Harepusens anleggs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Helgene går som en røyk ,Liksom fri ,,,mens prosjektene mine står i kø
    Måtte følge UFC løvene stricland og dreusus .Ikke noe spennede men som gikk i sist nevntes favør , og fortjent IMO

    Mens jeg er under skinnet på R8lle er der ikke vits å hoppe over noe . Har satt meg litt inn i map sensor issue som noen av dem har vært plaget med . Det er endel revisions der , men den har funket upåklagelig . Så tror jeg lar det være , det samme med secondary trottle ,,,as is Bytter bare slanger og synker spjella , and proceeds to next step


    Endelig fikk jeg testet Viking og Heed som drives til dacen .Jeg prøvde både NOS og OS
    I OS mode så lyder begge drivene veldig likt ,,
    Mens Hegel analog tar commandoen helt , transparans dynamikk og bass , så enkelt er det

    Diy dacens første designasjon og version tilsier 2001 , selv etter 4 gen dac seinere og som implementerer like mange filter designs , inverters og regulatorer . So Lets call it a day "

    Enn så , den streamer vidunderlig fra nettet uten å være øre trettende

    Kansje jeg går på en sprekk till ,,, snart : )
    En DCS blir overdådig ? ,,, kansje en gold note ? Da må jeg vel til med tidal Qobuz eller noe sånt for fullt utbytte ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Endelig blir R8lle klar , ene gaffel beinet var stripet og måtte slipes"
    NEW OIL OIL AND SEALS.JPG


    Ellers måtte improviseres :coolant bleeding lift front 50 cm "

    "Du må finne på noe lurt " som Erno alltid sa til meg .RIP
    Eazy rizer ble moddet for oppgaven : )


    KJØLE VÆSKE  LUFTE  PROSERDYRE.JPG


    Til slutt var det oppstart med kontroll level og kontroll vifte innslag 97 gr
    Disse store servicene kan være slit somme " en liten feil eller glemt kan koste dyrt eller og tid
    spesiellt i sesongen . 17 eletriske connectors har vært delt samt 9 hose / connectors

    Belønning for en godt utført service er oppstart og ingen rød lamper eller lekkasjer
    også denne gang : )
    Chassi hjul bremser og styring har vi prosedyre m moment nøkkel med kvittering i kontroll sjema /rapport

    På hi fi fronten har vikingen fått en liten pause midlertidig ,lyden er svært vanedannede ,,,
    Jeg hører lettere forsjellen mellom streaming og vikingen enn med de andre drivene mine

    ,,,en liten tilnærming eller kilde interfacing til den nøytrale " vikingen var å kjøre daccen rett i power ampen ,,, og kjøre upsample "
    Så,,, det blir fremover noe testing av noen AKM daccer ,,, både ny og brukt .Det er noe magisk med dem IMO .Eg e spennte
    enn så lenge,,,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Funny..... men vi er jo forskjellige. (y)
    Selv syns jeg den største "magien" i dac-lyd jeg har fått, er fra Crystal´s (nå Cirrus Logic).
    Spesiellt deres CS4390 / CS4398 ;)
    Ja godt er vi forsjellige ,, noen ganger er vi kansje enige ,, bare forsjellig ord legging .
    Magisk hos meg her nå er at AKM akkurat har gitt meg det jeg ville ha her og nå i eksisterende anlegg ,,, vil ha mer .Derfor vil jeg prøve mer AKM

    Det med signaturer diskuterte vi ien anne tråd ,, den forandres ikke via inverters eller regulator teknikk, men kan refines derigjennom og samt gjennom super nøyaktige klokker "

    cirrus lager vel og samplers og filter , tror det sitter i heed bla
    Jeg tror en av de nye kina daccene kjører cirrus x 8
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    jA nå som sykklene mine er klar ,,, da kan bare snøen reise " ,Dvs jeg hadde alt forhåpninger allerede årets første mildvær .
    I mens har det kommet en pakke ,,,,

    kva er detta.JPG


    En asahi kasei micro device 4490 implementert en spl kreasjon : diamond :love:
    De som kjenner spl ,,sound performance lab .De har opprinnelse i recording studio utstyr , germany all dicrete analog inverter design
    Bufferne er kjente HV neuman type , railene har samme spenning sving som en 150w ish , det blir det headroom av

    Med rette har den navnet ,,, Diamanten har spillt nonstop siden går etter middag
    Det nye for meg er alle inngangene jeg kan gå amok helt med , dac or not .Valg fritt kjører man slave through " eller volum kontroll . En eller begge rca el xlr .Genialt . )

