Om man er interessert i hva som finnes i Oslo av usnobbete mat så kan man f.eks gå på Koie Ramen som en start. For under en tohundrelapp får man et bolle med ren nytelse, lekkert dandert satt på bordet foran en så kan man lukte på den, ta en skje av kraften og plukke opp noen nudler med spisepinnene og så lure på hvorfor man noen gang var så korka at man bestillte mat på Hard Rock Cafe, Fridays, Egon's eller tilsvarende søppelsteder. Oslo har et fantastisk utvalg av spisesteder for ethvert budsjett og Hard Rock Cafe var aldri et av disse. Jeg har vært der en gang sammen med søsteren min fordi nevøen min insisterte på å gå dit og det var eksakt så rævva som man kunne forvente. Faktisk litt verre en det også. Jeg bor et eiendomsmeglerstenkast fra en Egons og har bodd her i snart 10 år og jeg har ennå ikke vært der og har ingen plan om noensinne å gå dit. Går ganske ofte forbi kjøkkeninngangen der og har sett logistikken inn dit, det er såvidt over halvfabrikata. Ting blir levert på store traller og i store spann. At noen betaler mange hundre kroner for å spise der er langt over min fatteevne.