Now now, we mustn’t be too hard on them.
Den «firepins chippen» er en brolikeretter montert direkte på kjøleprofilen. Siden det er to pr kanal betyr det at den har dobbel likeretting hvilket mange synes er veldig bra. Med hensyn til selve kretsen er den omtrent 95% kopi av John Curls JC3. Som Mark Levinson gjorde noen små forandringer på for å slippe royalties til John Curl på.
JC selv har i mange år hjulpet til med gode forslag til folk som har hatt spørsmål om hans gamle konstruksjoner. Kanskje han tom får noen kroner av disse folkene, selv om jeg egentlig ikke tror det. Den angjeldende ampen, JC3 er steingammel, hvor lenge går det her på berget før noen kopierer andres greier???
Når det gjelder Mark Levinson, har han selv gjort det til en (u)vane å utnytte andre. John Curl med ML 1 og ML 2, Victor Tiscareno fra Audio Prism samt vår «lokale» helt, Bosse Bengtsson. Sistnevnte forøvrig tidligere samarbeidspartner med puristen.
Jeg er selvsagt enig i at man ikke skal (mis)bruke andres navn slik som her, men verden er nå engang ikke svart-hvit, den er grå.
Hva er det man sier? "It couldn`t have happen to a nicer person".
EO&E.
R
Når jeg først er i det taletrengte hjørnet, og med hensyn til forskjell i priser. Det er ikke mulig å konkurrere med det prisnivået som er her på berget sammenlignet med f eks Kina. Jeg har fått mange forslag om å lage kabinettene mine i Kina. Det ville blitt mye billigere, selvsagt, men brutt kraftig mot min filosofi om kortreist "mat". Samt at jeg har ett helt fantastisk menneske som heter Stein Larsen på den fronten.
Håper du nyter turen i Sydstatene og ser dette innlegget Stein.
Ett annet eksempel: Back in the old days, da jeg bygget Doxa 70 og Doxa 70 Mk II, fikk jeg produsert egen kjøleprofil. Jeg henvendte meg først til Norsk Hydro på Karmøy og fikk en pris på 250kr/stk. SAPA i Vetlanda, Sverige, laget den samme for 112kr/stk.
OG DE FIKK PRESSBOLTER MED RÅALUMINIUM FRA NORSK HYDRO PÅ KARMØY. Go figure.