HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Virker fornuftig. Hvorfor beholde vinyl-riggen når du bruker den minimalt. Kan vanskelig tenke meg et bedre valg av cd-drev innenfor noenlunde fornuftige prisrammer. Holdt på å kjøpe samme brukt for et par måneder siden, men bestemte meg for at det blir feil for meg da min cd-bruk nok har likhetstrekk med din vinyl-avspilling 😊
    Ja, du sier noe :),sette inn støtet der det gjelder.. :)..

    Solgt platevasker, en Kuzma, jeg aldri har brukt. Det føltes veldig godt, dårlig samvittighet for ting en ikke bruker. Vær her og, og lufting av gubbe som spiser alt for mye brokkoli om dagen.. :cool:

    20220219_141103.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå tror jeg at jeg er alvorlig syk... Sittet å hørt på nynorsk musikk.. Og det funker ;). Gode tekster og. Rare greier. KD Lang ble for mye høy og hest i kveld så da fikk denne kjekkasen ta plass, funker. Og artig med noe nytt for en forgapt knøl fra bygda som meg.. :)

    20220220_005651_1645315072509.jpg


    Selger litt om dagen, og det går unna.. Men det er bare peanuts, men bedre enn døde penger.. La ut Rega, 12 henvendelser etter kl 24 på en lørdag.. :).

    Nøkterne salg.. Lite "chipping"

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja kvelden før kvelden. Imorgen blir det en ny runde med gøy og tøy på sykehuset. Er nok eget med å faktisk se det sno seg inn i årene :). Får motkompensere litt..

    20220220_153543_1645472075431.jpg
    20220221_192611_1645472116201.jpg


    Trengte en rca kabel til så da ble det og frukt.. Banan, passende for en halvape som meg. Men lengden var rett.. Sa brura..

    20220221_204138.jpg


    Og så en trøstegave... Sykehusuret... Håpet er grønt.. :ROFLMAO:

    757_1792557706.jpg


    Alt kler den smukke... :cool:
    757_1792557706.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenner flere som har kommet gjennom den mølla som symptomfrie og med full livskvalitet. Håper på det samme for deg......

    mvh
    Ja, jeg er betinget optimist her. Noe annet vil , for meg, være fordummende :)

    Idag hadde jeg forøvrig et meget hyggelig besøk av Håkon Busterud ifra Vinyl & Kaffe - Hamar | Facebook . Han skulle se på vinylen, komme med et anslag slik at jeg kunne vurdere litt. Han var her vel i nesten fire timer. Praten gikk ifra militæret, han er tidligere løytnant ifra SBR, musikk, Zappa, Trehørningen ved Hamar, felles kjente her inne bla @bluesbreaker og hans nærområde. Veldig hyggelig og vi hadde en god tone. Og ikke minst lærerikt. Uansett, jeg får gruble litt. Jeg har jo tent å la kompis @jorwed_ ta en kikk og. Men da skal jeg først bestemme det skal avhendes, selges. Her jeg sitter nå tenker jeg kanskje å lagre 15-20 k er uansett ikke penger, det er ikke der. Og noe av musikken er best på de skivene. Jeg fikk jo og innblikk i et par skiver som faktisk er verdt noe og... Tilogmed Pink Floyd, Pulse boksen er verdt noe.. :D

    Kanskje en bra, halvautomatisk vintage er tingen.. Igjen, @jorwed_ , keep me posted. Men det må se ut som det er gammelt, fungere og være bombproof when set up...

    Håkon har sitt eget label og.. For dere som liker Zappa kan det jo være noe.. Musikk labler: Yellow Snow Records (musikk-labeler.blogspot.com) . Han har litt av en samling selv og, ikke bare i butikken. Artig med ildsjeler som har et bredspektret liv . Litt mer om Zappa, egen master med unikt opptak.. Ikke mange i den kategorien :)

    The Mothers | Discography | Discogs
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Artig at Busterud har vært innom deg . 🙂
    Som du sier, er det det både interessant og lærerikt å snakke med Håkon.
    Han er helt i verdenstoppen mht Zappa-samlingen, og det er ganske mange som driver med samling av Zappa worldwide, for å si det forsiktig.
    Han har mye annet interessant og morsomt i privat samling også. F. eks på Vazelina er det trolig nærmest komplett med alt fra testpressinger til håndtegnet kunst av Eldar Vågan.
    Håkon er svært entusiastisk og kunnskapsrik. Han har arrangert sin egen platemesse i årevis. Da Vinyl og Kaffe hadde 5års jubileum inviterte de kundene på gratiskonsert med Hedvig Mollestad Trio som spilte fullt sett i butikken på kveldstid!

