Medisin og helse Handicapkort=avlegs?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
skal ikke se vekk fra at han er mest sur fordi noen med HC-kort i frontruta tar den ordinære kommunale parkeringsplassen slik at elbilister (han selv?) må lete lenger etter billig kommunal parkering.
Så flott for deg at du tror det, men du er et langt steg unna sannheten heldigvis.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
nedrakkingen fortsetter og fortsetter.

I ditt forkvaklede hode så er du kun forflytningshemmet hvis du ikke evner å gå lenger enn 20 meter. Det er kun disse forflytningshemmede som har et reelt behov. De andre har ikke noe behov i det hele tatt. De klarer jo å gå 100 meter.

Det er faen meg ikke rart at folk vegrer seg for å gå ut når de har skjulte lidelser. De blir dømt nedenom og hjem av idioter som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp.
Det er forflyttningshemmede som har et reelt behov for å parkere nærmest mulig inngangene for å få så kort gangvei som overhode mulig.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg kjenner en ung mann meget godt. Han er 100% medisinsk frisk, men han har HC-kort, full uføretrygd og passerer gratis i bomringen. Jeg kan også fortelle trådstarter at det ikke er bare å halte inn til legen for å få kortet. Det er nemlig ikke legen som utsteder kortet.
Men trenger han HC kort for å kunne få en tilrettelagt parkeringsplass hvis han er 100% medisinsk frisk?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
skal ikke se vekk fra at han er mest sur fordi noen med HC-kort i frontruta tar den ordinære kommunale parkeringsplassen slik at elbilister (han selv?) må lete lenger etter billig kommunal parkering.
Ps Her i Kommunen er det gratis parkering for elbillister, men du skal ha for forsøket.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.631
Torget vurderinger
2
Kort og presist svar. 100 % enig.

Nedenfor kommer et lenger svar.

Høy tid at slikt blir fjernet, spør du. Du skal ikke ta rullestolen fra folk med det samme da? Det har fort samme effekt.

Hva skal vi si? På seg selv så kjenner man andre?

Kanskje du skal sette deg inn i andres folks virkelighet før du anklager dem for å jukse. En person kan se helt frisk ut på utsiden, men fortsatt ha store forflytningshemminger. En person kan også ha flott Tesla og samtidig kvalifisere.

Det kan være hjerte og kar, muskel og skjelett og psykiske plager som ikke synes utenfra. Har du så stor sosial angst at du ikke er i stand til å ta kollektiv uten å få panikkanfall så kan du faktisk kvalifisere for et slikt kort. Jeg sier kan, fordi du kvalifiserer ikke for parkeringsbeviset uten videre. Offentlig transport kan ikke være et alternativ og det må også være mangel på ordinære parkeringsplasser for dine ærend. Og da snakker vi nødvendige, viktige ærend. At du skal på blomsterbutikken en gang hvert 4. år kvalifiserer ikke. Så har jobben din garasjeplass til deg, så ligger du tynt an for å få godkjent søknaden. Kommunen er ganske så nazi på disse søknadene, og leger skriver ikke under på legeerklæring i hytt og pine.

Nevner du økonomi når du søker så får du også kjapt avslag. Det står eksplisitt i kriteriene at økonomiske behov ikke er et kritierie.

Så neste gang du ser en slik person, kanskje du skal tenke at det er fint at personen er ute og gjør sine ærend. I morgen kan det hende han ligger utslått på sofaen. Vedkommende kan ha gjennomgått hjerteinfarkt og har begrenset hjertekapasitet. Vedkommende kan ha ME. Vedkommende kan ha nakkeskade. Fyren kan ha angst, depresjon og/eller PTSD som gjør at ikke kommer seg ut av sin leilighet. Det er ganske mange sykdommer her som ikke er synlig på utsiden. Virker som om kun de som har gips rundt foten skal få omtanke.

Denne "han ser da normal ut, han kan umulig ha problemer" kan du legge av deg først som sist. Det er stigma så det synger i dette samfunnet. Jævla naver! Jævla unnasluntrer. Jævla snylter. "Jeg så deg arbeide i hagen, så du er da helt klart arbeidsfør. Kom deg på jobb!"

Du sier at vi skal la dem betale for parkeringen som alle andre. Det er jævla smålig for å si det mildt. Det blir som å ta krykken fra en person og si at nå må du betale for å få den tilbake. Du må betale ekstra for å kunne bevege deg.

Du skal prise deg lykkelig over at du har helse til å kunne bevege deg fritt rundt. Og skulle du selv være innehaver av et slikt kort, så må du gjerne be om å se baksiden av kortet for å verifisere at det er rett person, men vær helt forberedt på å få huden full når det viser seg å være rett innehaver.

PS!
Du skal være bra modig for å prøve å få gratis bomring med et falskt kort. Dokumentfalsk tas ikke lett på.

Hvis du vil at de skal parkere hos de private, så ta det opp med de private. Krev fra dem fritak til forflytningshemmede også.
Tusen takk!
Hilsen en av de usynlig syke med HC kort. Jeg bytter gladelig bort Handicap kortet mitt med trådstarter så kan han prøve seg med 30+ år med leddgikt, ulcerøs kolitt, leversvikt og et Hjerteinfarkt påtoppen. Jeg har stått og står i full jobb i alle år selv om det ofte krever at jeg ligger på sofan frA 1600- til neste dag for å klare nye 8 timer på jobb. Å gå en tur eller gjøre morsom og sosialt som å stå på ski eller danse elle gå på bar er utelukket . Det koster for mye fysisk. Faktisk er det er befrielse å kunne ta bilen til kino og ha gunstig parkering , og vå være sikret parkering på jobb
Anbefaler at trådstarter prøven en simulert dag som revmatiker: det gjøres slik

1. Ta en neve grus og hell i et par for store gummistøvler. Ta dem på med bare føtter
2. Ta en ryggsekk med fulle melkekartonger og bær den på magen. Med ujevne stropper så balansen blir ujevn.
3. Be naboen sparke deg i rompa få du får en skikkelig lårhøne.
4. Med alt dette begynner du å gå opp på en stige, og male taket.
Når arbeidsdagen er over syns du nok det er greit å ha kort vei til den HC parkerte bilen din. Tenk hvor mye penger du har spart,,,,

PS. Neste gang du ser meg er det ikke sikkert jeg bruker stokk. Det er ikke fordi jeg ikke trenger det pga det ødelagte kneet, men fordi venstre armen eller ryggen er så dårlig at stokkbruken forverrer det. Jaggu en til frisk HC pasient tenker vel trådstarter

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.849
^Alle sykdommer burde ha et stigma. Alt for ofte hører man "Han kan ikke være mye syk, jeg så at han jobbet her om dagen" eller "Hun ser ikke mye syk ut"

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Tusen takk!
Hilsen en av de usynlig syke med HC kort. Jeg bytter gladelig bort Handicap kortet mitt med trådstarter så kan han prøve seg med 30+ år med leddgikt, ulcerøs kolitt, leversvikt og et Hjerteinfarkt påtoppen. Jeg har stått og står i full jobb i alle år selv om det ofte krever at jeg ligger på sofan frA 1600- til neste dag for å klare nye 8 timer på jobb. Å gå en tur eller gjøre morsom og sosialt som å stå på ski eller danse elle gå på bar er utelukket . Det koster for mye fysisk. Faktisk er det er befrielse å kunne ta bilen til kino og ha gunstig parkering .

1. Ta en neve grus og hell i et par for store gummistøvler. Ta dem på med bare føtter
2. Ta en ryggsekk med fulle melkekartonger og bær den på magen. Med ujevne stropper så balansen blir ujevn.
Når arbeidsdagen er over syns du nok det er greit å ha kort vei til den HC parkerte bilen din. Tenk hvor mye penger du har spart,,,,
Jeg har ikke skrevet noen steder om usynlig syk. Er du bevegelseshemmet og har problemer med å bevege deg fra bilen uten smerter så er du i målgruppen for å kunne få tilrettelagt parkering.

Problemet rundt HC kort er jo større økonomiske fordeler et slikt kort har jo større er faren for at folk forsøker å få tak i et kort. Det er ikke uten grunn at folk låner kort, misbruker kort og forfalsker de.
Jeg tror at veien å gå for å bli kvitt misbruk, ljuging og stjeling av kort er å legge inn færre fordeler som ikke går på selve tilretteleggingen av plassene.

På små plasser hvor det ikke er avgiftsparkering eller bomringer ser man at det ikke er misbruk av ordningen, men i større byer øker altså etterspørselen og sjansen for at folk går et kort de strengt talt ikke bør ha krav på øker også.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
^Alle sykdommer burde ha et stigma. Alt for ofte hører man "Han kan ikke være mye syk, jeg så at han jobbet her om dagen" eller "Hun ser ikke mye syk ut"
Kan du svare på spørsmålet jeg stilte deg litt tidligere i tråden så hadde jeg satt pris på det.

I

Ikke33206

Gjest
Tusen takk!
Hilsen en av de usynlig syke med HC kort. Jeg bytter gladelig bort Handicap kortet mitt med trådstarter så kan han prøve seg med 30+ år med leddgikt, ulcerøs kolitt, leversvikt og et Hjerteinfarkt påtoppen. Jeg har stått og står i full jobb i alle år selv om det ofte krever at jeg ligger på sofan frA 1600- til neste dag for å klare nye 8 timer på jobb. Å gå en tur eller gjøre morsom og sosialt som å stå på ski eller danse elle gå på bar er utelukket . Det koster for mye fysisk. Faktisk er det er befrielse å kunne ta bilen til kino og ha gunstig parkering , og vå være sikret parkering på jobb

PS. Neste gang du ser meg er det ikke sikkert jeg bruker stokk. Det er ikke fordi jeg ikke trenger det pga det ødelagte kneet, men fordi venstre armen eller ryggen er så dårlig at stokkbruken forverrer det. Jaggu en til frisk HC pasient tenker vel trådstarter
Føler meg litt teit for at jeg trollet tidligere i denne tråden nå.
Setter pris på åpenheten din, og ikke minst masse respekt for at du står i full jobb på tross av helseproblemer.
Det er ikke mange som går den etter deg!

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Jeg har ikke skrevet noen steder om usynlig syk. Er du bevegelseshemmet og har problemer med å bevege deg fra bilen uten smerter så er du i målgruppen for å kunne få tilrettelagt parkering.

Problemet rundt HC kort er jo større økonomiske fordeler et slikt kort har jo større er faren for at folk forsøker å få tak i et kort. Det er ikke uten grunn at folk låner kort, misbruker kort og forfalsker de.
Jeg tror at veien å gå for å bli kvitt misbruk, ljuging og stjeling av kort er å legge inn færre fordeler som ikke går på selve tilretteleggingen av plassene.

På små plasser hvor det ikke er avgiftsparkering eller bomringer ser man at det ikke er misbruk av ordningen, men i større byer øker altså etterspørselen og sjansen for at folk går et kort de strengt talt ikke bør ha krav på øker også.
Jo, det har du. I innlegg etter innlegg har du underkjent at folk har behov for lappen. De ser fine ut, så derfor trenger de ien ikke. De ser fine ut, så de må ha ljugd til legen for å få den. De kan gå lenger enn 20 meter, så da trenger de ikke noen lapp.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jo, det har du. I innlegg etter innlegg har du underkjent at folk har behov for lappen. De ser fine ut, så derfor trenger de ien ikke. De ser fine ut, så de må ha ljugd til legen for å få den. De kan gå lenger enn 20 meter, så da trenger de ikke noen lapp.
Jeg har sagt at de skal være bevegelseshemmet.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Ja, og de ER bevegelseshemmed etter lege- og kommunevurdering. Vet du bedre enn legen og kommunen?
Det er ikke alltid samsvar mellom søknad fra legen og det kommunen mener tilfredsstiller kravene for å få utlevert et kort.
Det er vel også derfor mange får avslag.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Det er ikke alltid samsvar mellom søknad fra legen og det kommunen mener tilfredsstiller kravene for å få utlevert et kort.
Det er vel også derfor mange får avslag.
Prøv å forstå hva du selv skriver. Du skriver nå svart på hvitt at mange med legeerklært behov blir avvist av kommunen, og du våger å påstå at det er flust av juksemakere der ute.

Det er faktisk ikke vanskelig. Folkene du ser gående 200 meter med bæreposer har behov for den lappen. Unntaksvis så er det en skurk, men du går rundt og sier at folk er skurker uten å ane noe som helst om dem.

Du har anklaget en rekke folk og bekjente av folk her inne på HRS for å være skurk. Du MÅ da forstå hva du selv skriver?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Prøv å forstå hva du selv skriver. Du skriver nå svart på hvitt at mange med legeerklært behov blir avvist av kommunen, og du våger å påstå at det er flust av juksemakere der ute.

Det er faktisk ikke vanskelig. Folkene du ser gående 200 meter med bæreposer har behov for den lappen. Unntaksvis så er det en skurk, men du går rundt og sier at folk er skurker, uten å ane noe som helst om dem.

Du har anklaget en rekke folk her inne på HRS for å være skurk. Du MÅ da forstå hva du selv skriver?
Jeg har ikke anklaget noen her på Hfs for å være skurker. Det er nok noe du tillegger meg på linje med at jeg selv ønsker å stå parkert på de offentlige plassene som de med HC kort disponerer.

Jeg sa at de som bærer tunge bæreposer 200 meter ned til HC plassen selv om de kunne stått nærmere og fått en lettere jobb med å bære varene til bilen, men da måtte de betale for parkeringen på den privatdrevne p plassen. Det reagerer jeg på. Hvis de står på en offentlig plass som er gratis, men som i utgangspunktet ligger fryktelig ugunstig til i forholdt til ærende de har så stusser jeg.

Ja, det er flere som får avslag av kommunen selvom legen mener de har behov ja.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Det har du gjort, Griffenfeldt.

Du kan gå til ditt første innlegg der du skrev svart på hvitt at folk gikk og løy til legen for å få sitt bevis.

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det har du gjort, Griffenfeldt.

Du kan gå til ditt første innlegg der du skrev svart på hvitt at folk gikk og løy til legen for å få sitt bevis.
Ja det finnes folk som reiser til legen for å få legen til å sende søknad fordi de mener selv at de passer inn i beskrivelsen. Jeg har selv pratet med leger som vegrer seg for å si nei fordi de da risikerer å bli hengt ut som dårlige leger. Noen leger gir etter for presset og skriver en søknad basert på noe tynt belegg.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Hvor mange her inne tror du har den lappen, men det er usynlig på dem fra avstand? én person har allerede stått frem. én annen har sagt at han har en bekjent. Du sa videre at man skal prioritere de med reelt behov. Det betyr at det finnes folk med slik lapp som ikke har reelt behov.

Prøv å forstå hva du selv skriver.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hvor mange her inne tror du har den lappen, men det er usynlig på dem fra avstand? én person har allerede stått frem. én annen har sagt at han har en bekjent. Du sa videre at man skal prioritere de med reelt behov. Det betyr at det finnes folk med slik lapp som ikke har reelt behov.

Prøv å forstå hva du selv skriver.
Jeg forstår godt hva jeg skriver. Synes ikke du at man skal ha et reelt behov for å få HC kort?
Ja, det finnes folk i Norge med HC kort som ikke har et reelt behov for kort. Det må du også forstå at det gjør.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.269
Sted
Ytterst i havgapet...
Nå er det lenge siden jeg kjørte bil inn i en større by i Norge, og er sikkert litt utdatert, men belær med gjerne......
men HC parkering flere hundre meter fra døra virker nokså søkt for meg??? Betalt HC parkering nærmere døra?? Er det noe jeg misforstår???
Det kan jo kanskje også være at man står på gratisplass for å spare noen kroner???

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
60.423
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
82
Jeg forstår godt hva jeg skriver. Synes ikke du at man skal ha et reelt behov for å få HC kort?
Ja, det finnes folk i Norge med HC kort som ikke har et reelt behov for kort. Det må du også forstå at det gjør.
Det gjør beklagligvis det,vet om en som har et HC kort pga at han kjenner korupte personer. Han er sikkert ikke alene om det.

O

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.269
Sted
Ytterst i havgapet...
Snyltere finnes overalt og i alle systemer.... men derfra til at alle med HC kort som ikke er åpenlyst plaget er snyltere er vel å dra saken litt langt...

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.922
Nå er det lenge siden jeg kjørte bil inn i en større by i Norge, og er sikkert litt utdatert, men belær med gjerne......
men HC parkering flere hundre meter fra døra virker nokså søkt for meg??? Betalt HC parkering nærmere døra?? Er det noe jeg misforstår???
Det kan jo kanskje også være at man står på gratisplass for å spare noen kroner???
På parkeringer på kjøpesenter o.l. er det generelt betaling for alle plasser. HC-plasser finnes "over alt" i byene fordi en stor del av poenget er at det skal være kort vei. For meg duger enhver parkeringsplass innenfor 500 meter for dit jeg egentlig skal, for noen med bevegelsesproblemer er det ikke tilfelle. Det kan se ut som det er meningsløst mange HC-plasser siden de svært ofte er tomme, men poenget er altså at det skal være noen av sorten nærme det meste.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er slik i Norge at de som har HC kort står gratis på offentlige parkeringsplasser, aka de med Blå og Hvite skilter. Det er lovpålagt.
På privatdrevne parkeringsplasser er det ikke slik på. Ergo så er det folk som parkerer på offentlige plasser enten det er parkeringsplass eller kantsteinsparkering selv om det ligger lengre unna destinasjonen vedkommende skal på. Dette gjør enkelte kun for å spare penger selv om de må gå et stykke og bære tunge poser. Dette er ikke noe jeg tror. Dette vet jeg skjer regelmessig her jeg bor.

X

X186841

Gjest
Forsto det sånn att det er noen få uærlige snyltere som ødelegger for de med reelt behov, men noen ser ut til å lese med ganske tette skylapper.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Forsto det sånn att det er noen få uærlige snyltere som ødelegger for de med reelt behov, men noen ser ut til å lese med ganske tette skylapper.
poenget hans var at disse som kan gå 200 m som er over 20m er noen snyltere. De klarer jo å gå 200m! The shock! De kan da følgelig umulig være bevegelseshemmede. De maktet å gå lenger enn til aller nærmeste parkeringsplass.

Han forstår nada om at han nå anklager svært mange innehavere av dette kortet for å være snyltere, svindlere til og med. De ser fine ut på utsiden, så de kan umulig ha noe behov. De maktet til og med å gå 200m. Kan umulig ha behov. Ta frem dem lappen nå!

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Det er garantert mange som ikke halter eller tar en st weissdans til og fra bilen som har reelle behov for hc. Etter enkelte operasjoner er skal man ikke løfte mer en et par kilo i flere måneder. Alvorlige kreftsyke under langvarig behandlinger som et par eksempler. Det er en del som tar munnene for fulle her.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
poenget hans var at disse som kan gå 200 m som er over 20m er noen snyltere. De klarer jo å gå 200m! The shock! De kan da følgelig umulig være bevegelseshemmede. De maktet å gå lenger enn til aller nærmeste parkeringsplass.

Han forstår nada om at han nå anklager svært mange innehavere av dette kortet for å være snyltere.
Hvis man i ly av å spare 10 kr på parkeringsavgift plutselig klarer å gå ekstra langt med tunge bæreposer kan man til fordel vurdere om vedkommende trenger et kort som gir ekslusive parkeringsrettigheter.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Hvis man i ly av å spare 10 kr på parkeringsavgift plutselig klarer å gå ekstra langt med tunge bæreposer kan man til fordel vurdere om vedkommende trenger et kort som gir ekslusive parkeringsrettigheter.

"Ja, jeg så deg rydde i hagen. Det betyr at du ikke kan være sykemeldt. Pell deg på jobb nå!"

X

X186841

Gjest

Han forstår nada om at han nå anklager svært mange innehavere av dette kortet for å være snyltere, svindlere til og med. De ser fine ut på utsiden, så de kan umulig ha noe behov. De maktet til og med å gå 200m. Kan umulig ha behov. Ta frem dem lappen nå!
Prøv å se helheten i det som skrives og ikke bare trekk slutninger som passer din fordømmende holdning til alle som ikke ser verden gjennom dine smale linser.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er garantert mange som ikke halter eller tar en st weissdans til og fra bilen som har reelle behov for hc. Etter enkelte operasjoner er skal man ikke løfte mer en et par kilo i flere måneder. Alvorlige kreftsyke under langvarig behandlinger som et par eksempler. Det er en del som tar munnene for fulle her.
Helt klart og da får man et kort med begrenset varighet og med et par fordeler mindre enn de som f.ex har mer kroniske sykdommer og større bevegelsesproblemer.

Noen får kort som passasjer og noen som fører, men når jeg møter folk som skal være passasjer og hvor de ikke er med, men kortet og plassen likevel blir brukt fordi man oppnår økonomiske fordeler, er det noe som skurrer.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
"Ja, jeg så deg rydde i hagen. Det betyr at du ikke kan være sykemeldt. Pell deg på jobb nå!"
Om jeg hadde skrevet dette på et A4 ark med kulepenn så tror jeg at jeg kunne tømt en kulepenn før du forstår hva jeg vil frem til..

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.215
Om jeg hadde skrevet dette på et A4 ark med kulepenn så tror jeg at jeg kunne tømt en kulepenn før du forstår hva jeg vil frem til..
Jo, du påstår at det er flust av juksemakere der ute som misbruker ordningen. Derfor må ordningen kveles. Som eksempel bruker du denne personen som går 200m fra en parkeringsplass til en annen, som om det liksom var et krav at man måtte stå på den aller nærmeste parkeringsplassen. Det er selvsagt intet slikt krav. Man kan faktisk ha veldokumentert behov på dette parkeringsbeviset og være i stand til å gå 200m (og mer til) OG bære hva du oppfatter som tungt, eksemplifisert av Pink Panther. Så eksempelet ditt er helt ubrukelig i utgangspunktet. Du aner ikke hvorfor personen har fått parkeringsbeviset, men siden vedkommende har gått 200m med litt baggasje så drar du konklusjonen om at vedkommende MÅ jukse.

Som bakgrunn har du nevnt en helt feilaktig maksimumgangavstand på 20 m på å få dette parkeringsbeviset. (Sannheten er at den absolutte øvre grensen ligger på rundt 500 m) Du har deretter hevdet at vi må prioritere. Mellom de som har reellt behov, og de som ikke har reelt behov. Mtp dine 20 m så vet vi jo hvor du har satt lista. De som klarer å gå 200m skal ikke prioriteres, ei heller hun på 100 m. De har ikke noe reelt behov, påstår du. Eksempelet(PP) på at det finnes folk med reelt behov ignorerer du glatt. Det passer ikke inn i narrativet ditt.

Jeg synes de som vet om noen som har mottatt slikt parkeringsbevis gjennom en korrupt kommunearbeider burde sende en anonymt varsel til kommunen om korrupsjon. Korrupsjon er en styggedom som enormt skader samfunnet. Hvis du Griffenfeldt tror du tar noen i å jukse, så kanskje du skal konfrontere dem. Du vil bli overrasket når du ser at vedkommende har fått lappen grunnet medisinske forhold som du ikke aner en dritt om. Bildet bak kortet vil stemme overens med sjåføren. Vær forberedt på at du kan bli kalt noen stygge ord, fordi denne personen er møkk lei av å møte slik intoleranse.

Skulle sjåføren ha en forflytningshemmed datter hvor de misbruker parkeringsbeviset når hun ikke er med, så kan du faktisk rapportere vedkommende for brudd på retningslinjene. Vedkommende vil nok raskt skjerpe seg når kommunen spør han om hva som foregår. Retningslinjene er helt klare. De vil ta parkeringslappen tilbake

Fremfor noe sånt så vil du inndra rettigheter til alle forflytningshemmede. Du vil i realiteten ta fra dem beina, fordi det "jukses". De har det for godt økonomisk der de slipper å betale parkeringsavgift.

De forflytningshemmede ville veldig gjerne veksle disse 10-erne for full bevegelighet.

Sist redigert:
Topp Bunn