Det er tid for quiz og sånt
Test deg selv
Quiz - Klassisk musikk - Aftenposten.no
-Fnys! Klarte ikke full pott. Pinlig.
Test deg selv
Quiz - Klassisk musikk - Aftenposten.no
-Fnys! Klarte ikke full pott. Pinlig.
Det ville jeg sagt også, hadde jeg ikke klart mer enn 2222 av 30 - med den, for meg, hyggelige beskjeden: "Du har over middels kunnskap om emnet. Gratulerer."
Bedre enn ventet - jeg er generelt lite opptatt av slike musikalske faktasaker.
Offenbach, Barberen fra Sevilla & Nøtteknekkeren - Av og til er uvitenhet et tegn på dannelseDet ville jeg sagt også, hadde jeg ikke klart mer enn 2222 av 30 - med den, for meg, hyggelige beskjeden: "Du har over middels kunnskap om emnet. Gratulerer."
Bedre enn ventet - jeg er generelt lite opptatt av slike musikalske faktasaker.![]()
Metall? Jobber du som smed?13. Tipper jeg er like fersk som vermin. (Ses i metaltråden V)
Overhodet ikke..Metall? Jobber du som smed?13. Tipper jeg er like fersk som vermin. (Ses i metaltråden V)
Du får trøste deg med at det samme med all sannsynlighet er tilfelle for Geir Pollestad også, selv om han neppe kan redegjøre for forbindelsen uten å rote seg fullstendig bort i forbjørnelsen.Klassisk musikk
Leserquiz laget av: Geir Pollestad
Hvor mye kan du om klassisk musikk? Test dine kunnskaper her.
Du fikk 24 rette av 30 mulige. Du har over middels kunnskap om emnet. Gratulerer.
Jo, takk.
Som vanlig kan jeg litt om alt og ingenting er brukenes til noe...
Joda, det var bare for å antyde at det er en sjanger som er like ukjent for meg som klassisk for deg.Overhodet ikke..Metall? Jobber du som smed?13. Tipper jeg er like fersk som vermin. (Ses i metaltråden V)
Metall som i metalmusic tråden.. (Men det skjønte du vel)
Ok, men syns du 13 riktige er så galt for en som visstnok er ukjent i klassisksjangeren? ;-)Joda, det var bare for å antyde at det er en sjanger som er like ukjent for meg som klassisk for deg.Overhodet ikke..Metall? Jobber du som smed?13. Tipper jeg er like fersk som vermin. (Ses i metaltråden V)
Metall som i metalmusic tråden.. (Men det skjønte du vel)![]()
Vel vel. God påske iallefall.