Hard Rock Café Oslo legges ned

T

TT.

Gjest
Etter 16 år er det kroken på døren for kjedens filial i Oslo. Husleieavtalen går ut og ingen ny enighet

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.837
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Mange av eiendomsselskapene i Oslo eier ikke magamål, sånn var det på nittitallet og slik er det sikkert fortsatt. Og som det står i linken:
"Ifølge Karl-Hennings Svendsen, driftsansvarlig hos Hard Rock Café Oslo er det den dyre leien som er årsaken til eierne i Sverige har bestemt at restauranten skal legges ned."

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Hvordan er dette trist? Rævva overpriset mat osv.

at det er kjipt for de ansatte skjønner jeg også men at dette er noen form for tap for Oslo er jeg ikke med på. Ca like trist som om egons må stenge.

T

TT.

Gjest

at det er kjipt for de ansatte skjønner jeg også men at dette er noen form for tap for Oslo er jeg ikke med på. Ca like trist som om egons må stenge.
Ingen som tvinger deg til å spise der

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
6.147
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
9

75 ansatte mister jobben, er jo en av grunnene til at det er trist.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.521
Torget vurderinger
4
Mange av eiendomsselskapene i Oslo eier ikke magamål, sånn var det på nittitallet og slik er det sikkert fortsatt. Og som det står i linken:
"Ifølge Karl-Hennings Svendsen, driftsansvarlig hos Hard Rock Café Oslo er det den dyre leien som er årsaken til eierne i Sverige har bestemt at restauranten skal legges ned."
Sånn sett faller de vel på en måte for eget grep.
De vil ikke bli savnet, men det er vel heller ingen grunn til å tro det blir noe bedre hva den enn er som overtar etter dem.

T

TT.

Gjest
Sånn sett faller de vel på en måte for eget grep.
De vil ikke bli savnet, men det er vel heller ingen grunn til å tro det blir noe bedre hva den enn er som overtar etter dem.
Om ikke du vil savne dem, så er det sikkert andre som vil gjøre det

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.521
Torget vurderinger
4
Dem om det! Jeg skriver ikke på deres vegne.

T

TT.

Gjest
Det er trist om vi kun skal ha matservering som er omtalt av en mediokre fransk bildekkprodusent i vår hovedstad, som man må spise mat før og etter besøk for å bli nogen lunde mett.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.837
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hard Rock Cafe er en institusjon over hele verden, artig med slike, du vet hva du får. Burgertallerken og en øl, eventuelt en Hurricane med glasset til odel og eie. Helt greit. Og de som synes maten er rævva så er det bare å skippe stedet og heller gå på Maemo eller hva de andre overprisete stedene heter som serverer porsjoner på størrelse med et fingerbøl.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Hard Rock Cafe er en institusjon over hele verden, artig med slike, du vet hva du får. Burgertallerken og en øl, eventuelt en Hurricane med glasset til odel og eie. Helt greit. Og de som synes maten er rævva så er det bare å skippe stedet og heller gå på Maemo eller hva de andre overprisete stedene heter som serverer porsjoner på størrelse med et fingerbøl.
Matmessig er hrc nær det absolutte lavmål. Vil du ha amerikansk grillmat bør du heller gå på Way down South. Billigere og veldig mye bedre.

det er ikke snobberi, det er bare å kalle en turistfelle for en turistfelle. Kjedereatauranter i Oslo har den dyreste og dårligste maten som er å oppdrive. Det er en grunn til at de liker seg på Karl Johans gate. Det er for folk som ikke vet bedre. Liker du burger er det flust av alternativer.

at du mener alternativet er å betale 3 laken (uten drikke) på Maaemo understreker bare poenget.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Om man er interessert i hva som finnes i Oslo av usnobbete mat så kan man f.eks gå på Koie Ramen som en start. For under en tohundrelapp får man et bolle med ren nytelse, lekkert dandert satt på bordet foran en så kan man lukte på den, ta en skje av kraften og plukke opp noen nudler med spisepinnene og så lure på hvorfor man noen gang var så korka at man bestillte mat på Hard Rock Cafe, Fridays, Egon's eller tilsvarende søppelsteder. Oslo har et fantastisk utvalg av spisesteder for ethvert budsjett og Hard Rock Cafe var aldri et av disse. Jeg har vært der en gang sammen med søsteren min fordi nevøen min insisterte på å gå dit og det var eksakt så rævva som man kunne forvente. Faktisk litt verre en det også. Jeg bor et eiendomsmeglerstenkast fra en Egons og har bodd her i snart 10 år og jeg har ennå ikke vært der og har ingen plan om noensinne å gå dit. Går ganske ofte forbi kjøkkeninngangen der og har sett logistikken inn dit, det er såvidt over halvfabrikata. Ting blir levert på store traller og i store spann. At noen betaler mange hundre kroner for å spise der er langt over min fatteevne.

T

TT.

Gjest
Men nå slipper vi å bekymre oss om dette for det legges ned. Står i åpningsinnlegget.

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Antall liker
13.325
Sted
Interiore Simplicitate
Tror huseiere i både Oslo og andre steder snart er modne for en realitetsorientering. Netthandel og hjemmekontor bør sørge for at prisnivået reduseres betraktelig.

Min arbeidsgiver har redusert arealene med to hele etasjer på Oslos beste vestkant, ikke så rent lite penger å spare på at flere jobber hjemmefra.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.983
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
I Stavanger står lokalene heller tomme enn å leies ut til "normal" pris.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.829
Sted
Smurfeland
Ikke for å være negativ eller noe, og jeg spiser veldig gjerne på folkelige steder som Egon's og lignende. Men akkurat Hard Rock Cafè kommer jeg nok ikke til å savne. Har riktignok ikke vært på den i Oslo, men i London, og hvis alt skal være likt så var det ikke veldig imponerende. Fikk veldig samlebåndfølelse og at vi nesten måtte forte oss å spise opp og komme oss ut igjen, p.g.a. betjeningen som var ganske stressa. Maten var også temmelig middelmådig, men drinkene var ok.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
I Stavanger står lokalene heller tomme enn å leies ut til "normal" pris.
Jeg har også stusset på dette fenomenet, og det lenge før corona. Diskuterte det med en på jobben som kan en del om dette og han sa at om man driver med næringseiendom så kan yielden fra husleien se attraktiv ut, men man løper en veldig stor risiko for at ting kan stå uten leietaker veldig lenge. Her jeg bor hadde vi et lokale som stod tomt i nesten to år. Det er ikke en endeløs etterspørsel etter næringslokaler på samme måte som det er etter et sted å bo. Å leie noe for næring er en ganske stor forpliktelse mens å leie et sted å bo ikke er det, om det ikke funker så kan man flytte ut etter en oppsigelsestid og det er ikke så mye skade som har skjedd. Skal man drive næring er det ansatte, varelager, usikker omsetning og i det hele mye som baller på seg.

Her jeg bor hadde vi en fantastisk trivelig tyrker som drev en halvtypisk "innvandrerbutikk" med grønnsaker, noe ferskvare og mye ting med lang holdbarhet - det som skilte han mest fra sjangeren var at han hadde mye rimelig hvit asparges i sesongen. Jeg ble genuint lei meg da han la ned, om man hadde glemt kortet kunne man komme tilbake for å betale sener på dagen eller neste dag, smaksprøver fikk man og han tok inn ting om man bad om det. Han sa at da det lokale sentrumet ble litt mer gentrifisert så doblet husleien seg og for han ville det bety at stort sett hele overskuddet forsvant så det var ingen vits i å drive videre. Nå er det ett-eller-annet der, vet ikke en gang hva det er for noe.

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
folkelige steder som Egon's og lignende. ok.
Egon's er ikke folkelig. Det er bare dyrt og dårlig. Noe det stort sett har til felles med alle steder som ligger svært sentralt. Egon's er ikke i matbransjen, der er i eiendomsbransjen. Det er viktig å ligge sentralt i forhold til ignorante kunder som ikke vet hva alternativene er.

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.140
Torget vurderinger
1
Alltid trist når noen må legge ned uavhengig om maten er god eller ikke, det samme gjelder for vanlige butikker. Fordi det alltid er noen rasshøl som ikke er fornøyd med og få inn en lavere husleie, dette hadde de tjent på i lengden. Se bare på hva slags butikker som ligger mellom Karl Johans gate og Prinsens gate, nesten aldri kunder og høy pris på varer og husleie som de har velstående eiere som betaler. Flere i byen som har måttet legge ned eller flytte på grunn av høy husleie. Det er en uting jevnt over hele fjøla.

T

TT.

Gjest
Alltid trist når noen må legge ned uavhengig om maten er god eller ikke, det samme gjelder for vanlige butikker. Fordi det alltid er noen rasshøl som ikke er fornøyd med og få inn en lavere husleie, dette hadde de tjent på i lengden. Se bare på hva slags butikker som ligger mellom Karl Johans gate og Prinsens gate, nesten aldri kunder og høy pris på varer og husleie som de har velstående eiere som betaler. Flere i byen som har måttet legge ned eller flytte på grunn av høy husleie. Det er en uting jevnt over hele fjøla.
Se bare hva Bogstadveien har blitt.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.564
Egon's er ikke folkelig. Det er bare dyrt og dårlig. Noe det stort sett har til felles med alle steder som ligger svært sentralt. Egon's er ikke i matbransjen, der er i eiendomsbransjen. Det er viktig å ligge sentralt i forhold til ignorante kunder som ikke vet hva alternativene er.
Hard Rock Café er skikkelig 90-talls. Helt passé og vil ikke bli savnet.

Egon hadde jeg ikke vært på siste 5 år helt til jeg «måtte» i Molde sist sommer. Den lå rett ved hotellet. Pasta Gorgonzola Entrecote med fersk brød og smør smakte helt nydelig! Testet samme retten på nye Egon ved Jekta kjøpesenter i Tromsø rett etter åpning, og den smakte like godt!😀

Vil det si at jeg tror at Egon generelt har forbedret seg? Nei. Du må vite akkurat hvilken Egon du skal oppsøke, det er himla stor forskjell fra restaurant til restaurant. Stikk i strid mot det kjedekonseptet skal være.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Kun på HFS klarer man å lage syting rundt en trist sak som dette..
Det er fordi dette ikke er trist, utover for de ansatte. Når spiste du sist på Hard rock Cafe? En frekk liten "one night in Bangkok spicy shrimp" eller en "tupelo chicken tenders" etterfulgt av kanskje en "hot fudge brownie" ?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
23
Har da ingrn ting med saken å gjøre egentlig.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Har da ingrn ting med saken å gjøre egentlig.
Har det vel. Det er et rævva spiseseted som permanent stenger dørene. Jeg antar at du aldri har satt tennene i noe derfra eller i det hele vurdert å gå dit for å spise om du skal ut for å spise siden du åpenbart har et utviklet begrep om hva god mat er fornoe. Fordi det er et sted som serverer elendig mat til stive priser fordi de ligger der de ligger. Det definerer et sted rundt det absolutte lavmål i restaurant-Oslo med kanskje den dårligste value-for-moeny det er mulig å oppdrive, riktig nok med en viss konkurranse fra andre kjedekonsepter. Om man vil ha god mat så er det flust av andre steder man kan gå på.

Dette er ca like trist som om Lindex på Manglerud senter stenger.

T

TT.

Gjest
Man går da vei like på Hard Rock for å spise? Jeg ser det som et "vannhull" for å ta en øl eller tre, med høy musikk og masse musikkstasj
Blir som å gå på Scotchman for å spise.

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Antall liker
303
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Sumo kjeden overtar lokalene. Dvs. det blir fortsatt restaurant der.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
46.132
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Bare lurer på hva alt dette har med musikk å gjøre jeg? En unnskyldning for Morlockene å komme opp litt i lyset kanskje? Shu! Ned i OT med dere igjen!

T

TT.

Gjest
I min uvitenhet fant jeg ingen gode steder å poste denne tråden. Moderator står fritt til å flytte til mer egnet sted. Beklager

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.837
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Man går da vei like på Hard Rock for å spise? Jeg ser det som et "vannhull" for å ta en øl eller tre, med høy musikk og masse musikkstasj
Blir som å gå på Scotchman for å spise.
Men Scotsman har en skikkelig god burgertallerken :) i tillegg til et godt utvalg med maltwhisky.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
14.826
Men Scotsman har en skikkelig god burgertallerken :) i tillegg til et godt utvalg med maltwhisky.
Vil du ha whisky i Oslo så går du hit

Har tatt med folk fra London dit og de tror knapt hva de ser. Ikke akkurat et favorittsted, men utvalget i whisky er det lite å utsette på.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.274
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Bare lurer på hva alt dette har med musikk å gjøre jeg? En unnskyldning for Morlockene å komme opp litt i lyset kanskje? Shu! Ned i OT med dere igjen!
Nånå, ser du ikke at Flotte Flottesen kom frem og kan fortelle oss alt vi SKAL gjøre.
Så lett å slippe og velge selv 👍😁

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.837
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Vil du ha whisky i Oslo så går du hit

Har tatt med folk fra London dit og de tror knapt hva de ser. Ikke akkurat et favorittsted, men utvalget i whisky er det lite å utsette på.
Been there, done that, men Scotsman hadde bl.a. 5 eller var det 6 forskjellige Ardbeg i hylla og det skal man ikke kimse av. Med andre ord; Scotsman har et veldig godt utvalg de også.

Topp Bunn