HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ser veldig bra ut de blokkene, og får god test og ditto måling i Stereophile. Prisen er definitivt høy nok til å gi kred også hos de som har flust. Hvorfor mangler disse flotte ampene kred?
    Det er vel ikke ett allment kjent/akseptert merke i Norge, jeg hadde forgjengeren (AMP II MAX) i siste utgave for noen år siden, dessverre har det ikke fått helt gjennomslag her av en eller annen grunn, grejen ligger nok i mer hypede og frontede merker.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er vel ikke ett allment kjent/akseptert merke i Norge, jeg hadde forgjengeren (AMP II MAX) i siste utgave for noen år siden, dessverre har det ikke fått helt gjennomslag her av en eller annen grunn, grejen ligger nok i mer hypede og frontede merker.

    mvh
    Du har nok rett i at merket ikke er det mest vanlige her til lands. I Tyskland har det mer kred. Slik vil det alltid være, det vi kjenner til er lettere å akseptere. Og så klart, det andre påstår er bra.. 🙂
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du har nok rett i at merket ikke er det mest vanlige her til lands. I Tyskland har det mer kred. Slik vil det alltid være, det vi kjenner til er lettere å akseptere. Og så klart, det andre påstår er bra.. 🙂
    Hadde jeg hatt bedre akustikk i leiligheten så hadde det nok stått noe AudioNet her igjen, men Accuphase er noe mildere og varmere i sin presentasjon så det passer rommet bedre, men en dag i fremtiden kanskje en får til ett rom med hver :)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde jeg hatt bedre akustikk i leiligheten så hadde det nok stått noe AudioNet her igjen, men Accuphase er noe mildere og varmere i sin presentasjon så det passer rommet bedre, men en dag i fremtiden kanskje en får til ett rom med hver :)

    mvh
    Accuphase er bombesikkert, solid, og skjønner de som liker det 🙂
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hmm cooodatadaa, aka Sanders sandstorm`` tenker jeg da :D
    Spennnende Congrats likte unison ultra integrerte fra coda mye riktig til relativt nøktern pris
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    huska ikke navnet på blokkene men kom bare på at det er jo ikke mange nådagens av tradisjonelt `` transe design som har så masse power ,husker jeg så de Sanders kreasjonene Magtech for litt siden da jeg hadde unison ultra på lån, den gjorde mye rett,eneste jeg syns med den at den mangla litt baller det burde jo være på stæll i Magtech i kombo med de iboende gode kvalitetene jeg opplevde med Coda, dem har vel endel biasert i klasse a også 😊 trur dette er noe av det smarteste av nyere transer der ute for pengene ,have fun Buddy
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Grattis med fete amper m8.
    Åssen er støynivået? Vurderer 6 av de for og triwire Trio
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ...Og der ble jeg jammen sannspådd, gitt. :) Gratulerer!

    mvh
    Sier det igjen, du er en klok mann. Regner med at du har fått liv i Valbjørk? Dette er Sanders Magtech ja. Ser at prisen oppgis pr blokk... 🙂. Kjøpt de av @pmaudio,meget ryddig og bra handel. Paul testet de på et par andre kreasjoner han har i huset, Alsyvox Botticelli. Det fungerte visst veldig bra.. Kanskje jeg må ha et par slike? :D

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med fete amper m8.
    Åssen er støynivået? Vurderer 6 av de for og triwire Trio
    Bare humm og brumm vet du... Men siden høyttalere er så lite effektive høres det greit ut... Men takk, happy camper. Men savner fortsatt Melvin, han var digg.. :love::D
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, veldig flotte amper som virker spesielt godt tilpasset sultne magnestater. Gjorde seg godt i racket også🙂
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nice... har hatt Magtech i tanken før med tanke på Maggisene fått mye positiv omtale i TAS.. strømsterke karer...blir artig å høre hvordan du syns dem spellar....:cool:

    The Absolute Sound
    Det som ble utslagsgivende var et par mailer med Roger Sanders selv. Han fremviste god kunnskap om Magnepan og med klare ønsker for hvordan de kan høres ut. Ifølge han er det mange som ikke har hørt virkelig potensial i disse høyttalere. Så da legger jeg til rette for det. Og forsterkere vil kunne drive alt med kraft og finesse håper jeg :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, veldig flotte amper som virker spesielt godt tilpasset sultne magnestater. Gjorde seg godt i racket også🙂
    Ja, my thoughts exactly ifht hva de skal brukes til. Nå mangler jeg bare en platespiller til, en gammel halvautomatisk japansk sak kunne vært noe. Hvor er du @jorwed_? :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sier det igjen, du er en klok mann. Regner med at du har fått liv i Valbjørk? Dette er Sanders Magtech ja. Ser at prisen oppgis pr blokk... 🙂. Kjøpt de av @pmaudio,meget ryddig og bra handel. Paul testet de på et par andre kreasjoner han har i huset, Alsyvox Botticelli. Det fungerte visst veldig bra.. Kanskje jeg må ha et par slike? :D

    Jada! Hu Valbjørk lever i beste velgående. :)

    Hu hang med hue i en god uke etter ankomst, men er nå vital igjen og har utviklet nye blader og skudd. Vi plantet henne ut i en potte til å begynne med. Hu kommer nok ikke på friland før til neste år.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jada! Hu Valbjørk lever i beste velgående. :)

    Hu hang med hue i en god uke etter ankomst, men er nå vital igjen og har utviklet nye blader og skudd. Vi plantet henne ut i en potte til å begynne med. Hu kommer nok ikke på friland før til neste år.

    mvh
    Neste prosjekt her blir eik. Vil ha et tuntre.. Det blir sikkert 45 cm innen jeg er borte.. :ROFLMAO:. Godt å høre at Valbjørk lever, den turen over fjellet med Posten er røff for både planter og haifai
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.726
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Neste prosjekt her blir eik. Vil ha et tuntre.. Det blir sikkert 45 cm innen jeg er borte.. :ROFLMAO:. Godt å høre at Valbjørk lever, den turen over fjellet med Posten er røff for både planter og haifai
    Artig at du nevnte tuntre. Her et eksemplar fra Fyresdal :

    744C732D-8306-4A82-ADD1-1280824164AD.jpeg

    Det må være rundt 20 meter høyt. Det største jævla tuntreet jeg kan huske å ha sett!

    Du får slutte med ditt utsvevende liv + begynne med yoga + slutte med sex. Kanskje du da rekker å se eika vokse opp til husmønet på Casa HCS. :D
    Tviler på at det lønner seg, da…:cool:

    Mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nce, NICE! 🎉

    Kraft i overflod på 3.7 høres ut som en god ide.

    Skal bli interessant å høre hva som da skjer ift andre oppsett med 3.7 i "området".
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med flotte blokker HCS! :)
    Takk kompis! Headroom er aldri feil, men the proof is in the pudding, hvordan vil de spille med resten? Føler det er lov å sette krav til forsterkere som forsåvidt er rimelige, men fortsatt koster rundt 150k avhengig av dollar kurs. Har enda ikke fått testet, det er for varmt for å sitte i ro oppe på garasjen, men gleder meg. I forkant av selve lyttingen kommer det jeg hater nesten mest med denne hobbyen, kobling og demping av bokser. Dessto bedre etterpå håper jeg..

    Prøver å lese meg opp på det tekniske.. Er liksom litt blond jeg.. Sanders Sound Systems - The Magtech Regulated Power Supply White Paper

    R47be03da9f20c67e8b471136f02838e3.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nce, NICE! 🎉

    Kraft i overflod på 3.7 høres ut som en god ide.

    Skal bli interessant å høre hva som da skjer ift andre oppsett med 3.7 i "området".
    Føler jeg har beveget meg et stykke unna lettdrevent og SET forsterkere.. Men det forhindrer meg ikke i å tenke at det vil jeg ha en gang igjen.. Kanskje et nummer to oppsett for lettkledde syngedamer og lettbent jazz ? Tanken er der...

    Vedrørende andre 3.7 så tror jeg nok de forblir på rør-drift. Noe som sikkert fungerer helt strålende etter eiers preferanser og idealer. Jeg får nøye meg med rør i dac og pre, mim egne valgte forvrengning.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her går det unna! Gratulerer med spennende forsterkere 😃
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.249
    Antall liker
    4.389
    Torget vurderinger
    0
    Har gode erfaringer med Sanders forsterkere. Enig at 1600 watt er å bevege seg et lite skritt til siden fra SET. 😊
    Spent på hva «puddingen» sier…..

    Gratulerer! ✨
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her går det unna! Gratulerer med spennende forsterkere 😃
    Takk T, litt kvasse bytter i det senere. Men håper, og denne gangen tror jeg litt på det selv og, at anlegget gir meg fred for å skifte ut frem til jeg skal flytte på "hjemmet". I tillegg er ting lettere enn de var før, og det sier meg og litt, er rett og slett litt lei av tunge løft opp den trappa.. En pre kan være aktuelt å teste ut etterhvert, men usikker på hva som vil gi et ensidig løft slik jeg ønsker det. Og den forannevnte vintage spilleren , for å fylle benken... Mange endringer siden du og Løvinnen var innom sist, men du er såklart hjertelig velkommen igjen. Bikkja og eieren har flere grå hår, men vi har ikke fått noe bedre ånde.. Velkommen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har gode erfaringer med Sanders forsterkere. Enig at 1600 watt er å bevege seg et lite skritt til siden fra SET. 😊
    Spent på hva «puddingen» sier…..

    Gratulerer! ✨
    Godt å høre at du har en viss kjennskap til disse forsterkerne. Da må vi få til et treff med @Final , og kanskje lurt med oss @woodrand , snart :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Det som ble utslagsgivende var et par mailer med Roger Sanders selv. Han fremviste god kunnskap om Magnepan og med klare ønsker for hvordan de kan høres ut. Ifølge han er det mange som ikke har hørt virkelig potensial i disse høyttalere. Så da legger jeg til rette for det. Og forsterkere vil kunne drive alt med kraft og finesse håper jeg :)
    Kult, hyggelig når konstruktøren tar tid til å komme med innspill. Hadde tilsvarende dialog med Nelson Pass i 2008 ved anskaffelse av doble F4 fra First Watt, syns Amerikanerne er generelt meget flinke på oppfølging og service.
    Mener å huske Magtech'ene står oppført med Editors’ Choice Awards i nærmere 10 år nå på rad....eksepsjonelt bra testimonia. 💪
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det som ble utslagsgivende var et par mailer med Roger Sanders selv. Han fremviste god kunnskap om Magnepan og med klare ønsker for hvordan de kan høres ut. Ifølge han er det mange som ikke har hørt virkelig potensial i disse høyttalere. Så da legger jeg til rette for det. Og forsterkere vil kunne drive alt med kraft og finesse håper jeg :)
    Er virkelig spennt/gleder meg til at høre dit inntrykk, når du får "fyret opp under" dine Maggie´s med effekt i massevis.
    Virker som om, at de fleste ikke tror det, når jeg si´er, at Maggie´s ikke kan få strøm og effekt nok.
    Min erfaring er, at om de spiller i et velegnet rum med masser af effekt, er sub som regel overflødig :).

    Når er de (forsterkerne) i hus??
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Sier det igjen, du er en klok mann. Regner med at du har fått liv i Valbjørk? Dette er Sanders Magtech ja. Ser at prisen oppgis pr blokk... 🙂. Kjøpt de av @pmaudio,meget ryddig og bra handel. Paul testet de på et par andre kreasjoner han har i huset, Alsyvox Botticelli. Det fungerte visst veldig bra.. Kanskje jeg må ha et par slike? :D

    Her skjer det ting på loftet :) gratulerer med nye effektforsterkere.
    Det skal bli spennende å høre om din erfaring med Sanders Magtech monoblokker på 3.7i.

    Ad Alsyvox Botticelli, om du skulle slumpe til å få audiens et sted som har koblet på adekvat forsterkerkraft og kilder på et sett av disse, så kan du risikere hvileløse netter HCS. I min bok er dette en av de aller råeste panelhøyttalerne som er å få kjøpt. Men prisen på >900 frognertiere for et sett nye krever sin mann. For ikke å snakke om vekten når de skal bæres opp eller ned en etasje. Det er noe naturstridig med hva disse høyttalerene presterer av snapp og trøkk (dynamikk og bass). "In the flesh" er de rett og slett vakre. I mitt neste liv.....
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Sanders Magtech er spennende saker. Stømstyrken gjør trolig at man får mer dynamisk og avslappet lyd samtidig. Båndhøyttalere og linjekilder er noe for seg selv.
    Savner mine Apogee innimellom. Magnepan kan låte helt fantastisk. Gleder meg til å høre oppsettet når anledningen byr seg.

    Har forøvrig lest en del om Sanders og ser at elektrostatene hans får tildels svært god omtale. Ingen trær vokser inn i himmelen og et ekstremt smalt sweetspot og kjip lyd utenfor er prisen. Da blir det ikke aktuelt for alle, ikke for meg ihvertfall:).

    Her skjer det ting på loftet :) gratulerer med nye effektforsterkere.
    Det skal bli spennende å høre om din erfaring med Sanders Magtech monoblokker på 3.7i.

    Ad Alsyvox Botticelli, om du skulle slumpe til å få audiens et sted som har koblet på adekvat forsterkerkraft og kilder på et sett av disse, så kan du risikere hvileløse netter HCS. I min bok er dette en av de aller råeste panelhøyttalerne som er å få kjøpt. Men prisen på >900 frognertiere for et sett nye krever sin mann. For ikke å snakke om vekten når de skal bæres opp eller ned en etasje. Det er noe naturstridig med hva disse høyttalerene presterer av snapp og trøkk (dynamikk og bass). "In the flesh" er de rett og slett vakre. I mitt neste liv.....
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn