Henry Audio med ny DAC

da256_1200_628_02.jpg

Henry Audio lanserer ny modell, DA 256. De første 50 enhetene er nummerert og selges med 45% rabatt. Se www.henryaudio.com/no !

Nå skjer det store ting hos Henry Audio!

Har du allerede en DAC, håper jeg du er veldig fornøyd med den. Og kanskje lurer du uansett på om ikke tiden er inne for å strekke seg enda mer sånn lydmessig?

Nå er det ikke lenge til vi lanserer en skikkelig high-end-DAC, DA 256. Og siden du allerede vet hva Henry Audio kan få til, har vi lyst til å gi deg en mulighet til å oppgradere, og finne ut hvordan det kan låte når Henry Audio slipper opp bremsen. For det er nemlig ganske grensesprengende bra!

Du er jo allerede medlem av Henry Audio-flokken, derfor kan du få muligheten til å kjøpe et nummerert forhåndseksemplar av den nye modellen, en såkalt Founder’s Edition, en serie begrenset til bare femti eksemplarer. Hakket mer eksklusive enn den første vanlige produksjonsserien, altså.

Forsalget varer til 1. november. Først tilbyr vi Founder’s Edition med 45% rabatt. Du er jo en lojal kunde, og det får du nå en stor takk for. Det synes vi du fortjener. Deretter er standardmodellen tilgjengelig med 25% rabatt. Fra 1. november det er det full pris, kr 14.000,-

Lær mer på: www.henryaudio.com/no/

Hva kan du vente deg?

Større og enda mer realistisk lydbilde, bedre oppløsning, så du hører bedre hva som foregikk i studio eller på konserten. Lyden tar steget ut av høyttaleren og inn i rommet ditt. Bassen er mer maktfull og går dypere, diskanten er åpnere og mer luftig. Mellomtonen, hvor stemmer og mange instrumenter bor, er mer uttrykksfull, åpnere og mer distinkt. Du kan si den låter analogt, som en skikkelig god platespiller. Bare uten prisen og mye mer praktisk.

Kortversjonen, sier du?

Denne låter som sin lillebror med mange flere hestekrefter og dobbel turbo, så å lytte til musikk blir ganske mye morsommere. Og det koster overraskende lite akkurat nå.

Hvordan fungerer den?

Det er lett å koble DA 256 til alle digitale kilder. Den fungerer som en vanlig USB-DAC med strøm og signal fra USB og med analog lyd ut. I tillegg har den en USB-C plugg foran hvor det er lett å koble på en mobiltelefon. Streamer, TV, CD-spiller etc. kan kobles til bak med coax og optisk. Det er også mulig å bruke den med en ekstern strømforsyning for å slippe støy fra USB-strøm.

DA 256 scanner alle de forskjellige inngangene og spiller musikk fra den kilden som leverer et signal. Først hvis den blir koblet fra eller mutet en stund, begynner den å scanne igjen. Dette fungerer overraskende bra, og du slipper å måtte trykke på en inngangsvelger-knapp.

DA 256 er utviklet av Henry Audio i Norge. Den lages i Tyskland. Den er bare 17.3cm bred og passer dermed inn i alt av stereoanlegg og kompakte oppsett på skrivebordet.
Status: https://docs.google.com/document/d/1h-LoIMQzedTd-gP0SZzb_g7yFANIYxoO6cyYv8U65j8

Børge

da256_connections_hires.jpg

Kommentarer

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
174
Akkurat nå er det 16 stykker igjen i Founder's Edition.

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
321
Torget vurderinger
4
Da blir det ikke en balansert versjon med det første skjønner jeg ?
Knut :)

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
13.988
Sted
Sørlandet
Hvilken dac chip har dere valgt og kan du si noe om implementering rundt denne?

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
174
Hei Knut,

Det er riktig. For denne utgaven er det single-ended utgang. Jeg leker med tanken om å lage fremtidige modeller med XLR-plugger. De kommer til å bli både mekanisk større og mer kostbare.

Børge

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
174
Det sitter en Texas Instruments PCM5142 i den.

Akkurat som chipper jeg har brukt før, lager den sin egen negative drivspenning. Det er veldig bra, for da slipper jeg å lage den. Strømforsyning er noe av det aller vanskeligste å få skikkelig bra.

Det jeg derimot har gjort er å gi denne chippen helt ekstrem avkobling. Teknologien som gir DAC-chippen best mulig strøm over et veldig stort frekvensområde, ble faktisk utviklet i et forskningsprosjekt med FFI.

Børge

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.393
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
AES/EBU inn og balansert audio ut under 20K så kjøper jeg. Det kan bli interessant.

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
174
Det er omtrent det jeg tenkte å lage om en stund. 25k kanskje, litt avhengig av hvilken DAC-chip jeg velger og hvor mye mer den krever av strømforsyningen.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
359
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hei
Ser at det er mulighet for å koble til et eksternt powersupply.
Har kvaliteten noe å si eller bør den være topp?
Kommer det et supply fra Henry senere?

Sonicfrontiers

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
174
Det er mye jeg drømmer om å lage. Kommer til å lage egen strømforsyning før jeg lager mye annet. Men kan ikke love noe tidspunkt, eller om det kommer før eller etter XLR-DAC som også etterspørres over.

Tanken var at mange kanskje har en god strømforsyning fra før. Eller man kan kjøpe en og se om det gir lydmessig mening.

Lytter man fra PC/Mac, vil man merke en del forskjell på USB-kabler og mellom datamaskiner. Lytter man fra andre kilder enn USB-pluggen bak, kan man velge å kjøre DACen på alt fra en enkel USB-lader og opp til heftige DC-forsyninger.

For å gjøre det enkelt har den to plugger med 2.1mm og 2.5mm senterpinne. (Bruk bare én av gangen, de er sammenkoblet internt!) De kjører på 8-16V.

Børge

P.S. 12 igjen til 45% rabatt :)

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Ser spennende ut! Kan du si noe om valg av dac chip? I dagens marked hvor det siste og nyeste er det som det ropes høyest om slik som AK4499 og ESS9038, så er det litt interessant at dere bruker en litt mindre kjent eller ihvertfall brukt dac chip.

Grimmsen

Medlem
Ble medlem
11.01.2020
Antall liker
0
Spennende! Utrolig lekkert design.
La inn bestilling fordi jeg vil ha en mindre mer lekker sak enn min nåværende Gustard R26.
For at den skal bli må den hamle opp med r2r lyden til R26 så klart, noe jeg håper den gjør.
beskrivelsen av lyden som naturlig og stort lydbilde. Så og si analog klinger bra:)
I R26 betaler man for mye mer enn bare rein dac så den bør jo kunne hamle opp mot den. Veldig morro om den fiser den av banen!🙂

vet man noe om ca levering? Slutten av januar var langt å vente.

Kenneth

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.579
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Ser spennende ut! Kan du si noe om valg av dac chip? I dagens marked hvor det siste og nyeste er det som det ropes høyest om slik som AK4499 og ESS9038, så er det litt interessant at dere bruker en litt mindre kjent eller ihvertfall brukt dac chip.
Det står jo lenger oppe...
Hvilken dac chip har dere valgt og kan du si noe om implementering rundt denne?
Det sitter en Texas Instruments PCM5142 i den.

Akkurat som chipper jeg har brukt før, lager den sin egen negative drivspenning. Det er veldig bra, for da slipper jeg å lage den. Strømforsyning er noe av det aller vanskeligste å få skikkelig bra.

Det jeg derimot har gjort er å gi denne chippen helt ekstrem avkobling. Teknologien som gir DAC-chippen best mulig strøm over et veldig stort frekvensområde, ble faktisk utviklet i et forskningsprosjekt med FFI.

Børge

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
321
Torget vurderinger
4
Det er omtrent det jeg tenkte å lage om en stund. 25k kanskje, litt avhengig av hvilken DAC-chip jeg velger og hvor mye mer den krever av strømforsyningen.
Jeg skal kansje være forsiktig med å ønske meg en balansert dac, hvis den ender opp med å bli for dyr for meg 🙏 Tenker at den maks havner på 15-17 000 i min gruppe, og må kunne fås i sort.

Knut :)

Pyntelig

Medlem
Ble medlem
08.07.2020
Antall liker
7
Sted
Vestfold
Blir Dac nummerert i henhold til rekkefølge på bestillingen? Jeg kjøpte den siste av Founder’s Edition, så vil naturligvis gjerne ha det nummerert.

Informasjon om bruker

borge
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
174
Link til alle artikler
7
borge sine annonser
Bransjenyheter
Ny Henry Audio DAC - USB DAC 128 Mk 3

Ny Henry Audio DAC - USB DAC 128 Mk 3

• 0
Endelig er den nye DACen på plass! Se mer på www.henryaudio.no og hør den hos Stereofil i Oslo!
Fortsett
Bransjenyheter
God Lyd med Henry Audio

God Lyd med Henry Audio

• 0
Gi deg selv eller noen du er glad i en skikkelig DAC til jul. Norske Henry Audio gjør digitallyd levende. Må oppleves i eget anlegg!
Fortsett
Bransjenyheter
Fidelity om Henry Audio DAC: "Et ekte røverkjøp"

Fidelity om Henry Audio DAC: "Et ekte røverkjøp"

• 2
Fidelity har testet Henry Audio USB DAC 128 mkII. Les hele testen her: Henry Audio USB dac 128 mkll: ET EKTE RØVERKJØP - Audio Fidelity, eller besøk Henry Audios nettside. Foto: Knut Vadseth
Fortsett
Bransjenyheter
Henry Audio til salgs hos Stereofil

Henry Audio til salgs hos Stereofil

• 1
Den prisbelønte DACen fra norske Henry Audio er endelig tilgjengelig i butikk. Stereofil i Oslo har den på lager i forretningen i Grensen og på sin webshop. Henry Audio DAC USB 128 mkII er en...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny webside og ny pris

Ny webside og ny pris

• 4
Henry Audio er på plass med norsk webside, www.henryaudio.no. Og for at det aldri skal være noen tvil om at dette er et knallkjøp av en DAC, har vi droppet prisen til kr. 1890,- inkl. mva. og frakt.
Fortsett
Bransjenyheter
Henry Audio USB DAC 128 mkII

Henry Audio USB DAC 128 mkII

• 0
Norsk DAC med store musikalske kvaliteter! Hifi Pig skriver skriver: “Recommended for - portability, good sound quality with finesse, strong bottom end and ability to explore many genres very...
Fortsett
Topp Bunn