Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.089
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er litt sunt å få utfordret seg og gå litt utenfor komfortsone, men da er det greit å ha en bar/vannhull å falle tilbake på;)😆 🍻 Så må en jo glede seg over at det er slutt på alle korona restriksjoner og fri flyt igjen👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På dagens tur med pelsdotten sørget jeg for å hele tiden holde meg på steder med mobilforbindelse. Likevel ingen oppringning om stillingen som Forsvarsminister. Får forsøke å døyve skuffelsen og roe meg ned med noe rolige greier på anlegget 😊

    CFDE21C1-134D-41E6-9E9A-42DE78CB3F33.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hadde aldri trodd at du var SP-medlem 🤔😉 Må vel være det for å kunne overta den posten for å opprettholde partibalansen i regjeringen. 🤪
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Hm det kommer vel an på hvordan det hadde gått på de inndirekte spørsmålene da , men for å få sitte ved kongens bord kan vi vel alle være medlem :LOL:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De har jo vurdert å spørre en avdanka kavalerist.. Tipper du hadde gjort det bedre :).. Om ikke annet så hadde du økt bevilgninger til ubåt våpnet...
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Styret i Orkla utnevnte mandag Nils K. Selte som ny konsernsjef i Orkla. Avtroppende sjef Jaan Ivar Semlitsch sier han gjerne skulle fortsatt, men får 12 millioner for å gå.
    Det er mye bedre med en slik jobb, du går ut med lommene full .
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Styret i Orkla utnevnte mandag Nils K. Selte som ny konsernsjef i Orkla. Avtroppende sjef Jaan Ivar Semlitsch sier han gjerne skulle fortsatt, men får 12 millioner for å gå.
    Det er mye bedre med en slik jobb, du går ut med lommene full .
    Ser den, men jeg er såpass makelig anlagt at jeg foretrekker konkurranse hvor motstanden er på et noenlunde lavt og behagelig nivå.

    FBDA7C27-9864-4BDC-99BD-2D693AE8FD93.png


    Nå har jeg jo ikke politisk erfaring, men det bør kunne kompenseres gjennom at jeg har ryggrad 😎😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Tror jaggu ikke det hadde vært så hakkende galt med deg som Forsvarsminister
    Du har vidsyn, humor og ryggrad. Det er 3 gode, nødvendige og grunnleggende ting å ha i bunn.
    Og ikke minst så tåler du en verbal smell eller 4, om enn ikke samme dag.
    Romslig er du også, men vet å sette ned foten når det er nok.
    Erte på deg gråstein kan du også om du finner det for godt.
    MEN jeg tror ikke du hadde likt alle timene du hadde måttet bruke på dette embetet i løpet av en uke.
    Til det er du nok som du sier for makelig anlagt (på seg selv kjenner man andre).
    For ikke å snakke om alle øl timene du hadde måtte forsake :eek:
    Nei, pokker ta caftein Z, vi trenger deg her og ikke utilgjengelig i en uendelige mengde møter ;):cool::cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror jaggu ikke det hadde vært så hakkende galt med deg som Forsvarminister
    Du har vidsyn, humor og ryggrad. Det er 3 gode, nødvendige og grunnleggende ting å ha i bunn.
    Og ikke minst så tåler du en verbal smell eller 4, om enn ikke samme dag.
    Romslig er du også, men vet å sette ned foten når det er nok.
    Erte på deg gråstein kan du også om du finner det for godt.
    MEN jeg tror ikke du hadde likt alle timene du hadde måttet bruke på dette embetet i løpet av en uke.
    Til det er du nok som du sier for makelig anlagt (på seg selv kjenner man andre).
    For ikke å snakke om alle øl timene du hadde måtte forsake :eek:
    Nei, pokker ta caftein Z, vi trenger deg her og ikke utilgjengelig i en uendelige mengde møter ;):cool::cool:
    Du har nok rett. Sleivkjeften min hadde gjort det altfor enkelt for gribbene i Akersgata 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig med påsketur i Drotningsvik, foruten en tur til London med Leonard Cohen. Fruen og jeg bruker tid på å grunne over hva som skal bli vår neste bolig, og da passer det jo med Leonards The Future i bakgrunnen. Hadde tenkt å bruke mindre penger på bolig enn hva vi solgte for, men vurderer nå å heller fleske til med mere enn det. Er jo tross alt bare barnas arv vi sjonglerer med 😊

    DE544A08-393C-40FB-AB6C-91964A0120DF.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.831
    Antall liker
    16.022
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Dårlig med påsketur i Drotningsvik, foruten en tur til London med Leonard Cohen. Fruen og jeg bruker tid på å grunne over hva som skal bli vår neste bolig, og da passer det jo med Leonards The Future i bakgrunnen. Hadde tenkt å bruke mindre penger på bolig enn hva vi solgte for, men vurderer nå å heller fleske til med mere enn det. Er jo tross alt bare barnas arv vi sjonglerer med 😊
    Det blir hjemmepåske her også. Jeg humper ennå rundt på krykker etter ett uhell for noen uker siden :mad:
    Du skal ikke se bort i fra at det kan komme noen oligarkpalasser for salg rundtomkring. Så jeg er enig i at det bare er dumt å binde seg opp til ett bestemt prisleie eller sted :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er jo tross alt bare barnas arv vi sjonglerer med 😊
    Håper, du tuller.....
    Har aldrig forstått barn, som mener, at det deres foreldre har knoklet et helt liv for å oppnå, er DERES arv.
    Si´r ikke, at dine er sånn. Mener bare.... bruk allt hva du kan, innen det er for sent. Det er du, som skal ha det bra.....
    Er det noe tilbake, når du er vekk, så fint da...... hvis ikke, så fint da ;) (y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det blir hjemmepåske her også. Jeg humper ennå rundt på krykker etter ett uhell for noen uker siden :mad:
    Du skal ikke se bort i fra at det kan komme noen oligarkpalasser for salg rundtomkring. Så jeg er enig i at det bare er dumt å binde seg opp til ett bestemt prisleie eller sted :)
    Kunne vært greit med en oligark-kåk, men da må jeg jo også ha sånn oligark-haifai, og det er jo bare så tacky 😄 Må nok binde meg opp i sted. Har liksom aldri forstått at noen kan bo andre steder enn i Bergen 😆 God bedring med pedalen(e)!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper, du tuller.....
    Har aldrig forstått barn, som mener, at det deres foreldre har knoklet et helt liv for å oppnå, er DERES arv.
    Si´r ikke, at dine er sånn. Mener bare.... bruk allt hva du kan, innen det er for sent. Det er du, som skal ha det bra.....
    Er det noe tilbake, når du er vekk, så fint da...... hvis ikke, så fint da ;) (y)
    Har heldigvis ikke barn som tenker på eller er bekymret for størrelse på arv 😍 Likevel hadde det vært fint om det ble noe mer enn tomflasker igjen etter oss, men jeg har ingen planer om å leve nøysomt for å maksimalisere arv 😊 Kan jo også bli mer igjen til dem ved at vi kjøper «dyrt» istedenfor «billig» 😊
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.413
    Torget vurderinger
    23

    Det er jo ryggrad på dette beitet her også, men dessverre den nederste delen... :unsure: 🤭


    Ser den, men jeg er såpass makelig anlagt at jeg foretrekker konkurranse hvor motstanden er på et noenlunde lavt og behagelig nivå.

    Vis vedlegget 808536

    Nå har jeg jo ikke politisk erfaring, men det bør kunne kompenseres gjennom at jeg har ryggrad 😎😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dårlig med påsketur i Drotningsvik, foruten en tur til London med Leonard Cohen. Fruen og jeg bruker tid på å grunne over hva som skal bli vår neste bolig, og da passer det jo med Leonards The Future i bakgrunnen. Hadde tenkt å bruke mindre penger på bolig enn hva vi solgte for, men vurderer nå å heller fleske til med mere enn det. Er jo tross alt bare barnas arv vi sjonglerer med 😊

    Vis vedlegget 808816
    Mindre, men dyrere bolig høres jo greit ut. Fjellsiden, Hop eller Paradis?

    mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Tror egentlig han drømmer om en flott bolig på osterøy etter å ha vært på tur her ute. Men det krever litt hår på brøstet å innrømme det...
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Æ sannheten er vel at han ser etter to rom og kjøkken. :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mindre, men dyrere bolig høres jo greit ut. Fjellsiden, Hop eller Paradis?

    mvh
    Hehe, har bodd alle tre steder, og det er jo for langt unna livlegen til pelsdotten. Primærområdet er fremdeles Bergen Vest 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.404
    Antall liker
    102.413
    Torget vurderinger
    23
    Bergen vest har da noen fine hus som ikke er så ille i pris, får en bra bolig for 8-10 mill. der.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror egentlig han drømmer om en flott bolig på osterøy etter å ha vært på tur her ute. Men det krever litt hår på brøstet å innrømme det...
    Nja, litt usikker på om det krever hår på brøstet for å bo på Osterøy. Vet det bor folk der ute med USM Haller reoler, og de driver som kjent med brasiliansk voksing fra adamseplet til nakken 😄
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Det er viktig at pelsdotten ikke får for brå over gang i miljøet.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Det er kan fort bli en åpning igjen som forsvars minister , så mobil dekning er nødvendig.
    Bjørn Arild Gram beklaget sjikanerende tekstmelding til Navarsete
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, har bodd alle tre steder, og det er jo for langt unna livlegen til pelsdotten. Primærområdet er fremdeles Bergen Vest 😊
    Ok.

    Jeg regner med at alt innenfor Loddefjord utgår, og du vil se etter en ny bopel på buen fra Kjøkkelvik i nord til Skarehaugene i sør. Alt langsmed sjøen, selvsagt. Mye fine områder der.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ok.

    Jeg regner med at alt innenfor Loddefjord utgår, og du vil se etter en ny bopel på buen fra Kjøkkelvik i nord til Skarehaugene i sør. Alt langsmed sjøen, selvsagt. Mye fine områder der.

    Mvh
    Spot on! I tillegg er jeg åpen for Sotra bare det er i noenlunde nærhet til broen og med utsikt, men kona hevder at hvis vi skal vekk fra Bergen blir det Djeveløya 😳
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Spot on! I tillegg er jeg åpen for Sotra bare det er i noenlunde nærhet til broen og med utsikt, men kona hevder at hvis vi skal vekk fra Bergen blir det Djeveløya 😳
    ....Samme køer, samme avstander, samme priser. Hipp som happ, IOFS. Men der er mye fint på Hjelteryggen, Valen og Brattholmen, da. :)

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha sett tv-serien Yellowstone slo det meg at det er altfor lenge siden jeg har spilt Tom Russel. Vet ikke helt hvorfor, men antar det er indianerne i serien som fikk meg til å tenke på den knallgode låten, Crosses of San Carlos.
    Dette er kanskje ikke ansett som det beste albumet til Tom Russell, men for meg er det det beste, så da må det jo være det beste 🤪😊

    0A1562D9-C17F-45CB-9192-642B41254301.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.322
    Antall liker
    63.074
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For oss pensjonister er det tungt med høytider hvor alle lønnsslaver har fri. Vi har jo fri likevel, og setter pris på at alle lønnsmottagere strever og yter sitt beste for å fylle statskassen…….slik at kongeriket har råd til å gi røslige pensjoner. En annen ting er at jeg holder meg unna alkohol på de fleste hverdager. På den annen side er jeg eksepsjonelt flink til å tilpasse meg…….når det gagner meg. Så i dag gjør jeg et unntak og tenker påskehøytid………og bevilger meg et krus whisky 😊

    I går dro jeg på påskeferie til London, og i dag tar jeg en tur til Berlin. Jeg er en kosmopolitt som kan reise verden rundt med beina på bordet og et krus whisky. Bliss 🥰

    CCBB839F-C57E-4CCF-B6B6-1E8ACD9FC460.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.641
    Antall liker
    3.430
    Torget vurderinger
    1
    Hm så øl timen er utgått fra dine daglige rutiner da. En God Påske til deg ,fruen og din nye kompis pelsdotten. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn