Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Har jeg det? I så fall har jeg ikke presisert godt nok. Jeg har alltid vært opptatt av drivverkets kvalitet, og ofte skrevet om det. Har totalt 7-8 forskjellige spillere i tre anlegg, hvorav 2 av dem er gårsdagens beste DVD-spillere. Godt drivverk på dem også, og de har separate strømforsyninger for analog og digital og knapp hvor man kobler ut digitaldelen. Da minsker potensiell støyinnstråling svært mye, og lyden kan bli god. Brukt som integrerte spillere når de ikke opp som rene musikkavspillere når man tar i betraktning hvor mye de kostet som nye, men de går jo gjerne svært billig i bruktmarkedet!
    - Men tibake til overnevnte problem med Hegel DAC: Ingen andre som har hatt det?

    Hehe, du missforstår litt, for jo visst har du våre opptatt av drivverk. Du har alltid hevdet at intet DVD/BD drev kan hamle opp med et CD drev til avspilling av nettopp CD-plater :)

    Noen hevder også at noe med laserne på DVD/BD spillere ikke er like godt egnet til lesning av CD-skiver.
     

    Prof.Baltazar

    Fersking
    Ble medlem
    18.05.2012
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei
    jeg er for tiden på jakt etter en forsterker for min datter. Hun spiller for det meste rock og har q acistics concept 20 høytalere. Jeg har funnet en brukt H70 men er usikker på hva en god pris for denne kan være. Kan ikke være over 5000 vel? Noen som har noen nnspill?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei
    jeg er for tiden på jakt etter en forsterker for min datter. Hun spiller for det meste rock og har q acistics concept 20 høytalere. Jeg har funnet en brukt H70 men er usikker på hva en god pris for denne kan være. Kan ikke være over 5000 vel? Noen som har noen nnspill?
    Jeg ville sagt maks 4000 for en slik. Evt en H80 hvis du kan få den ned i ca 6000? Jeg ser at f,eks Primare i22 med dac har lagt ned mot 5500 kr.
    Det er også et alternativ. H70 begynner uansett å dra på årene har en del av den "gamle" Hegel lyden, sm man skal passe på ved matcing.
    Kan fort bli noe i overkant i toppen på visse høyttalere. Der er de nyere Hegel og Primare i22 bedre.
    Men lykke med hva du enn går for :)

    Mvh Øyvind
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Da blei det en Hegel på meg også. Først på plass i dag så nå er kvelden spikra med vinyl og et par kalde tror jeg :D :D
     

    Vedlegg

    M

    MusicBear

    Gjest
    Med streaming. Og for et kabinett - se tykke alusider og topplokk - dette er sobert!

    Bare å ta av seg hatten for Hegel - langt på vei Norges nye Tandberg.
     
    Sist redigert av en moderator:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Lurer på hvordan denne stiller seg som forforsterker? Da Hegels tidligere dacer med volum ikke alltid har
    har blitt så godt mottatt som pre.

    Men i denne saken er det nok gjort en del forbedringer i alle ledd. Spesielt prisen tatt i betraktning, så
    BØR det være good shit ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Men ingen HDMI...
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    HD 30, til 35K er det jo helt andre som man skal konkurere mot enn i HD25 klassen. Ser ikke helt poenget i 3 optiske og bare en coax, skulle vært motsatt hos meg :)

    Hadde vært arti å hørt hva Hegel selv sa om pre-egenskapene.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    denne skjønte jeg ikke hegel har gått for flere optiske , når optiske kabler har med og dette ut lett synes jeg , og denne gang heller ikke hdmi og prisen var stiv synes jeg.

    Imagine
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    483
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det vil overraske meg om denne er ment å brukes i kombinasjon med forforsterker, selv om de tydelig klassifiserer den som en DAC. Både formfaktoren, prisen og volumkontrollen peker mot at dette er en "forforsterker med DAC". Det eneste som gjør meg noe usikker er altså betegnelsen, og mangelen på analoge innganger. Forøvrig er jeg enig i at en Coax er i minste laget.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    35K? -og den mangler HDMI og hodetelefonutgang? Og er i tillegg begrenset som pre-amp?
     

    lydgubben

    Fersking
    Ble medlem
    27.08.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Kristiansand
    HD 30, til 35K er det jo helt andre som man skal konkurere mot enn i HD25 klassen. Ser ikke helt poenget i 3 optiske og bare en coax, skulle vært motsatt hos meg :)

    Hadde vært arti å hørt hva Hegel selv sa om pre-egenskapene.
    Anbefaler å teste selv:). Har hatt H30 sammen med HD25 i stua hjemme hos meg på test. Det synes jeg var noe som passet til mitt oppsett.
    Så nå blir det 2 x H30 + P30 + HD30. Spurte Hegel om hva de anbefalte når det gjaldt å bruke HD30 som Pre.

    Når jeg brukte HD25 som pre havnet volumet for det meste mellom 50-60 med mine høytalere. 2 stk H30 vil gi en økning på ca. 6 dB i følge Hegel, så da vil jeg måtte ha volumet ennå lavere.

    Men det var klar beskjed at det låter bedre med HD30+P30. En som var på demo hos Hegel her om dagen, kunne bekrefte dette, og mente HD30 som DAC var klart bedre enn HD 25. Men så er det jo hva man vil investere i, HD25 + H30 var ikke dårlig i mine ører, så da bør vel ikke HD30 være dårligere.
     
    Sist redigert:

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.133
    Antall liker
    1.439
    Torget vurderinger
    4
    Har noen hatt problemer med koaksial digitalinput faller ut på Hegel DAC? Jeg har hatt en H20 i årevis, og i sommer har plutselig Digital 2, den enkleste/dårligste digitalinngangen falt ut. Inngang 1, den med den spesielle korreksjonskretsen, og optisk inngang virker perfekt, så når jeg bytter på, finner jeg at inngang 2 er livløs.
    Hadde antagelig ikke brydd meg om dette hvis det ikke var for at jeg anvender alle tre nevnte innganger. En mulig årsak kan vel være at det er trangt på baksiden av apparatet, og "gymming" for å få plass til alle kablene kan ha forårsaket fysisk brudd bak terminalen. Får skru av lokket for visuell sjekk.
    Er ellers fornøyd med produktet. Nøytral klang, brukbar oppløsning/renhet og dynamikk og fram til nå ingen problemer eller særheter. Det eneste måtte være at den forutbestemte utsalgsprisen på DAC´en ikke strakk til for to innganger med den spesielle korreksjonskretsen. Det er tydelig forskjell i lydkvalitet, og nå må jeg velge om jeg skal ha den beste lyden enten for film eller ren musikk. Blir jo en del" AD HOC-ombytting"..
    Jeg husker for øvrig at Hegel antydet i reklamen at den korrigerte inngangen i stor grad kompenserte for drivverkets kvaliteter. Mulig det til en viss grad, men i så fall kun til en viss grad. Jeg har muligheter for å bytte mellom en lett mellomklasse Sony Blue-Ray eller tidligere tung ES DVD som digital leverandør, og forskjellen på disse er som natt og dag når det kommer til musikkgjengivelse. Med det lettere Blue-Ray drevet mister man lysten på høre musikk...
    H20?
    Det er jo et slutt-trinn....
    Mener du HD20?
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Du kan vel læse? Fatter ikke dig og X-Cell konstant har behov for at nedgøre Hegel og da slet ikke inde på Hegel vennetråd.

    Jeg går ikke heller ikke ind på Exposure (spiller gaaaab kedeligt og uden power) eller Klipsch (er skrige højttaler nr.1) vennetråde og skriver alt muligt negativt vel?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Du kan vel læse? Fatter ikke dig og X-Cell konstant har behov for at nedgøre Hegel og da slet ikke inde på Hegel vennetråd.

    Jeg går ikke heller ikke ind på Exposure (spiller gaaaab kedeligt og uden power) eller Klipsch (er skrige højttaler nr.1) vennetråde og skriver alt muligt negativt vel?
    Er da ikke snakk om nedrakking dette , har da hadd hegel selv i dac og den hadde jeg en god stund for jeg solgte den også , men hegel lager så fort produkter og ser ikke ut som di hører på hva folket vil ha , og da mener jeg fra innganger og utganger osv osv. Nå er det mange som har ventet når det kommer til denne hdmi på hegel sine dacer men har ikke dukket opp enda. Derfor jeg er inne på hegel og primare sine sider er at jeg liker produktene deres , men i det siste synes jeg hegel har tapt seg litt. Er det noe jeg synes er best av hegel er det p4a mk2 og hegel h serien i effektforsterkere hos dem. At du sier at exposure er gaaabt kjedelig og uten power trur jeg du bør få renset ørene dine og åpnet øyene dine , faktisk når det kommer til forsterkere er jeg meget viktig på hvordan denne skal oppføre seg i anlegget. Kunne glatt ha gått for hegel jeg men man må nøye pare di med rett høyttalere , hegel og sytem audio er det beste jeg har hørt med hegel , men vist du skal bytte høyttalere da så kan du fort få problemer med hegel når det kommer til matshing , da høyttalerne man velger ut er den som skal gi den klangen man er ute etter , er derfor jeg gikk for exposure for du kan pare den med nesten hvilken som helst høyttaler + den er strøm sterk , sier jo seg selv når di har brukt exposure på magnepan med stor hell.

    Imagine
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.173
    Antall liker
    2.153
    Har noen hatt problemer med koaksial digitalinput faller ut på Hegel DAC? Jeg har hatt en H20 i årevis, og i sommer har plutselig Digital 2, den enkleste/dårligste digitalinngangen falt ut. Inngang 1, den med den spesielle korreksjonskretsen, og optisk inngang virker perfekt, så når jeg bytter på, finner jeg at inngang 2 er livløs.
    Hadde antagelig ikke brydd meg om dette hvis det ikke var for at jeg anvender alle tre nevnte innganger. En mulig årsak kan vel være at det er trangt på baksiden av apparatet, og "gymming" for å få plass til alle kablene kan ha forårsaket fysisk brudd bak terminalen. Får skru av lokket for visuell sjekk.
    Er ellers fornøyd med produktet. Nøytral klang, brukbar oppløsning/renhet og dynamikk og fram til nå ingen problemer eller særheter. Det eneste måtte være at den forutbestemte utsalgsprisen på DAC´en ikke strakk til for to innganger med den spesielle korreksjonskretsen. Det er tydelig forskjell i lydkvalitet, og nå må jeg velge om jeg skal ha den beste lyden enten for film eller ren musikk. Blir jo en del" AD HOC-ombytting"..
    Jeg husker for øvrig at Hegel antydet i reklamen at den korrigerte inngangen i stor grad kompenserte for drivverkets kvaliteter. Mulig det til en viss grad, men i så fall kun til en viss grad. Jeg har muligheter for å bytte mellom en lett mellomklasse Sony Blue-Ray eller tidligere tung ES DVD som digital leverandør, og forskjellen på disse er som natt og dag når det kommer til musikkgjengivelse. Med det lettere Blue-Ray drevet mister man lysten på høre musikk...
    H20?
    Det er jo et slutt-trinn....
    Mener du HD20?
    Roter litt. Det er 20-DAC´en jeg mener. Har forresten hatt det så travelt i høst at jeg har glemt hele greia. Får få ut fingeren og ta en titt under panseret på apparatet. Bruker dette anlegget oftest til TV (!), og har et enda heftigere anlegg jeg spiller musikk på til daglig. Det har en fantastisk forforsterker jeg fikk oppgradert for en god stund siden, men jeg er fremdeles nyforelsket.
    En annen ting jeg må si, er at blant alt det som produseres av norsk hi-fi utstyr i dag, står Hegel frem for meg som det beste alternativet. Velkonstruert, og med stadige forbedringer. Akseptabelt prisnivå også. Min DAC oppfatter jeg som nøytral i klangen, men har jo hørt forsterkere tidligere som har vært ganske stramme og frampå, nesten vasse, i klangen. Helt greit egentlig, en forsterker skal ikke være en brems. Gode signalkilder og oppløste, nøytrale høyttalere blir et must.
     

    kalken_k

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    22
    Antall liker
    30
    Er en lykkelig eier av HD11, og den blir ikke byttet ut med det første..... :)

    Testet mye opp mot Abrahamsen V6.0 som alle skryter opp i skyene, (både med og uten nytt upsampling-kort) jeg er i allefall ikke i tvil.. :)
     

    Illuminati

    Fersking
    Ble medlem
    28.07.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Trondheim
    Hei,

    Tenkte å skrive litt om mine erfaringer med å gå fra H300 til H360 på Dynaudio Focus 340.

    H360 er helt klart en annen opplevelse. Den gir et litt roligere lydbilde, og noe av grunnen mener jeg er den relativt store forskjellen i bass-respons. Med bedre kontroll over elementene oppleves lyden som mer kontrollert og bass-gjengivelsen er eksepsjonelt bra. Trommer høres mer livlige ut i den forstand at attacken til trommeskinnet faktisk får skinne gjennom i lydbildet. Innspillinger hvor tammer har et slapt skinn gjengis på en mer troverdig måte. Denne forskjellen er spesielt merkbar ved lavere volum.

    Toppen har det også skjedd noe med. Den er litt mer avslappet, og oppleves som litt mer "raffinert" i mine ører. H300 synes jeg var litt "kaldere" i toppen, og til noen typer musikk synes jeg h300 på en måte passet i alle fall like godt til focus 340 som H360.

    H360 føler jeg har en bedre klang-gjengivelse, og den oppleves også som litt mer luftig i lydbilde.

    Helt klart en stor forskjell i lytteopplevelse mellom de to forsterkerne. Smilet satt løsere med H360 koblet til.

    Håper det kan hjelpe noen som ikke har hatt mulighet til å høre den enda. Det er en helt super forsterker! I alle fall til mine høyttalere.

    Mvh

    H360 med Focus 340 faller veldig godt i smak hos meg.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med H360 Illuminati :) Og med ditt første innlegg på forumet ;)

    Dine erfaringer er som når jeg A/B testet H160 mot H300. Bare at H360 antar jeg har en bedre kontroll
    i basssen. Samt at den kanskje har mer kropp i lyden ved lavere volum. Fint du delte dine lytteerfaringer
    her inne. Har selv tenkt tanken å få testet H360 sammen med mine Dynaudio Confidence C1.
    Har H160 og Bladelius Thor MkIII Novitas. Her har Bladelius noe bedre kontroll enn H160. Nå krever C1
    veldig mye for å låte optimalt. Kom gjerne med nærmere innspill etterhvert. Og kos deg videre med ny amp :)

    Øyvind
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Gad vide om man kan nærme sig h360 hvis man opgradere sin dac i h300. Har læst flere tests hvor de kører hd12 i dacloop og siger det giver hørbar forskel.

    Kunne også overveje en h360 men prisen er lige høj nok;)
     

    Illuminati

    Fersking
    Ble medlem
    28.07.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    2
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med H360 Illuminati :) Og med ditt første innlegg på forumet ;)

    Dine erfaringer er som når jeg A/B testet H160 mot H300. Bare at H360 antar jeg har en bedre kontroll
    i basssen. Samt at den kanskje har mer kropp i lyden ved lavere volum. Fint du delte dine lytteerfaringer
    her inne. Har selv tenkt tanken å få testet H360 sammen med mine Dynaudio Confidence C1.
    Har H160 og Bladelius Thor MkIII Novitas. Her har Bladelius noe bedre kontroll enn H160. Nå krever C1
    veldig mye for å låte optimalt. Kom gjerne med nærmere innspill etterhvert. Og kos deg videre med ny amp :)

    Øyvind
    Takk :)
    Jeg tenkte det var på tide å skrive noe her, da jeg har lest forumet i lang tid. Har ikke hørt Bladelius enda. Det er dog noe jeg kunne tenkt meg å få til etterhvert. Ser ut som en spennende forsterker.
     

    gaaksel

    Fersking
    Ble medlem
    18.10.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    H160 vs H360

    Da har jeg vært innom soundgarden og testet H160 mot H360 på Dynaudio Contour S 3.4 LE

    Må bare si at jeg følte H160 mangler kraft til å drive disse høytalerne, faktisk føltes det som H360 også kunne trengt mere kraft.

    Tenkte å kjøpe H360 med Dynaudio Contour S 3.4 LE men er ikke sikker etter turen på lytterommet.???
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da har jeg vært innom soundgarden og testet H160 mot H360 på Dynaudio Contour S 3.4 LE

    Må bare si at jeg følte H160 mangler kraft til å drive disse høytalerne, faktisk føltes det som H360 også kunne trengt mere kraft.

    Tenkte å kjøpe H360 med Dynaudio Contour S 3.4 LE men er ikke sikker etter turen på lytterommet.???
    Jeg kan som tidligere eier av Contour S1.4 LE si at de trenger minimum H160. Så jeg kan si med en gang at den er for liten for
    3.4 LE. Men trenger du såpass stor høyttalere? Eller kunne du klart deg med S 1.4 LE? De spiller langt over sin fysiske størrelse.
    Brukte dem uten noe savn til mer bass og lydnivå generelt på 20 kvm. Samme føler jeg med C1. Men mulig du liker mer bass enn
    meg så klart :) Har du sjans for hjemlån av noe? Vil garantert låte forskjellig hjemme hos deg selv. Så stol ikke blindt på demo i
    butikk. En annen god amp til Dynaudio syns jeg er Bladelius thor MkIII. Har denne selv og føler den passer godt til høyttalerne.
    Den har en overdimensjonert strømforsyning (trafo) til integrert forsterker å være. Blir mye samme pris ny som H360 og bør taes
    med i vurderingen om Dynaudio er en høyttaler du velger.
    Uansett var det kjekt du skrev litt om H160 vs H360. Kan du ellers forklare hva du følte man fikk mer av i en H360 rent lydmessig?

    Øyvind
     

    gaaksel

    Fersking
    Ble medlem
    18.10.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    takker for tips, er ikke akkurat en erfaren hifi entusiast:) skal ha anlegget i stua som er ca 60kvm. Følte at H360 ga et merkbart bedre lydbilde enn H160, prøvde forskjellige musikk sjangre så jeg ikke skulle være forutintatt, men satt igjen med at kunne trenge mere kraft. Det er klart at H360 spilte bra på de høytalerne men kunne fint skru opp til 75-80 så mere kraft hadde sikkert vært greit.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Den er god :) Hvis du har 60 kvm å spille på må du nok opp på S3.4 LE ja. Hvis de spiller som S1.4 LE bare i større format
    så er det hvertfall ikke noe å si på lydkvaliteten. Kan på mange områder konkurere med C1 og. Ikke alt så klart. Men jeg
    syns S1.4 LE var kanongod sett i forhold til pris. Men mye å velge i når man kommer opp i det prissjiktet og.
    Du får ha lykke til i tankeprosessen :) Ikke lett valg å ta. Blir jo litt kroner og hvis du kjøper nytt.
    Men oppdater gjerne hva du finner på ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da har jeg vært innom soundgarden og testet H160 mot H360 på Dynaudio Contour S 3.4 LE

    Må bare si at jeg følte H160 mangler kraft til å drive disse høytalerne, faktisk føltes det som H360 også kunne trengt mere kraft.

    Tenkte å kjøpe H360 med Dynaudio Contour S 3.4 LE men er ikke sikker etter turen på lytterommet.???


    Klarer ikke å la være; så enig så enig med deg gaaksel i dette med kraft. Vel, jeg har ikke hørt H360, enda. Men jeg mener de fleste undervurderer kraftens betydning for å få ting til å åpne seg, grave frem de laveste oktaver, utøve kontroll og samtidig kunne spille høyt uten at det vrenger!

    Har enda ikke vært bort forsterkere jeg har følt jeg har "tømt" - selv de store ampene er ikke for mye men som oftest (kun) akkurat passe.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Er en lykkelig eier av HD11, og den blir ikke byttet ut med det første..... :)

    Testet mye opp mot Abrahamsen V6.0 som alle skryter opp i skyene, (både med og uten nytt upsampling-kort) jeg er i allefall ikke i tvil.. :)
    Litt urettferdig kanskje?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Syns Hegel bør piffe opp looken litt.
    Hegel har nok ikke det mest spennende designet. Men ofte er det enkle det beste :)
    Men er enig i at noe kunne gjøres. Men hva? De har hatt designet sitt en stund.
    Personlig har jeg ikke noe imot looken, men skjønner hvis folk ønsker seg litt mer estetikk ;)
    Tror i grunn mye ville vært gjort om selve displayet var litt større og gjorde tall/bokstaver mer
    oppløst og mindre blått.. Er jo litt Minecraft look på tegnene ;) Men det funker og synes, det skal de ha :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Syns Hegel bør piffe opp looken litt.
    Hegel har nok ikke det mest spennende designet. Men ofte er det enkle det beste :)
    Men er enig i at noe kunne gjøres. Men hva? De har hatt designet sitt en stund.
    Personlig har jeg ikke noe imot looken, men skjønner hvis folk ønsker seg litt mer estetikk ;)
    Tror i grunn mye ville vært gjort om selve displayet var litt større og gjorde tall/bokstaver mer
    oppløst og mindre blått.. Er jo litt Minecraft look på tegnene ;) Men det funker og synes, det skal de ha :)
    Jeg burde holde kjeft med den Abrahamsen/ElComp looken (Per Spook?)
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Da har jeg vært innom soundgarden og testet H160 mot H360 på Dynaudio Contour S 3.4 LE

    Må bare si at jeg følte H160 mangler kraft til å drive disse høytalerne, faktisk føltes det som H360 også kunne trengt mere kraft.

    Tenkte å kjøpe H360 med Dynaudio Contour S 3.4 LE men er ikke sikker etter turen på lytterommet.???
    Køb et sæt Dynaudio focus xd600 i stedet for:)
     

    gaaksel

    Fersking
    Ble medlem
    18.10.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Da har jeg vært innom soundgarden og testet H160 mot H360 på Dynaudio Contour S 3.4 LE

    Må bare si at jeg følte H160 mangler kraft til å drive disse høytalerne, faktisk føltes det som H360 også kunne trengt mere kraft.

    Tenkte å kjøpe H360 med Dynaudio Contour S 3.4 LE men er ikke sikker etter turen på lytterommet.???
    Køb et sæt Dynaudio focus xd600 i stedet for:)

    :) Ja ikke dum de der men er litt skeptisk til høytalere med innebygget forsterker ( sikkert bare meg )
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.890
    Antall liker
    17.527
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei dere.
    Sitter med en nyinnkjøpt H80. Har koblet til digitale kilder samt RIAA via den balanserte inngangen.
    Via de digitale kildene får jeg liv i subben, men ikke når jeg spiller plater. Kan det være for at jeg spiller via xlr inn?
    Det er litt knotete å komme til på baksiden (om det er lov å si..), så jeg tenkte jeg skulle spørre dere først :)

    edit: har nå prøvd med rca fra RIAA til analog 1 inngangen. Ikke noe lyd ut til sub der heller.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn