horn_fantast
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 10.06.2004
- Antall liker
- 0
JEJ skrev:Han må garantert være singel :-O he..he..
Du har vel neppe 120 dB/1w ved 10 hz...: Men det er vel neppe nødvendig heller!pedal skrev:Hos meg måler det flatt til 10Hz (nedre terskel for måleutstyret til theStig). Bruker 7 stk 12" Beyma basser i trykkammer og et kabinett med fotavtrykk omtrent som et LP-cover. Dynamic Precision delefilter (med EQ) og 1 stk DP A1Basic effekttrinn driver begge basstårnene så hele huset rister.
-Så man må nødvendigvis ikke være murermester og/eller lottomillionær for å få gulvplankene til å skjelve.
Hva med å starte en liten tråd på Mitt Anlegg,der du legger inn noe bilder og forteller litt om oppsettet ditt?pedal skrev:Hos meg måler det flatt til 10Hz (nedre terskel for måleutstyret til theStig). Bruker 7 stk 12" Beyma basser i trykkammer og et kabinett med fotavtrykk omtrent som et LP-cover. Dynamic Precision delefilter (med EQ) og 1 stk DP A1Basic effekttrinn driver begge basstårnene så hele huset rister.
-Så man må nødvendigvis ikke være murermester og/eller lottomillionær for å få gulvplankene til å skjelve.
Ikke sikker på det - synes jeg så bilde av 1 stk skeptisk kvinnemenneske nede i det ene resonanskammeret 8)JEJ skrev:Han må garantert være singel :-O he..he..
pedal skrev:Hos meg måler det flatt til 10Hz (nedre terskel for måleutstyret til theStig). Bruker 7 stk 12" Beyma basser i trykkammer og et kabinett med fotavtrykk omtrent som et LP-cover. Dynamic Precision delefilter (med EQ) og 1 stk DP A1Basic effekttrinn driver begge basstårnene så hele huset rister.
Har gjort noen interessante erfaringer, ja, men det kommer først på trykk i Fidelity. Så tar vi det derfra. (Må hjelpe Knut med å selge flere blader!)Slinger skrev:Hva med å starte en liten tråd på Mitt Anlegg,der du legger inn noe bilder og forteller litt om oppsettet ditt? Hadde vært interesant.
Mener bestemt at jeg har sett bilde av det (horn i forlengelse av huset ut i hagen) på net.Dr.No skrev:Ladekammer og horntrakt i kjelleren, det minner veldig mye om løsningen til Bo 'Opus" Hansson som vist engang i en besøksartikkel i hf. Det ble gjort et nummer av at man nå til fulle kunne føle de lavfrekvente vibrasjonene hver gang det passerte et togsett i undergrunden under Kingsway Hall på visse Decca opptak....
Begge løsningene overgås forøvrig av han der engelskmannen som støpte hornet i fortsettelsen av murhuset sitt, slik at det opptok store deler av haven. Hornmunningen var identisk med og like stor som endeveggen på huset. ( i den enden han hadde stua, needless to say). Ladekammeret var underjordisk. Det var bilder engang i "the Grammophone". My home is my horn. No
Kan du poste frekvensresponsen/diagrammet i tråden ?pedal skrev:Hos meg måler det flatt til 10Hz (nedre terskel for måleutstyret til theStig).
Som Pedale sier lengre opp her så kommer det på trykk i Fidelity.Flageborg skrev:Kan du poste frekvensresponsen/diagrammet i tråden ?pedal skrev:Hos meg måler det flatt til 10Hz (nedre terskel for måleutstyret til theStig).