Handle sacd?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.938
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Mulig det finnes andre tråder om samme tema.......
Har planer om å handle inn sacd`er fremover, da dette er et format som lydmessig treffer mange nerver hos meg.
Så blir spørsmålet:
Hvor kan man handle slikt, til gunstige priser, hvor nettsiden er lett å manøvrere/søke i, og der utvalget er godt?

mvh
Proffen

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
Vær obs på at selv om imusic.no har en Super Audio CD kategori er en god del feilmerket som CD. Du må vite hva platen er for å bestille riktig.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.298
Mine kjøp av SACD'er gjøres stadig oftere via ebay. Sånn enkeltkjøp. På ebay finner du alt.
Ellers kjøper jeg en del fra CD japan, spesielt japanske utgivelser. Og så bruker jeg Elusive Disc i USA.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.143
Torget vurderinger
1
For klassisk musikk på SACD kan du sjekke ut Presto Music: Labels - Buy classical and opera recordings | Presto Music

Stort utvalg, flere tusen SACD-er. Du kan søke opp på komponist, label etc. Og høre på melodisnutter fra aktuell plate før du bestemmer deg.

Et fullgodt alternativ til amazon.

Prisene varierer, det er en del tilbud og rabatter. Ikke kjøp ukritisk på Finn, en del selger SACD for mer enn nypris, man tror tydeligvis at man sitter på gull uansett bare det står SACD på plata. Og det ER forskjell på kunstnerisk og lydmessig kvalitet også på SACDer så litt googling først kan være lurt. Classic Today er en nettside som anmelder klassisk musikk, den synes jeg er fin, karaktersetter musikken slik at man kan sammenligne litt.

Topp Bunn