Kunne godt tenke meg en RIAA fra Bent & Co. Innstillinger for både mm og mc, putt den i ett HD12 kabinett, og pris den under 10.000,00. Hegel er nok ikke så opptatt av analog lyd, men jeg er i allefall i markedet for en. Er sikker på at det er "piece of cake" for Hegel å konstruere en som konkurerer godt på pris/ytelse. Enn så lenge får jeg klare meg med min gamle Primare
Nå er H80 relativt billig i Norge. I Danmark, hvor jeg bor, koster H80 tilsvarende 14 000 NOK. I Sverige ser vi en pris på ca 12 500 NOK. For Røst derimot er prisen innenfor de Nordiske landene tilnærmet like.H90 er en mini-røst med hodetelefon utgang, Apple airplay, oppgradert dac og har nå soundengine teknologi som forbedrer lydkvaliteten dramatisk ifølge Hegel.
Vil koste 12 000kr og er til salgs i slutten av august.
Spørs om dette begynner å bli vel dyrt for en innstegsmodell.
Super infoH90 er en mini-røst med hodetelefon utgang, Apple airplay, oppgradert dac og har nå soundengine teknologi som forbedrer lydkvaliteten dramatisk ifølge Hegel.
Hvis du går fra balansert til balansert så har det ingen betydning om det er "US" eller "EU" standard. Er det en gammel forsterker du skal bruke sammen med HD25? I følge wikipedia er det i dag standard at pin 2 er "hot" og pin 3 "cold", https://en.wikipedia.org/wiki/XLR_connector:Er dey mulig å switche polaritet på xlr utgangene til Hegel HD25?
Har en forsterker hvor xlr innganene et US standard. Altså motsatt av norsk og EU standard.
Hmm, nå finnes det vel ikke noe bekreftet specs enda, men ser denne franske nettsiden skriver at den har 2x60 watt i stedet for 2 x 80 (i mk2 utgaven) som dagens H80 har:Super infoH90 er en mini-røst med hodetelefon utgang, Apple airplay, oppgradert dac og har nå soundengine teknologi som forbedrer lydkvaliteten dramatisk ifølge Hegel.
H80 skal også ha hatt SoundEngine, men mulig denne har en bedre utgave.
Bra å høre at dac'en er oppgradert - spennende å se om inngangene er de samme (går utifra at det ikke blir hdmi å finne siden deres standalone dacer ikke har det heller). Håper den har fått lov til å beholde de balanserte XLR-inngangene. Men det mest spennende blir å lese hvordan mellomtonen blir på denne modellen, er vel der H80 fikk mest "trekk"..
Var redd prisen skulle dra enda nærmere 15k, men er jo bra man kan bli positivt overrasket på HIFI-prising selv i disse dager
Det er mulig, men siden H90 skal være en oppgradering fra H80 så blir det litt dumt hvis den kun skal ha 75% av effekten til forgjengeren..Jeg ville ikke latt 60 W mot 80 W avskrekke meg for mye. Kanskje de har valgt lavere effekt for at H90 ikke skal konkurrere for mye med Røst? Blir spennende å se de endelige spesifikasjonene
Det er en ny Marantz PM-11S3. Står litt om problemet på side 9 i manualen. http://m.marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/PM11S3U_ENG_UG_v00.pdfHvis du går fra balansert til balansert så har det ingen betydning om det er "US" eller "EU" standard. Er det en gammel forsterker du skal bruke sammen med HD25? I følge wikipedia er det i dag standard at pin 2 er "hot" og pin 3 "cold", https://en.wikipedia.org/wiki/XLR_connector:Er dey mulig å switche polaritet på xlr utgangene til Hegel HD25?
Har en forsterker hvor xlr innganene et US standard. Altså motsatt av norsk og EU standard.
"Prior to the introduction of this standard, the wiring of pins 2 and 3 varied. The pin 2 "hot" and pin 3 "cold" convention was typically used by European and Japanese equipment manufacturers, but American companies used pin 3 "hot" and pin 2 "cold". This caused problems when interconnecting equipment with unbalanced connections."
Jeg har lest hva manualen sier. Det er en litt interessant ordlyd der:Det er en ny Marantz PM-11S3. Står litt om problemet på side 9 i manualen. http://m.marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/PM11S3U_ENG_UG_v00.pdf
Jeg kan svitsje polariteten med et tastetrykk i mitt anlegg nr. 2 og nr. 3. Både ML forforsterkeren og Benchmark DAC-3 har muligheten til å svitsje frem og tilbake mens man spiller - og jeg er ikke kar om å høre noen som helst forskjell. Ingen forskjell i mitt anlegg nr. 2 når jeg bruker Hegel HD20 som kilde, heller - så dette er trolig mer av et audiopsykisk problem enn et reelt problem.Det er en ny Marantz PM-11S3. Står litt om problemet på side 9 i manualen. http://m.marantz.co.uk/DocumentMaster/UK/PM11S3U_ENG_UG_v00.pdfHvis du går fra balansert til balansert så har det ingen betydning om det er "US" eller "EU" standard. Er det en gammel forsterker du skal bruke sammen med HD25? I følge wikipedia er det i dag standard at pin 2 er "hot" og pin 3 "cold", https://en.wikipedia.org/wiki/XLR_connector:Er dey mulig å switche polaritet på xlr utgangene til Hegel HD25?
