Sevald
Avviker.
Hva skjer med prisene hvis Tidal ryker? Er tidal det eneste alternativet sammen med roon?
Igjen Spotify kommer med hifiJa, tenkte samme - og hvilke alternativ man har? Det står et NAS her med to tonn musikk, men alt det ekstra finnes jo på Tidal. Og Spotify låter ikke spesielt bra...
Hvordan får jeg testet dette via Sonos (connect)? Det er eneste måten jeg har for å streame inn i anlegget.Hører du egentlig forskjell, her kan du teste flaggermusørene:
Is your audio system really ready for lossless?
Do an ABX test in your browser, and see if you can tell the difference between lossless and Spotify-compression quality audioabx.digitalfeed.net
Tror ikke det går på noe vetig vis, har du ikke muligheter for å koble pc rett i anlegget via DAC?Hvordan får jeg testet dette via Sonos (connect)? Det er eneste måten jeg har for å streame inn i anlegget.
Leste jeg for raskt eller måtte dette gjøres via web? I såfall gidder jeg ikke en gang å prøve med det oppsettet jeg har.
spotify skal vel få oppgradert lyd nå rundt hjørnet.Fortjener ikke Spotify engang å bli nevnt?
Jeg har sammenlignet Tidal Hifi mot Spotify Premium, foretrakk da Tidal. Kort sagt mer Hifi korrekt. Spotify flyter litt mer ut, men virker varmere i lyden.
Etter mye abo/innlogging problemer med Tidal var jeg nødt å bytte til Spotify, synes det er lettere å oppdage ny musikk nå og det fungerer bra.
Jeg har tidligere postet om en opplevelse med lossless 1411kbps (CD-rip 16/44.1) vs Spotify 320kbps. Jeg kan i utgangspunktet kun untakvis klare å skille disse. Og da oftest når algoritmen feilaktig skaper dissharmoni i et frekvenspsekter i den komprimerte filen hvor saxofon og cymbaler skillers seg særlig ut.Hører du egentlig forskjell, her kan du teste flaggermusørene:
Is your audio system really ready for lossless?
Do an ABX test in your browser, and see if you can tell the difference between lossless and Spotify-compression quality audioabx.digitalfeed.net
Vel, man kan jo si artisten er i fokus. De bare utelater å si at det kun gjelder utvalgte artister, — som i aksjonærerHadde artistene virkelig vært i sentrum samtidig som Tidal hadde kuttet MQA tullet så hadde dem muligens hatt en fremtid. Men jeg er redd det blir enda tøffere for dem i fremtiden.