Nå er det stort sett bare rot på lytterommet. Det som er det eneste riktige er at anlegget står på langveggen. Tegning av lytterommet er lenger opp i tråden. Jeg kommer primært til å spille på åpne bafler på 60x120 cm
Utfordringene står i kø:
RACK
Jeg har mange komponenter som skal på plass, hvilke typer rack / møbler på markedet dekker mine behov?
- platespiller
- AN dac
- AN preamp
- Bryston preamp
- DBX aktivt filter
- Rotel klasse D effektforsterker, trenger heldigvis ikke mye kjøling
- Hvis plass, en Pioneer multispiller
- 2 stk First Watt F4, trenger masse kjøling
- 1 stk First Watt F2J, trenger også masse kjøling men trenger strengt talt ikke stå fremme før jeg har lettdrevne bakladede horn klart
- SONOS
- RIIA
OPPBEVARING AV VINYL
Det er en del vinyl jeg egentlig ikke har plass til, her trenger jeg minst en av Ikea hyllene (4 hyllers Expedit), lurte på om den kunne stå på venstre side?
DEMPING
I og med at rommet er så lite så trenger jeg noe demping, har RoDas gamle Rockwool rammer. De er egentlig for digre. Har også 6 Wedge skumpaneler og 2 Basstraps (fra Accoustic Tuning).
Miles Davis / Kari B / Van M (ikke ferdig) maleriene som madammen har laget lurte jeg på å montere skumpaneler inni? Og kanskje senke litt?
Basstrappene har jeg en idee om å få sydd futteraler til i et diskret brunt eller lys beige stoff.
Nedre del av vinduskarmen, ca 20 cm kan jeg kanskje bruke Rockwool plater i ramme som står løst på karmen?
På den lille veggen bak/på siden av inngangsdøren kan jeg kanskje ha noe?
Holder også på å spare på vinkorker for å lage et svært bilde, med ramme og vinkorkene inni for å bruke dem som diffusor? Dette tenkte jeg å enten ha på frontveggen over racket eller på backveggen over sofaen
INNSPILL MOTTAS MED STOR TAKK ?