"Prior to the introduction of this standard, the wiring of pins 2 and 3 varied. The pin 2 "hot" and pin 3 "cold" convention was typically used by European and Japanese equipment manufacturers, but American companies used pin 3 "hot" and pin 2 "cold". This caused problems when interconnecting equipment with unbalanced connections."
Ja, det vil holde.Men 60 watt da? Jeg har et par gamle store stativhøyttalere fra B&W, vil det holde ?
Må nok ha vært noe galt med denne. Min H160 blir ikke mer en lunken på toppen selv etter flere timers spilling i et rom med 22-23 grader, plassert i en TV-reol uten alt for bra lufting (10-15cm med luft over forsterkeren, 3-4cm til hver side, men med åpen bakvegg).Hegel running HOT!?
Ok, så var jeg og tittet på Røst. Men den var jammen røssta gitt, sto og lyste HOT i displayet da jeg ankom. Butikk manager var rask til å skru den av..den var så varm på toppen at berøring ville medføre lukten av grill..
Den sto kun på tomgang. Selvfølgelig kan det ha vært noen som har kortsluttet noe(?) men man blir jo litt skeptisk da..
Googlet litt og fant noen treff på temaet. Er det noen som kan opplyse om dette er kjent problem?
Har de tatt den balanserte XLR-inngangen også??Det har kommet en video på youtube fra messen:
https://www.youtube.com/watch?v=3dK628xcnUU
På spesifikasjonene kan vi se 2*60 W. Pris €1700. Røst var satt til €2500 ved lansering. Vil det tilsvare at H90 får en pris på ca 13 500 NOK?
Vis vedlegget 441251
Ja, det ser sånn ut. Spec fra videoen sier kun 2*ubalanserte analog inngangerHar de tatt den balanserte XLR-inngangen også??
Må nok ha vært noe galt med denne. Min H160 blir ikke mer en lunken på toppen selv etter flere timers spilling i et rom med 22-23 grader, plassert i en TV-reol uten alt for bra lufting (10-15cm med luft over forsterkeren, 3-4cm til hver side, men med åpen bakvegg).Hegel running HOT!?
Ok, så var jeg og tittet på Røst. Men den var jammen røssta gitt, sto og lyste HOT i displayet da jeg ankom. Butikk manager var rask til å skru den av..den var så varm på toppen at berøring ville medføre lukten av grill..
Den sto kun på tomgang. Selvfølgelig kan det ha vært noen som har kortsluttet noe(?) men man blir jo litt skeptisk da..
Googlet litt og fant noen treff på temaet. Er det noen som kan opplyse om dette er kjent problem?
Gratulerer med et godt valg! Jeg er kjempefornøyd med min og regner med at det blir lenge til byttesyken blusser opp igjen.Da kjøpte jeg Hegel Røst. Dette ble en god oppgradering! Kontroll hele veien på mine Aura 50. Nettverksdelen fungerer utmerket. Designet er lekkert.... Strålende fornøyd!
Hei DagS jeg er kjempefornøyd med Dac jeg kjøpte av deg jeg har ikke hatt tid til å prøve H360 enda litt hektisk her nå men det kommerGratulerer med et godt valg! Jeg er kjempefornøyd med min og regner med at det blir lenge til byttesyken blusser opp igjen.Da kjøpte jeg Hegel Røst. Dette ble en god oppgradering! Kontroll hele veien på mine Aura 50. Nettverksdelen fungerer utmerket. Designet er lekkert.... Strålende fornøyd!
Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Ja det er en veldig bra forsterker smart løsning er det også med god dac bare å koble på tv/ airplay alle mulgihetene er på plass jeg lånte den for test og ble overasket,Da kjøpte jeg Hegel Røst. Dette ble en god oppgradering! Kontroll hele veien på mine Aura 50. Nettverksdelen fungerer utmerket. Designet er lekkert.... Strålende fornøyd!
Hyggelig at du trives med DACen! Den er nok bedre enn den innebygde i Röst, men hos meg låt Röst bedre totalt sett enn Yamaha + HD12. Hegel imponerer!Hei DagS jeg er kjempefornøyd med Dac jeg kjøpte av deg jeg har ikke hatt tid til å prøve H360 enda litt hektisk her nå men det kommerGratulerer med et godt valg! Jeg er kjempefornøyd med min og regner med at det blir lenge til byttesyken blusser opp igjen.Da kjøpte jeg Hegel Røst. Dette ble en god oppgradering! Kontroll hele veien på mine Aura 50. Nettverksdelen fungerer utmerket. Designet er lekkert.... Strålende fornøyd!
Ja det var nok en forbedring som skrevet jeg synes Røst er en veldig bra forsterker et smart laget produkt kos deg med den,jeg fikk de mulighetene jeg trengte med HD12 så jeg er meget fornøydHyggelig at du trives med DACen! Den er nok bedre enn den innebygde i Röst, men hos meg låt Röst bedre totalt sett enn Yamaha + HD12. Hegel imponerer!Hei DagS jeg er kjempefornøyd med Dac jeg kjøpte av deg jeg har ikke hatt tid til å prøve H360 enda litt hektisk her nå men det kommerGratulerer med et godt valg! Jeg er kjempefornøyd med min og regner med at det blir lenge til byttesyken blusser opp igjen.Da kjøpte jeg Hegel Røst. Dette ble en god oppgradering! Kontroll hele veien på mine Aura 50. Nettverksdelen fungerer utmerket. Designet er lekkert.... Strålende fornøyd!