tristessor beskriver lydforskjellen meget godt på forsterkerne også.
Jeg foretrekker Jungson framfor Hegel.
Dette pga. at de låter organisk, noe Hegel ikke gjør i mine ører.
Og ja, Hegel låter mer detaljert. Og den modellen som du etterspør er rett og slett litt slank i hele sin lydsignatur. Stram bass, men også litt tilbaketrukket. Og litt rå mellomtone.
Jungson låter som nesten som en McIntosh transistorforsterker.
Den minne mye om klangen i McIntosh MA6800.
Kommer du opp på MA6900, så låter den bedre. Men også dyrere da.
Da også får du noenlunde samme klang, men mye mye mye dypere perspektiv. Dette er den forsterkeren som har dypest lydbilde av alle forsterkere jeg har hørt i hele mitt liv. Og den er også mer detaljert enn Jungson. Men poenget er at Jungson minner mye om klangen i disse forsterkerne. En helt fortryllende klang i mine ører.
Anbefaler Jungson på det varmeste.
Så kan du gå over til en McInstosh MA6900 senere når du får råd (men da på bruktbørsen, siden den går ut av produksjone nå, og MA7000 låter mer som Hegel, og det er den som overtar etter MA6900), eller enda bedre, en rørforsterker. Og om du vil ha en rørforsterker som tryller ut alle detaljene, velger du triodedrift. Da får du varme, fylde og detaljer i samme pakke. Dette kan ikke noen transistorforsterkere jeg har hørt, konkurrere med.
Da har du fått en anbefaling for nuet, og en for framtiden.
Men til slutt: Du kan ha en annen lydsmak enn meg og tristessor.
Så det er jo egentlig lurt å ta en lytt selv også, i tilfelle du er uenig med oss.
Og ja, jeg har dette jeg skriver fra egne ører, ikke fra noe jeg har lest. Hørte MA7000 nå i sommer. Første gang jeg ikke har likt et McIntosh produkt. Disse store monoblokkene deres liker jeg svært godt lyden i også. Så det er kunn MA7000 jeg ikke liker. Ellers roser jeg McIntosh opp i skyene. Skulle jeg hatt en transistorforsterker, hadde det nok blitt en McIntosh.
Og ok, jeg svarte visst på mer enn du spurte om.
Det var nok consensynsing for i dag.
Mvh Consen