nikosidis
Overivrig entusiast
Jeg er helt klart enig i at tilnærming ha noe å si, men dette er mer enn det. Jeg mener nå at M51 er helt klart mer tilgivende enn før. Første gangen jeg koblet den opp var den ganske slem i toppen. Det er den ikke lenger. Jeg husker at utgangsignalet på fixed volum ble satt ned noen db etter førte lytt. Det var da noe som gjorde lyden mer behagelig. Nå som utgangsignalet er satt betraktelig ned (-20db) er det kanskje det som har gjort forskjellen.Jeg tror at tilvenning til mer analytisk tilnærming har noe å si. Kanskje det er det du opplever? Det eneste jeg følte at jeg måtte ha litt tid på ved testing av M51 var den mindre tilgivende formidlingen. Det gikk seg til veldig fort. Jeg har mer tro på tilvenning enn innspilling av elektronikk som heller ikke gir noen logikk teknisk. At varme derimot kan påvirke elektriske egenskaper er mer logisk.
Ps. Analytisk er jo faktisk nøytralt. Jo mer presis og tydelig innsikt i lydbildet, jo mer nøytralt.
Hva har du "Lyngen" satt som utgangsignal (Fixed volum) ? Har du testet litt med dette ? Husk at jeg bruker balansert.