Forsterkere Har du gått fra A-klasse til D-klasse..

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.961
Antall liker
1.557
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Chip amp?

Hva med å prøve forsterkere basert på Chip-amp prinsippet?
https://neurochrome.com/ er en som leverer kit basert på LM3886 ICen satt opp som klasse A/B
Chip amps har jo fått en del positiv omtale (Gainclone etc) i forhold til litt eldre klasse D designer.

Det er vel noe av disse i bruk / test på større anlegg her på forumet?
Grevl / LMC har vel testet disse med relativt god omtale (i forhold til pris)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Dette er interessant! Skal utforskes.

Hva med å prøve forsterkere basert på Chip-amp prinsippet?
https://neurochrome.com/ er en som leverer kit basert på LM3886 ICen satt opp som klasse A/B
Chip amps har jo fått en del positiv omtale (Gainclone etc) i forhold til litt eldre klasse D designer.

Det er vel noe av disse i bruk / test på større anlegg her på forumet?
Grevl / LMC har vel testet disse med relativt god omtale (i forhold til pris)
 

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
15.690
Antall liker
42.164
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
Hvorfor ikke ta grep om, ja du vet, kjøpe noe med krefter. Hvor spare seg til fant og kjøpe forsterkere uten effekt? At du innbiller deg at klasse A er lykken er greit nok, to each his own, men forsikre deg samtidig om at du ikke har 4 ohms høyttalere for da kan jeg love deg at du tilbringer mesteparten av tiden i A/B
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
12.017
Antall liker
9.489
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.249
Antall liker
5.996
Har en Vincent klasse A (400W i tomgang) og en ICEPower basert Rotel jeg bytter mellom - omtrent samme effekt. Siden den varme årstiden snart er her, skal klasse D kobles på, blir altfor varmt med klasse A.

Hører ikke forskjell, men det er kulere med Vincenten for den veier over 30kg og gir mer hifi følelse :cool:
 
L

Lassencad

Gjest
Har en Vincent klasse A (400W i tomgang) og en ICEPower basert Rotel jeg bytter mellom - omtrent samme effekt. Siden den varme årstiden snart er her, skal klasse D kobles på, blir altfor varmt med klasse A.

Hører ikke forskjell, men det er kulere med Vincenten for den veier over 30kg og gir mer hifi følelse :cool:
Minder mig om den Vincent jeg havde engang. Fra Vincent side anbefalede man en 16 A sikring for at den skulle yde sit bedste :)
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.792
Antall liker
13.791
Sted
Sørlandet
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
Sugden A21? En slik eide jeg for mange år siden. Spiller pent og blir varm som f.. Dessverre tar varmen også på utstyret og den var inn og ut på service. Gryphon hadde vært interessant å sette opp mot Kinki.

-BB-
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.896
Antall liker
8.231
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Store-Krell KSA-250 på 2 * 250 watt dreg konstant 12 A frå nettet. Det tilsvarar knappe 2,5 - 3 kW straumforbruk. Fordelen (og ulempa) med klasse A er at det ikkje switchar, og at straumforbruket er konstant. Så sjølv om min ASR har grovare straumforsyning (1 Fahrad mot 0,8, trur eg) og same effektleveranse, brukar eg langt mindre.
Og switchinga høyrer eg ingenting av...
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
12.017
Antall liker
9.489
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Slippe varmeovn i stua er jo fint.
Bor man i ei gammal trekfull rønne er jo det fint:)
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.951
Antall liker
630
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
Men du kommer veldig langt uten målinger: Prøv å klappe i hendene! Det vil avsløre om du har store problemer med rommet.
 
L

Lassencad

Gjest
Jeg havde for en del år siden sådan en Sugden :) Den var jeg godt nok glad for. Men den manglede effekt/strøm. Var nemt at tappe den for strøm.
Så kunne man hos Audio Consult købe en slags opgradering . I et kabinet Lidt større end selve forstærkeren kunne man tilkøbe 2 ekstra Lytter. De var så store (størrelsen var hen ad en rødvins flaske)samlet over en million Mikrofarad . Efter denne opgradering følte jeg ikke længere at mangle strøm.

Så skulle vi på en 14 dages ferie. Anlægget blev slukket. Ved vores hjemkomst skulle det tændes igen. Da jeg trykkede på knappen på Sugden gav det et så voldsomt smeld/Knald at jeg væltede bagover og satte mig på røven med en hylen for ørerne???
Der bredte sig en voldsomt lugt af brændt plastic med røg i stuen. Så blev resterne solgt. Fik senere at vide at det var Diode brogen der var sprunget i luften :)
649395357_large_507830a227defc8c3da3244f7e35fd36.jpg
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
11.335
Antall liker
16.722
Sted
Langesund
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
Men du kommer veldig langt uten målinger: Prøv å klappe i hendene! Det vil avsløre om du har store problemer med rommet.
Måling av rom er for å finne problemene lengst ned i frekvens. For å bli klokere der, har klapping begrenset verdi. For å få bukt med det letteste problemet å løse, flutterekko, så er klapping en metode
 

Flanders

Medlem
Ble medlem
05.05.2016
Innlegg
16
Antall liker
10
Har hatt Sugden klasse A i ei årrekke, og aldri opplevd problem. Stabil, tyst og heit som et helvete. BB, du må ha hatt uflaks med din A21. Fikk den nok luft rundt seg?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.792
Antall liker
13.791
Sted
Sørlandet
Har hatt Sugden klasse A i ei årrekke, og aldri opplevd problem. Stabil, tyst og heit som et helvete. BB, du må ha hatt uflaks med din A21. Fikk den nok luft rundt seg?
Ja den fikk nok luft da den stod alene uten noe plassert over den. Sugden A21 blir så varm at man ikke klarer å holde hånden på chassiet og at dem har diverse problemer pga varmen er et temmelig velkjent problem. Men musikk spilte den når den virket :)

-BB-
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
686
Antall liker
772
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
Sugden A21? En slik eide jeg for mange år siden. Spiller pent og blir varm som f.. Dessverre tar varmen også på utstyret og den var inn og ut på service. Gryphon hadde vært interessant å sette opp mot Kinki.

-BB-
No free lunch innen hifi heller, her tror jeg en sammenligning er temmelig fånyttes :). Men til prisen er sikkert Kinki veldig bra!

JP
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
12.017
Antall liker
9.489
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
Men du kommer veldig langt uten målinger: Prøv å klappe i hendene! Det vil avsløre om du har store problemer med rommet.
Klappet i hendene har jeg gjort mange ganger.
Men det hjelper fint lite, skal det ordnes opp må det andre ting til.
 
L

Lassencad

Gjest
Har hatt Sugden klasse A i ei årrekke, og aldri opplevd problem. Stabil, tyst og heit som et helvete. BB, du må ha hatt uflaks med din A21. Fikk den nok luft rundt seg?
Ja den fikk nok luft da den stod alene uten noe plassert over den. Sugden A21 blir så varm at man ikke klarer å holde hånden på chassiet og at dem har diverse problemer pga varmen er et temmelig velkjent problem. Men musikk spilte den når den virket :)

-BB-
Jeg fik den besked at grunden til Diode Broen sprang i luften var at de store lytter var fuldstændigt tømt for strøm. I dag har man Soft start på de fleste store forstærkere. :)
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.792
Antall liker
13.791
Sted
Sørlandet
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
Sugden A21? En slik eide jeg for mange år siden. Spiller pent og blir varm som f.. Dessverre tar varmen også på utstyret og den var inn og ut på service. Gryphon hadde vært interessant å sette opp mot Kinki.

-BB-
No free lunch innen hifi heller, her tror jeg en sammenligning er temmelig fånyttes :). Men til prisen er sikkert Kinki veldig bra!

JP
Jeg tillater meg å være uenig og hadde lett arrangert en blindtest hadde det ikke vært for disse Koronatider.

-BB-
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
686
Antall liker
772
Så da går jeg til innkjøp av en rimelig Integrert klasse A forsterker for å høre om dette kan innfri mine preferanser.
Sugden A21? En slik eide jeg for mange år siden. Spiller pent og blir varm som f.. Dessverre tar varmen også på utstyret og den var inn og ut på service. Gryphon hadde vært interessant å sette opp mot Kinki.

-BB-
No free lunch innen hifi heller, her tror jeg en sammenligning er temmelig fånyttes :). Men til prisen er sikkert Kinki veldig bra!

JP
Jeg tillater meg å være uenig og hadde lett arrangert en blindtest hadde det ikke vært for disse Koronatider.

-BB-
Uenig kan du gjerne være :). Jeg har hørt begge. Jeg sier IKKE at Kinki er dårlig, nok heller tvert imot prisen tatt i betraktning.

JP
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.951
Antall liker
630
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
Men du kommer veldig langt uten målinger: Prøv å klappe i hendene! Det vil avsløre om du har store problemer med rommet.
Klappet i hendene har jeg gjort mange ganger.
Men det hjelper fint lite, skal det ordnes opp må det andre ting til.
Klappingen er ingen kur, men den kan stille diagnosen :)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
12.017
Antall liker
9.489
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Mulig feilen ligger et helt annet sted, siden du ikke finner det som passer.
Har du målt rommet akustisk?
Kan hende mye av svaret ligger der.
Siden du er ute etter en signatur som du ikke finner, eller er fornøyd med.
Det er en av de første tingene jeg hadde gjort.
Er så enkelt som å laste ned REW og kjøpe en mic til en drøy frognertier.
Hjelp til å tyde målinger får du masse av her inne.
Bare som et varmt tips på veien.
Men du kommer veldig langt uten målinger: Prøv å klappe i hendene! Det vil avsløre om du har store problemer med rommet.
Klappet i hendene har jeg gjort mange ganger.
Men det hjelper fint lite, skal det ordnes opp må det andre ting til.
Klappingen er ingen kur, men den kan stille diagnosen :)
Kun på meget begrensede ting.
Sier ingen ting om frekvensgangen eller andre langt viktigere ting.
Har da hvert der selv engang. Ser meg tilbake å må egentlig smile litt av det.
Men det var jo før mann fikk litt mer kunnskap om temaet akustikk.
Der er jeg langt fra utlært, men har fått mye hjelp av folk som kan dette.
Høre, Lære og være ydmyk gjør att mann kommer langt. Da mener jeg å høre på de som faktisk kan dette temaet.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
11.335
Antall liker
16.722
Sted
Langesund
Vi har jo min gode hifi-venn TrompetN. Ha bruker ofte klapping i nye rom som en begynnelse, og får mye info ut av det. For min del er det ikke så interessant, da jeg tro og håper jeg er forbi det stadiet på rommets utvikling, som vil ha hjelp av klapping.
Nå overlater jeg klappingen til live-platene mine, og en kan faktisk få en idè om ting er sånn noen lunde riktig bare ved å lytte til det.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.249
Antall liker
5.996
Har en Vincent klasse A (400W i tomgang) og en ICEPower basert Rotel jeg bytter mellom - omtrent samme effekt. Siden den varme årstiden snart er her, skal klasse D kobles på, blir altfor varmt med klasse A.

Hører ikke forskjell, men det er kulere med Vincenten for den veier over 30kg og gir mer hifi følelse :cool:
Minder mig om den Vincent jeg havde engang. Fra Vincent side anbefalede man en 16 A sikring for at den skulle yde sit bedste :)
Ja, burde nok hatt 16A/2.5mm2 på den - har 10A /1,5mm2, det blinker kraftig i lampen taket når jeg skrur den på, men så lenge sikringen holder er det ok, blinkingen tilfører akkurat som størrelsen og vekten til at det er "skikkelig hifi" :cool:
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
At A21 Sign blir varm, er nok sant, men ikke varmere enn et 845 rør. Det er kanskje både SE og klasse A i det også som på A21.

Jeg hadde både Pass Labs Aleph 3 og 2x Aleph 2 for lang tid siden. Disse ligger i "biasen" enda. Så da for det briste å bære med et forsøk igjen. Klasse D er etter utallige tester utelukket for meg. Vi er nok alle litt forskjellig. Kinki var meget bra på Dynaudio, hvor Esostar’en er noe fremtredende eller ligger litt "oppå" / "utenfor" lydbildet. Mine nåværende HT'er er ikke av denne typen. Her er integrasjon fokusen. Da holder det ikke med det litt "forsiktige" eller "matte" preget oppover Kinki skaper. IMO

Typen lyd for meg er PP EL34 "done right", men nå har jeg lyst til å få erfaring med SE Klasse A via transistor. For meg er ikke denne hobbyen endelig. Det er vel en ærlig sak.
 
Sist redigert:

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.451
Antall liker
594
At A21 Sign blir varm, er nok sant, men ikke varmere enn et 845 rør. Det er kanskje både SE og klasse A i det også som på A21.

Jeg hadde både Pass Labs Aleph 3 og 2x Aleph 2 for lang tid siden. Disse ligger i "biasen" enda. Så da for det briste å bære med et forsøk igjen. Klasse D er etter utallige tester utelukket for meg. Vi er nok alle litt forskjellig. Kiunki var meget bra på Dynaudio, hvor Esostar’en er noe fremtredende eller ligger litt "utenfor" lydbildet. Mine nåværende HT'er er ikke av denne typen. Her er integrasjon i fokus. Da holder det ikke med det litt "matte" preget oppover Kinki skaper mål for meg.

