HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.776
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Heier på dinosaur-genet jeg Hcs 😁 er noe med den sammenkoblingen man får mellom menneske og maskin med slike old but gold mekaniske ting,
    Mvh Ivan

• Liker
    Reaksjoner: HCS

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.060
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    EC spider’n og Sony pucken er ting som gir sterkt kvalitetsinntrykk og øker gleden ved å spille musikk. 👍
    Disse ritualene, som ved avspilling av LPer, skal man ikke kimse av. 😊

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja helg. Men merker ikke så mye til de vi som er sykmeldte, de som går på trygd, eller ikke har den daglige rutine iform av en jobb som en trives mer eller mindre bra i. Så jeg føler meg priviligert, som bor i et land som gir meg muligheten til å ha det så bra.. 🙂

Noe helt annet. Keith Jarret kommer med nytt album. Har røkt så mye jazz-tobakk nå at jeg faktisk liker endel av det han kommer med. Havner mer og mer der. Så nei #bluesbreaker, rør er fint, men ikke alle ender på country.. ;)

keith-jarrett-2020-budapest-concert-cd-590.jpg

Leser litt fag mens jeg venter. Kunstig intelligens.. Fine greier,kapittel jeg leser nå heter "Hvorfor spiller ikke elefanter skjakk"... Hmm... Tror jeg får holde meg til ludo..

Nei, får lage litt mat til Dragen.. Ikke rådyr, men fredagsbiff.. Helt ok det og.. God fredag!

FB_IMG_1602250359661.jpg

HeyHo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    2
    Den serien har eg ikke sett,må sjekke ut.
    Far har eg boende i kjelleren,85 sprek som fy. Har vert heldig der.

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.689
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    God helg HCS! Fått sett ferdig Raised by wolves og The Mandalorian enda? :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God helg HCS! Fått sett ferdig Raised by wolves og The Mandalorian enda? :)
    Må pent følge Disney sin utrulling av The Mandalorian :mad:... Er ikke så smart som deg, du har vel lagd deg en vpn løsning? Synes serien har litt sånn Disney glasur dessverre, selv om den er bra. Raised by wolves, fantastic. Men der og følger en slavisk HBO sitt tempo.. Må vurdere å ta en kaffe for å døyve irritasjon.. :D

FB_IMG_1598941477651.jpg

Hvordan blir det med deg, gått lei høyttalere? Og hvilke forsterker skal inn?

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4

du er tøff ute, men så varm inne (håper du vet)

• Liker

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.689
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Ja, er kjedelig å måtte vente hver uke. Blir litt for spacet den Raised.. Har sett alle episodene. Liker Mandalorian mye bedre, men smaken er som.. o.s.v

Ja må vel si det, er veldig higen etter å prøve noe nytt. Forsterker er på vent til det kommer inn noe gryn som er lovet.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, er kjedelig å måtte vente hver uke. Blir litt for spacet den Raised.. Har sett alle episodene. Liker Mandalorian mye bedre, men smaken er som.. o.s.v

Ja må vel si det, er veldig higen etter å prøve noe nytt. Forsterker er på vent til det kommer inn noe gryn som er lovet.
    Det er vel det at den ikke er så rett frem som gjør at jeg liker Raised. Men du har helt rett.

Lite tips, sett deg ned og definer ned hva du ønsker deg. Og gå for det.. Jeg gjorde ikke det og virra verre.. 🙂.. Når formen blir bedre tar jeg meg en tur..

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.060
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Venter på episodene som deg, HCS, og setter også Raised først. 😊
    Mandalorian virker som en evighetsgreie med nye episoder som står godt alene og egentlig ikke skaper fremdrift eller har nok utvikling. Men det er jo star wars da 😎👍

• Liker
    U

utgatt25555

Gjest
    Ja, det er gode spillere, solide. Det er nettopp noe slikt jeg vil ha, tungt. Er disse basert på Philips, isåfall hvilket ? Men det var dette med hønsetenner.. Har ikke sett noe ifra Audionet brukt på det jeg kan huske.. :cry:... Takker formen er stigende.. :)
    Står en VIP på hifitorget.se om ikke det er borte allerede, ikke siste generasjon riktignok, men det er holdbare greier, som oftest...

mvh

• Love
    U

utgatt25555

Gjest
    Ja, ja helg. Men merker ikke så mye til de vi som er sykmeldte, de som går på trygd, eller ikke har den daglige rutine iform av en jobb som en trives mer eller mindre bra i. Så jeg føler meg priviligert, som bor i et land som gir meg muligheten til å ha det så bra.. 🙂

