Skjerpings Greven!!! Har jo også hatt Hegel P2 og H1....Greven skrev:Får vel melde meg på jeg og da. Har hatt en H2 som jeg syntes var meget bra. Har nå en H4A. Kraft og kontroll.
Det burde bli virkelig gøy. Bare pass på at du ikke bruker kabler som er kjent for å være tynne i lyden. Bortsett fra det kan du vente deg mye morro og masse god lyd med trykk og driv. Hegel er gøy.pahf skrev:Vurderer å bli hangaround ihvertfall, litt usikker på hvordan H200 fungerer med Klipsch?
Har H200/CDP4A mkII og Bowers & Wilkins 703. Det spiller helt utrolig godt. Myten om at Hegel har en tendens til å låte lyst og kaldt, og ikke bør kombineres med f.eks B&W703 er tilbakebevist så det holder her. Detaljert, solid bassdriv med god modulasjon av basstoner. Varm mellomtone med god nærhet, og luftig, detaljert diskant uten påtrengende og travle tendenser. Bent Holter virker forresten som en knakende kjekk kar. Svært lett å kommunisere med, og ordner ut når det er problemer. Jeg hadde et problem med at volumet på H200 rett som det var gikk rett til maks uten videre. Det var også problemer med at det av og til ikke kom lys i displayet når jeg slo på forsterkeren. En telefon til Bent løste problemene. Den digitale volumreguleringen reagerte på støypulser fra nettet med det resultat at volumet gikk til himmels på brøkdelen av et sekund. Han sendte meg sporenstreks en ny støydempet chip. Og samtidigt sendte han meg et helt nytt print med displayet på. Dette inneholdt også ny software for volumreguleringen slik at den fikk en jevnere regulering fra 0 til 99. Og dermed ble alt bare fryd og gammen ;DDonald skrev:Jeg har P4 og H4. Kjempefornøyd! Burde vel egentlig ikke passe sammen med B&W 703 men jeg synes det er bra. Og det synes de andre som har vært her også.
Brukte H200 + CDP4 på Tannoy Sandringham en liten stund. Låt helt greit, men tror du finner enda bedre kombinasjoner. Ble veldig bra da jeg prøvde en god rørpre + effektdelen i H200. CDP-4 har jeg kjørt sammen med Tannoy og røreffekt siden jeg fikk den. Veldig godt fornøyd. Ren Hegelkombo på Sandringham kunne godt hatt bittelitt mer fylde i mellomtone/bass i forhold til mine preferanser, men jeg koste meg med musikk uansett. Altså: Ikke helt optimalt i mine ører - uten at det låt dårlig, om du skjønner. Manglet bare det bittelille ekstra som gjør at man føler man sitter med en innertier.mell22 skrev:Hei, det viste seg at Manley ble litt for kløn å få tak i her, så jeg tar en helomvending og henger litt her!
H1 mk4, H100 eller H200 er i kikkern...
Noen som har erfaringer med kombinasjonen Tannoy på Hegel?