har også fått ferdig en versjon av styringsprogrammet jeg benytter med en del nye funksjoner.
bedre styring av volum ved oppstart og fått inn visuelt innhold.
Selv er jeg egentlig bare interessert i spotify og Radio fra NRK da...
Så poenget her er ikke å spille gjennom styringssystemet. Men å ta i bruk spotify connect, men styre alt fra samme vindu for å ha volumkontrollen tilgjengelig i vinduet.
for radio og andre ting som tv så går lyden gjennom usb Interface. Enkelt og greit. Litt småplukk gjenstår på å få Disney og TV2play til å virke helt som det skal men alle andre som nettflix, prime, hbo osv virker nå som det skal.
Har også lagt til at hjulet som jeg så fint kaller det kan styre volumet i roon dersom jeg skal bruke det på en annen avspiller i hus. Kjekt å ha.
Nå har jeg endelig tid til å se på Audiolense sitt API som jeg har fått en tidlig utgave av for å se på. Der kommer jeg nok til å lage et eget program for å styre med kode som er lett å bruke videre på egne løsninger for de som ønsker å ha full kontroll.
alt styres fremdeles med det lille kjekke hjulet
Motu har fått støtte for 24Ao, noe som viste seg å være litt mer hazzle en forventet. Der har man ikke styring av Main Out som man har på 828es kortet så da har vi valgt å kontrollere på Main Mix output i stedefor.
Den kontrolleren er selvsagt ikke nummerisk som AB out - den er logaritmisk og med steg på 0.1 db som den vil vise medførte at det hakket såpass mye at det ble satt 0.5dB steg som reduserer oppdateringene på lydkortet vesentlig og viktigst av alt - nok til å gi særdeles god respons uten hakking på oppdateringene.