Har du HIFI-nyttårsforsetter?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.940
Et riktig godt nytt år til alle på Sentralen!

Her sitter jeg og koser meg med nyttårskonserten, reflekterer over året som er gått og tenker litt over hvilke planer som gjelder for HiFi og musikk i året vi nå er inne i. Dette er jo dagen for slikt. Her er noen av mine "nyttårsforsetter:

- Rydde opp i LP-samlingen. Ut med dubletter og skrot for å gjøre plass til nye perler.

- Optimalisere anlegg nr 2, som har stort potensiale (Apple macbook, Phase Linear 700B og Gale 401A)

- Se om det er mer å hente på den digitale avspillingsfronten i hovedanlegget.

- Sjekke ut om noen av de nye Ortofon SPU-ene er bedre enn min Gold fra slutten av 70-tallet

- Spille inn favorittmusikken min på nytt i ukomprimert form og legge den inn på min nye 160 G ipod.

- Komme ordentlig inn i Wagners Niebelungen Ring. Relevant litteratur er innkjøpt :)

- Få på plass mono-setupet på Garrarden (AT 10.5 tommers arm og Denon dl 102 i spesialkonstruert armboks fra Håvard) Alle delene finnes, de må bare settes sammen.

Hva med deg, hva er dine prioriteringer for det nye året?

Sorry Thomand, du kom meg i forkjøpet. Skulle slettet min tråd og lagt innlegget mitt inn i din, men det går visst ikke.

Great minds think alike!

S

Sjur T

Gjest
Mitt nyttårsforsett blir å beholde en cd spiller eller en forsterker ut året. Tror jeg har bytta fire forsterkere og to cd spillere i 2009...:-/ Har hatt Abrahamsen,Vincent,Electrocompaniet og Rotel i år.
Samt kjøpt squeezebox som også ble bare tre måneder før den gikk ut døra igjen:)
Men ny cd spiller, preamp og ny integrert forsterker til vinylriggen er på handlelista for januar så vi får bare se:)

Sjur

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.131
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
coolbiz' sentrale nyttårsforsetter:
  • Tilbringe mer tid på "Musikk".
  • Tilbringe mindre tid på "Avdelingen for hifi".

U

utgatt60135

Gjest
coolbiz skrev:
Oppfording til HiFi gærninger som tilsynelatende er lite opptatt av det musikalske innholdet på platene i forhold.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.194
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Forstter:
-Bruke mindre tid på HFS, og mer på å høre musikk
-Selge unna utstyr som er til overs
-Ny lyttestol
-Finne en billig DAC som klinger like fint som en AN (heh, drømmer skal man jo ha)
-Finne en integrert med RIAA og hodetelefonutgang som låter minst like bra som alt rotet som fyller opp stua. Da får jeg plass til mer vinyl.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Mer musikk, kose meg mer foran anlegget.
Bli kvitt hifi nevrosene og heller nyte anlegget istedet for å se etter grønnere gress og nye komponenter.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Ingen utstyrsanskaffelser i 2010 utover ny hodetelefonforsterker. Burde ikke være vanskelig å holde det forsettet faktisk. Og en virkelig god og veldesignet stol skal anskaffes.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
354
Torget vurderinger
1
Sjuris skrev:
Mitt nyttårsforsett blir å beholde en cd spiller eller en forsterker ut året. Tror jeg har bytta fire forsterkere og to cd spillere i 2009...:-/ Har hatt Abrahamsen,Vincent,Electrocompaniet og Rotel i år.
Samt kjøpt squeezebox som også ble bare tre måneder før den gikk ut døra igjen:)
Men ny cd spiller, preamp og ny integrert forsterker til vinylriggen er på handlelista for januar så vi får bare se:)

Sjur
Skjønner godt at squeezboxen forsvant ut av døra igjen... dritkjedelig ;D

Destiny.. :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
coolbiz skrev:
Oppfording til HiFi gærninger som tilsynelatende er lite opptatt av det musikalske innholdet på platene i forhold.
+1. Men de bør ferdes med forsiktighet. Satan er jo kjent for å frekventere de spaltene. ;D

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Lyngen skrev:
coolbiz skrev:
En oppfordring som absolutt bør tas til etterretning!!! Etter innspill/respons på HFS-forum å dømme gjelder dette ganske mange av oss!

R

Roysen

Gjest
Hi-Fi forsetter:

- Rydde og oppbevare både CD og vinylsamlingen slik at det er lett å finne frem og lett tilgjengelig.
- Eksperimentere litt med rørbytte.
- Skylle ørene oftere ;D

Mvh
Roysen

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Humlan skrev:
Hodetelefonforsterker är bara trams enl. mig, det finns riktiga förstärkare billigt.!!!!!!!!!!
Det er meg fullstendig likegyldig hva du mener.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Stønn. Ta en pause og lytt til musikken: spotify:track:0NX8WEwIXA8aVWDNIwI27J

Edit: Den linken så ikke ut til å fungere. Finn heller noe fint å lytte til selv. Hodet er tungt og disse diskusjonene gjør det ikke lettere, det skal være helt sikkert. Krypteringsmaskinen under topplokket jobber på høygir, og prosessoren har gått seg varm.

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Utvide stua for og få bedre lyd forhåpentligvis.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.210
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Noen har spurt om jeg vil bygge et par H6 cloner.
Snill som jeg er har jeg sagt ja. Han spurte den dagen girkassa røyk.

Ellers så skal jeg forsyne BigSwifty med svart farge om boksen fungerer, det får vi se på.

Her i min egen stue skal Frank Zappa samlingen utvides, og en del annen musikk kjøpes inn.

Kanskje blir det opgradering av strømforsyningen på min AN dac.

Jeg må også ta en alvorlig prat med Mr Oblivion om noen elementer har lager.

Det var alt tror jeg.

Håvard

Topp Bunn