Ligger ingen info om Abrahamsen på websidene til Elkjøp ser jeg.ChrisX skrev:hvor har du det fra at elkjøp skal kutte ut abrahamsen?
Neppe mer penger i kassa. Distribusjonsapparatet til Elkjøp er vanskelig å matche, så salget vil med stor sannsynlighet gå dramatisk ned. Nå kjenner jeg ikke Abrahamsen, men har et inntrykk av at han er en litt rotete forretningsmann, og kanskje ønsker Elkjøp derfor ikke å fortsette samarbeidet. Det kan også tenkes at Elkjøp ikke er fornøyd med salget. Det er ikke mange som kjøper utstyr i denne klassen hos en leverandør hvor ekspertisen er lav, og de ikke makter å presentere utstyret med all verdens overbevisning.bambadoo skrev:Ser vel ut som de kutter et forhandlerledd og selger direkte. Mer penger i kassa da. Evt. mulig å redusere prisene?
Kanskje også elkjøp solgte for lite til at de enten ikke ville ha produktene eller at Abrahamsen ikke syntes de solgte nok.
Jeg ser i alle fall èn forskjell: Du får ikke kjøpt vaksemaskin med 1600 omdreininger på Hifi Klubben. Jeg tror ikke en gang de fører LPvaskemaskiner der.zed skrev:Jeg vet ikke hvor mye ekspertise en trenger for å selge en liten forforsterker, men jeg tror at hvis en kan selge vaskemaskin med 1600 omdreininger, da kan han selge en forforsterker også. Jeg ser ikke noen forskjel mellom Hifi Klubben og Elkjøp. ;D ....men TonArt er en helt annen historie. 8)
Har det gjort det noen gang da?Outlawbamse skrev:Ligger ingen info om Abrahamsen på websidene til Elkjøp ser jeg.
brand-x skrev:Ser noen spekulerer i årsaker ....
Hva angår avtalen med elkjøp ligger nok beslutningen til videre samarbeid hos Abrahamsen og ikke Elkjøp... Det jobbes paralelt med andre distrubisjonskanaler som vil føre hele sortimentet og ikke bare deler av det...
mvh
hvorfor ikke det??Tst skrev:Det er vel ingen som gidder å kjøpe Abrahamsen?
Elkjøp og Lefdal er egentlig samme firma, så det er vel en sammenheng.mikefish skrev:de hadde inntil nylig Abrahamsen på den lokale Lefdal-sjappa her,men så hadde de salg og sist jeg var innon sto bare en integrert forsterker igjen i hylla.
mvh. s,
De holder på og flytter til nye og bedre lokaler i Lillestrøm (adecoligaen)Dalakong skrev:Er det noen som vet videre kurs for Abrahamsen? et virker så dødt. Ingen oppdateringer på hjemmesiden.
Jo jeg!Tst skrev:Det er vel ingen som gidder å kjøpe Abrahamsen?
R.Solhaug skrev:De holder på og flytter til nye og bedre lokaler i Lillestrøm (adecoligaen)Dalakong skrev:Er det noen som vet videre kurs for Abrahamsen? et virker så dødt. Ingen oppdateringer på hjemmesiden.
Mvh. RS
Forsåvidt enig...... + at de har vel ikke de aller beste demofasilitetene... sammenlignet med seriøse hifi / entusiastbutikker...... de store hvite / brunevarekjedene er vel egentlig primært intr. i å pushe "billig" forbrukerelektronikk stort sett...... men jeg kjøpte philipstvn min hos elkjøp... og den funker utmerket den...... c",)bjornh skrev:Elkjøp eller vel kanskje ikke akkurat den kjeden som etter min mening er best egnet til å selge denne type utstyr. Uansett hvor mange ganger jeg er på Elkjøp, så ser det ut til at Elkjøp ikke når ut som entusiastbutikk, nettopp fordi fokuset på dette stort sett mangler.
Mvh. Bjørn
Når classic serien kommer i gang igjen vil denne kun være tilgjengelig gjennom frittstående butikker og ikke Elkjøp/Lefdal.. Det blir heller ingen stor-skala produksjon av classic serien ( Sa- )..Dalakong skrev:Bare V serien da eller?