Typen lyd for meg er PP EL34, men nå har jeg lyst til å få erfaring med SE Klasse A via transistor. For meg er ikke denne hobbyen endelig. Det er vel en ærlig sak.
Har du vurdert å ta kontakt med Stereofil for test av Luxman eller Audio Research VSi75? Det burde være forsterkere som kunne falle i smak.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Den beste forsterkeren jeg har hatt innom har vært den lille PP/EL34 ARS Sonum. Da må jeg legge til at vurderingen gjelder et gjennomsnitt av sterker og svake sider.

Vet at flere har denne i hus her på sentralen. Disse selges ikke. Det forstår jeg. Den siste versjonen har fått trafoer i stedert for kondensatorer noen steder. Så da er vel den enda bedre en slik jeg hørte den.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Eg vurderer eit skife. Men er ikkje nøydd, og har i utgangspunktet ikkje klasse A heller. Fordelen med D er (sjølvsagt) at eg får stetta behovet for hestekrefter. Det er berre storstygge Krell som kan levere dei nødvendige mengdene med Watt utan å switche frå A til B.
Ulempen med D er at eg må gje avkall på rør i effektforsterkaren. Men må vel då kunne kompensere lengre framme i signalkjeden?
De nye PS Audio stellar 1200watts monoblokkene har vel rør i inngangstrinnet og klasse d til hestekrefter. Beste av begge verdener?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.695
Antall liker
2.897
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Man har jo etterhvert vært innom det meste.
Transistor kl AB, transistor oppgitt som kl A (opp til 60W) - vanskelig å vite hvor reell den siste spec`en var.
Røreffekter i ulike varianter, 6550-rør, 300B, EL34, 5881/6L6
Kl D med sinnsyke specs:rolleyes:, som neppe overhodet var reelle - og monoblokkene tok jo etterhvert kvelden. Men til 3k var det "innafor" å prøve ut....:rolleyes:;)
Nå sist; kl D, med det jeg har forstått å være en forsterker hvor strømforsyningen skal kjøre i kl A..... (Devialet)

Som noen har vært inne på; alt har sin sjarm.
Og noe passer bedre sammen med enkelte høyttalere enn hva andre forsterkere gjør.
Golden tube SE 40, med 5881/6L6 effektrør, gjorde nytten sin i sin tid, sammen med Carlssonhøyttalere
Men EL34 (VTL) traff meg aldri helt i nerven.
6550 (Copland CTA 505) var behagelig på øret, men kanskje litt vel snilt/slapt
300B (Audion push pull 25w kl A) blir jo en egen greie....men egentlig litt glad for å ha kommet unna kjøret med rør. Funket godt med Larsen 6, funket overraskende godt med BKS 107 - som hadde et ikke-snilt impedanseforløp pga bånddiskantene)
Kl AB kan funke greit nok det (BAT VK200, Xindak mne8800, MI 7, Coda CS) - men har også sine begrensninger, kanskje mest ifht finesse/oppløsning) Finnes dog AB-transekonstruksjoner som produserer et varmt lydbilde, og som også har krefter til mange høyttalere.
Kl A (Xindak mne8800) - leverer disse 60w kl A, eller? Varme i klangen, og funket greit som ekstra varmovner. Dog relativt heftig avrullet særlig i toppen. Avløst av MI 7, som var et hakk opp. Denne ble så avløst av Coda CS, som vel pr idag er det beste transetrinnet jeg har hatt innom.

Har nå endt opp med Devialet D200. Funker veldig godt imvho. Har foreløpig til gode å "ta" de på noe. Krefter en masse, "organisk" nok så det holder for meg, dønn tyst, herlig oppløst oppover. Blir nok neppe noe annet enn Devialet for undertegnede, men klatrer gjerne oppover produktstigen når de ringer fra Hamar.

Har sikkert glemt noe underveis, men skitt hell - de viktigste sakene har kommet med.

mvh
Proffen
 
M

MusicBear

Gjest
«Devaliet og strømforsyning klasse A» sier du Proffen, det stemmer vel ikke? Er vel forforsterkeren det (som hos mange andre) med rette kan bruke denne A’en vel?
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg har vært igjennom flere klasse D varianter, et utall klasse AB, A og en rekke rørforsterkere. Klasse D mangler noe helt essensielt de andre har. Det er noe ‘ticky’, polering og intetsigenhet over dem alle. Mangler ‘bræk’ og uforutsigbarhet. IMO.
Hadde også Devialet D400. Må innrømme at jeg likte dem.

Med de rette høyttalerne tipper jeg Kinki er uslåelig til prisen.
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.695
Antall liker
2.897
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
«Devaliet og strømforsyning klasse A» sier du Proffen, det stemmer vel ikke? Er vel forforsterkeren det (som hos mange andre) med rette kan bruke denne A’en vel?
Mulig jeg husker feil ifht hvordan jeg en gang i tiden fikk det forklart...;)
Uansett vil jeg mene at det funker godt!

mvh
Proffen
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.961
Antall liker
1.557
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Devialet, ADH

ADH (Analog Digital Hybrid) amplification core which utilizes a circuit design implementing both Class A and Class D in parallel.

https://www.devialet.com/soon/expert-pro-hybrid-amplification/
Her har man "klasse A" / "klasse D" hybrid og en SMPS power supply inne i en innpakning... Og i tillegg forgår all aktivitet i preampen i det digitale domene (også liker du denne!!) :p
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.951
Antall liker
630
Devialet, ADH

ADH (Analog Digital Hybrid) amplification core which utilizes a circuit design implementing both Class A and Class D in parallel.

https://www.devialet.com/soon/expert-pro-hybrid-amplification/
Her har man "klasse A" / "klasse D" hybrid og en SMPS power supply inne i en innpakning... Og i tillegg forgår all aktivitet i preampen i det digitale domene (også liker du denne!!) :p
Ja, denne liker jeg veldig godt! Og sammen med Roon har vi der to IT-baserte produkter som virker helt utrolig bra sammen, og utfører det meste som trengs for å få lyd i stova. Men så har jeg en vinylsnurre og et gammelt Luxman-sett gjemt unna et annet sted i huset for nostalgiens skyld (kjøpt av Tor Aamodt og BOAHS mens de drev sammen i Trondheim i gamle dager).
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Sugden har endret hvordan jeg hører musikk. Satt på en Cohen vise og har med hånden på hjertet ikke hørt dette bedre. Samme gjelder bjørk vulnicura. Denne oppløsningen har jeg ikke hørt før. Da med en forsterker til 26000.-! diy kabler al over! Ht til 30k.

Varm, artikulert, oppløst, nerve, mangler ikke noe bunn eller topp. Mellomtonen har skikkelig hals og varm smatt.

Jeg har sittet på messer og hørt Acapella og en haug med anlegg til 1M. En hvis bakgrunn har jeg ifm lyd etter 30 år med lyd. I tillegg er hørsel topp enda.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Sugden har endret hvordan jeg hører musikk. Satt på en Cohen vise og har med hånden på hjertet ikke hørt dette bedre. Da med en forsterker til 26000.-! diy kabler al over! Ht til 30k.

Varm, artikulert, oppløst, nerve, mangler ikke noe bunn eller topp. Mellomtonen har skikkelig hals og varm smatt.

Jeg har sittet på messer og hørt Acapella og en haug med anlegg til 1M. En hvis bakgrunn har jeg ifm lyd etter 30 år med lyd. I tillegg er hørsel topp enda.
Det var egentlig en god definisjon på lyden av en god klasse A forsterker.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.451
Antall liker
594
Sugden har endret hvordan jeg hører musikk. Satt på en Cohen vise og har med hånden på hjertet ikke hørt dette bedre. Da med en forsterker til 26000.-! diy kabler al over! Ht til 30k.

Varm, artikulert, oppløst, nerve, mangler ikke noe bunn eller topp. Mellomtonen har skikkelig hals og varm smatt.

Jeg har sittet på messer og hørt Acapella og en haug med anlegg til 1M. En hvis bakgrunn har jeg ifm lyd etter 30 år med lyd. I tillegg er hørsel topp enda.
Ja Sugden er bra de, husker det var flere som brukte de med bra resultat med bla Audio Vector x3 sign på midten av 90 tallet, låt fint det. Bra du endelig fant noe som falt i smak:)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.572
Antall liker
1.487
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Mye vil ha mer... har ikke noe annet å gjøre så her kjører jeg på, men fornuftig.
Lyd: Samme gjelder bjørk vulnicura. Denne oppløsningen har jeg ikke hørt før. Har manglet mye av detalj-informasjonen. Kommer tydelig frem med luft rundt. Dynamisk!
 
Sist redigert:
Topp Bunn