Har du plassert høyttalerene dine riktig?

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Her er en link til det programmet jeg kom over! Som virker som et kjempe hjelpemiddel til de som sliter akkurat med dette.

http://www.hoium.no/cgi/nyheter.pl?record=13

Etter testen som Høium hifi hadde gjort og beskrevet over dette fantastiske hjelpemidlet, så ble jeg litt interessert i dette programmet. Og jeg ønsker derfor og spørre dere på hifisentralen om noen har vært borti dette hjelpemidlet eller om noen har noen formeninger om det. Det virket jo som om utifra den testen de hadde gjort, at det ble forbedret lyd. Ganske spesiell omplassering av høyttalere også!!? Takker for alle som gidder og gjøre seg noen formeninger eller fortelle om dette hjelpemidlet om de tilfeldigvis har det selv!
PS: Postet akuratt samme spørsmål på www.avforum.no for en liten stund siden, men velger og poste det her også pga lite respons på avforum. Kanksje noen av dere har sett det der også, tenkte jeg bare! ;)
 
P

Parelius

Gjest
Spørs vel om verdiene for høyttalerne dine er lagt inn, eller at du har dem forhånden?

Sjekk opp om den står på denne listen.

(Var vel testet i Stereophile i sin tid også.)
 

Sound_man

Medlem
Ble medlem
06.01.2007
Innlegg
45
Antall liker
0
Ingen aktivitet her! Det var rart.... Trodde kanskje noen her inne hadde fått øynene opp for slike ting som det her.....? ??? :-[ Jaja,,,,,
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Ingen aktivitet her! Det var rart.... Trodde kanskje noen her inne hadde fått øynene opp for slike ting som det her.....? ??? :-[ Jaja,,,,,
Mange mener kanskje at de har kommet i mål med plasseringen eller er bundet opp av annen møbelering i rommet?
Selv har jeg kommet i mål etter å ha flyttet de samme høyttalerne rundt i snaut 6 år... ;D

Men programmet ser interessant ut, spesielt om man er i en oppstart fase med plassering av anlegg, eller har vanskelig rom.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Det var betryggende å høre, da har jeg kun fire år igjen med de høytalerene som nå er i eie ::).



Mange mener kanskje at de har kommet i mål med plasseringen eller er bundet opp av annen møbelering i rommet?
Selv har jeg kommet i mål etter å ha flyttet de samme høyttalerne rundt i snaut 6 år...  ;D

Men programmet ser interessant ut, spesielt om man er i en oppstart fase med plassering av anlegg, eller har vanskelig rom.
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Ingen aktivitet her! Det var rart.... Trodde kanskje noen her inne hadde fått øynene opp for slike ting som det her.....?  ??? :-[ Jaja,,,,,
Har Cara allerede ;D
mvh
Sleiven
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
Cara med "måleapparat" koster over halvparten av en Behringer Ultracurve. Da er det ikke mye tvil om hva jeg velger.
 
B

Back_Door

Gjest
Det man kan finne ut av gratis, har det liten hensikt å betale for ;)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
skråtak og alle mulige vinkler, møbler også men da blir beregningstiden kompleksiteten så stor at man må gå ned på nøyaktigheter.
sleiven
 
Topp Bunn