Headshell til SME 3009 S2

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Jeg fortsetter å hjelpe en kompis med sin platespiller. Er ikke sikker på om han har S2 eller S2 Improved, vet ikke om det utgjør noen vesentlig forskjell mht. headshell. Hvilke headshell regnes som best egnet til denne armen? Han har tenkt til å bruke en Shure M97XE i første omgang. Takknemlig for tips.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.585
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Både Jelco og Sumiko funker bra til denne armen uten at jeg skal skryte på meg å ha prøvd alt.............finnes på eBay:

sumiko.jpg

jelco.jpg

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
134
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Armen i seg selv kan fint brukes med omtrent hvilket som helst SME-type headshell, men siden det skal brukes en forholdsvis høykompliant pickup er det en fordel å holde vekten nede.
Om jeg husker riktig, så ligger vekten på f.eks SME-S2R shellet på ca. 7 gr. Til sammenligning tror jeg disse Jelco og Sumiko ligger på rundt 12 gr.
Ikke dermed sagt at Jelco headshell er dårlige.
F.eks. får man kjøpt Jelco headshell med Koetsu skrevet oppå med fancy Japanske typer til 5 ganger prisen...

Et forslag:
Ortofon LH-8000

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Takker for hjelp, og konkrete forslag. Det er relativ høy pris på denne Ortofonen, men også på en del andre varianter. Blir viktig å få fastslått hvilken SME-arm kompisen har før han går videre, mht. den totale vektmatchingen.

Lazymann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2008
Antall liker
68
Torget vurderinger
4
Jeg har et par Headshell originale fra SME som du kan få kjøpt.

Topp Bunn