bjornh skrev:
Sonus skrev:
Jeg forstod vel heller Bjornh's innlegg dit hen at saken har flere sider
De fleste saker har dét
Enig i at de fleste saker har flere sider, jeg har gjengitt den jeg kjenner utifra det ståstedet jeg hadde i saken (HFK ansatt, som syns det var et stort tap å miste EC)
Det er ikke så enkelt at det bare var "Elkjøp" som var problemet. Men på mange måter endte ekteskapet mellom EC og HFK der...
Nei, problemet, fra mitt ståsted, var at EC gikk bak ryggen på HFK som de hadde en enerettsavtale om distribusjon av EC produkter i Norge med. Men kan ikke du Bjornh forklare den andre siden da siden du indirekte sier du kjenner den, men fremdeles ikke har fortalt den? Vi er jo begge enige i at "ekteskapet" endte der, så så langt fra hverandre står vi jo ikke, eller? Det kan jo være interessant for andre forumbrukere slik at de kan gjøre seg opp en menig om saken.
Den gangen så var det to problemstillinger: kvalitetsproblemer med ganske mange av produktene levert til forhandler, og...bakdørssalg fra EC sin side. Noe mer enn det vil jeg ikke si. Men for alle som var ansatte på den tiden i HFK så var det en kjent problemstilling. Men for de som er redd for kvaliteten: dette ble som hovedregel fikset i HFK's butikker. Kudos til HFK for å ivareta kundene sine på en kvalitetssikret måte.
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppfatte påstandene dine som bransjeaktør og moderator i den grad du "beskylder" gamle Ec for bakdørssalg...
Kvalitetsproblemer var jo ett kjent problem i en periode, men gjeldene for mange andre produsenter så derfor ikke unikt for P.Abrahamsens
Har derimot store problemer med ordet/definisjonen av bakdørssalg og hvilken utstrekning produsenter kan selge til noen få bekjente private, for att det skal få konskvenser for eneretten vedr. salg til i dette tilfellet HFK.
Du skriver også att i den grad det ble ett problem for kundene fikset HFK dette på en kvalitetssikret måte... Hvilke problemer er det du henviser til ?
Hvis det har med driftssikkerhet og support på problemløsninger rundt produktene å gjøre, tviler jeg på om det overhodet finnes noen produsenter som bygger ett så bra "privat" service-forhold som P.Abrahamsen..
Har eid Ec-produkter fra Abrahamsens periode og har opplevd betydelig mindre respons fra salgspunktet, enn gjennom kontakt med serviceleddet til datidens produksjon.
Til slutt lurer jeg hva som gjør P.Arahamsen`s virke til offer for gjentatte negative beskrivelser.. Kan man ikke angripe på alle fronter dagens produksjon, så graves det frem påstander om forhold fra tidligere produksjon...
Er ikke det du driver med bjornh det bransjen trenger minst av ? Snakke nedlatende om andre i bransjen... Feilslått politikk...
mvh
KP