Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat her følger jeg deg ikke.🤔
    Three Blind Mice boksen inneholder bra musikk, men spør man folk, tror jeg de fleste kjøper den først og fremst fordi lyden (særlig pianolyden), er enestående dynamisk og bra.
    Når det først skal låte bra på vinyl går man for det beste alternativet tilgjengelig .

    Jeg har kun Midnight Sugar og Misty.
    Begge på 33 1/3. Originale TBM, Japan.
    Slik jeg ser det, er jeg altså dårligere stilt enn deg uten at jeg surver for det. 😜
    Vis vedlegget 805900
    I min godhet kan jeg være villig til å bytte med deg (med et mellomlegg🙂), slik at du kan drikke ølen i ditt vanlige tempo og av normale glass, mens du hører jazz. 😆
    Send PM. 🐵
    Sørgelig! Hadde du hatt min utgave hadde du nok vært en skrinn atlet 😊
    En kveld med tilstrekkelig med godsaker fra Salikatt vil jeg kanskje la meg forføre……ja, vi snakker om platene! 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skrinn atlet, du liksom.😜
    Jeg har som du vet ganske mange andre 45 rpm plater, uten at det ser ut til å bidra noe særlig til vektreduksjon.

    Jeg så gjennom fredagsbilaget til @Lagga i går, og fikk assosiasjoner til hester som kunne trengt litt mer havre.
    Skjønnhet er intet absolutt begrep.
    Jeg undres på om vi som bor i land hvor vestlig kultur er rådende, noensinne blir så sultne igjen at renessansemalernes ideal igjen blir på moten?🤔🙃

    Jeg tror helt sikkert at vi kommer til å dele noen Salikatter igjen, men uten innblanding av blinde mus.
    Jeg tror vi lar være å bytte skiver.
    Jeg klarer meg med de to TBM jeg har. Jeg spiller dem bare hvert jubelår for å imponere hifi-nisser med hvor god TWA-spilleren er.😆
    Gjengivelse av piano er som kjent noe av det som gir den beste pekepinn på om riggen er på stell. 😊

    Her ser man den lykkelige eier av en av vinyl- verdenens mest vellydende båxer kåserer som en annen Hemingway, mens han drikker Salikatt sammen med Hedmarksgeriljaen .
    Temaet var neppe Yamamoto /TBM. Antagelig var det "Tomgodsets Dronning" /DMD. 😊
    IMG_20220403_101356.jpg

    Ha en deilig søndag min venn ! 😊
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det ble en smule internt stammespråk her over noen sider, men omsider skjønte jeg at en Salikatt er noe flytende man kan leske strupen med.

    Ellers må jeg si meg enig med Bluesbreaker i at det hjelper ikke samme hvor mye jeg snurrer vinyl (antall ganger jeg reiser meg i løpet av dagen), så ligger brutto tonnasje hva kropp angår på det samme. Noe sier meg at det har mer sammenheng med antall øl, og flasker med vin og brunt brennevin jeg tyller i meg i løpet av en måned ++

    Ellersmessig har jeg tydeligvis et uoppfylt spenningsmoment mtp. hvor jeg først blir presentert for "korrekt" avspilling og gjengivelse av et piano fremført av "tre blinde mus" ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom hjem etter en rolig tur med pelsdotten, og var klar for en rolig søndag. Ble umiddelbart lugget med videre av en sønn som mente at jeg skulle være med ham på bransjemesse. Kanskje ikke mitt førstevalg for en søndag, men jeg er ganske lett å lede når det er snakk om gratis øl, vin og brennevin.

    Da vi kom inn slo det meg. Hvis jeg ikke får kåråna nå, får jeg det aldri.

    41783B96-F546-4E35-B1B9-47567651A2F0.jpeg


    Dyttet ganske mye rart i nebbet, men tok etter hvert oppstilling ved standen til Nøgne Ø. Jeg er egentlig ikke noen stor fan av greiene deres, men man blir nå en gang litt lett og leken når man får servert øl på 12 prosent. Det kuleste navnet på hva vi dyttet i oss var definitivt, Upper Middle Class Oblivion. Det var også norgespremiere på en ny øl fra Heineken. Ikke liker jeg originalen, men den nye var om mulig enda verre.

    661C0CDE-23B1-4A22-8642-FE50EBCBBE94.jpeg


    Deretter var vi visst påmeldt på noe drink mixing greier. Tequila, gin, vodka og bourbon med forskjellige sprudlegreier gjorde stemningen lett og leken.

    656E1965-BA48-4A4B-800D-F75464F92625.jpeg


    Etter litt sikringskost på Pingvinen, fant min sønn ut at vi burde dra bort til sjappen han driver og gjennomgå det de har av øl fra 7 fjell. Gøyalt nok, og det endte opp med at jeg lekte kompetent nok til å fininnstille PA anlegget på stedet. Sikkert ikke veldig velykket, men det svingte skikkelig på Come on Eileen…….jaffal for oss to.

    7C1E8AD2-C4E4-4D13-AF50-4CE91548229E.jpeg


    Blir sikkert en småsliten start på mandagen, og som ikke det var nok, ble jeg oppringt av en kar som mente jeg burde starte som prosjektleder hos dem. Får tenke litt, men utgangspunktet nå er at lønnet arbeid er oppskrytt 🤪😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ble en smule internt stammespråk her over noen sider, men omsider skjønte jeg at en Salikatt er noe flytende man kan leske strupen med.

    Ellers må jeg si meg enig med Bluesbreaker i at det hjelper ikke samme hvor mye jeg snurrer vinyl (antall ganger jeg reiser meg i løpet av dagen), så ligger brutto tonnasje hva kropp angår på det samme. Noe sier meg at det har mer sammenheng med antall øl, og flasker med vin og brunt brennevin jeg tyller i meg i løpet av en måned ++

    Ellersmessig har jeg tydeligvis et uoppfylt spenningsmoment mtp. hvor jeg først blir presentert for "korrekt" avspilling og gjengivelse av et piano fremført av "tre blinde mus" ;)
    Spenningsmomentet er kanskje større om du blir presentert for tre blinde med mus 🤪😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samtidsmusikk er vel noe av det som ligger mitt hjerte…..fjærnest. Det er jo likevel greit å bryne seg litt innimellom. Denne her spilte jeg for en stund siden og velger faktisk å spille den igjen. Hvis du trenger noe musikk som ikke hele tiden stryker deg medhårs…….😊

    D65B11F6-FA48-4E66-A32C-5E06BDCDDD65.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Uten jobb, uten fast bopel og nå samtidsmusikk. Skjønner at det er store ting på gang. Aner konturene av en reportasje om noen år på «der ingen skulle tru an nokon kunne bu».

    spydig hilsen

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I kveld blir det toppidrett og i morgen ekstremsport. Voss reklamerer jo for sistnevnte som destinasjon, og for meg føyer Vossa Jazz seg pent inn…….spesielt når jeg ikke vet eller har kontroll på hvilke konserter som skal få den tvilsomme gleden av mitt selskap. Kvelden avsluttes med middag på Park Hotel, og ryktene sier at en av deltakerne er venn av ham som styrer vinkjelleren (er vel blant de beste i kongeriket). Jeg ser for meg en blakk og litt sliten togtur lørdag formiddag 😄

    Kaffen i dag blir akkompagnert av det nye albumet til North Mississippy Allstars. Kommer nok til å spille den flere ganger.

    4B83D6A0-1C6B-4C53-91C8-62A69777E517.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Etter min smak så er programmet på Voss veldig bra i år, er dessverre forhindret fra å dra så er littegranne misunnelig.

    Andre smaker..

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du ikke fortaper deg i vinkjelleren, så bør du absolutt skaffe billett til Ola Kvernberg Steamdome når sjansen er der.
    Vanvittig bra. Noen av de beste norske musikere som er på scenen i dag.

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter min smak så er programmet på Voss veldig bra i år, er dessverre forhindret fra å dra så er littegranne misunnelig.

    Andre smaker..

    Høres bra ut……og vinkjelleren har definitivt også et ålreit program 😊
    Har hevet meg med som nisse på lasset i siste time og vet ikke hvilke konserter det blir, en god måte å oppleve noe nytt på, istedenfor å tråkke i kjente løyper 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du ikke fortaper deg i vinkjelleren, så bør du absolutt skaffe billett til Ola Kvernberg Steamdome når sjansen er der.
    Vanvittig bra. Noen av de beste norske musikere som er på scenen i dag.

    Sikkert riktig at de er blant de beste norske musikerne, men for meg blir det for ensformig……flinkis-greier 🥱😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hjelpemiddelsentralen... Er hvor det ender, for oss alle.. :cool:
    Neida, HCS vi ender alle på Tulleheimen med utstyr fra Hjelpemiddelsentralen ;)
    Neste steg er og forbigå oss i stillhet inntil vi blir tyst.
    Furufrakken neste.

    "We`re all gonna be dirt in the ground" - Tom Waits
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nja, finnes jo mer akustiske greier som er mer passende for sarte sjeler som meg og ikke bare sånne progishe jazzfolk …….hvilket ikke ekskluderer at jeg nok kunne fått fot på en konsert med, Steamdome 😃
    Er du enig med tanta til Beate?

    "Jazzen gikk i dass med Django Reinhardt".
    😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er du enig med tanta til Beate?

    "Jazzen gikk i dass med Django Reinhardt".
    😆
    Slemme mannen! 😄 Jeg er foreløpig ikke helt typen til å leve livet mitt gjennom (musikalske) minner i påvente av perleporten/kjelleren. Fremdeles mye ny musikk som trigger meg 😊 Dessverre har nok tanta til Beate likevel et poeng hvis «ingen ting» byttes ut med «lite»: «Det er ingen ting som svinger sånn som det gjorde før!». Min opplevelse av musikk begynner nok derfor å ligne mer og mer på onkelen til Beate 😆

    Synes forøvrig tante Emma er en mer spennende dame enn tanta til Beate 😄

    Tante Emma har en leilighet i byen et sted
    og jeg får bare komme der når mamma er med.
    Og det er etter avtale via telefon, for mamma hun forlanger formell invitasjon.
    Da får vi te og søte saker, siste nytt om andre saker. Fra den store værden som er der utenfor. Kjeltringer som tante kjenner omtales som nære venner, og det tar hun ikke skam av. Sier mamma.

    Tante Emma drikker alt for mye vin,
    mamma sier det er fordi at hun vil være fin.
    Hun tror at hun har klasse, hun tror at hun har stil
    men mamma sier tante Emma lever som et svin.
    For at hun er på farten holder party hele natten. Alt som er forferdelig synes Tante er så bra. Kjeltringer og sleipe sniglar, feiring, fart og raske biler. Og det tar hun ikke skam av. Sier mamma.

    Tante Emma lever livet sitt i synd og skam og hor, slipper ikke inn i himmelen hvor jesusbarnet bor. Men der skal mor.

    Tante Emma kjenner alt for mange menn. Mamma sier tante Emma blir nok sikkert skilt igjen.
    Tante hun har store bryst, nettingstrømper, korte skjørt.
    Er det livet du vil leve, har hun det du måtte kreve.
    For at hun er på farten, holder party hele natten alt som er forferdelig synes tante er så bra. Kjeltringer og sleipe sniglar. Feiring, fart og raske biler. Og det tar hun ikke skam av. Sier mamma.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tanta til Beate er bra nok.
    Hot Club de Norvege med Jon Larsen på gitar som spiller på den. 🥰

    Googla teksten du siterer, ettersom jeg ikke kunne den. Har DMD på reportoaret nå, men forstod at dette var noe annet.
    Neste gang i Bergen blir det kanskje konsert med Elektrisk Regn?
    God helg ønskes dere hjemløse. 🙂
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tanta til Beate er bra nok.
    Hot Club de Norvege med Jon Larsen på gitar som spiller på den. 🥰

    Googla teksten du siterer, ettersom jeg ikke kunne den. Har DMD på reportoaret nå, men forstod at dette var noe annet.
    Neste gang i Bergen blir det kanskje konsert med Elektrisk Regn?
    God helg ønskes dere hjemløse. 🙂
    Det har vært en del, De Musikalske Dvergene i tråden, men Elektrisk Regn (Dennis Reksten) er helt klart min bergenske favorittgruppe. Dennis begynner vel nå å bli så gammel at det kan bli kilent å få til flere konserter. Det er noen år siden min sønn og jeg var på den siste jubileums-konserten til gruppen, men allerede da hadde årene begynt å sette betydelige spor 😊

    9E95AD80-3923-43A3-B694-F223FB292BBC.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.222
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Debuterte i går med min første Vossajazz 😊

    Etter en øl i solen begynte vi med Ståle Storløkken på kirkeorgel. Etter 10 min lurte vi på om han øvde, og etter 30 min synes vi det var utidig at han bare fortsatte å øve. Sikkert bra for folk som har mer peiling på/sans for kirkeorgel, men vi tok the walk of shame gjennom en fullsatt kirke etter nevnte halvtime.

    EEB8D086-571B-46AE-880E-CAE038C23DB7.jpeg


    Etter litt årgangs-champagne og en vernissasje dro vi lett og lystig for å høre Jon Balkes Siwan. Flott, stemningsfullt og iørefallende, men etter hvert såpass likt at jeg kjedet meg så det holdt.

    5F1C40D8-2B3A-4D3F-8FC9-E087AE9218CC.jpeg


    Deretter var det tid for en 4-retter med masse god vin. Mer champagne, hvit burgunder, en strålende rødvin fra Moldova og en tysk dessertvin gjorde at jeg var klar for noe som svingte skikkelig. Det gjorde så til de grader Femi Kuti, for ikke å snakke om stussen til de kvinnelige danserne som var med. En kjekk avveksling, men sjangermessig ligger Femi Kuti veldig langt unna min musikalske alfarvei.

    F51D5A28-7126-4085-B562-B9D3A09D5BC2.jpeg


    Deretter var vi såvidt innom et par konserter, men snudde relativt fort. Atonal frijazz kommer aldri til å bli min greie. Til og med en røslig GT kunne ikke motvirke min motvilje for det jeg stort sett opplever som ulyd.

    CC9C8914-2BAA-4934-A5A8-4E64DEB49029.jpeg


    Da klokken bikket midnatt kom Steamdome på scenen. Sikkert strålende for progjazz syrehuer og andre med spesiell musikksmak 😎 men jeg har som kjent verdens beste og den eneste tellende musikksmak, så jeg gikk etter hvert mektig lei. Hørte siste halvparten utenfor inngangen med en kald Hansa i hånden. Det låt bedre på den måten.

    22F75132-692F-4F43-8E94-4A54EDCD48A7.jpeg


    Hadde en fin kveld, men foruten det sosiale var nok vinene til middagen mitt høydepunkt for kvelden 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da slapp jeg Vossajazz :cry: :). Du virket ihvertfall ikke helt fornøyd, og a-tonal jazz er jeg for dum til å gledes over. Tar med Dragen på Bo Kaspers Orkester i sommer, passe laid back, og lite pretensiøst for min del. Kose seg :). Bra det er easy access til litt fludium på disse konsertene :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da slapp jeg Vossajazz :cry: :). Du virket ihvertfall ikke helt fornøyd, og a-tonal jazz er jeg for dum til å gledes over. Tar med Dragen på Bo Kaspers Orkester i sommer, passe laid back, og lite pretensiøst for min del. Kose seg :). Bra det er easy access til litt fludium på disse konsertene :)
    Det er jo ikke det. Alltid kø.
    Plastglass og elende. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn