Litt vemodig. har spilt litt på min gamle dac i kveld. Den er fortsatt god i mine ører. For håpe nye eier blir happy..
Det er mye følelser her inne. Før var det kabler som fikk blodet til å pumpe. Idag fikk jeg erfare at FILT er brennbart som knusk om en har et alvorlig syn på livet... Det å skrive her inne er lett for å bli misforstått. Råd som gis kan høres ut som påstander, og en ting sagt i en god tone , kan oppfattes som kranglete og for direkte om modus til mottager sier så.. Enkelte har mye de skal bevise og legger ut..Får de en ny ting, feks er dette verdens beste, på tross av at dette var den spilleren de hadde to uker før...
Så har vi de som rådgir forgjeves,...Forgjeves da mottager selv må definere hva han ønsker og hvordan...Å snakke om DIY, høyttalere, "og dette ville jeg ha gjort" bidrar i beste fall til forvirring og nye runder.. Kaster en sten i glasshus her ? Ja, det gjør jeg nok. Hatt noen runder selv..Men har heldigvis tunet inn kursen etterhvert. Litt ved hjelp av venner, mye lesning av blad til faglitteratur, masse besøk og et åpent sinn...
Forfriskende er det når det dukker opp nye stemmer med nye vinklinger. Aktiv drift og studio monitorer? Hva skal en si? Spennende konsept , og vil gjerne høre noe slikt. Om det fungerer for meg, vet jeg ikke. men det er alltids lov å høre. Og at de nye er trivelige gjør også sitt.
Det som er litt synd er når det som var gode venner her inne sakte men sikkert drifter avsted i en annen kant av livet. Kanskje er det ulike ting som gjør det slik. Gode minner er fint, men vennskap vedlikeholdes ikke om en ikke pleier det. Siterer Håvamål : "
Har du en venn du tror på, besøk ham ofte, for det gror kratt og høyt gress på den vei som ikke vandres."