Herron en kjempe!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

break_out

Gjest
    Jeg har fått meg en ny riaa i hus og den går ved navnet Herron VTPH-1MC Plus. Må ærlig innrømme at jeg ikke viste at den eksisterte før jeg ble hintet om at det var en til salgs. Etter iherdig lesning på nettet bestemte jeg meg for å slå til, og nå har jeg hatt den i tre dager og cirka 20+ plater. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg er helt overveldet over hvor troverdig den formiddler musikk. Den presenterer instrumenter og vokal på en måte som er så fengslende at jeg ikke klarer å stoppe, må høre og oppleve alle platene på ny...

Det er klart at den slipper igjennom mer detaljer og det i hele spekteret, men det som imponerer meg mest er hvordan musikken blir pressentert, det er så musikalsk og ekte. Jeg for min del er interessert i detaljer, men viktigst for meg er mest mulig naturtro presentasjon av musikken og det får jeg virkelig med dette riaaet. En annen ting som imponerer er hvor tyst det er, og at støy er så godt som ikkeeksisternende. Jeg er bergtatt og nesten litt euforisk over denne boksen, får ikke håpe dette utarter seg til et for komplisert forhold, spesielt siden jeg snart skal på ferie å greier…

Min forrige riaa en SAT (med Jensen step-up) var også detaljert og den lovprises i forhold til pris. Min nye riaa har en 2,5 ganger høyere nypris, så ja den bør prestere. Men jeg føler meg litt lurt av meg selv å egen prioritering. Skulle nok ha dekket meg inn mer på riaa siden tidligere. Jeg har prioritert spiller og spesielt drivverk, dette er klart en av grunnene til at det låter så bra som det gjør, men oppgraderingen på riaa siden var markant hos meg.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.966
    Torget vurderinger
    4
    Sv: Herron en kjempe!

Hmm, et lite øyeblikk gjorde du meg litt usikker på hva neste oppgradering på vinylsiden skulle bestå i...men så husket jeg det, platevaskemaskin! Skal dog prøve ny riia i neste uke, så jeg er vel i faresonen...
    Gratulerer med ny riia! Det var mye sikkel på tastaturet da jeg så Herron på bruktbørsen ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27

Gratulerer med ny riaa Break_out.

Det forundrer meg ikke et øyeblikk at dette ble herlig match. Flott og spennende trinn du har fått deg. Jeg har hatt det på lån en kveld og kan vel si at jeg syntes Herron var et svært hyggelig besøk. Herlig lyd og utsøkt byggekvalitet. Du har etter mitt skjønn gjort et utrolig godt kjøp.

Jeg har jo hørt Herron i andre settinger også, det er ikke bare hos meg det har klart brasene!

Dette var moro!!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Gratulerer, Break_out! Det var veldig godt å høre at Herronen gjør jobben.
    mvh

B

break_out

Gjest

kjoenik skrev:
    Hmm, et lite øyeblikk gjorde du meg litt usikker på hva neste oppgradering på vinylsiden skulle bestå i...men så husket jeg det, platevaskemaskin! Skal dog prøve ny riia i neste uke, så jeg er vel i faresonen...
    Gratulerer med ny riia! Det var mye sikkel på tastaturet da jeg så Herron på bruktbørsen ;)
    Takk :). Det med platevasker er noe som skal på plass etterhvert, men jeg ønsker helst å kjøpe en god en og sammen med andre.

Har en dialog gående med en annen vinylfantast, men han er ikke helt der ennå... men det kommer ;).

B

break_out

Gjest

Fosse skrev:
    Gratulerer med ny riaa Break_out.

Det forundrer meg ikke et øyeblikk at dette ble herlig match. Flott og spennende trinn du har fått deg. Jeg har hatt det på lån en kveld og kan vel si at jeg syntes Herron var et svært hyggelig besøk. Herlig lyd og utsøkt byggekvalitet. Du har etter mitt skjønn gjort et utrolig godt kjøp.

Jeg har jo hørt Herron i andre settinger også, det er ikke bare hos meg det har klart brasene!

Dette var moro!!
    Ja morro er det helt klart og du har jo hatt en viktig rolle i at det ble som det ble. Passet bra for både meg og Parelius at du hintet om dette riaaet.

Jeg er så fornøyd en kan bli med denne handelen :).

B

break_out

Gjest

tkr skrev:
    Gratulerer, Break_out! Det var veldig godt å høre at Herronen gjør jobben.
    mvh
    Takk for det. Det ble ingen CJ på meg, men som du har lest er jeg Mr. Happy så da er det jo greit.

P

Parelius

Gjest

Godt å høre at Herronen gjør en god jobb. Jeg har siden dag én vært forelsket i det. Musikalitet og detaljert, som du sier, meget støysvakt og god forsterkning, slik at det neppe fins en MC-PU som det ikke takler. Da jeg fikk det i hus, så var jeg også spesielt fornøyd med den dype og meget kontrollerte bassen den serverte (relativt til det jeg var vant med.) Det skal likevel sies at dette ikke er et rørtrinn som gjør gull ut av gråstein; det er ganske avslørende i forhold til det som blir levert fra kilden.

Ellers så heter det seg at det ikke er noe særlig å vinne på rørrulling. En skal selvfølgelig ta slikt med en klype salt (når det sies fra produsenten), men jeg har egentlig ikke kommet over noen som har fått noe særlig ut av den øvelsen.

Gleder meg selv til jeg får levert den siste versjonen av RIAA-trinnet, samt linjetrinnet fra samme produsent. Holder linjetrinnet den samme standard, så skal jeg begynne å ta livet mer med ro mht. komponentskifter.

Gratulerer, break_out.

P

Parelius

Gjest

Vrirker det forresten som det er noe å hente på å endre lasten?

B

break_out

Gjest

Parelius skrev:
    Vrirker det forresten som det er noe å hente på å endre lasten?
    Må innrømme at jeg har sett på linjetrinnet jeg og, men da blir det nok et brukt fra samme serie som riaaen. Jeg har funnet et også men jeg MÅ roe det litt ned... Det finnes andre munner å mette i familien ;). Har ikke planer om å forandre lasten enda da det spiller som det gjør, men kan være jeg tester ut de 500 Ohm motstandene du sendte med. Men det får bli en dag jeg kjeder meg.. eller har lite å gjøre.

Glemte å skrive om den fantastiske bassen. Den er som du beskriver fast men generøs, uten å gå på bekostning av troverdighet. Som du sikkert har fått med deg så liker jeg at musikken blir presentert troverdig, og det føles ofte som en får musikken servert som på konsert, klart avhengig av kvaliteten på vinylen ;D.

B

break_out

Gjest

ch skrev:
    break_out skrev:
    Men jeg føler meg litt lurt av meg selv å egen prioritering. Skulle nok ha dekket meg inn mer på riaa siden tidligere.
    Presist min egen tanke etter halvannen uke med ASR Basis Exclusive i systemet. Er den relative betydningen av RIAA trinnet kanskje generelt litt undervudert?

mvh

Det kan godt være at det er flere som er i denne fellen. Men det som er en nødvendighet er jo at en har en spiller som kan levere varene til riaaen. Men siden vinylavspilling er så komplisert som det er, hvorfor skal en da la riaaen være det svake leddet.. Kanskje det er noe i å kjøpe en bedre riaa dersom en uansett skal oppgradere spilleren etterhvert. Da får en ihvertfall med seg hva som skjer. Jeg tror ihvertfall at jeg har gått glipp av en del de siste årene..

K

kbwh

Gjest

Gratulerer med ny RIAA, break_out! Din gamle skal bli tatt godt vare på!

theStig fikk hakeslipp da han slengte ut sin minimalistiske egenkonstruksjon til fordel for digital RIAA (han må digitalisere uansett p.g.a. digitale delefiltre), så ja, RIAA er viktig og vanskelig.

break_outs gamle skal få prøve seg hos theStig før den kommer hjem. Vi får se om vi kan høre den.

B

break_out

Gjest

Valentino skrev:
    Gratulerer med ny RIAA, break_out! Din gamle skal bli tatt godt vare på!

theStig fikk hakeslipp da han slengte ut sin minimalistiske egenkonstruksjon til fordel for digital RIAA (han må digitalisere uansett p.g.a. digitale delefiltre), så ja, RIAA er viktig og vanskelig.

break_outs gamle skal få prøve seg hos theStig før den kommer hjem. Vi får se om vi kan høre den.
    Takk for det Valentino :).

Skal bli spennede å høre om SAT'en svarer til dine forventninger. Min Rohman PU har kun 0,23 mV så derfor brukte jeg stepup'en da det ble litt lite gain. Men da jeg hadde Dynavectoren 20xH spilte den "bedre", så jeg tror den passer din PU med MM kvalitet på utgangssignal.

Måtte bare prøve den rullende teksten... Er den ment til reklame? Det må da bli: Herron ruler!!!

P

Parelius

Gjest

Hva synes herrene er penest; svart eller sølv:

Den samme muligheten har jeg da for RIAA-trinnet.

Av gammel vane heller jeg mot svart, men …

K

kbwh

Gjest

Sort. Jeg mener å huske fra en tidligere tråd at dine høyttalere er i sort piano, som mine. Du velger hvit Montana, som Fosse, ikke sant?

Men hvor mange elektronikkbokser skal du ha stående i tillegg til disse to og hvordan ser de ut?

P

Parelius

Gjest

Høyttalere i sort piano ja. Vinylsnurreren er svart/litt sølv, CD-drev er svart, DAC-boks er svart, DVD-boks er sølv, flatskjermen er sølv. (Hvit Monana, nesten helt hvite vegger)

Et lite bilde av alterveggen rett etter at jeg malte den. (Montana i en rekke fra side til side, med overkant rett under skjermens underkant. Vinylriggen festes på vegg helt til venstre, over Montana. Racket skal bort!)

Hmm, har jeg vært litt planløs her?

Vedlegg

K

kbwh

Gjest

Jeg ville valgt Herron i sort. DVDsnurre er jo bitteliten. Skal elektronikken inni Montana, og hvor høye blir modulene? 12?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27

Sort ville jeg valgt i dette tilfelle. Dessuten er jo toppen av boksen uansett sort (noe som er vesentlig om komponentene skal stå på toppen). Skjermen står separat, og er jo sort når den er slått av, med aluminiumsdetaljer. Blir flott dette Parelius.

P

Parelius

Gjest

Modulene skal veggfestes, 17 cm over gulv. Det er 73 cm til underkant av skjerm. Så da gjenstår max 56 cm, noe som gir en modulhøyde på 8 (46,8 cm) (med muligens en ny modul lagt over på 2?)

P

Parelius

Gjest

Det ble svart!

Da er det bare å vente på pakker…

K

kbwh

Gjest

Parelius skrev:
    Modulene skal veggfestes, 17 cm over gulv. Det er 73 cm til underkant av skjerm. Så da gjenstår max 56 cm, noe som gir en modulhøyde på 8 (46,8 cm) (med muligens en ny modul lagt over på 2?)
    Fosse bør inn her og fage litt, men hvorfor ikke løfte modulene opp noe mer og droppe det laget på toppen? Du får vel plass til 5 eller 6 kuber a 8x8 d46,8 her. Jeg elsker slik repetisjon, og skulle gjerne hatt det slik selv. (en annen ting er om du trenger veggfeste i det hele tatt. 12h kan stå rett på gulvet. Har du bestilt?)

Godt valg!

P

Parelius

Gjest

Fosse skal nok få fage litt, ja.

Vil gjerne ha dem opp fra gulvet. Det gir meg litt mer luft innbiller jeg meg (i en ellers ganske så trang urban hule), samt at det blir lettere å legge strømledninger skjult opp under nerkant av hyllen, og jeg slipper konflikter med stikkene i veggen.

Ikke bestilt ennå. Måtte bare ha disse Herronboksene først, og da åpnet avgrunnen seg i kontoen (igjen!). Bare jeg får solgt litt husplaner nå (se lenken under), så ordner det seg nok!

B

break_out

Gjest

Ser at valget allerede har falt på svart, men jeg stemmer med valget gjort. Det eneste jeg ser av problemer er lysdiode fargen... ;)

P

Parelius

Gjest

break_out skrev:
    Ser at valget allerede har falt på svart, men jeg stemmer med valget gjort. Det eneste jeg ser av problemer er lysdiode fargen... ;)
    He he…

Håper du ikke hadde noe imot en liten detour i tråden.

Har skrevet til Herron i dag angående rørenes livlengde (om han kunne si noe generelt om det), samtidig som jeg varslet valg av svart med ALL BLUE dioder i RIAA-trinnet. Men jeg tror de rørene varer lenge, så det er liksom ikke noen rørutgifter å tenke på. (Ikke er de vel særlig ddyre heller?)

Du er fremdeles like fornøyd, break_out? Selv lever jeg nå et elendig liv med en vinylrigg bare til pynt.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola

En lille diskurs...hvorfor i all verden bygger du ikke det huset!?
    Der kan man jo bo!

O.
    Parelius skrev:
    Fosse skal nok få fage litt, ja.

Vil gjerne ha dem opp fra gulvet. Det gir meg litt mer luft innbiller jeg meg (i en ellers ganske så trang urban hule), samt at det blir lettere å legge strømledninger skjult opp under nerkant av hyllen, og jeg slipper konflikter med stikkene i veggen.

Ikke bestilt ennå. Måtte bare ha disse Herronboksene først, og da åpnet avgrunnen seg i kontoen (igjen!). Bare jeg får solgt litt husplaner nå (se lenken under), så ordner det seg nok!

P

Parelius

Gjest

Dog skrev:
    En lille diskurs...hvorfor i all verden bygger du ikke det huset!?
    Der kan man jo bo!
    eg har jo bodd i Son i 20 år, men det er ikke byen da… og så slipper jeg den lange reiseveien (12mil) hver dag. Men; får jeg solgt 2 av tomtene, så kan det jo være at jeg bygger selv på den tredje, og prøver småstedet en gang til for en kortere periode. Men så kommer ekstrautgifter til kvinne - kan ikke bo i utkanten alene, noen må holde huset ryddig!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Parelius skrev:
    eg har jo bodd i Son i 20 år, men det er ikke byen da… og så slipper jeg den lange reiseveien (12mil) hver dag. Men; får jeg solgt 2 av tomtene, så kan det jo være at jeg bygger selv på den tredje, og prøver småstedet en gang til for en kortere periode. Men så kommer ekstrautgifter til kvinne - kan ikke bo i utkanten alene, noen må holde huset ryddig!
    Parelius, en kvinne er en STOOR utgiftspost! For ikke å snakke at de kommer med mye anskaffelsesarbeid og lang leveringstid...Kjøpsloven gjelder jo heller ikke...Har du tenkt på CityMaid e.l.?

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0

Fine saker Herron.

Er det noen som forhandler disse i Norge?
    Hva blir prisen på disse fine boksene tenker spess på riaa.

:) Terje

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27

Det finnes yngre kvinner som er selvforsynte Parelius (les: de er bare ute etter kroppen din) så akkurat dét argumentet kan du la hvile. Men det ville da være forbasket om du skulle forsvinne fra Haugen. Pensjonér den tanken.

Hva er det med vinylavdelingen idag? Alle tråder går off-topic?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.183
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Fosse skrev:
    Hva er det med vinylavdelingen idag? Alle tråder går off-topic?
    Det er vår i luften, Fosse! ;D
    Dessuten er det fridag i morgen og nettene er lyse ;D ;D ;D
    mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det er ikke rart trådene går off-topic innimellom, Fosse! De befolkes jo til stor grad av mennesker med en utvidet forestillingsverden og sterke evner til å assosiere, ikke sant? ;D
    Apropos, når en tråd omhandlende et relativt obskurt, men akk så vellydende riaatrinn plutselig legger på seg sånn på morgenkvisten, burde jeg ha forstått tegningen. Herrene diskuterer Montana! Jeg begynner å forstå at jeg har valgt HELT feil oppbevaringsløsning til anlegget...Vel, det får duge til vi flytter. ;)

Ellers, Prelius,gratulerer hjerteligst både med Montana og Herronprodukter. Din utsøkte smak er uomtvistelig.
    Når du engang besøker mitt beskjedne og Montanafrie hjem her i provinsen, får jeg sørge for en anstendig malt. Du kan trenge det etter en tur incognitotur fra haugen til Haslum i Fosses bagasjerom. :D

P

Parelius

Gjest

argh skrev:
    Fine saker Herron.

Er det noen som forhandler disse i Norge?
    Hva blir prisen på disse fine boksene tenker spess på riaa.

:) Terje
    Ingen forhandler her på fjøshaugen, så du må nok ut i verden. RIAA-trinnet koster nytt USD 3.650. Så får du legge på moms og frakt. Det beste kjøpet nå for tiden er den forrige modellen VTPH-1, som enten kommer som MM eller MC (Den nye har begge dele i ett). Kjøper du VTPH-1 MC, så få tak i pluss utgaven. Litt bedre lydmessig sies det, samt at den er ikke-inverterende.

Det er et fenomenalt trinn! Basta.

Tillegg: Det ligger noen på Audiogon. Muligens kan du prute ned prisen litt, men jeg tviler på om det er mye. Du finner nok aldri ett til prisen de/den går/gikk for her til lands! ;)

Nypris for linjetrinnet VTSP-2 er USD 4.995

Du kan jo prøve å prute litt på denne: http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=2430944214&
    Får du sendt den Poste Restante til Sverige (om du har muligheten), så trenger det ikke bli ille.

P

Parelius

Gjest

Off Topic? Vi? Kan jeg ikke forstå. Vi sirkler litt, Fosse. Mennesker gjør det, når de samtaler om gode ting.

Og vi kommer alltid tilbake til Herron!

(Det er visst vår i luften ja. Var nettopp og kjøpte inn en Lag. og Gammel Opland. I morgen blir en herlig dag.)

P

Parelius

Gjest

impulse skrev:
    Ellers, Prelius,gratulerer hjerteligst både med Montana og Herronprodukter. Din utsøkte smak er uomtvistelig.
    Når du engang besøker mitt beskjedne og Montanafrie hjem her i provinsen, får jeg sørge for en anstendig malt. Du kan trenge det etter en tur incognitotur fra haugen til Haslum i Fosses bagasjerom. :D
    Det må vi bare se til å få ordnet en gang. Fosses bagasjerom er visstnok trukket i silke for frakt av PU-er for Dynavectorklubben (vet ikke om det er plass til et helt RIAA-trinn der). Intet er tilfeldig der i gården.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27

Gleder meg hemingsløst til å låne øre til Herron ganger to og se Montana-reolene fra peis til yttervegg.

Vi skal nok få plass til både pickuper og riaa-trinn om det blir aktuelt, man da MÅ du altså sitte foran Parelius. Vi får innrede formålstjenlig.

P

Parelius

Gjest

Fosse skrev:
    Gleder meg hemingsløst til å låne øre til Herron ganger to og se Montana-reolene fra peis til yttervegg.
    Der er du ikke alene, Fosse. Herronen er her nok ganske så snart, men Montana bruker visst litt lengre tid. Men vi trenger ikke vente på Montana før vi benker oss med malt foran deilighetene.

B

break_out

Gjest

Aldri feil med litt off topic synes da jeg. Om jeg fremdeles er fornøyd.. Tja.. regner det som det beste kjøpet jeg noen gang har gjort.. i HiFi verdenen da.. Jeg storkoser meg med vinylen og platespilleren spiller som aldri før.

Livet er en lek 8)

P

Parelius

Gjest
    "We shipped your VTPH-2 and VTSP-2 to you on Friday."

Svarte, skal vite. Har du malten klar, Fosse?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27
    Herlig!!!!

Malten er klar Parelius. Pling du bare på så kommer jeg løpende, dette gleder jeg meg til å se og høre....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn