Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Skål og gratulerer!
    En midlertidig hilsen fra tigerstaden!
    IMG_20220331_185852.jpg

    Om du skulle søke varig opphold i periferien er du hjertelig velkommen.

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med salg og etter hva du har i glasset så er vel selger fornøyd😉🥂
    Ingen grunn til å ta frem stigen for å nå opp til den øverste champagne-hyllen på Vinmonopolet, men drikker heldigvis ikke en kjip Prosecco 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skål og gratulerer!
    En midlertidig hilsen fra tigerstaden!
    Vis vedlegget 805372
    Om du skulle søke varig opphold i periferien er du hjertelig velkommen.

    Mvh Atle
    Takker! Godt å vite jeg er kamelen som sniker meg gjennom nåløyet, og er velkommen blant de ville horder 😄 Ser du har standsmessig fremkomstmiddel. Kjør forsiktig når du skal hjem 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med salget karmana! Nå gjenstår det bare å finne passelig husrom til La Rosita'ene :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.716
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takker! Sammenlignet med størrelsen på dagens stue kan nok det bli litt kilent, men jeg er såpass syk at plassering av haifai er langt fremme i pannebrasken når jeg går på visning 😊
    Spøk tilside, gratulerer med salg, og håper du finner noe riktig snasent å stille opp anlegget i.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spøk tilside, gratulerer med salg, og håper du finner noe riktig snasent å stille opp anlegget i.

    Mvh
    Takker! Spøk blir svært sjeldent feil, og jeg flirte godt av ditt forrige innlegg. Den eneste grunnen til at jeg ikke svarte var manglende kreativitet og at jeg dermed ikke fant en passende punchline å sende tilbake 😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gratulerer med kjapt salg.
    ca når får vi se bilder av anlegget i ny kåk?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Med dine evner for multitasking er vel ny bolig klar før helga er omme :). Livsløpsstandard og ingen lister eller trinn, bare å kjøre rullator rundt med støttearm på dassen.. Skal dere litt mer opp i høyden nå? Tror uansett det blir bra!


    Vurderer Polen, faktisk. Men har reelle grunner for å slippe og, så litt usikker. Du skal ha for at du er progressiv, I beste positiv forstand :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Ikke har jeg jobb, og nå har vi heller ikke hus. Er det rart vi drikker!
    Men, men hvor skal de tre blinde musene sove hen nå?
    Ja, ja gratulerer med salg dere to.
    Jeg rakk nå å være temmelig svimmel i Drotningsvik før husværet ble solgt.
    Det skal bli spennende å se hvor nytt rotfeste settes.
    Jeg antar fruen ikke kommer til å fravike kjøkkenstandarden hun har blitt vant med?
    Videre antas det glatt at plass til stereoanlegget, og mulighet for litt flytting av La Rostia Babell er et ufravikelig krav i kommende husvære.
    Ny bopel må vel bli i nærheten av sjø, og ikke oppe i høyden?
    Lykke til med boligjakten, dog misunner jeg dere ikke flytteprosessen.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Med dine evner for multitasking er vel ny bolig klar før helga er omme :). Livsløpsstandard og ingen lister eller trinn, bare å kjøre rullator rundt med støttearm på dassen.. Skal dere litt mer opp i høyden nå? Tror uansett det blir bra!


    Vurderer Polen, faktisk. Men har reelle grunner for å slippe og, så litt usikker. Du skal ha for at du er progressiv, I beste positiv forstand :)
    Satser på at det blir bra. Litt opp i høyden hadde vært fint. Har sett så mye på tuja-hekk de siste fem årene at det holder for flere liv 😄
    Lenge til Warzhawa. Du er lett og leken til da :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Men, men hvor skal de tre blinde musene sove hen nå?
    Ja, ja gratulere med salg dere to.
    Jeg rakk nå å være temmelig svimmel i Drotningsvik før husværet ble solgt.
    Det skal bli spennende å se hvor nytt rotfeste settes.
    Jeg antar fruen ikke kommer til å fravike kjøkkenstandarden hun har blitt vant med?
    Videre antas det glatt at plass til stereoanlegget, og mulighet for litt flytting av La Rostia Babell er et ufravikelig krav i kommende husvære.
    Ny bopel må vel bli i nærheten av sjø, og ikke opp i høyden?
    Lykke til med boligjakten, dog misunner jeg dere ikke flytteprosessen.
    Litt opp i høyden og se leden. Ja takk, begge deler 😊 Flytteprosess er greit nok når man har flyttet jevnlig og ikke har samlet på all slags ræl. Dessuten kan man jo betale seg ut av hele greien.

    Hadde vært kjekt om Babell og Bird hadde passet greit inn. Likevel ikke et ufravikelig krav. Kunne vært gøyalt å starte litt på nytt igjen også. Får se hvor vi ender opp, men det blir nok et sted hvor en kan både være svimmel og noenlunde høyrøstet 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes vårsol! Må se å få opp gardinene igjen så ikke haifaien etter hvert blir seende ut som en utvasket bukse 😒

    04AC020F-1B41-4A26-BC02-C683D590805C.jpeg


    Har akkurat oppdaget serien, Yellowstone. Good shait! Fikk hugget inn Shazam på en konsert-scene i serien. Akkurat så rufsete som jeg liker det 😊

    8574637C-5FFC-4357-85D5-21BD8AB800ED.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har mange fine timer foran deg hvis du nettopp har begynt å se Yellowstone👍 Noen tøffe og harde cowboys, men de rekker ikke Beth Dutton opp til støvelkanten👊
    Er vel kun litt over halvveis i første sesong. Så langt er jeg veldig positivt overrasket. Har tidligere satt Costner i samme divisjon som Stallone når det gjelder antall ansiktsuttrykk, men i Yellowstone må jeg innrømme at han passer riktig så bra. Beth Dutton er bare makalaus!

    Kos deg både med helg og å bli kjent med ny RIAA 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Helvetes vårsol! Må se å få opp gardinene igjen så ikke haifaien etter hvert blir seende ut som en utvasket bukse 😒

    Vis vedlegget 805749

    Har akkurat oppdaget serien, Yellowstone. Good shait! Fikk hugget inn Shazam på en konsert-scene i serien. Akkurat så rufsete som jeg liker det 😊

    Vis vedlegget 805752
    Dere har jo solgt huset, så flytt til Tromsø! Her blir ihvertfall ikke hifi’en plaget av vårsola.… NAV, subsidier og generelt traurig, men gode forhold for hifi, det har vi. 😉

    FCF5A43A-0B15-4E5A-917B-AC44C2939661.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med å ha sprettet de tre blinde mus.


    og hussalget selvfølgelig.
    Med min lille lydkrok og en slik hylle du liker så godt fra USM Haller med noen størrelsesbegrensninger kan jeg glede deg med at det går å få ok lyd på mindre plass også
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var inne på Finn og kikket litt....Det var noen heftige priseri Fana og Bergen vest! Er veldig glad for at jeg ikke skal kjøpe noe hus der.
    Definitivt mer sympatisk prissetting ute hos dere, men Bergen har vel fremdeles levelige boligpriser sammenlignet med en del andre byer i kongeriket.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med å ha sprettet de tre blinde mus.


    og hussalget selvfølgelig.
    Med min lille lydkrok og en slik hylle du liker så godt fra USM Haller med noen størrelsesbegrensninger kan jeg glede deg med at det går å få ok lyd på mindre plass også
    Takker! Musene er staselige greier, men hater mosjonen/avbrytelsen med disse 45RPM skivene 😞
    Jeg synes Heller USB er lekkert, det er bare min nedrige missunnelse som slipper ut 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.593
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    45 rpm er en velsignelse, fordi det låter bedre enn 33 1/3 hvis det ellers er samme plate. Jeg vet ikke om ett eneste tilfelle hvor det ikke stemmer.
    Særlig på pianotransientene med Yamamoto bør du være glad for 45 med god plass i rillene. Ellers kunne Regaen fort ha havnet i trøbbel. 🙈🙊😊

    Vi har dessuten streaming til bakgrunnsmusikk med skjenking og innlagte høneblunder. 😆
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med en kjappis av et salg 💰

    Hva er drømmeboligen nå, med tanke på diverse krav?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    45 rpm er en velsignelse, fordi det låter bedre enn 33 1/3 hvis det ellers er samme plate. Jeg vet ikke om ett eneste tilfelle hvor det ikke stemmer.
    Særlig på pianotransientene med Yamamoto bør du være glad for 45 med god plass i rillene. Ellers kunne Regaen fort ha havnet i trøbbel. 🙈🙊😊

    Vi har dessuten streaming til bakgrunnsmusikk med skjenking og innlagte høneblunder. 😆
    Hehe, du har sikkert rett, men heldigvis driver jeg med haifai og ikke hifi 😊

    Som med alt innen hobbyen handler det om kompromisser…….(eller hvilke nevroser man ønsker å forholde seg til) 😄 Selv gir jeg gjerne litt på lydkvaliteten mot å slippe å løpe tulling for å bytte plateside 😊 Hadde denne Three Blind Mice boksen vært tilgjengelig i 33RPM er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt…..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.836
    Antall liker
    16.059
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, du har sikkert rett, men heldigvis driver jeg med haifai og ikke hifi 😊

    Som med alt innen hobbyen handler det om kompromisser…….(eller hvilke nevroser man ønsker å forholde seg til) 😄 Selv gir jeg gjerne litt på lydkvaliteten mot å slippe å løpe tulling for å bytte plateside 😊 Hadde denne Three Blind Mice boksen vært tilgjengelig i 33RPM er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt…..
    Du drikker for sakte. Det er bare å ta seg sammen slik at sidebytte passer med påfyll.
    Eventuelt så kan du feige ut og bruke mindre glass :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, du har sikkert rett, men heldigvis driver jeg med haifai og ikke hifi 😊

    Som med alt innen hobbyen handler det om kompromisser…….(eller hvilke nevroser man ønsker å forholde seg til) 😄 Selv gir jeg gjerne litt på lydkvaliteten mot å slippe å løpe tulling for å bytte plateside 😊 Hadde denne Three Blind Mice boksen vært tilgjengelig i 33RPM er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt…..
    Ja mye trim i den boksen, men for en lyd!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med en kjappis av et salg 💰

    Hva er drømmeboligen nå, med tanke på diverse krav?
    Takker!

    Har ikke satt opp kravspec (enda), og drømmeboligen kommer vi nok heller ikke til å kjøpe. Ønsker ikke å binde unødvendig mye penger opp i bolig, men ha nok til overs til at jeg ikke må tenke fornuftig på om jeg skal gjøre noe ufornuftig 😄

    Sånn i farten så hadde det vært kjekt å bo på ett plan med gjesteværelse(r) på et annet (sånn som i dag), minimal avstand til parkering, store rom på bekostning av antall rom med og med romslig stue, ikke plage eller bli plaget av naboen, utsikt og da gjerne mot skipsleden, ualminnelig lettstelt hage, god kommunikasjon til byen osv. 😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Kravspesifikasjon er ferdig, bare å tråle Finn fremover da!. Gratulerer med salget 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.593
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, du har sikkert rett, men heldigvis driver jeg med haifai og ikke hifi 😊

    Som med alt innen hobbyen handler det om kompromisser…….(eller hvilke nevroser man ønsker å forholde seg til) 😄 Selv gir jeg gjerne litt på lydkvaliteten mot å slippe å løpe tulling for å bytte plateside 😊 Hadde denne Three Blind Mice boksen vært tilgjengelig i 33RPM er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt…..
    Akkurat her følger jeg deg ikke.🤔
    Three Blind Mice boksen inneholder bra musikk, men spør man folk, tror jeg de fleste kjøper den først og fremst fordi lyden (særlig pianolyden), er enestående dynamisk og bra.
    Når det først skal låte bra på vinyl går man for det beste alternativet tilgjengelig .

    Jeg har kun Midnight Sugar og Misty.
    Begge på 33 1/3. Originale TBM, Japan.
    Slik jeg ser det, er jeg altså dårligere stilt enn deg uten at jeg surver for det. 😜
    IMG_20220402_113546.jpg
    I min godhet kan jeg være villig til å bytte med deg (med et mellomlegg🙂), slik at du kan drikke ølen i ditt vanlige tempo og av normale glass, mens du hører jazz. 😆
    Send PM. 🐵
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn