Kristian
Hi-Fi entusiast
Hei Hegel-folk! Har fulgt denne tråden de siste dagene og har tro på de nye produktene som Röst og Mohican, for eksempel. Spennende utvikling mot musikalsk lyd! Bare skriver et innlegg som angår sammenligningen dere gjør av ulike modeller og DAC-er etc. Jeg har ikke Hegel, men Burmester, som ligner litt i lydsignatur med nøytralitet og høy dempefaktor på forsterker, dog også med «varme». Anlegget mitt har gjennomgått store utskiftninger i kabler og strøm og underlag, selv om elektronikk og høyttalere er de samme. Det har spilt alt i fra sånn passe og litt skarpt, til vanvittig bra og musikalsk. Helt avhengig av hvordan jeg har knyttet sammen og sørget for strømtilførsel og demping. I går spilte jeg SACD fra Primare BD32, med Red Dawn LS XLR, Heimdall 2 strøm og Blue Horizon Sanctum dempeplattform. Byttet så idag til Frey 2 strøm og satte Quasar Points fra Nordost under spilleren (oppå Sanctum). Fra å være detaljert og frisk, men litt skarp, til å bli enormt stort lydbilde og svært behagelig og lettflytende lyd, så jeg nesten måtte klype meg i armen. Har aldri hørt noe så bra noen gang. Så med dette mener jeg å fortelle at det har så mye å si hvilke forutsetninger man gir elektronikken (også Hegel) og hvis man har hørt én forsterker og én DAC og sammenligner med andre som var koblet opp annerledes, kan det låte så variabelt. Bare hvilken vei du vender strømkabelen i stikkontakten kan påvirke om du liker lyden du hører eller ei! Så ta dette med i beregningen og bruk kvalitetskabler og underlag til Hegel-produktene, det fortjener de for å yte det de kan!