Har du hørt....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
.....Gemme Audio Vivance? ::)
Hvorfor er de bra, og hvilke ankepunkter finnes evt?

Nytt merke for meg, men synes de var svinelekre! ;D
Og kanskje et alternativ, dersom høytalere som går dypere enn mine nåværende skulle bli aktuelle (tror jo ikke det da, men det er fa`li å si aldri...)
Følsomheten, impedansen og finishen tiltaler jaffal... ;D

mvh
Proffen
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Ja, jeg har hørt Vivace koblet opp på elektronikk fra Ayon. De jeg hørte var i den sorte blanke varianten, de innehar en ekstremt flott finish! Det er en stund siden nå, men jeg husker de imponerte med sin, tiltross små elementer, slagkraftige og dynamisk lyd.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
..., men små elementer er små elementer eller?
dvs. de suger i dyp bassen...på tross av bra utseende...
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.279
Antall liker
914
4" Fostex til 50K :-X :eek: :-\


edit: Sorry,kunne ikke dy meg.

Sikkert flotte disse!
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
janb skrev:
..., men små elementer er små elementer eller?
dvs. de suger i dyp bassen...på tross av bra utseende...
De små er 4" Fostex fulltone elemen. På papiret spiller de dyp-bass godt ned på 20hz-området, men det er selvfølgelig begrenset hvor høyt du kan spille. Jeg var iallefall imponert :)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ligger jo ute 2 slike Gemme kreasjoner på bruken nå. Glimrende partnere til ampene dine Proffen! Skal etter hva jeg har lest og hørt imponere stoooort!

Men på en annen side..... (beklager OT)..... Det ligger jo et par med Living Voice der også!!! ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.279
Antall liker
914
mteinum skrev:
4" Fostex til 50K
Ikke noe problem å kjøpe elementene til en grei pris ($100 pr stk), det er værre med kabinettet. Det blir svært lite moro å ha disse i open baffle ;)

http://www.madisound.com/catalog/product_info.php?products_id=268

Men det hadde vært gøy å høre på disse en dag.
Med litt fantasi kan man jo montere de annet en open baffel løsning da :D, finnes garantert beskrivelse på egnede hornkasser,litt snekring og vips........... Desuten ved en slik løsning kan en jo gå for ellemetene som etter sigene låter best fra Fostex .......men NÅ er jeg langt OT nå :)

kassene så flotte ut de, hadde også unektelig vært artig å lånt øre til hva et slikt, nær gratis priset ellement kan prestere :)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.637
Antall liker
2.833
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
FallenA skrev:
Ligger jo ute 2 slike Gemme kreasjoner på bruken nå. Glimrende partnere til ampene dine Proffen! Skal etter hva jeg har lest og hørt imponere stoooort!

Men på en annen side..... (beklager OT)..... Det ligger jo et par med Living Voice der også!!! ;D
Har sett de på brukten, ja, var der øynene fikk litt eye candy... ;D
Var jo det jeg tenkte og, da, at de kunne være en match for blokkene mine, selv om jeg er meeeget godt fornøyd om dagen.
Vil jaffal aldri bytte ut BKS`ene hvis jeg ikke er 100% sikker på at det blir til det bedre.
Derfor følte jeg bare behovet for å høre med hopen der ute. Må jo være noen som har hørt de?

Er det, eller var det, Soundplanet som fører/førte de?
De hadde beklageligvis gått konk før jeg rakk å ta turen innom i sommer, men skal etter hva jeg forstår, starte opp igjen med nye eiere. Blir det da mye de samme produktene og merkene som kommer i hus?
Og estetisk synes jeg Gemme-kreasjonene gruser LV, selv om det IKKE sier noe om det viktigste; lyden... ;D
Får prøve å lese meg litt opp på Gemme, det er aldri feil!

mvh
Proffen
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har ikke hørt denne modellen, men lyttet jo til Gemme Audio Katana på Horten messen. Dårligere lyd i forhold til pris har jeg aldri hørt. Nå satt ikke lyden der i hele tatt og inntrykket kan ha vært noe misvisende, men teknikken med at et element skal gi god dypbass har jeg ingen tro på. Det var tydelig at de prøvde mer enn de klarte.
På en annen side fikk de god test i Hjemmekino. For min del var inntrykket så negativt at jeg neppe noen gang kommer til å vurdere dette merke.
Men du verden så pene de var. Kanskje de er verdt prisen alene som skulpturer i stuen.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Jeg har hørt litt på dem. Ikke nok til en dyptgående beskrivelse, men sitter med et inntrykk.

Synes de virker åpne og spennende i lyden, med bra størrelse på lydbildet. Får en slags livefølelse. De virker også meget raske, noe som gir en slags gøyfaktor.

Et lite element er og blir et lite element. Syntes liksom at endel ble litt forminsket og manglet naturlig størrelse. Bassen går nok heller ikke så langt ned som oppgitt, selv om den var imponerende fra et slikt element og kasse.

Tror de kan tippe litt mot slitsomt ved feil forsterkeri. Ut fra mitt kjennskap til Audion burde det være en meget god match.

Ut fra det jeg har hørt synes jeg at de virket som noen spennende og morsomme høyttalere, kanskje spesiellt til nærfeltslytting. Selv skulle jeg ønsket at man lydmessig hadde fått følelse av en litt større høyttaler. Utseende var absolutt ingen minus.
 
Topp Bunn