    Som du sier har han egen label, og han har også gitt ut album med Zappa som han eier tape og rettigheter til. Mitt eksemplar er nr.287.🙂
    IMG_20220221_223656.jpg

    IMG_20220221_223732.jpg


    Håper du får god hjelp på sjukehuset i perioden framover. Ikke minst, ta vare på deg sjøl.
    Mvh.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.948
    Antall liker
    27.887
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lykke til i dag HC, gode ønsker sendes!
    Stoler på at du blir godt ivaretatt!

    nurses-white-coats-walking-sexy-clinic-175867539.jpg


    🤞

    Som du sier har han egen label, og han har også gitt ut album med Zappa som han eier tape og rettigheter til. Mitt eksemplar er nr.287.🙂

    Vis vedlegget 793749
    Det albumet har jeg og! - men nr husker jeg ikke (er på jobb).
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Karer, dere er fantastiske :). Men dette er ikke "Florence Nightingale Biri flesk og camping" - bloggen, så sykdom må dempes.. :).. Humøret er uansett på topp. Jeg fant ei lita gullåre på finn i går. Gullåre fordi jeg har kjøpt mye cd plater. Men Duran Duran og Rick "the dick" Astley har mistet litt glamour.. Så når jeg blir kontaktet av en som spiller i Oslo Symfoniorkester, og han vil selge meg sin jazz... Også bootlegs og spesielle opptak.. Som sagt, dette er en god dag :).. Og igjen, takk, jeg er rørt. Cd drevet i posten... Fint liv.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.703
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Håper giften tar det giften skal! 💪
    Her ble turen forbi sydover med baconpølse på yx nedafor deg, og med beskjeden fra baksetet «Si ifra når vi kommer til sæden» 🙈😁
    Jeg får legge neste tur forbi uten kone og barn i bilen 👍😊
    Fantastiske veier blitt, så det er jo så godt som en svipptur nå. 🤩
    mvh
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    last ned (1) (1).jpeg


    Steike, hadde du råd til disse?
    Det lengste jeg kom var å få en lyttedemo hos Tor.
    En mellomtone til å dø av hittil i min hifi karriere på 90, eller var det slutten av 80-tallet?
    Med min begrensede økonomi på den tiden, dro jeg slukøret hjem med et demopar av Response 3.
    Ok lyd, men ikke i nærheten av det jeg ønsket meg.
    På denne tiden låt faktisk Response 2 bedre enn 3 i mine små lytteroms forhold.

    Jeg likte faktisk 2'erne så godt på denne tiden at jeg eide dem 3 ganger.
    Svart, valnøtt, og lys eik.

    Det er vel den legendariske ATC SM 75-150 domen som sitter i Response 4?
    Den er fortsatt i bruk på dagens ATC høyttalere.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vis vedlegget 793996

    Steike, hadde du råd til disse?
    Det lengste jeg kom var å få en lyttedemo hos Tor.
    En mellomtone til å dø av hittil i min hifi karriere på 90, eller var det slutten av 80-tallet?
    Med min begrensede økonomi på den tiden, dro jeg slukøret hjem med et demopar av Response 3.
    Ok lyd, men ikke i nærheten av det jeg ønsket meg.
    På denne tiden låt faktisk Response 2 bedre enn 3 i mine små lytteroms forhold.

    Jeg likte faktisk 2'erne så godt på denne tiden at jeg eide dem 3 ganger.
    Svart, valnøtt, og lys eik.

    Det er vel den legendariske ATC SM 75-150 domen som sitter i Response 4?
    Den er fortsatt i bruk på dagens ATC høyttalere.
    Råd og råd... Jeg jobbet på diverse sikkerhetsavdelinger i Oslo området , dvs jeg bodde der vel nesten selv.. Livet var godt det, jobb, damer, bil og haifai i Oslo.. Store opplevelser for en enkel pode fra Toten.. Jeg fikk de og til en særs hyggelig pris. At Tor senere tok de inn til seg og gjorde at det summerte helt fint var vel og en slags lettelse.. Ja, det stemmer at det var/er ATC i disse. Oppløsningen på disse overgikk langt sine yngre søsken, men de var krevende å få til. Og tunge... Tror ikke energinivået på oss gamliser er så mye lavere tidvis enn i våre unge år, men restitusjonsfasen... Blæh.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette kan da bli bra. Fant frem min Cardas aes, foretrukket oppkobling når bnc ikke er tilgjengelig. Tos-link og rca greit nok, men, men... Er det noen forskjell? Innbiller meg litt mer "fluid" gjengivelse, litt mindre kant. Kan det skyldes mindre jitter, større stabilitet? Det er jeg usikker. En ting er bra, nok en komponent som jeg ikke trenger jakte etter.. Og det er da noe. Ser ikke prangende ut, men ytelsen trumfer alltids estetikk. Plass til tre vinylrigger oppe på "disken"... Den som lever får se..


    20220224_173404_1645721340147.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er en flott lenco på Nesttun 😉 ligger på finn. Samme fyren som lagde min. Verd hver krone imo
    Jeg jeg vet, den er lekker. Men å sende i post.. Uff, det er risky så det holder. Kan hende at det er en nærmere her :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn