T
tce-teams
Gjest
Fant det ut selv hegel låter vist knall på b&w høyttalere generelt.
Du må regne med lang innspillingstid. Hvertfall ett par mnd med hyppig bruk om de er lik Klipsch RF7 angående innspilling. En kamerat har disse og tok lang tid før bass og mellomtone oppførte seg slik det gjør der idag. Nå låter det magisk på McIntosh forsterker. Låt 'mindre bra' for å bruke ett fint ord og ikke banne her første månedene.hei hei, Har godt til innkjøp av en hegel H300 og klipsch rf7 MK ii
Lurer på om det er flere som har prøvd nyere klipsch mk-2 på nyere hegel produkter???
Fyren på Soundgarden som jeg handlet dette av sa at det skulle være en god match. Etter mange timer med lytting så er jeg fremdeles usikker på "kombo`n" Det er bassrikt på nyere innspillinger av typisk liste pop musikk. Men drar jeg på med feks. Deep Purple, Metallica eller Kaizers så føler jeg at det blir litt bassfattig. Særlig på litt lavere lyttevolum. Fyren på soundgarden anbefalte meg og kjøpe noen dyrere kabler. Har i dag noen nordost white lightning høyttaler kabler.
Takker for svar på forhånd
Jeg tror ikke det er utstyret det er noe galt med her, det kan være inspilling og mastring av nye vs gamle innspillinger, aka loudness war. Jeg vil tippe at du har ett anlegg som avslører forkjellene på dette Konkret ift eksemplene du nevner, gamle rockealbum har ofte ikke så mye bass, mens nyere pop låter har mye, spesiellt i mellombass. Høres det logiskt ut? Vet jo ikke hva du sammenligner med men...hei hei, Har godt til innkjøp av en hegel H300 og klipsch rf7 MK ii
Lurer på om det er flere som har prøvd nyere klipsch mk-2 på nyere hegel produkter???
Fyren på Soundgarden som jeg handlet dette av sa at det skulle være en god match. Etter mange timer med lytting så er jeg fremdeles usikker på "kombo`n" Det er bassrikt på nyere innspillinger av typisk liste pop musikk. Men drar jeg på med feks. Deep Purple, Metallica eller Kaizers så føler jeg at det blir litt bassfattig. Særlig på litt lavere lyttevolum. Fyren på soundgarden anbefalte meg og kjøpe noen dyrere kabler. Har i dag noen nordost white lightning høyttaler kabler.
Takker for svar på forhånd
Kontakt Hegel direkte. Dem har fantastisk service og kan fortelle deg den beste fremgangsmåten. Forsterkeren burde ikke spise sikringer på den måten. Har selv eid en slik forsterker, den tok ikke en gang min 10 amp sikring. Kom jeg helt nær trafo kunne jeg høre litt brum, noe som er vanlig med så store trafoer. Utover det ikke noe sjenerende eller hørbar støy.Håper noen her kan svare på mine spørsmål; Har nettopp fått meg en 2004 mod Hegel H4A som har vært til reparasjon hos Dalens i forrige uke. Den spiser 16A sikringer. 4 av 5 påslag ender med at sikringen "ryker" Har kun 3 lamper på denne kursen. Et annet "problem" er at det er vedvarende trafostøy. Støyen varierer i styrke men er hørbar hele tiden. Er disse problemene normalt på denne forsterkeren? Hva kan jeg evt. gjøre for å hindre at sikringen ryker? Regner med at jeg må leve med trafostøy.
Grattis, og velkommenFår vel melde meg inn som venn også, har gått til innkjøp av Hegel P10 Preamp. (Jubileumsmodelen.)
Akkurat, ja! Regnet nesten med at de hadde en integrert mellom-modell på lur. Fleksible integrerte forsterkere utgjør nok et klart viktigere markeds-segment enn dyre effektforsterkere. 160 watt holder vel for de fleste, og jeg er trygg på at Hegel er tro mot sin klangsignatur når de slipper nye produkter.Her er forsterkeren, H160, som skal fylle hullet mellom H80 og H300. Prismessig dog nærmere H300 enn H80 er jeg redd..
Hei . Kjører H300 på Dynaudio Focus 160 og må si at det er en fantastisk lyd av høyttalerne så anbefaler Dynaudio .Da er det på tide å kalle seg en Hegel-venn. Jeg er den lykkelige eier av en Hegel H100se + Hegel HD10. Høyttalerne de er koblet til pr.idag er system audio 1750. Jeg har en annen tråd det jeg ber om anbefalinger på nye, fortrinnsvis stativhøyttalere, til mitt lille kino/stereorom. Har fått mange gode forslag fra mange hyggelige mennesker
Det er vel StandBy på P30 H30 vil jeg huske. Var bare å trykke på fjernkontrollen !Det jeg har savnet HELE veien med Hegel sine forsterkere, er mulighet for StandBy på.
Kan ikke skjønne hvorfor Hegel velger å enten bare ha av eller på. Vært ok å kunne bruke
fjernkontrollen til å skru av og på. Er det bare meg eller?
Strategisk burde H160 lagt på 19995 kr. Midt mellom
Har forresten en brukt H80 på vei i posten. Må høre den opp mot de brukte Focus 160 jeg kjøpte.
Se om det er opp mot komboen jeg hadde med H300 og Focus 160 før. Kan bli interessant.
Har ikke hørt H80 selv tidligere, så derfor er det ok å kjøpe en brukt i tilfelle misnøyen er der
Jeg var bare det berømte håret fra å bestille fokus 160! Så ble rett og slett fristelsen og nysgjerrigheten for stor på Pandion 2. har derfor bestilt Pandion 2 i sort piano. Jeg er spent som ett barn på juleaftenHei . Kjører H300 på Dynaudio Focus 160 og må si at det er en fantastisk lyd av høyttalerne så anbefaler Dynaudio .Da er det på tide å kalle seg en Hegel-venn. Jeg er den lykkelige eier av en Hegel H100se + Hegel HD10. Høyttalerneø de er koblet til pr.idag er system audio 1750. Jeg har en annen tråd det jeg ber om anbefalinger på nye, fortrinnsvis stativhøyttalere, til mitt lille kino/stereorom. Har fått mange gode forslag fra mange hyggelige mennesker
Den kostet det samme som P30 ved lansering, og jeg vil tro at den har holdt koken temmelig bra. Mitt beste tips er å lese testene i Fidelity nummer 36 (gratis PDF).Ser det ligger en P10 på torget, er dette en bra pre? hvordan stiller den seg mot P20 og P30 ? lite å finne ved goodling
Har du HD25 enda til og sammenligne med?Regner med å hente hjem en HD12 i dag. Blir spennende å se hvordan den låter