Hei Fahlman.....Jeg har ikke testet den der. Og tror ikke det er noe monster heller rett og slett (kanskje på papiret uten å ha sett papirene)
Men jeg startet min hi-fi karriære med Harman Kardon....Desverre står ikke merket høyt i kurs hos meg , det skjedde en hel del ting , den første recivern (120w) røyk utgangene på to ganger , så bytta jeg fra reciver til en hk-970 (80 watt) , denne var det også problemer med , som displayet sluttet å virke , fjernstyringen takka for seg , volumrattet gikk hakkete(måtte jo brukes når fjernstyringa tok kvelden...) terminalene bak på 970 en løsna fort , osv.....(alt kjøpt nytt)
Jeg leverte inn hele rukla (men hadde igjen en cd 970 som faktisk virka ok !)
Jeg kan ha vært svært uheldig , men det lovet ikke bra , jeg er ferdig med de produktene , somsagt jeg kan ha vært uheldig , jeg tror h-k var bedre i gamledager når mye mer var produsert i usa , alt det nye er østenvarer (og det finnes mye bra der og) at det er så strømsterke saker som de skryter så hemningsløst av tror jeg heller ikke) jeg brukte min siste 80 watter på klipsch rf-82 og de er svært lettdrevene , det var ikkenoe problem å få ampen stresset , selv på disse høyttalerne (men da spillte det høyt altså)
Det ble en åpenbaring når jeg gikk over til en 8 år gammel copland cta 402 rørforsterker 40 watt pentode - el 34, rett og slett , jeg må si det,.
Det går sikkert an å være happy med denne (hvis den bare virker) å fly frem og tilbake med esker , forsterkere , og papirer var ett mareritt i seg selv.....lyden var grei nok for pengene , men ikke noe mere heller....
det var min story , du kan jo høre litt med de i butikken om feilprosenten på disse nye(hvis de er ærlige sier de det sånn det er)...kanskje de har blitt bedre , eller du har mer flaks enn meg , men at dette er noe mere strømsterke produkter enn noe annet i prisklassen er ren skjær sprøyt fra ende til annen , en strømsterk 80 watter får ikke pusteproblemer med høyttalere som klipsch på 98db følsomhet , de høyttalere er så lettdrevene at jeg har drevet de fint i ettertid , og spillt grisehøyt med Heart Beat 300b monoblokker på bare 8 watt......da kan man spørre seg hvor de restrerende 72 harmannwattene var plassert.......jeg antar at de var på beite,,,, ;D(nå kan ikke heart og harmann på noen måte sammenliknes da selvfølgelig) så litt urettferdig er jo påstanden min....i Harmanns favør selvsagt.
Uansett , stilrene produkter , lett å like designmessig , og enkelt for selv kona å bruke.....men de strømreservene er nok neppe bedre enn de du finner i andre produkter....
Uansett du bør prøve denne hjemme......
Lykke til med innkjøpet....Mvh Espen