Asbjørn skrev:
Nei, etter en 15-20 år i dette gamet og mye bortkastede penger på både det ene og det andre, skal det nok mer til for å få meg til å endre oppfatning. Min oppfatning er fortsatt at det finnes små forskjeller, men at det ikke er verdt å bruke spesielt mye penger på dette. De pengene gjør mer nytte andre steder.
Nå skal jeg passe meg for å kritisere meningene/erfaringene dine, da mine erfaringer ikke er verdt noe mer enn dine. (Kanskje heller mindre med tanke på post-count...)
Men, det er en ting jeg bare ikke fatter. Når du har holdt på med denne hobbyen i hele 15-20år, og sitter på relativt dyrt og bra utstyr.
-Hvordan kan du da ha unngått å legge merke til forandringer på diverse kabler? (strøm, signal, høytt., sølv, kobber, solidcore osv.)
Greit nok at du mener at forskjellen ikke er enorm, i forhold til komponentbytte. Men at det i det hele tatt er forskjeller (store nok til å høres tydelig, UTEN placebo effekt) må du vel kunne innrømme?
Selv har jeg bare holdt på med hifi i vel 10år, men i løpet av denne tiden har jeg da fått gjort en del praktiske tester som enkelt har vist meg at det tidvis kan være store forskjeller der ute. Og forskjellene har ingen ting med placebo å gjøre, den ideen begynner jeg å bli litt lei! -Lyd skal høres, ikke sees eller måles)
Men for at
jeg skal erfare disse forskjellene hjelper det ikke å kjøpe en dyr kabel og bare putte den inn i kjeden og så være fornøyd med det. Selv er jeg ofte nødt til å teste flere kabler i samme slengen for å merke forskjellene mellom disse og for å fastslå hvilke type lyd/klang/egenskaper den enkelte kabel har...
Ps. Du har dine meninger, som du selv har sagt det skal svært mye til for å endre. Og sånn føler vel egentlig akkurat jeg det også
Så ønsker ikke å blusse opp i "den evige kabeldebatten", den er
pointless. Vi må heller lære oss å leve med to helt forskjellige syn, og akseptere hverandres meninger!