Noe helt annet. Keith Jarret kommer med nytt album. Har røkt så mye jazz-tobakk nå at jeg faktisk liker endel av det han kommer med. Havner mer og mer der. Så nei #bluesbreaker, rør er fint, men ikke alle ender på country.. ;)

Vis vedlegget 667388
    Den der står på short listen her også...telte 41 KJ/Trio album ved siste telling....og da telles 6 cd boxene som en :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Venter på episodene som deg, HCS, og setter også Raised først. 😊
    Mandalorian virker som en evighetsgreie med nye episoder som står godt alene og egentlig ikke skaper fremdrift eller har nok utvikling. Men det er jo star wars da 😎👍
    Der er vi veldig enige Roda, fremdriften er for skrinn, mens det og blir forutsigbart... Men ja Star Wars...:). Det er en annen serie som skal nytes når sesong 2 kommer.. Enkel underholdning, for menn... :love::rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Står en VIP på hifitorget.se om ikke det er borte allerede, ikke siste generasjon riktignok, men det er holdbare greier, som oftest...

mvh
    Er den eksterne strømforsyningen noe stort poeng npr det kun er ment brukt som drivverk ? :)

U

utgatt25555

Gjest
    Er den eksterne strømforsyningen noe stort poeng npr det kun er ment brukt som drivverk ? :)
    Jeg hadde det på siste VIP G2 spilleren, men tror du vil kunne klare deg godt uten så lenge det skal kun väre drivverk...

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Brukt deler av dagen på shopping, shopping jeg faktisk liker.. Dvs gjenbruk, loppis of brukt. Hvor gamle bøker, rariteter og musikk tråles gjennom mef barnlig iver. 40 stk vinyl og 85 cd skiver ble dagens økt. Føler meg lett til sinns på dagen som er "Verdensdagen for psykisk helse". Viktig tema, som ofte kan være vanskelig å snakke om for oss menn..

Men nå blir det å kule litt til denne skiva, brukt såklart..

20201010_172424_1602343933679.jpg

Og drev fra Sverige...? Bare å glemme visstnok, for tungt.. Men det var slik jeg tenkte det ville bli. Gjelder å ha realistiske forventninger, også der..

FB_IMG_1602344091741.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er mandag, Dragen har hjemmekontor, jeg lager jegergryte og saker i hagen... Rene bloggen dette... Det mest intr for meg i dag er artikkelen til Rodney A Brooks artikkel "Elephants dont play chess". ( MIT Artificial Intelligence Laboratory, Cambridge, MA 02139, USA - hans jobbsted). Mye spennende , også for en som ikke går rundt å ser verden med firkant-briller som noen ingeniører gjør.. :) .Eller er det så ille...? Faktisk bør en jo være veldig takk for disse flinke fyrene som har utviklet stæsjet en imbesill som meg kan klø på, få lyd utav.. " At least if our strategy does not convince the arm chair philosophers, our engineering approach will have radically changed the world we live in. " - er Brooks sine ord.. Og jommen tror jeg han har rett...

Og snart er det valg...

tråd1.jpg

Ja, ja...Leter stadig etter drev men stresser ikke.. Men kanskje en Meridian 08.02 kan være noe ? Må være svart da.. Burde kanskje begynne å strø om meg med damer med lett bekledning som flere synes er lekkert..Hmm..Nei, tror jeg slapp.. Overlater det til de mer drevne gutta ..

tråd2.jpg

Nå tilbake til bøkene... Binær kode er egentlig litt kult.. Skal lese litt Boolan Algebra nå.. Så lenge en er nysgjerrig vil alltid livet være nytt, for hvert et steg...

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.776
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sikler fortsatt på en slik transport jeg men blir vel med sikkelet 😁bare byggekvaliteten og den mekaniske lyden i denne er nok til å eie hehe, ellers
    Godt å se det er liv hos deg Hcs 😊
    122402wk6f0t5s888w55t6.jpg

Mvh Krazy

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Disneys utrulling av mandarinen gjorde meg litt irritert.. men en app som heter Stremio løser det meste :) gode gamle popcorn time i nytt format :)

Ellers har jeg raset igjennom alle 7 sesongene av Ray Donovan, absolutt en serie å anbefale..

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.776
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sender over litt go morgenlyd Hcs ikke feil lyd i de gamle Jaggisene :giggle: skulle gjerne sendt over en ekte enn men får nøye oss med denne videoen 😁Mvh Ivan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    sender over litt go morgenlyd Hcs ikke feil lyd i de gamle Jaggisene :giggle: skulle gjerne sendt over en ekte enn men får nøye oss med denne videoen 😁Mvh Ivan
    Disneys utrulling av mandarinen gjorde meg litt irritert.. men en app som heter Stremio løser det meste :) gode gamle popcorn time i nytt format :)

Ellers har jeg raset igjennom alle 7 sesongene av Ray Donovan, absolutt en serie å anbefale..
    Takk for tipset, det skal sjekkes ut. Både serie og app. Fornøyd med B&W?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Takk Ivan... Dette var gøy.. Nye F SVR er det og litt lyd i.. Vurderer å ta en runde med lanolin senere i høst, men får se.. Skal visst være bra greier.. Og grunn til å ha en Jaaag er jo enkel..

FB_IMG_1602417957316.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takk for tipset, det skal sjekkes ut. Både serie og app. Fornøyd med B&W?
    Ja den gir tilgang til alt som er nytt å spennende selv om den kanskje er litt ulovlig siden det er Torrents man streamer.. :)
    Ja B&W tar seg godt ut i eskene sine.. ikke pakket dem opp enda.. 😂

• Haha

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Formen er stigende men en ting er sikkert
    En lærer lettere når en er yngre.. Oss gamle må tygge kunnskapen mer.. Kan hende at det har noe med at stoffet er tungt. Men da er vel belønning større og? En skal ihvertfall ikke gro fast i trygd og latskap for min del..

20201014_113508_1602670313748.jpg

Maskinkode er ikke gøy. Men det er særs interessant med etikk og moral kontra hva fremtidens teknologiske løsninger vil bringe oss..

Hørte litt på plata under i går... Men fant den litt kjedelig. Et par spor var bra. Men trodde aldri mr Jones skulle kjede meg..

20201014_120634_1602670345552.jpg

Den ene melodien på den plata stemmer.. Everything mudt change... Også her inne.. Og da tenkte jeg ikke på bytte av bokser og musikk kun. Vi mennesker endrer oss. Noen få her inne er gode venner, andre fine bekjente. Andre var venner men nå er de kun minner.. Slik er der med oss mennesker, vi er i stadig endring.. Og bra er det..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rolig lørdag. Dragen har dratt til Ås, jeg nyter å være alene litt. Da kan jeg gjøre det jeg vil, når jeg vil, og spise hva jeg vil. Blir en kaloririk lørdag dette..

FB_IMG_1602878502088.jpg

Prøver å studere litt og, teknologiledelse i dag. Zoom og digitalt. Savner det gamle klasserommet..

20201017_105728_1602925142750.jpg

Men etterpå blir det mer gøy. Har kjøpt noen sølvskiver igjen. Music of my life, is now. Og har en plass, så hvorfor ikke.. Så da blir det litt sortering, med litt lytting..

20201017_105434_1602925101074.jpg

Lite nytt på hardware fronten, foreløpig. Trives godt med fulltonene. De funker godt i rommet mitt.. Selv om de får litt hjelp nedover..

20201017_105504_1602925184802.jpg

Og så er det Norges eneste par, ikke solgt i hopetall med 2 sett eller mer... :oops:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.717
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du nyter de ennå, ja. Må vel snart være rekord for deg hva å ha de samme ht over tid angår? ;)

Mandig drivverk du snuser på! Go for it!

Nyt også alenelørdagen, du :)

• Liker

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.481
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Formen er stigende men en ting er sikkert
    En lærer lettere når en er yngre.. Oss gamle må tygge kunnskapen mer.. Kan hende at det har noe med at stoffet er tungt. Men da er vel belønning større og? En skal ihvertfall ikke gro fast i trygd og latskap for min del..

Maskinkode er ikke gøy. Men det er særs interessant med etikk og moral kontra hva fremtidens teknologiske løsninger vil bringe oss..

Hørte litt på plata under i går... Men fant den litt kjedelig. Et par spor var bra. Men trodde aldri mr Jones skulle kjede meg..

Vis vedlegget 668418

Den ene melodien på den plata stemmer.. Everything mudt change... Også her inne.. Og da tenkte jeg ikke på bytte av bokser og musikk kun. Vi mennesker endrer oss. Noen få her inne er gode venner, andre fine bekjente. Andre var venner men nå er de kun minner.. Slik er der med oss mennesker, vi er i stadig endring.. Og bra er det..
    Jeg, som ellers ikke er noen stor fan av Q (men selvfølgelig respekterer mannen) liker faktisk Body Heat. Så der ser du hvor forskjellig oppfatning vi kan ha.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joa, smak og behag, umulig å diskutere. Selv om det kan være fristende. Altfor ofte ser en her inne at det argumenteres, hardt, som ikke er noe annet enn forsvar for egne valg.. :). Aller verst blir det om en åpner nebbet om noe som eier har brukt en god slant på. Da er det små toleranser.. Nå er jeg av den oppfatning at pris alene ikke kjøper god lyd så når mulighet for å høre litt på en ny pre en kompis har kjøpt, måtte jeg jo det. Accuphase, for den som har hørt om det merket..

20201017_172008_1602960460244.jpg

Denne finnes det nepoe mange av i Norge. En pre som Accuphase folket nok sikler etter. Solid, diskré og pen på sin måte. Jeg hadde ikke kjøpt den, men like den kan jeg gjøre.

20201017_172649_1602960493469.jpg

Fikk litt sånn hjemmekino følelser av denne luka.. Men ser poenget. Solid fjernkontroll.

20201017_172705_1602960520686.jpg

C-3900,bare å Google. Samt starte å spare. Lyden er vanskelig å si så mye om, men aldri har det anlegget vært bedre. Men jeg har ikke råd. Så da dro jeg hjem..

20201017_195236_1602960659690.jpg

Årets siste tur. Tanken fylt med 98 oktan. Og mer fokus på musikk, enn mekanikk. Og prisen på pre fra Accuphase? Over 300000....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke mye som skjer her om dagen. Er jeg heldig får jeg celebert besøk fra region Viken i november, det kan bli veldig så trivelig. På Gjøvik er der uansett massivt utbrudd av covid om dagen, så jeg prøver å fokusere på jobb, hjemme.

FB_IMG_1602568622801.jpg

Jakten på drev pågår, litt sånn halvhjertet, men jeg kikker. Cd spillere er helt klart et produkt på vei ut. Midfi segment der er helt borte, igjen står vi med relativt dyre ting kontra billig plast. Så kunne en sikkert lagt mer i vinyl, men for meg er det lite aktuelt. Heller ikke har jeg forståelse for musikk alltid blir bedre på vinyl. I påstå at lyden 100% er bedre cd, uavhengig av opptak, er en tanke snobbete..

photo_1603211588410.jpg

Dette burde være et solid drev. Marantz SA11-2. Alltid likt de der, på tross av at de sjelden er sorte.. Drevet til soundscape er helt klart noe av det bedre, men skeptisk når det nevnes at best lyd oppnås med hdmi kontakt. Det poenget diskvalifiserte PS Audio i sin tid. Vil ikke være stuck med er fåtall dac som har denne løsningen.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har alltid likt Marantz. Både forsterkere og CD spillere.
    Men her er nok CD spillere et fullstendig tilbakelagt kapittel etter at Roon og NUC gjorde sitt inntog.
    Vinyl er nok hovedkilde som brukes 80% av tiden.

Sist redigert:
    • Liker
    M

MarkusH

Gjest
    Det beste er vel å ha flere kilder av ok kvalitet til rådighet? Slik kan man velge hva man vil når man skal lytte, eller gjøre litt som meg å starte med streaming via streamer/DAC, for så å avansere til CD og deretter vinyl hvis ønske skulle være der. Med disse tre/fire kildene i samme oppsettet er valget klart for min del, det må dog tas med en klype salt da det er til dels stor prisforskjell på streamer og opp til cd-spilleren. Det har seg slik at min CD-spiller basically blir en platespiller da fjernkontrollen er, vel, meget dårlig og helst ikke vil fungere slik at man må bort på spilleren for å bytte sang (ingen dealbreaker for min del). Støv-støyen slipper jeg med CD/digitalt, ellers vil jeg personlig si at lyden er mer eller mindre lik gitt at materiale er av god kvalitet, så det blir dagsformen som avgjør. Vinyl er hos meg nokså avrundet oppover og det kan brukes en del volum før diskanten blir plagsom, på CD låter alt aldeles nydelig, luftig og fint oppover med fyldig dybde langt ned, men her kan diskanten bli noe frempå hvis jeg er litt uheldig med materiale som blir matet inn. DAC/streamer gjør mye det samme, men kan bli kjedelig og oppleves flatt, heller ikke DAC/streamer har luftigheten som CD gir (hos meg). Nå skal det også sies at forforsterker med høy gain og klasse d monoblokker ikke er det beste for cd-spilleren da knepp nr.2 på volum er 75dB og hvert trykk på volumknappen etter det fort blir veldig høyt. Alt er et samspill, men jeg liker at jeg har muligheten til å velge kilde uavhengig av hva som låter best, for alt låter bra på sin måte.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.060
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var veldig glad i min S11-s1 👍
    Nå hadde ikke den digital inn, så den måtte reise.
    Eierglede, velbygget og passe luksuriøs. Stillegående og jeg synes det var stas å spille SACDer.
    SACDer låter for meg mer analogt enn CDer. Vinyl uten støy?
    Synes den låt bra, mye kropp, frodig lyd, varm klang. Foretrakk den en gang i verden i blindtest hos Knut Vadseth.
    En liten dings bak den i racket så kan du bruke anlegget når du sjekker ut ny musikk på nett og youtube, det er kjekt selv uten at det defineres som en kilde i anlegget 😉😊
    La oss håpe denne oppblomstringen av Covid-19 lar seg bremse, kjennes brått litt lenge siden tiden før dette startet i våres.
    Jeg var i dag «kampvert» da guttungen spilte fotballkamp, utenkelig i fjor, naturlig i år.

Fortsatt god helg HCS, snakkes
    mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja , dette med drev har tatt litt energi. Og en gjør seg forsåvidt noen tanker rundt dette med medium som en ville valgt, om en kunne startet på nytt. Jeg tror faktisk jeg hadde valgt streaming. Ikke fordi det er den beste lyden , etter mine ører. Men fordi det ikke tar plass, det er et stort utvalg på tross av begrensninger , og lett å finne musikk om en søker noe spesifikt. På toppen av alt er det jo en bonus å få foreslått ny musikk i de sjangre en liker å høre. Men nå er nå ikke min verden slik, jeg har masse musikk i fysisk format og da er det bare å hive seg rundt så en får hært alt før en skal møte sin Skaper...

predikant.jpg

En ting blir jeg mer og mer klar over, cd-spillere er i ferd med å bli mer og mer sjelden. Før krydde det av cd spillere ,her og på Finn. men nå er de mer og mer sjeldne. Tanken er å ha et drev, ikke en cd spiller med dac . For dac har jeg og kommer til å bytte litt på. Bare en enhet som overfører signaler mest mulig uten uten jitter og støy inn i dac. Det var noen kandidater. Blant disse var bla:
    cec.jpg

CEC, som jeg har hatt før. Beltedrift er kult, top loading og puck. En spiller som gir mye god-følelse og eieglede. Men det er noe med å gå tilbake til ting som en har hatt, en vil jo gjerne prøve noe annet. Selvom det kanskje ikke er bedre. CEC hadde jeg følelsen av at separerte signalene godt, dvs musikkens detaljer kom godt frem, men den ble og oppfattet å være litt lett da jeg sammenlignet med halvbror ifra Parasound..

parasound.jpg

Alltid greit å teste litt selv. Selvom alle slike tester på gutterommet blir særs subjektive , uansett hvor objektiv en søker å være. Andre kandidater har bla vært

psaudio.jpg

Fantastisk flott, men fungerer best i tospann med PS Audio sin egen dac pga HDMI kobling. Sist jeg sjekket gikk PS Audio sin dac og kun på kablet nettverk, ikke wifi.Project lager og solide , gode ting. Display er stort og lesbart, men størrelsen blir litt feil. Samt at anmelderne melder at også denne er best med tilhørende dac pga sin hdmi kontakt.

project.jpg

En cd spiller med innebygget dac har jeg bestemt meg for å gå bort ifra. Og eldre saker digger jeg jo, men jeg blir usikker på mekanikk som er i bevegelse. Den blir slitt, og så går det i stykker. Reservedeler til gamle SONY, TEAC, Denon kan og være komplisert. Men ja, jeg fant et drev. Nytt, billig og gjør endel rett ifht tanken om lite jitter inn i dac... More to come..:)

M

MarkusH

Gjest
    Selv om min CD-spiller er både gammel og forholdvis dyr (fra mitt ståsted) så er jeg meget fornøyd med at den er kjøpt ny hos HifiGuiden på Hamar (er kanskje mer Ridabu det heter der?). Service hos han er visst fult mulig om den skulle trenge det, men jeg skulle ønske jeg hadde hatt modellen med mulighet for å bruke dacen i den da jeg opplever den som veldig god. :) Den parasounden så spennende ut, kommer jeg over en sånn kan det hende jeg klasker til ;)

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn