selges ett par nye VS unifield 3 til 15.000 dollar. Med moms etc så blir det rundt 50.000,- under norsk pris. Jeg forstår ikke helt hvordan dette er mulig!! Jeg har siklet på de ht en stund. Hvor riski et det egentlig å handle derfra??
Dette er vanlig fullpris fra forhandler! Grunnen til at det kan se ut som en privat person er at for å kunne selge nye produkter worldwide. Det er vanligvis importører/forhandlere i dei fleste land!vidarn skrev:selges ett par nye VS unifield 3 til 15.000 dollar. Med moms etc så blir det rundt 50.000,- under norsk pris. Jeg forstår ikke helt hvordan dette er mulig!! Jeg har siklet på de ht en stund. Hvor riski et det egentlig å handle derfra??
Ern`te alltid det er sååå sort-hvitt, IMHO...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
Selvfølgelig har du rett i det, proffen. Alt jeg skriver i den posten forutsetter at prisforskjellen kun er på noen hundrelapper eller kanskje tusenlapper hvis prisen er høy nok. Og da er vi vel skjønt enige, eller hva?Proffen skrev:Ern`te alltid det er sååå sort-hvitt, IMHO...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
Det ER helt klart mulig å gjøre gode kjøp i utlandet, men JA, det er dumt å gjøre kjøp i utlandet, dersom en sparer lite på det ifht å handle heme, OG samtidig går glipp av reklamasjonsrett!
mvh
Proffen
I tillegg blir det kostbart å reise utenlands for en ordentlig demo etter hvert...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
;Dbaluba skrev:Selvfølgelig har du rett i det, proffen. Alt jeg skriver i den posten forutsetter at prisforskjellen kun er på noen hundrelapper eller kanskje tusenlapper hvis prisen er høy nok. Og da er vi vel skjønt enige, eller hva?Proffen skrev:Ern`te alltid det er sååå sort-hvitt, IMHO...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
Det ER helt klart mulig å gjøre gode kjøp i utlandet, men JA, det er dumt å gjøre kjøp i utlandet, dersom en sparer lite på det ifht å handle heme, OG samtidig går glipp av reklamasjonsrett!
mvh
Proffen
Albert S. hevder å ha 10 år garanti på produktene sine.. Man kan jo kjøpe en Toyota i Danmark, spare 50.000 etter alle avgifter og kreve full garanti/reklamasjon i Norge...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
Det finnes enda flere eksempler på det du skriver her. Canons L-optikk har verdensgaranti, bare for å ta et eksempel. Det samme gjelder Zippo, Maglite og mye annet. Så mine argumenter gjelder kun i tilfeller der det ikke er verdensgaranti. Og det gjelder de fleste produkter, men som sagt med enkelte unntak.vidarn skrev:Albert S. hevder å ha 10 år garanti på produktene sine.. Man kan jo kjøpe en Toyota i Danmark, spare 50.000 etter alle avgifter og kreve full garanti/reklamasjon i Norge...baluba skrev:+ 5 års reklamasjonsrett. Jeg har skrevet det før, og gjentar det nå. Mange er så kåte på å finne bedre tilbud i utlandet at de ikke engang sjekker hva totalprisen blir sammenlignet med norsk pris. Stort sett ender man opp med en en pris som enten er høyere, eller bare noen hundrelapper billigere. Hvis produktet koster x antall tusenlapper er det bare en premieidiot som velger bort den norske kjøpsloven for å spare tilsvarende to cd-er og et lite glass pils på en uterestaurant.
Hvorfor kan ikke hifipusherene yte slik service? Det er jo ikke noe problem for bilverkstedene.Designeren skrev:Er det ikke "litt over toppen" å kjøpe via andre kanaler for kanskje å spare et par tusenlapper, for deretter evt. å henvende seg til importøren med krav/ønske om full service og garanti ved feil, uten at importøren har tjent en krone på produktet? Jeg skjønner at en ønsker å få både i pose og sekk, men er det riktig?
Det koster å bære garantiansvar.....
Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS
Selv er jeg veldig enig med Roald!! Dersom vi ønsker lokale HIFIbutikker så må vi også bruke de. Mangelen på lokal handling er vel årsaken til blant annet mange CD butikker er avviklet siste årene. Jeg tror heller ikke det er slik at lokale drivere av hifibutikker tjener seg styggrike. Les forresten var det nest siste nummer av Fidelityskribent som prøvde seg med dårlige erfaringer. I tillegg så er det noe med kompetansen utover det enkelte produktkjøp som man mister med nettkjøp. Vet at dette innlegget står i motsetning til trådstart, men fikk bare lyst å snakke mot meg selv littel_mariachi skrev:Hvorfor kan ikke hifipusherene yte slik service? Det er jo ikke noe problem for bilverkstedene.Designeren skrev:Er det ikke "litt over toppen" å kjøpe via andre kanaler for kanskje å spare et par tusenlapper, for deretter evt. å henvende seg til importøren med krav/ønske om full service og garanti ved feil, uten at importøren har tjent en krone på produktet? Jeg skjønner at en ønsker å få både i pose og sekk, men er det riktig?
Det koster å bære garantiansvar.....
Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS
Produsenter som gir verdensgaranti betaler den lokale representanten for å utføre servicen.el_mariachi skrev:Hvorfor kan ikke hifipusherene yte slik service? Det er jo ikke noe problem for bilverkstedene.Designeren skrev:Er det ikke "litt over toppen" å kjøpe via andre kanaler for kanskje å spare et par tusenlapper, for deretter evt. å henvende seg til importøren med krav/ønske om full service og garanti ved feil, uten at importøren har tjent en krone på produktet? Jeg skjønner at en ønsker å få både i pose og sekk, men er det riktig?
Det koster å bære garantiansvar.....
Mvh.
Roald Mikkelsen
Renaissance Audio AS