    DIAMANT.JPG


    Måtte jaggu rydde vekk NOS daccen .På andre dagen her nå

    Her er det så sinnsykt mange ting jeg kan få testet ut i tillegg til det jeg ønsket mest ,,, en streamer
    lyd mer ala vikingen .En bonus var og om den interfacer heed transporten min ,,, bedre enn gamel daccen
    Foreløbig analyse på ett punkt " ,,,,etter å bruke slave thrue " og min egen pre
    Og ,,, ja jeg er ikke lei meg ,,, mer om det , plutselig
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    RTF ,,,, read the føkking manual , ja ikke alltid er det tid .Men tilslutt måtte vi "
    Nye usb driveren til SPL ble loadet og diamanten confirms,, misssion completed"

    Usb var jo primært , jeg har ingen avtaler med roon tidal eller qobuz foreløbig
    Allike vel har jeg en del favoritt kutt , Jeg kjenner dem inngående samme som med det fysiske media jeg har

    Jeg har hatt noe kjøpe daccer oppigjennom ,,, men diamanten er en jeg kan/ kunne leve med permanent
    Diamanten er dynamisk transparant og har lav støy . Jeg hadde forventninger om at AKM også her skinner gjennom" Jeg gjorde litt rewiev på den ,,,som jeg gjør på allt som skal i hus her

    Litt av det ,,,1704 on steroids ? " Vel ikke langt unna .Som preamp /dac ,, High volt bufferne og volum kontrollen gav den ett litt større lyd bilde , litt tettere på musikken ,,, Det blir som regel alldri feil .Jeg vil heller foretrekke det enn det motsatte som miniatyrisering "

    Til tross nye teknikken lar jeg meg ikke helt over velde . Min 1704 er fremdeles i killer i mange hensender .

    Slave through" er funksjonen der ett rele slår inn , kobler ut HV og volum kretsen . Fixed output dac .
    Nå bruker jeg min dedikerte 438 klA preamp allfet

    Da ,,, snakker vi ,,,AKM . ) slik jeg kjenner fra vikingen . Transpransen og dynamikken og evnen til å gjenskape sound stage er her klasse over 1704 på flere kutt uten om disse under ,,,

    Flere av disse særegne kuttene delvis for å sjekke balansen i mitt eget oppsett .Ikke alle perfekte men akkurat derfor .Allikevel De har bra lyd og kan spilles særs høyt uten agressivitet i fav oppsettet mitt
    .
    Clay Pool og the frogs bringer frem nye detaljer eller bedre detaljert enn før ,, Jeg opplever bedre tranparans dvs og nyanseringer i instrumenter bedre detaljering i alle lydene "masser sjer her altså . )Og litt som med vikingen ,,,er de recorded så er de med





    Tarja turinen in for a kill ,,,, virkelig stort og pompøst ,, glass klart rent og dyyyp bass ,, bedre dynamikk med AKM




    abe laboriel ,,, a case of blues , ett super opptak dynamisk og transparant som har allt
    Ja her gjør ikke 1704 noe dårligere imo ,,, tromme settet har med diamanten har kanje litt mer tyngde


    Claw finger the truth lyder helt fenomenalt IMO på rette utstyret og bare bedre jo høyere det blir spillt siden det er live .Akm brillerer her og , det er rent og klart og bass linja i bånn er med .Ett insane deili kutt med volum


    Reed mullin on drums , og corrosion of conformativ deili kutt med allt rett .Diamanten har rett tyngde
    å rokke denne :





    Og til slutt om ikke rettferdig gis hollyns kraft utladning så hadde jeg blitt skuffet
    Ingen selv følge å tracke kraft fulle female stemmer og som demi lovato feks

    https://www.youtube.com/watch?v=dGejkEGbL20


    En opptur så langt , jeg vil se hvordan mine mekaniske drives blir tatt i mot av diamanten , det blir og spennende
    En annen super dac dukker kansje opp, i mens skal jeg rehokke til kopper min 1704 og gjøre en ipnut mod
    og se hva det kan gjøre ,, i mens
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Shine on U crayzy SPL diamond "dac
    Helgens syssler ,, bare hobby fordriv .Streamet meg f ra nesten sans å samling så å si , Flydd og trimmet RC heli ,,,flere runder trim i stedet for krasj er tingen . )
    Nå kan jeg pinedø slippe cyclic i hover for flere sekunder . )

    Ding og gammal dac
    og uendelig mange timer med moro men og noe frustrasjon er innimellom . )

    2001 til siste siste gen 2011 hb/ lb 1704 dacen fikk i helgen ny hook up og ett par ferritter og det blir det
    Lenge var den det beste ,,, for meg .Spesiellt I2s mode og RX med isolatorer fra shin nakagava , FIDELIX ds og psu ccs
    bilde helgesyssel ,, litt av
    TROFASTE TRAVER 1704.JPG

    4 dager med AKM i huset ,,, jeg regnet ikke med store om veltninger med siste mod ,, dog ,,,

    For meg lød vikingen seff renest både analog og digitalt (spdif ,)
    Heeden lød absolutt best i I2S mode nå ,,en betoning ø mellom område var mindre markert ,,
    før var foretrukne avspillning i spdif . Streaming har jeg forventinger ,,, det hadde jo blitt billigst : )
    Og ,,, Det høres jo storartet ut ,,

    Men det var helt til diamanten ble koblet opp igjen ,,,
    Ja diamanten liker BMC usb active driver fremfor elkjøp sin grå,,,

    Men da så har vi atter igjen transparans , og så er det dynamikken

    Manu Katche en fullstendig revitalisert utgivelse " og billie som jeg nesten hadde gått lei ?

    Sorry billie :love:# 8 er en perle av ett opptak , og det ble slettes ikke dårligere med detaljer som står som sprikret i ett transparent lydbilde samt billis nydelige vokal samt mixet av fase ,,

    Det betyr jo bare en ting dette ,,, men så ubetimelig .Bilen ,,, Vraket ,,, godkjent i fjor . En ny feil dukker opp stadig ,,, nå i helgen ,,, død

    Har blitt litt hekta på diamanten ,, så må prøve å berge det hele i land på en måte

    Ps andre daccen glapp ,, kansje det var forutbestemt

    stoda så lenge ,,
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jupp , da blir dianten værene hos meg . )
    Litt av det samme sjer her som med vikingen ,, dynamikken er stor og lyd level må ned justeres ,,, til
    allt har gått seg til
    Gamle dacen ,,, den må få ett nytt liv" som non inverted "Ingen umiddelbare
    behov ,,, den føyer seg bare innimellom de andre prosjektene . )
    Dog den er jo coherent " bygge stenen til Erno , en dac buffer high CCMR balansert ?

    inverter og  psu .JPG


    bildet av 3 stage dacen og isolerte ccs shunt supplyer , allt ryddet vekk
    Hatte grosse plane " bygge allt i en kasse , avblåst

    Nå blir det hylle rydding ,, dvs 2 runde .1/2 times gymnastikk med forslaget å sette rør ampene i
    rack hylle 1 og 2 ble omgjort .
    Tross allt blir det mye trafoer der i commando senter linjen ,,, sånne ting unngikk jeg jo med vilje før ,,,

    Litt i tenke boksen om utskifting av hyllene,,,nå har jeg jo tid
    Så blir jeg litt stressa ,,, en hylle til overs : )

    .JPG



    må finne på noe lurt

    Ps vraket gølfen " lot seg seg starte m nytt batteri og en rød lampe " mindre . )
    Da har en en diesel tralle " i allefall ,,,( brennern på verkstedet )
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det kan bare bli helg : )
    Helt tilfeldig dukket 2 mushroom åppi postkassa mi

    Ett skudd i natten og www søk etter mushroom CD s Tillfeldig har en HFS medlem akkurat favorittene mine . )
    super hygggelig og ekspeditt :love:
    2 strøkene hard to get CD til innbrudds pris
    Takk " kondis"

    OMG  mushroom.JPG






    Iam supa happi " og fy for f,,, for en dynamikk på CDene
    Blir nesten redd ,,, inntrykkene ,,,lydene kommer ingen stedsfra , bare fra ett big black hole
    Til tross for at jeg delvis kjenner innholdet via stream

    Gleder meg til fyre" ordenlig opp . Da må kansje JBLene på plass ,,, før MG revner helt og elementene popper ut av ramma desverrre : (
    Håper det kan løses ,,,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ny runde med flytting og rakking .Nå slipper jeg og tenke på tomme " hylla
    Er ikke plass til annet "
    Nå kan carveren være på separate ekstra justerbare RCA utgangene ,, permanent . )
    Og,,, den interfacer seg vidundelig til diamanten,,,
    hylle rydding.JPG




    Før var det utenkelig å spille 1 rammstein og 2 musroom på rør ampen
    Litt betinget av preene mine , 438 ennå ubestridte kongen men nå og diamanten som kan "
    Det tror jeg må være headroomet og nøytraliteten som kreves spesifikkt her
    Med kt 120 og 150mA idle er den ikke langt unna SS ampene . )

    Men,,, når allt har har gått seg til så sjer noe brutalt og uventet F og F,,
    Det blir dyrt
    Eller som madammen sa Fillerina " og da var hun forbanna 😬

    mer om det
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tingenenes tilstand , den er i konstant bevelse virker det som ,,,Akkurat som allt annet i livet ,,, kjærlighet krig og fred . Også hobbiene er berørt . Ingen og ikke noe er spart på , heller ikke matriell

    Absolutt eneste som har vær t 100% forutsigelig og fungerende 24/7 x365 er min borbely hi fi fullstendig uten feil slag inntil nå og videre antas . Min første servo100 fra 86 , enda fungerende .
    Heldig vis virker RC8R beiben ,,,15k flawless " med odo 42k ,, håper det varer

    Så når allt er gått seg til og jeg er er supa happy ,,
    stopper nye vikingen ? eller diamanten ? eller motoren på qrx7 ?
    Nei ene MG skangler ,
    Før jeg tilkaller akg701 for assistanse " klarer ene tommel totten min detektere løs panel spot ,,o_O

    Heldig vis er det garanti ,, mens jeg er i tenke boksen, dvs var ,,,,
    En avgjørelse jeg hadde utsatt til ett mer passende tidspunkt ?
    Ja når er det ? av erfaring .Gølfen får nok gå en EU runde til nå : )

    slik tror jeg de nye vil se ut ,,

    3.7i.JPG


    Imens jeg skriver her , tonene av DP fireball "

    En revitalisert version gjennom vikingen oppleves
    Der er bass , orgel og gitar toner har fylde
    Alldri var Shakerne og tromme settet ,,så definert og intresannt . )

    I vente av nykomlingene " får jeg tenke på å pakke noe retur

    enn så lenge
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Litt overaskende, trodde du var dynamikk freak?
    ok, microdynamikken i de der..
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Thomas , Jeg har fulgt din navne bror selv om jeg ikke har mye musik av ham

    Jeg liker all musikk egentlig sikket en arv fra far
    Fra boine til rammstein , marylyn monroe og mange andre ,,, sånn som denne feks :


    Og jeg liker like mye disse spontane eventene uten der og da , og live performances genrellt
    De er helt usminket kontra en studio opptak ,, er de kan kjøre replay helt til den går i boks , litt auto tune og eq osv .Noe kan bli rett og slett for sterilt ,, eller rett ut ikke ekte ,IMO

    Derfor tror jeg og at jeg og mer og mer får sansen for klassisk ,, det er jo og in the moment "

    Elina Garancha , ikke bare for vokalt og teknisk , men mye for henne utrolige utstråling :



    Men må ikke glemme tarja turinen som drog meg den rettningen ,,, hennes nydelige utførte ave maria " ,
    Som topper i min liste av tittel spor ,,,av kvinnelige da


     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Og,,, men s vi venter ,,, Ja gidder ikke kaste meg på noe diy prosjekt
    Det kjekkeste er når det spiller slik du vil ,,, Enn spiller det , men noen låter har fått andel mer
    klirr i v kanalen

    Det morsomste for tiden er at den nye overdrive" CD spilleren gir så mye glede ,
    15cd deep purple gjennon gås til overmåte glede og gjensyn : )

    Alldri har jeg spillt so lite LP : (

    Imens har den syke hobbien min overtatt tid og sted ?

    Nå klokka pluttselig er halv 2 om natta og jeg sitter enda og overhaler " girkassa på ene servoen
    FF , Den tar overhånd ,,, både på godt og vondt .

    total renovering av av en out rage G5, trenings heilien min

    renovering g5.JPG


    Ikke nye qem deler å få ,

    Etter ramme brudd ombyggd motor bukk for side montering : )
    bruker trex og tiger dler , Ny carbon tail boom , all new gears and belt , tail rortor assy , main gear .Forterket side vange alu list ,og noe annet smått
    og
    enda engang ny set up" ,, denne gang alle parametre fra microbeast " og ikke i TX

    Den ble razor sharp og forutsigelig : ) Tilbake til nose in " treningen uten hjertet i halsen

    Men nå sjer det ting ,,, snøen smelter . ) Sykklene er klare 3stk .Kansje jeg skal våge meg ut på rmz 450 : ) En totalt under vurdert maskin til feks kontra exc ktm 500 ,,,,,,IMO
    Susukin veier ca 120 kg og 60 hk : ) moro . )

    rmz 450.JPG





    Får telle knapper i morra
    so long
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nei kjøring ble det ikke noe av ,,, smelte vær og stål is dagen derpå : (

    Men pakking for retur og bytting av paneler ble det og har blitt ,, plutselig tomt her .

    Kunne ikke dy meg ,, bellene " ble sklidd på plass . Til tross for lang tid med panel vellyd så gjør ikke stempel motorene og dual amt dipol mye galt ,,med siste fase linjære filteret . )

    (Ikke mer en 16 filter og kombinasjoner ble iløpet av 2 år testet før endelige fra PI speakers design)


    bellene.JPG


    Så har litt problemer med å kvitte meg med dem
    Det var faktisk ett deilig gjenhør .
    Litt av det skyldes nok spl diamant dacen ,, low level listening er mye mer intresant

    Jeg skal og gjøre meg umaken "med å runde av med en viking session "
    mens de allerede er på plass : ) Gamle " MG1,7 var helt insane på mushroom

    En refaranse er bibeholdt memory"

    De store dali core og dual h30a hegel ,,
    til den komboen er det bare å si ; O M G

    Imens skal disse få aklitmatisere seg ,, litt
    beibsa.JPG


    Litt tilfeldig er alle 3 beibsa " samla : )
    Det er stinn brakke her for tiden med sykkler og nå lange paneler ned / opp pakking / montering .

    Desto mer gleder jeg meg til å spenne opp de MG beibsa til sist

    imens . )
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Grattis med nye maggies ! 😍 3.7 ?
    Mvh.
    Johnny
    Takk , ja .

    Dette ble framskyndet ,,,

    Timingen var ikke beleilig ,, men Morten i norsk audio teknikk kom med ett tilbud jeg ikke
    kunne avslå ,,, dessuten blir det en geburts dags presange til meg selv ,
    samtidig og en markering på den nye " tilværelsen min som jeg har bestemt meg for
    ,,,, mer fritid . )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nei galskap å teste noe annet enn nye maggi beibsa" . )

    Forventninene til denne var sky high" Mine erfaringer i upgrading stigen med MG
    har bare vært positive ,,, Som at stort sett alle hi end rewiev " er positive så registrerte jeg og negative ,
    slik som denne ; ikke nødvendig vis var de store MG bedre ,,men heller dårligere grunnet lavere effektivitet og ikke nødvendigvis bedre lyd ",,,,,,,,,,,,,,,,,,og det kan jeg si nå

    Heldigvis tok de rasshøla feil

    SOUND  STAGE DE LUX.JPG


    Rett utav boksen lyder disse som store broren til den elskede LRS og den senere elskede 1.7i som og imponerte meg fra første stund

    3,7i Extended low og bass , super detaljering over hele fjøla og ett sinnsykt stort og bredt og dypt sound stage ,,,, heldig vis er vokaler og instrumenter rett proporsjonert i lyd bildet . Low level detailing er den beste av noen HT jeg har hatt og hørt ,,

    Dette er HT som gjør at jeg har store problemer ,,,, med å komme med ut av stolen
    Lunchen ble extended " : ) så lenge jeg kunne

    Foreløpig er dette den beste og mest komplette HT jeg har hatt , selv om tiden med fostex og coral monitorene med trehorn og tweetere og spredelinser og kunne det med dynamikk og lettflyten het

    Jeg får vel ta en rolig innkjøring " men allikevel vise at jeg er sjefen ,,De alller fleste beibs liker det ,,, (de beste kommer deg i forkjøpet helt intuitivt ) . )
    Men klør i fingrene etter å kjøre ramstein og mushroom

    Foreløbiger det spillt klassisk og orgel kor og vokal ,,, I say O M G

    Magnplanar 3,7 i sesto elemento"

    En av de nydeligste helga natter jeg hørte ,,, tror det er en kirke innspilling "
    Mektig og deilig fremførelse med 3,7i ,,

    Selv om erno borbely ikke akkurat dedikerte sine ribbon" amper til disse
    så er de ikke langt unna matchen ,, men nå må jeg fa,,,, trene


    i mens
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    På fight fronten var ikke annet spennede enn boxing
    Jeg liker tekniske gode utøvere og denne kampen fortjener tittel ; en god kamp

    LItt uventet " vant amerikaneren,, det var gi og ta " i perioder .
    Ray var razor sharp og hadde mest krutt




    Tilmed tid til å hjelpe til med girkasse inn montering ,,,
    en calefornia 2 ,,, der er trangt ,,,men det gikk . )

    cal2.JPG


    boxen

    gear box  cal 2.JPG


    Vel bildet kasse montert har uteblitt ,, men dagens økt

    Belønningen etter på er å komme hjem og fyre opp Vikingen og teste på MGene .

    Steaming vs CD
    Det blir straks litt mer alvorlig ,,, for den er en nøktern og transparent gjengiver .Heldig vis
    er philosofien og produksjons egen arten til MG beholdt i stor grad , ref lRS og 1,7I .
    Dog det rene fritt stående diskant bånd elementet spiller så krystall klart at det er en nytelse , helt uten betoninger : )

    Attenuering av mid eller diskant er helt unødvendig hos meg

    the King.JPG


    En av favorittene er the king ,, jeg kjenner inn og ut .Noen av spora kunne før hørtes litt inneklemt ut, selv om man hører en teknisk ren god lyd produksjon ,,,

    3,7 i ,,, alldri hørte jeg spora så vidundelig og godt gjengitt ,,
    mye pga det store sound stage .
    Imponerende innspilling fra 1956 til 1962 og det kommer til gode
    Som koret til elvis ,,de står ikke rett bak ,, men litt til siden .Disse HT gir større albuerom for hele musikken generellt , musikere og instrumenter .

    Kor er bare enda mer stor slått med disse .Jeg får stå ,,, pels av opptak som helga natt , kor og orgel . )

    Til med flere av deep puple låten fikk mer ekthet og liv . Nå er tromme settet lengst bak i lyd billdet ,, allike helt glassklart ,,og like energisk

    3.7I ,, er av en helt annen liga
    Det som også slår meg ,,
    ,,,det er evnen disse HT har til å gjenskape ett helt annet rom og dimensjon inni din egen stue i tillegg til fullsize eksponering " av instrumenter ,, og gjenkjenn bare

    Det hadde de andre panelene litt av og ,,samt jbl i en viss grad ,,, jeg vil kreditere mye korrekt fase for det
    samt litt mer fullrange " med såpass større membran areal .

    Til tross de enda ikke er innkjørt har de imponerende bass performance mer en jbl ,, men det gjorde og 1,7 i ferdig innspillt
    Så vidt har vi " snust litt på soppene " mush room , moderat level dog ,,, det blir ikke feil ,, det hører jeg ,,,det kribler

    Jeg er bare i start gropa enda med å utforske fav musikken min ,,, nesten så jeg bare vil fortsette helgen liit lenger
    så lenge ,,,,
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hurra for årets første MC tur : )
    I dag tok jeg fri" noen timer mens solen var oppe , og veiene tørre
    OMG for en releaf . Soft is og kaffe på sauland er vanlige prosedyre ,,,denne gangen droppet jeg soft isen . )

    668.JPG


    I gledes rusen glemte jeg nesten helt negle spretten vel hjemme etter turen : )
    Planer for neste turer er allerede bestemt

    MGene fortsetter å å gi meg nye opplevelser med gamle musikken .
    Det større større sound staget blir ytterligere forsterket med vikingen,,, mester i å projisere dybde perpektivet så glass klart

    Ene clapton 2cd blues live/ studio ,, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spillt den ? utallige .

    Liten men ubetydelig detalj bare , men for meg litt mer ,( Min pappa ,,glad gutt og habil munnspiller ) Ett av kuttene kommer munnspillet inn ,, ikke som ett klemt anonymt lite inn mix , men i full size plassert mellom de andre instrumentene

    En annen ting jeg registrerer generellt er den høyetransparanse allerede ved low level , de har nok lav forvrengning .

    Foreløbig har jeg ikke oppdaget noe no go " av mine fav
    Som jeg sitter å lytter på yello ,,,ett univers av lyder "
    fra lyd mesterne dieter og boris

    Eneste ,,, problemet å komme seg ut av sweet spottn ,,, og nå må jeg handle før reman stenger ,,,,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    oMG for en ren teknisk maktdemonstrasjon .Thanks AJ ..Du gjorde allt rett og så vel fortjent
    som at alle hausset opp kampen om naggannou som vinner

    Verdens mesteren er tilbake " allike vel er han ydmyk 😍

    Dette minner meg om tiden med AJ og klitsco brødrene ,,,



    post fight

     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Maeta , alle beibers supa beib ,, fått dilla helt på henne 😍
    Ikke plagsom å se til heller . )

    Nye mg ene like henne og tydelig vis og heldigvis

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Siste ukenen dager har det formelig eksplodert med oppdrag ,, Jeg bestreber meg allike vel for oppgaven ,,,mer fri tid
    Så har ved flere anledn bare stengt av og ut med R8lle nå .

    Fantastisk feel med de nye BST carbon hjula ,,, kontant og direkte responsen ved tørn er enda mer forutsigelig
    Den hånterer ala en lett 400 maskin : ) Ikke minst kjører den mye mer smooth på ujenvt under lag ,, super low uavfjæret vekt
    Verdt hvert eneste krone , chassi trim"

    Forrige tur kom is varsel opp og 2,5 gr og etter noen mil ble det retur etter å ha varmet hendene på radiator slangene : )

    r8lle  katte  vask.JPG


    Vel hjemme da ble det kattevask " inne

    På hifi fronten ,,
    Magneplanarene er power amp / preamp rollet i alle retninger .Allt blir godkjent , til med min nøytraleste " kombo,, selv utilspillte MG ;
    viking - supa opampen ( X huldra kabinettet ) - ss ribbon" mono ampene

    435 suap opampen til Erno.JPG

    Det er noe med ren fet amping kontra fet /mosfet ,,
    Til tross ,, topo er lik ,,,og de måler så godt som likt bortsett fra ,,,,, mye klA med mosfet .
    Super komboen min for seanse ; klassisk , rammstein apex twin , mush room bla ,,

    Jeg er for tiden blitt bitt av en bassillusk " og gikk av den grunn på en liten ny smell" . Helt uten å være lei meg eller ha anger ,,, men det kan være det kommer

    Uansett en nykomling er på vei : )mer om det ,, plutselig
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fra søndags solskinn til snødrev i dag
    Fra turen i går ,,, som jeg meldte i går ,,, jeg kom faktisk over litt sol på turen ,,,
    Det passt så jeg fikke varmet meg litt . )
    sønda tur  m  r8lle.JPG


    I dag 3 annonserte henting av mc ,, tøffeste av alle solfrid ,, her i snø drev
    Tipper gutta uteblir ang henting : )

    Solfrid like blid : )

    Solfrid  en av de  tøffeste  beibene  i telemark.JPG


    Uansett ,, er jeg heldig så dukker snart opp nykomlingen",,,, da er de samma F med påske været . )
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.215
    Antall liker
    22.978
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om det tilsynelatende er en stund til at man kan starte opp MC’en her hjemme, så ser jeg fram til å få startet den opp om forhåpentligvis ikke så alt for lenge (y) :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Selv om det tilsynelatende er en stund til at man kan starte opp MC’en her hjemme, så ser jeg fram til å få startet den opp om forhåpentligvis ikke så alt for lenge (y) :)

    Lurt å få ladet opp batteriet og en forstart kontroll " Trekker mye strøm twinnene : )
    Ikke glemm luft trykket ,,, mest synda faktoren av alle . )
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.215
    Antall liker
    22.978
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Lurt å få ladet opp batteriet og en forstart kontroll " Trekker mye strøm twinnene : )
    Ikke glemm luft trykket ,,, mest synda faktoren av alle . )
    Ja jeg må snart få ladet opp batteriet. Lufttrykket pleier jeg å sjekke, men det er fort gjort å glemme i farten når man sitter på sykkelen for første gang om våren… 😬 😅
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg må snart få ladet opp batteriet. Lufttrykket pleier jeg å sjekke, men det er fort gjort å glemme i farten når man sitter på sykkelen for første gang om våren… 😬 😅
    Ja ,, en av kundene mine komm fra oslo med sykklen og vil jeg skal prøve den for den var så rar " Kjørte 20m og stoppet .Han ; er det noe galt .Ja sier jeg , det er ikke luft i hjula dine"
    5 pund hadde han og skulle hatt 36 /40

    Jeg spør for moro ; Ps åssen er pre checken av 737 når du skal opp med den ?
    Han blev svar skyldig : )
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Kjære vær guder ! jeg mente ikke det jeg sa ,,, Jeg kunn tenke meg ett par tørr vær dager om ikke annet for ute syssel med eller uten hjul : )Og litt sol

    Vel ønsker det .
    Nykomlingen en HD30 formelig låser meg i sweet spot fra stund 1 .og hele tiden forøvring

    Denne gangen lyktes det meg å få den ,,,,ja budene rant jo inn lenge etter jeg / kjøper ble enige ,,,
    Det er noen selgere som skal ha kred for det å vise god handel skikk , som her .Jeg første reponder fikk den
    Takk Ole 😍

    Dette er 3 akm jeg stifte bekjent skap med .Familie likheten er ikke å komme fra .Transparant og dynamisk .HD 30 er spesiell ,, og nå obsolete .
    På mail fra hegel sier de ingen planlagt ny dac før om ett par år ,, så

    Hd 30 er det ikke spart på noe ,,, dual akm , (de kan da dsd ) syncrodac , egen matchede klokker og det neweste of every thing conseptet går igjen , com custom chipper for hegel bla

    The newcomer HD30.JPG


    Hørbart ? På streaming generellt har jeg favorisert 1.FM for allsidig musikk og stasjoner ,, litt i tvil om kvaliteten . for kanalen er boosted men tror ikke den er EQ et


    Med 1 fm ,, Allerede ganske tidlig oppdager jeg ett tydligere sound stage hoved saklig , Det er dypere og mere transparant enn tidligere , ref både 1704 x48 og diamanten ... Musikken blir straks enda mer intresann , selv ikke favs

    Nøytraliteten til HD 30 gjør ikke favoritter av allt "
    Så noen spor blir uintresante av den grunn , for mye kanel "

    Motsatt er dette kutte med jelena , arild og erskine,,,, for ett opptak 😍




    På noen ikke så bra utube spor så var faktisk 1704 god på allt ,, SPL var genial ang tilpassning her som at man kan velge preamp eller slave through dac

    Det beste av allt så godt som alle mine stream favs forlblir det ennå , akkurat som med vikingen avslørers mic tekn og bruk bedre.

    claw finger ; the truth har ett høyt energi nivå og lyd og vokalisten deler ved flere anledninger microfonen med tilskuerene ,, som faktisk her er tydelige i sam koringen .Det var engasjerende

    Bare sånn f ort testet jeg hegels pri " input ; spdif .
    Nå har jeg bare vikingen som drive
    Jeg forventet faktisk at den ville være ganske lik
    Det var de sort sett , dynamisk ,tranparant og dypt sound stage . j eg foretrakk allike vel hegel som pre og dac ,, muligen derfor uten ett ekstra gain ledd i kjeden

    Mens vikingen MÅ jeg ha en preamp , men ikke om jeg bruker den som drive
    Da kan HA30 brukes som dac / pre som var foretrukne eller side stillt med viking og preampen

    Fordelen med HA30 er at jeg nå har volum fjern kontroll Og bit perfekt ,,,
    hurra Det hadde jeg ikke siden teak vdrsen . )

    Neste runde blir en runde for å selektere ,hva som ska inn : ) Eller rettersagt hva jeg skal ønske meg og hva som skal ut

    imens ønskes god påske til alle frender"
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I dag 0648 etwa sendte vær gudene nelli " for å vekke meg opp med en solstråle gjennom eneste glippen i gardinen og rett i øyet
    Opp i en fart og frokost ; ) ,, litt seinere bare grått og regn non stopp
    So what " allt ellrs er såre vel ,, Steron spiller slik jeg vil : )

    til med syke RC hobbien har overtatt litt


    G5 even  better.JPG


    Etter den nye carbon tail boomen havarerte etter en liten dask "
    4 reine tverre brudd o_O PS og alu bommen har bestått siden ny
    , litt bunka men til bake igjen .

    carbon  boom  break down.JPG

    Tankene går til allt som er laga av carbon i dag til areo og kjøretøy som nye felgen mine ,,,


    I boden " her jeg børstet støv av fremtidige vikar ampene :
    mono ta0103 1 x1000w versionen ,, psu 2,2kw og hvorfor det ? Jo for det var det jeg hadde

    project TA   0103.JPG


    Jeg har således fadet ut alle kina ampene etter flere incidents ,, jeg offrer ikke MG ene mine for noen få kroner

    Får se hva jeg orker i påsken : ) ,, har blitt noen ordentlige rangle dager og sent i seng

    På musikk fronten ramlet jeg over fernandez


    imens
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei kjekt å se at det er andre som også har Helly som hobby ved siden av hi-fi . :) Her er noen av mine.
    Vis vedlegget 1010421 Vis vedlegget 1010422
    Kult å se ,, hadde 8 stk en stund ,,,reine sjære galskapen
    tids bruk og penger , måtte kutte det ut , gikk ut over jobben : (.
    Kunne kjøpt ett ordentlig en mann restaurering prosjekt for pengene til sist
    o_O


    Det som fasinerer meg er real life " teknikkene og aero lovene "
    som gjelder .

    Har og en tysk joker 3 som kan ta payload 12kg with ease
    Men den må av sikkerhet flys på lovlig flyplass ,,
    Det er litt mer styr IMO

    Er 700 mere stabil med 3 hoved rotor blader ?

    Selv er jeg til bake til scratch , sett e opp kalibrere og nose in trening Mest classic flying her , FL microbeast
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som det blir en inne påske ,, vil man ut så blir det regntøy . )

    Mens jeg helt sorgløst bare streamer om kring ,,
    Påske budskapet " ,,, Måte jaggu sjekke kunnskapen min ,, Har noen tent lys : ) ?

    Fant en ny " innspilling av en av mine gamle flammer" Jessica

    Studio versionen anbefales ,, og er outstanding visuellt som emotional bortsett fra mixern på slutten som går av - mok med klipp klapp lyder og annet ,,,,
    opppå en stemme som ikke ,,, trenger noe mix idet hele tatt

    her i new zeeland live,

    ps denne sangen skrev hun sin mor :love:



    Men vi er på female og vokal range kom jeg over Arlissa

    Tar innover meg påsken og budskapet med sånt som denne


    Ikke tilfeldig ,, men alike vel konstatert at Heglene kildene / dac /pre lyder best i med power ampene med low bias ,, altså ikke full klA

    Logisk tenkt er det muligens litt av hegel filosofien som skinner
    gjennom
    The hegel sound , det unike vare merket

    og at jeg nå interfacer konseptet bedre slik ?

    Vel vil ta en vurdering på fenomenet med klA preampen og full klA og samt og coherent supa opampen til borbely
    som er den som mest lik sonic

    i mens ønskes frender god påske




    ,
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.208
    Antall liker
    2.691
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Både i går og idag var det bare til å hente ut gratis reseptene ,,, D vita min og være king of the road "
    for en noen timer : )

    I dag måtte jeg og sjekke ut EFI kode meld jeg fikk sist tur 😱
    Kjente motor reponsen var uregelmessig

    map  issue.JPG


    Telle ut koder ; rear Map sensor
    Jo det stemte ,,, en slange var av ,,,
    Ny armert slange so far so good : )
    map sensor  tube.JPG

    Det er noen av synt slangene som sveller "som denne Tips for fuel bruk bare armert type ,,



    Etter på var det å besøke bade plassen min ; for
    status
    Follsjø , reserve drikke vanns kilde
    Jeg har faktisk ett år badet her 15 april ,,, det kan drøye litt lenger tror jeg
    kansje ,,
    foll  sjø  bade  plass.JPG


    Er dt cam sensor gyro som lager bølge bildene av og til ?

    enn så lenge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn