en...
Fortsett
Bransjenyheter
Hva ønsker du deg?
Bransjenyheter
Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

Messetilbud? Fortell oss hva du ønsker deg!

  • 0
Nå er det like før Oslo HiFi Show starter og vi ønsker å gi våre kunder messetilbud på det de ønsker seg! Send oss en e-post eller bruk kontakt skjemaet på malaaudio.no for å motta ditt unike...
Fortsett
Bransjenyheter
Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

Jørgen og Leif fra Marten kommer med Mingus Septet!

  • 0
Jørgen og Leif fra Marten kommer til Oslo HiFi Show med sin nyeste høyttaler Marten Mingus Septet! Marten Mingus Septet var en av de store suksessene under fjorårets München messe og har siden...
Fortsett
Topp Bunn