Hertugens analoge utfordringer i en digital verden
Leit å høre om problem med hørsel Ove. Men får gratulere med fet Streamer. Sees plutselig hos Jorwed :)

Et lite innspill på disse to synspunktene gjeldene streamer/dac i samme boks.
De to «gamle» boksene Lumin T3 og Rose RS150b har blitt testet og lyttet til i et og samme oppsett og rom av en kilde jeg mener er seriøs (altså ikke meg

Disse to anses som ganske jevn bydrift da man separat kommer til oppløsning, detaljering og nyanser, men allikevel spiller de forskjellig i samme oppsett og rom!
Ja det som «kilden min» sier er at lydsignatur (opplevd lyd) skiller seg mellom disse to.
Der beskriver han T3 til å låte en «aning kaldere» og «litt skarpere» i kantene.
Hvor han så beskriver RS150b som en «aning varmere» og litt «rundere» i de samme kanter.
Han nå også «rett ut av esken» kunne spilt på nye RS151 i samme oppsett, rom og kabler og beskriver den som noe midt imellom disse to første.
Men den har da så langt kun få timer spilletid og vil trolig endre seg en liten aning etter 200t.
Ville bare gjenfortelle dette i forbindelse med de synspunktet som ble fremmet over her

Personlig trur je det er dac’n vi hører forskjell på, den isolerte streamerdelen på dette «like nivå» bidrar stort sett med det samme tror jeg

gismo