lovemusikk
Hi-Fi freak
Desverre forlanger de sponsorpenger i form av reklame før de tester noe som helst.L&B er da ikke drevet pro bono.
Dette i følge importør på et kjent merke.
Desverre forlanger de sponsorpenger i form av reklame før de tester noe som helst.L&B er da ikke drevet pro bono.
Det er nok ikke en ukjent forretningsmodell internasjonalt, tror jeg.Desverre forlanger de sponsorpenger i form av reklame før de tester noe som helst.L&B er da ikke drevet pro bono.
For eierne av Lyd & Bilde, er nok dette en ønskesituasjon, om virkeligheten var sånn. For journalistene, dersom du/dere tror de jobber etter dette prinsipp i hverdagen - stemmer bare ikke! For den som mener jeg tar feil - bla dere tilbake og bevis at alle testede produkter er annonsører der. Det er de ikke, dessuten syntes jeg disse påstander er urimelige overfor journalistene der, som hverken er dumme, korrupte, tonedøve eller annet som stadig påstås.Desverre forlanger de sponsorpenger i form av reklame før de tester noe som helst.L&B er da ikke drevet pro bono.
Likte denne fra Darko. Fornuftig kar. Bra innlegg Zombat
Har hatt H390 sammen med min PMC Twenty5.23 i ca. to måneder nå. Knallfornøyd og komboen er virkelig bra! Har dog fått litt trang til å oppgradere høyttalerne da... Myser på Sonus Faber Olympica I eller II, men får se om jeg slår til. Blir ikke helt enda.
Det er slik jeg opplever den hjemme hos meg også. Samtidig så beholder den alltid en lettflytende karakter. Jeg tror også at den passer til mye forskjellige typer høytalere.H390 har jeg hatt den store glede av å besitte i et snaut halvår. Den får lov til å drive et sett Martin Logan Summit X og i mine ører er det en kanonbra kombinasjon.
Jeg har også testet H390'en på et sett PSB Imagine X1T Tower hos en kompis, og du store allverden så bra det låt! Detaljert og med en nesten brutal bass som en ikke skulle tro kunne komme fra så små høyttalere. Så jeg tror at H390 kan passe godt til de aller fleste høyttalere på markedet uansett prisklasse. Krefter mangler det i alle fall ikke på.
Hos meg så føler jeg bare at den spiller musikk rett og slett. Det er akkurat som at lyd er glemt og jeg kan fokusere på musikken. Spesielt bassen er veldig naturlig og kraftfull på samme tid.Enig. Det var utrolig artig første gang jeg prøvde H390 på PMCene mine. Det var som om de plutselig sto i "giv-akt" stilling og måtte plutselig prestere! Hegelen strammet virkelig opp bassen og fikk dem til å spille klart og kontrollert.
Sier De, unge mann, med forsterkerier & sånt som selv Kongen ikke har i Slottet sittDet er alt for lett å undervurdere hvor mye 75 watt i 8 Ohm er. De fleste høyttalere trenger mindre enn 'en watt for å gi 85 dB på 'en meters avstand. 85 dB er mer enn hva man bør utsette ørene for over tid. Røst er ikke konstruert for vedvarende tungt (mis)bruk, men med lav forvrengning og høy dempningsfaktor har den plenty å gå på for vanlige høyttalere i vanlige rom - og ikke minst - for sunn musikknytelse.
Da gjenstår bare å si - kos deg med en god investering for musikkglede.
Takker! Jo, dette er virkelig musikkglede. Den har en nerve i framførelsen jeg sjelden eller muligens aldri har hørt i denne prisklassen. Jeg husker jeg ble veldig overrasket over Electrocompaniet ECI3 når den kom også, og har blitt imponert over andre 70 wattere også. Det er nok sant som du sier, man skal ikke undervurdere forsterkere i denne størrelsen. Jeg får mere musikkglede ut av denne enn store beist som jeg ofte syns trenger litt krutt for å våkne skikkelig til liv.Det er alt for lett å undervurdere hvor mye 75 watt i 8 Ohm er. De fleste høyttalere trenger mindre enn 'en watt for å gi 85 dB på 'en meters avstand. 85 dB er mer enn hva man bør utsette ørene for over tid. Røst er ikke konstruert for vedvarende tungt (mis)bruk, men med lav forvrengning og høy dempningsfaktor har den plenty å gå på for vanlige høyttalere i vanlige rom - og ikke minst - for sunn musikknytelse.
Da gjenstår bare å si - kos deg med en god investering for musikkglede.
Joda. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt husker grenseverdi men 4V som du nevnte over er null problem i hvert fall.Ingen som vet hvor høy spenning Hegel forsterkere tåler på inngangen?
Takker! Jo Röst er klokkeren!Joda. Jeg skal innrømme at jeg ikke helt husker grenseverdi men 4V som du nevnte over er null problem i hvert fall.Ingen som vet hvor høy spenning Hegel forsterkere tåler på inngangen?
Og grattis med ny forsterker. Röst er knallbra
Jeg kjører Bluesound node2i optisk til Hegel Røst. Resultat - Nydelig lyd!! Høyttalerne er Montana SP3. (Beist)Jeg kjører Hegel H90 og Hegel Röst sammen med hver sin Bluesound Node 2i. Har kablet med kvalitetskabler via analog utgang for å bruke Bluesounds interne DAC på MQA album via Tidal Masters. Bruker den interne DACen i Hegel via Coax digital kabel når jeg hører på "vanlig" CD kvalitet. Mener det høres bedre ut via Hegel DAC. Hva gjør dere andre som har både Hegel og Bluesound? Gøy å høre fra andre med lignende oppsett.
Helt enig Røst er en fantastisk forsterker!!Ingen som vet hvor høy spenning Hegel forsterkere tåler på inngangen?
Det ser ut som om H300 må gi tapt i kampen mot Röst. Den klarer simpelthen ikke å holde samme lydkvalitet. Mulig den har litt større bredde på lydbildet, men det er det egentlig. Pluss høyere effekt, men Röst har bedre kontroll på alt opp til rimelig høyt nivå.
Legger ved et bilde på den. En nydelig forsterker både visuelt og lydmessig.
Vis vedlegget 581838
Beste jeg har hatt faktisk! Lydkvalitet per krone er på et sprengende høyt nivå. Men ikke helt uendelig med krefter, uansett nok for de aller fleste.Helt enig Røst er en fantastisk forsterker!!Ingen som vet hvor høy spenning Hegel forsterkere tåler på inngangen?
Det ser ut som om H300 må gi tapt i kampen mot Röst. Den klarer simpelthen ikke å holde samme lydkvalitet. Mulig den har litt større bredde på lydbildet, men det er det egentlig. Pluss høyere effekt, men Röst har bedre kontroll på alt opp til rimelig høyt nivå.
Legger ved et bilde på den. En nydelig forsterker både visuelt og lydmessig.
Vis vedlegget 581838
Jeg synes ikke det høres spesielt smart ut når du tenker på å bytte høyttaler. Jeg hadde heller droppet alt av elektronikk bytte til jeg entenHei folkens tenker å kjøpe meg Vera 400/1000 effektforsterker også vurderer eg å kjøpe meg Hegel P30 som forforsterker. Vil dette kunne bli ein god match?
Høgtalarar som eg har i dag er Elac 209, men tenker å kjøpe meg andre saker etterkvart og då lurer eg på om denne komboen kan vere eit greit utgangspunkt.
Vurderer også Topping D90 som dac?
Kva trur folket om dette?
Mvh Even
Det er nok dessverre ikke slik i virkeligheten. Alt som tilkobles påvirkerVera er så nøytral (ekstrem lav forvrengning) som det går. Dvs at du i utgangspunktet kan velge de høyttalerne du liker best uten at forsterkeren påvirker lyden. Slik det bør være.
Målet (ihvertfall for meg) er å finne elektronikk som i så liten grad som mulig påvirker signalet.Det er nok dessverre ikke slik i virkeligheten. Alt som tilkobles påvirkerVera er så nøytral (ekstrem lav forvrengning) som det går. Dvs at du i utgangspunktet kan velge de høyttalerne du liker best uten at forsterkeren påvirker lyden. Slik det bør være.
hvordan sluttresultatet du får sammen med den valgte høyttaler blir.
Ja man kan lage seg mange forskjellige mål og jeg har hatt ganske mange forskjellige mål i løpet avMålet (ihvertfall for meg) er å finne elektronikk som i så liten grad som mulig påvirker signalet.Det er nok dessverre ikke slik i virkeligheten. Alt som tilkobles påvirkerVera er så nøytral (ekstrem lav forvrengning) som det går. Dvs at du i utgangspunktet kan velge de høyttalerne du liker best uten at forsterkeren påvirker lyden. Slik det bør være.
hvordan sluttresultatet du får sammen med den valgte høyttaler blir.