Har 16000,- trenger hjelp til å bruke de!

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Siden du snakker om sølv og design og greier, og siden du kjøper på "måfå".  ;)
Hvorfor ikke prøve en H1 fra Hegel?

Her er de testet sammen (CDP2A og H1)
http://www.hegel.com/hifi_musik2004.pdf

R
Vil ikke kjøpe nytt, da jeg synes man ikke får så mye for pengene til det.. Og hegel H1 og CDP2A koster 26000,- noe som er ca 9000,- over mitt busjett, og de ligger aldri ute på bruktbørsen, og hvis de gjør det, så går det med en gang for å si det sånn.

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Men hvordan vil en AVI Laboratory låte? har sett den har fått mange gode omtaler og virker jo spennende.. ???

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Gi meg de 16000 kronene så kjøper jeg meg et Audionote Kit 1, 300B rørforsterker...

Send penga snarest :mad: :mad:
Sleiven

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Putt dem i aksjer og spekuler på noen som kan gå voldsomt opp, er du heldig kan 16.000 bli til 160.000 ;D ;D ;D

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Putt dem i aksjer og spekuler på noen som kan gå voldsomt opp, er du heldig kan 16.000 bli til 160.000  ;D ;D ;D
Holdt på å gjøre det med DNO, og da hadde de blitt ca 130k, men jeg var litt for sein tli det ja, og pengene var ikke på konto :'(

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
vet, og budet mitt ligger inne allerede.. Men vet ikke hvordan det er med utstyr som er over 1 år gammelt, da jeg ikke har hatt det selv :p ??? Er det verdt 13k brukt?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
vet, og budet mitt ligger inne allerede.. Men vet ikke hvordan det er med utstyr som er over 1 år gammelt, da jeg ikke har hatt det selv :p ??? Er det verdt 13k brukt?

Det ligger en Bladelius Thor MK 2 på salgs siden her fra igår til 17.000.- kr. , alle skryter uhemmet av den , men valgte Krell her .

Valget er ditt :p .

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
17 000,- er for mye for bare en forsterker for meg dessverre, har nok sett på den ;)

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
tror folk at det vil bli en oppgradering dette her? fra Cayin 252B og Cayin CDT 15A til Hegel-komboen? ???

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
13K burde være et godt kjøp hvis komponentene er 100% i orden. Forsterkeren burde minst holde i 30 år.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Det kan bli en oppgradering på den måten at man oppnår større synergi, eller kommer nærmere sine preferanser. Kvalitetsmessig er de vel ikke så langt unna hverandre.

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
håper på at det blir bra, sikkert ikke noe stress i å selge de igjen hvis det ikke blir bra;)

S

stikken

Gjest
:)På QXL har jeg for salg en Audio Analogue Maestro Settanta.... ::)
Vh
S

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
:)På QXL har jeg for salg en Audio Analogue Maestro Settanta.... ::)
Vh
S
Og denne spiller latterlig mye bedre enn hegel i mine ører ihvertfall. Har for ordens skyld eid både AA og hegel h1.

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
hva er så alderen på den da? hvor lenge skal den ligge ute? Hvor i Norge befinner du deg? Virker interessant.. Kan sende en melding til han som jeg skal kjøpe utstyret og se om han har solgt den og eventuelt vil selge CDP2A alene .. ::) Hvilke innganger har den? Vil gjerne ha XLR, da jeg vil prøve noe nytt.. ;)

S

stikken

Gjest
;DPå QXL er det bilde og opplysninger, den har ikke XLR.
Kjørte XLR sammen med en Hegel H1 Mk II og en Vincent S-3, men er ikke sikker på om dette hadde noe for seg.
Audio Analoguen spilte(spiller) ringer rundt H1, at det var så stor forskjell på 12000 og nesten 22000 hadde jeg ikke trodd ;D ;D ;D
Vh
S

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
men virker veldig pinglete med 70 W og en ringkjernetrafo på 400VA... Hadde 750 for å si det sånn.. :-/

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Når jeg kjøpte min fikk jeg demonstrert den på gradient revolution som er ganske tung å drive med en følsomhet på 87db, og det fungerte supert. Naboen min har faktisk kjøpt en AA og gradienter og er strålende fornøyd.

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
ja.. mine er jo på 86 så.. ??? har sendt mail til han med forsterkeren, og sagt ifra hvis han ikke har sendt de til meg, så vil jeg bare ha CD-spilleren, så prøver jeg meg på din.. Oki? men da på 7000 inkl.- frakt

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Antall liker
1
Eller hva m det densen settet som ligger ute her på bruktbørsen?

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
vil egentlig ikke ha effekt + forforsterker.. Og blir lite med det som er oppgitt som effekt, og ladetrykkbanken var ikke helt av monster typen... Prøver først Audio Analouge, så får jeg se om jeg beholder den.

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
hvordan vil egentlig en Musical Fidelity A3.2 CD-spiller fungere? er den bra? ???

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.191
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
hvordan vil egentlig en Musical Fidelity A3.2 CD-spiller fungere? er den bra? ???
Be om å få se under lokket på en Audio Analogue. Da vil du ikke være i tvil om hva du bør kjøpe. Lyden er super og workmanship det aller flotteste.
Hva venter du på?

S

stikken

Gjest
Be om å få se under lokket på en Audio Analogue. Da vil du ikke være i tvil om hva du bør kjøpe. Lyden er super og workmanship det aller flotteste.
Hva venter du på?
Hei på deg !!!!!!!!!!!!! :eek:
Du må ikke si slik, (kan få slitte nerver av mindre) :p holder på og pakke ned AA,en og starter snart min gamle CYRUS II. ???
Jo da ,det er respons, så vi får se...
Vh
eier
S

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Men hvordan vil en Musical Fidelity CD3.2 CD-spiller passe med den? kanskje den Advantage CD 1 som er tilsalgs kunne være noe? Men en alder på 6 år blir nesten litt i drøyeste laget... eller???

O

om.s

Gjest
Dette er på grensen for hva som er for dumt, har du pengene og ørene så bruk dem......
Teori og andres anbefalinger tar ingen ende, VELG SELV....
Du velger på andres grunnlag, el hørsel......
dette er arrogant , men jeg har også noen tusen lapper å svi av, tips er ok, men deres mening styrer ikke, min av gjørelse....

Det jeg vil si, bruk for F%&n dine egne ører......

mvh

S

stikken

Gjest
:)Tja kan vel være enig med deg til dels, men på bruktmarkedet har man jo ikke så ofte anledning til å lytte på et produkt før men handler.
Derfor kan og er det nyttig at det finnes personer som kan dele erfaringer, og komme med anbefalinger.
Det finnes ikke mange der ute som vil en ondt, i motsetning til overivrige butikkselgere, som når du har lyttet hjemme kommer tilbake og finner ut at:
Nei her er en tilgodelapp....
Ja ,men dere har jo ingen andre alternativer!!!
Ja ,men det driter vi i ;D.
Påstår ikke at alle er sånn, men det er flere selgere i butikk enn her på forumet som er sånn.
Har intrykket at her hjelper vi hverandre :D
Vh
S

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
skjønner at det ikke blir lett med andre sine meninger, men altså, blir litt vanskelig å reise til trondheim for å lytte på en CD-spiller liksom.. Derfor stoler jeg på folk her på forumet kan komme med subjektive(objektive blir jo det uansett :p), og så velger jeg ut ifra det... gjort det med Cayin 252B, og har gjort det med Dynaudio... Ikke noen bom-kjøp synes jeg...

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Har da ikke fått tilslag på noen ting i det siste, og det siste jeg har sett på, er oberon 6.1 og Denon CD 2000AE CD-spiller.. Dette kan jeg sikkert få for rundt 16 hvis jeg er god til å prute... Og da bare bruke embla pre.. Vil det være greit nok?

Topp Bunn