Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • manpowre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.07.2015
    Innlegg
    191
    Antall liker
    50
    Sted
    Bergen
    Prisforskjellen er meget stor, og poenget - som du korrekt er inne på - er at det normalt fremdeles skulle vært plass til HD25 i sortimentet. Mitt svar - min teori - er at markedet mest sannsynlig mangler, og at det er grunnen til at Hegel har stanset produksjonen av HD25.
    Ja riktig :) litt merkelig at nettsiden for info om produktet er borte. jeg mener heeeeelt borte. normalt skulle nettsiden ligget der med manual og teknisk info og skrevet at produktet ikke produseres mer, men å bli tatt helt av ? Jeg tenker på de som har HD25 og vil ha support.. laste ned lyddriver. (mener å huske det var en lyddriver til windows)
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Man finner HD25 under products - discontinued, den er behandlet på samme måte som de andre boksene som er tatt ut av produksjon.

    Prisforskjellen er meget stor, og poenget - som du korrekt er inne på - er at det normalt fremdeles skulle vært plass til HD25 i sortimentet. Mitt svar - min teori - er at markedet mest sannsynlig mangler, og at det er grunnen til at Hegel har stanset produksjonen av HD25.
    Ja riktig :) litt merkelig at nettsiden for info om produktet er borte. jeg mener heeeeelt borte. normalt skulle nettsiden ligget der med manual og teknisk info og skrevet at produktet ikke produseres mer, men å bli tatt helt av ? Jeg tenker på de som har HD25 og vil ha support.. laste ned lyddriver. (mener å huske det var en lyddriver til windows)
     

    Illusive

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2016
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Sitter på en Hegel H80 med MA Silver 8 og trives godt, men merker jeg klør etter en oppgradering på forsterkerfronten når lyden blir litt grumsete på høyere volum. Har siktet meg inn på H160 eller Röst - ev. H360 hvis jeg kan få til en god pris, men lurer på om den blir litt overkill for høyttalerne?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Sitter på en Hegel H80 med MA Silver 8 og trives godt, men merker jeg klør etter en oppgradering på forsterkerfronten når lyden blir litt grumsete på høyere volum. Har siktet meg inn på H160 eller Röst - ev. H360 hvis jeg kan få til en god pris, men lurer på om den blir litt overkill for høyttalerne?
    Hegel H160 er ett meget godt valg til høyttalerne dine, liten vits med H360 på de.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Det er ikke noe som heter «overkill» når det er snakk om forsterker. Høyttalere kan fort bli «overkill» hvis de er spesielt tungdrevne eller store eller annet.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Det er ikke noe som heter «overkill» når det er snakk om forsterker. Høyttalere kan fort bli «overkill» hvis de er spesielt tungdrevne eller store eller annet.
    Nei , man bør vell kanskje heller kalle det unødvendig istedenfor overkill.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Enig med forsell her. H160 skulle holde i massevis :)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Sitter på en Hegel H80 med MA Silver 8 og trives godt, men merker jeg klør etter en oppgradering på forsterkerfronten når lyden blir litt grumsete på høyere volum. Har siktet meg inn på H160 eller Röst - ev. H360 hvis jeg kan få til en god pris, men lurer på om den blir litt overkill for høyttalerne?
    Min mor har ma silver 8 og røst. Prøvde også med h160, men var ikke tvil om valget. Syntes røst var mere oppløst og mere behagelig og høre på enn h160. Ved høyt volum hadde røst like stål kontroll på høyttalerne som h160 selvom røst tilsynelatende er en"mindre"forsterker. I mine ører var røst en bedre forsterker rett og slett.
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Min mor har ma silver 8 og røst. Prøvde også med h160, men var ikke tvil om valget. Syntes røst var mere oppløst og mere behagelig og høre på enn h160. Ved høyt volum hadde røst like stål kontroll på høyttalerne som h160 selvom røst tilsynelatende er en"mindre"forsterker. I mine ører var røst en bedre forsterker rett og slett.
    Så gøy! Jeg satt akkurat og tenkte på om noen hadde testet disse mot hverandre. For på papiret ser det ikke til å være noen grunn til å kjøpe Röst. :)
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Jag håller helt med, speciellt när det gäller Hegels förstärkare och slutsteg. Och med tanke på att man vill kunna spela högt med bibehållen kontroll. Vidare har man även större frihet att välja högtalare.

    Det er ikke noe som heter «overkill» når det er snakk om forsterker. Høyttalere kan fort bli «overkill» hvis de er spesielt tungdrevne eller store eller annet.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå ser det ut til at jeg blir Hegel venn igjen også. H300 er avtalt kjøpt :). Idag solgte jeg Rotel settet mitt til en meget hyggelig herremann! Så nå går jeg for et Norsk merke :).
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Nå ser det ut til at jeg blir Hegel venn igjen også. H300 er avtalt kjøpt :). Idag solgte jeg Rotel settet mitt til en meget hyggelig herremann! Så nå går jeg for et Norsk merke :).
    Grattis. Erfaringer å inntrykk mottas med takk etter hvert :)
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Grattis till ett bra köp ;)!

    Nå ser det ut til at jeg blir Hegel venn igjen også. H300 er avtalt kjøpt :). Idag solgte jeg Rotel settet mitt til en meget hyggelig herremann! Så nå går jeg for et Norsk merke :).
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    16
    Fikk testet HD25 i anlegget mitt så da ble det den. Helt fantastisk DAC. Har hatt HD20, HD11, HD2 tidligere.
    Ben Holter kan det med D.A. Konvertere. Så også tidligere i tråden det med at HD25 ikke lenger er i sortimentet.
    Egentlig veldig rart. Hvorfor ta den bort. Vi får vel håpe det er en arvtaker på vei. Litt trist hvis man må nå og i fremtiden
    betale kr 35 000,- for toppmodellene til Hegel men det helt klart ikke noe nytt at high-end utstyr bare blir dyrere og dyrere.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Jeg sammenlignet i sin tid den innebygde dacen i H300 mot HD20, og jeg var ikke i stand til å skille dem..... Hegel lager gode produkter, de mer rimelige duger meget bra....!
    Ikke så veldig rart i grunn siden DACen i H300 i all hovedsak er en HD20.
     

    Hvar1

    Medlem
    Ble medlem
    18.04.2011
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    8
    Hei, er det noen som har gjort seg noen erfaringer hvor dugelig Rösts hodetelefonenutgang er?
     

    cavera40

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    5
    Hei har kjøpt meg for en tid siden hegel h160 noen som vet om man kan koble ekstern dac til denne?
     

    bardust

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    Hei har kjøpt meg for en tid siden hegel h160 noen som vet om man kan koble ekstern dac til denne?
    Javisst! Den har 2stk analoge innganger du kan koble en ekstern DAC til: 1stk RCA ubalansert og 1 stk XLR balansert.

    HT inngangen vet jeg ikke hvordan fungerer mtp DAC...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei har kjøpt meg for en tid siden hegel h160 noen som vet om man kan koble ekstern dac til denne?
    Javisst! Den har 2stk analoge innganger du kan koble en ekstern DAC til: 1stk RCA ubalansert og 1 stk XLR balansert.

    HT inngangen vet jeg ikke hvordan fungerer mtp DAC...
    Skal man bruke HT-inngangen, må den eksterne DACen ha mulighet til å regulere volumet. Hvis ikke, blir det øredøvende høyt - uten mulighet til å skru ned volumet verken i forsterkeren eller i ekstern DAC. Riskerer å sprenge både høyttalere og trommehinner.

    HT-inngngen er beregnet på tilkobling av et volumregulert analogt signal - typisk fra en surroundforsterker. Ikke noe poeng å koble en ekstern DAC til denne inngangen.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Configure Home Theatre to standard Analog input:
    The Home Theatre can be switched over to a standard Analog input. Use the RC8 remote to changesettings. Hold computer play until the display changes. The display is now displaying very primitivemenu. Use computer prev/next to navigate so the display showing either HT or An. Switch between HTand An by pressing the computer play button. Now leave for 15sec, H160 will return to normal mode.


     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da er H300 i hus. Virker lovende dette syns jeg, men ikke fått kjørt den noe hardt da.

    I morgen skal jeg få noen ben på UNNU møblet, litt tvilsomt hvor lenge det holder på ca 25kg i bunnen uten noe form for støtte....

    Nå er den ikke koblet til noe form for jording, men har en dur i selve forsterkeren, som jeg antar er trafo... men det er overlevbart, og knapt hørbart.. men den er der, 30 cm i omkrest rundt ampen .

    Varme produserer den også greit i hullet sitt, men burde være tilstrekkelig lufting over iallefall.. kanskje litt snøtt på sidene.

     

    Vedlegg

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    En ting som kan sies etter kort test med lavt volum igår, er at det mye mer luft og klarhet i lydbildet kontra Rotel RC1570 og RB1572. Litt spent på hvordan RF63 reagerer på det når jeg dra på, men ut ifra hva jeg har lest, så holder Hegel sounden rimelig langt opp på volumknotten.

    Beste av alt, kjærringa syns den var fin, men tror ikke hun har sett den stikker ut ca 3cm ifra benken... Strømkabel med vinkel kontakt skal kjøpes inn. ;). Da tror jeg den nærmer seg innafor.

    Dette anlegget får ikke veldig bra arbeidsvilkår, men syns ukas oppgraderinger har gitt mer løft enn hva det har kostet:

    Hegel H300.
    Luxman JPS-100 høyttaler kabel.
    Signal kabel? Kun digitalt :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Faktisk veldig overraska hvor bra det spiller sammen. Hadde jeg egentlig ikke trodd. RF63 virker å slå seg til ro med H300 som kraftkilde.
    Måtte lage støttebein da :).

    DSC_0877 (1).jpg
     

    vinyl 52

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    hei
    jeg har en CDP4A som av og til ikke finner cd plata, no disk på displeien. noen som har erfaring med det og hva kan man gjøre sjøl
    jeg har søkt i forumet men finner ikke frem
    på forhond takk
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    16
    vinyl 52: du kan prøve å justere litt på laseren. Det er normal en liten skrue med du må selvfølgelig skru av topplokket. Du kan også prøve å ta litt rødsprit på en q-tips og rense selve laserhodet. Det er nok slitasje på laser så best er nok å bytte laserhuset hvis det er å få tak i.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.114
    Antall liker
    9.198
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Faktisk veldig overraska hvor bra det spiller sammen. Hadde jeg egentlig ikke trodd. RF63 virker å slå seg til ro med H300 som kraftkilde.
    Måtte lage støttebein da :).

    Vis vedlegget 427087
    Så bra du ble fornøyd, virkelig stilrent og ryddig!

    Mye negativt å lese om Hegel her på forumet og utifra det som sies skulle man ikke tro Hegel var noen god match med Klipsch.
    Godt det vi ikke alle hører det samme :)
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    513
    Antall liker
    894
    Sted
    Sandnessjøen
    Har hatt Hegel H200 og skal selge en HD20 som jeg har liggende.
    Var i grunnen fornøyd med produktene men synes det låt litt spist sammen med Mantra 60. Har hørt H300 med Dynaudio og DET låt helt konge! :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... skal jeg sette fingert på noe, så spiller det kanskje en anelse for fyldig (plasseringa har nok litt av skylda...), kunne kanskje tenkt meg litt mer energi i mellomtone og diskant... men er det som er så rart, er nettopp der jeg trodde Hegel skulle "feile" på Klipsch, med for hard og klinisk mellomtone og diskant. Men det hele spiller som fløyte(småtykk sådan)... og basskontroll uten like.

    Fortsatt skikkelig fornøyd ja; men også veldig overraska over lydsignaturen, da den er stikk motsatt av "synsinga" mi ifra tidligere demoer av Hegel. Men første lytten jeg hadde til H160 ga meg en skikkelig aha opplevelse om den nye sounden til Hegel.
     

    vinyl 52

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2009
    Innlegg
    16
    Antall liker
    4
    vinyl 52: du kan prøve å justere litt på laseren. Det er normal en liten skrue med du må selvfølgelig skru av topplokket. Du kan også prøve å ta litt rødsprit på en q-tips og rense selve laserhodet. Det er nok slitasje på laser så best er nok å bytte laserhuset hvis det er å få tak i.
    hei takk for tipset rensa med pick up rens hadde det for hånden og q-tips funker knall det ,finner cd plata og skifter spor som bare det
    billig og bra tusen takk
     

    clundbe

    Medlem
    Ble medlem
    13.06.2007
    Innlegg
    12
    Antall liker
    1
    Hei. Bruker man fixed utgangen på H160 til ekstern hodetelefonforsterker? Har sub tilkoblet på den variable utgangen fra før. Hodeteleforsterkeren har egen volumkontroll.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei. Bruker man fixed utgangen på H160 til ekstern hodetelefonforsterker? Har sub tilkoblet på den variable utgangen fra før. Hodeteleforsterkeren har egen volumkontroll.
    Fixed eller Record out - kjært barna har mange navn - fungerer helt fint til hodetelefonforsterker. Bare husk på å skru ned volumet på høyttalerne (med volumrattet på H160)!
     

    clundbe

    Medlem
    Ble medlem
    13.06.2007
    Innlegg
    12
    Antall liker
    1
    Hei. Bruker man fixed utgangen på H160 til ekstern hodetelefonforsterker? Har sub tilkoblet på den variable utgangen fra før. Hodeteleforsterkeren har egen volumkontroll.
    Fixed eller Record out - kjært barna har mange navn - fungerer helt fint til hodetelefonforsterker. Bare husk på å skru ned volumet på høyttalerne (med volumrattet på H160)!
    Takk
     

    Frezzaldo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    64
    Antall liker
    48
    Har en PS4 koblet optisk til H360 som igjen kjører i DAC loop med HD30. Jeg opplever at lyden er før bildet. Noen som vet om det er noen spesielle innstillinger som påvirker dette enten på PS4/H360/HD30?
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    472
    Antall liker
    521
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Får melde meg inn i klubben, nå som jeg har skaffet meg en Hegel HD12. Så langt virker det som om den trives utmerket sammen med både Martin Logan og Yamaha.
    Er svært fornøyd med resultatet av oppgraderingen så langt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn